Uhh, DRIE autostoeltjes op de achterbank?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Appeltje22, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Volgens mij is dit de goede pagina om dit topic te openen!

    Onze dochter is 2,5, zoontje 6 maanden en het begint te kriebelen voor een derde. Nog helemaal niet super mee bezig, maar zit wel te bedenken hoe je sommige dingen dan moet regelen. Zoals bijvoorbeeld, je auto. Want in principe moet mijn dochter toch nog vrij lang in zo'n autostoel zitten? Hoe gaat dat in vredesnaam passen op de achterbank? Hoe doen anderen dat?

    Ben benieuwd, let me know!
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ja, ze moeten echt nog heel lang in een autostoel.... dus je moet echt goed gaan passen en meten!

    Geen tips verder
     
  3. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Wij hebben een nieuwe autostoel moeten kopen voor de oudste... we hadden een Römer Kid II en die was dus te breed in combinatie met de maxicosi cabriofix en maxicosi priori. Nu een Born lucky junior isofix, die voldoet aan alle Europese voorwaarden en prima zit, maar 8 cm smaller is. En het past gelukkig!
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Kijken welke autostoelen je koopt, niet vastmaken met isofix, zodat je meer ruimte hebt om te schuiven.

    Bij ons zitten de 2 buitenste helemaal tegen de deuren aan, proppen dus.

    Of een van jullie achterin en 1 van de kids voorin
     
  5. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben een grotere auto moeten aanschaffen en dan hadden we al geen kleine auto (Skoda Octavia). Nu zijn onze autostoelen best fors, maar ook met andere stoeltjes paste het eigenlijk niet. Er kan ook geen volwassene op de achterbank tussen 2 autostoelen in.

    Echt gaan passen is mijn tip!
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Hmmm oke! Maar het kán dus wel. Wij hebben nu 1 autostoel met isofix inderdaad en een maxicosi. De isofix neemt inderdaad veel ruimte in dus die moet dan waarschijnlijk weg. En dan nog een smalle autostoel voor onze dochter er tussenin.

    Thanks dames!
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Volgens mij zijn de stoelen van Maxicosi redelijk smal. Wij hebben straks een cabriofix, rubi en rodi achterin en dat past net.
     
  8. Cfldf

    Cfldf Lid

    5 nov 2013
    52
    1
    8
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het altijd beetje proppen met 3 autostoelen. Wij hebben een nieuwe auto gekocht, dat was bij ons de enige optie en de auto was toch aan vervanging toe. Maar goed we hebben nu dus een bus 7 pers echt ideaal dus!
     
    olletje vindt dit leuk.
  9. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Wij hebben een easybase gekocht via marktplaats. Hetzelfde idee als met isofix alleen nu vastgezet met de riem waardoor je de base meer naar de deurkant kan zetten. Voor ons bleek het de oplossing waardoor er nu drie stoelen passen. Maar makkelijk is het niet....
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Ligt ook erg aan de achterbank of het past.
     
    Biny vindt dit leuk.
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ligt eraan welke auto je hebt. Wij hebben een ford focus station en een ford mondeo station. In beide auto's past het prima. Zonder isofix inderdaad. Wij hebben nu 2 groep 1 stoelen (MC rubi en tobi) en 1 groep 2 stoel.
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom veel mensen een tobi en een rubi hebben en nu 2 tobi’s og 2 rubi’s?

    Hier een tobi en ben daar gewoon tevreden over dus wou voor dochter ook gewoon weer een tobi gaan halen...
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Nja in theorie kan het...

    Maar dus niet in elke auto ;)
    Je moet echt even passen :)
     
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Dat mag zeker. Ik ben juist niet tevreden over de Tobi. Ik vond de bandjes in het begin heel handig, maar vanaf het moment dat mijn oudste steeds haar armpjes los wurmde (Hoe strak ik ook aantrok) vond ik het ondingen. Bandjes sluiten niet goed aan. Dus toen heb ik voor dochter 2 de Axiss gekocht. Mede omdat ik die kon draaien en die beviel stukken beter. Vorig jaar dacht ik dat er dit jaar geen autostoeltjes meer verkocht zouden worden zonder isofix, dus de rubi gekocht voor de jongste (veel goedkoper dan de Axiss en draaien kan nu toch niet meer) en ook die bevalt veel beter dan de Tobi. Daarbij zijn de rubi en de Axiss ook smaller dan de Tobi.

    De Tobi gaat hier binnenkort de deur uit.
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ahaaaa Dankje voor je uitleg!
    Wat vind je handiger aan de rubi dan de Tobi? Zijn dat alleen de gordels of nog wat anders?
     
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Het zijn voornamelijk de gordels en hij is wat minder lomp. Maar omdat de gordels niet omhoog staan, sluiten ze veel beter aan over de schouders. En op de 1 of andere manier kan ik de gordels van de rubi makkelijker aantrekken dan die van de tobi.
     
    Biny vindt dit leuk.
  17. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Het kan wel ja! Vooral kijken naar de vorm van de achterbank. Wij hadden eerst een grote station, met achterin kuipstoelen. Daar pasten precies 2 autostoeltjes op en dan had je in het midden nog een klein beetje ruimte over. Nu een golf station met een vlakke achterbank (2008) en daar passen ze met gemak met z’n drieën achterin. Zelfs nog ruimte over bij de deuren!
     
    Appeltje22 vindt dit leuk.
  18. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.593
    1.792
    113
    Vrouw
    Verschilt zo per auto. Wij hebben onze 2 auto's verkocht en een Peugeot 5008 gekocht.
    Mijn oudste is 8 en zou in principe zonder stoeltje kunnen maar dan nog paste het niet in onze vorige auto's. En ik heb hem liever nog op n verhoger.
     
    mar77 en Appeltje22 vinden dit leuk.
  19. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hier passen ook makkelijk 3 stoeltjes op de achterbank. Zal inderdaad ook aan de auto liggen.
     
  20. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Bij ons past het niet. We hebben 2 groep 1 stoelen (mc tobi) en 1groep 2 stoel (mc rodi). Als we met z’n vijven op pad gaan staat er 1 stoel in het midden, de ander achter de bestuurder, alles zo ver mogelijk richting deur zodat ik er aan de andere kant naast kan zitten.
     

Deel Deze Pagina