Uit bed klimmen / traphekje dilemma

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Newmom1986, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Hoi dames met 2 of meer kindjes,

    Hoe hebben jullie het volgende opgelost?

    Onze zoon van net 2 klimt sinds kort zelf uit zijn bed. Op zich logisch en prima want hij is vrij braaf, komt niet midden in de nacht enzo.. Maar ik ben zo bang dat we een keer het traphekje vergeten dicht te doen en hij dus van de trap kan vallen als hij in de ochtend naar ons toe komt lopen. We hebben een vrij lastige trap en hij kan dit nog niet goed genoeg alleen.

    Natuurlijk moeten wij ervoor zorgen dat het hekje altijd dicht is.. maarja.. we zijn ook mensen en vergeten kan een keer gebeuren. (Wat dus mijn grote angst is) Hoe hebben jullie dit opgelost? Is het raar om een haakje op de deur van onze zoon te doen zodat hij er zelf niet uit kan bijvoorbeeld??

    Ik ben benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben!
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Maar een haakje kan je toch net zo goed vergeten als een traphekje?
     
  3. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Ehhh ja tuurlijk! Maar het zou naast een traphekje nog een extra beveiliging zijn..

    En daarom vraag ik om ervaringen van andere moeders en hoe zij dit opgelost hebben! ;)
     
  4. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    Wij hebben toen ze hier uit het ledikanten konden klimmen het traphekje weggedaan.
    Reden omdat ze daar dan ook overheen kunnen klimmen en dan Veel harder naar beneden vallen.

    'S nachts hoorden we ze wel maar met middagslaapje niet.

    Ik ken mensen met een haakje aan de deur en wel zo dat de deur wel een klein eindje open kan maar niet helemaal zodat het kind niet het gevoel heeft om opgesloten te zijn.
    Je moet het dan jezelf aanleren. Deur dicht haakje erop...
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Ik zou een haakje niet zo snel doen, zeker niet vanwege zindelijkheid. Als hij dan naar de wc moet, kan hij de kamer niet uit.

    Verder heb ik geen idee, want zoon hier ligt nog in z'n ledikantje en kn er niet zelf uit.
    Maar er zullen vast moeders wel tips hebben.
     
  6. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Inderdaad zo'n eng idee dat ze ook over het traphekje kunnen klimmen. Maarja baby nr 2 komt er ook aan.. dus dan heb ik het traphekje sowieso weer nodig! We zijn al erg hard aan het oefenen met traplopen. Maar ben vooral bang dat hij bijvoorbeeld slaperig is en zijn balans verliest!
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Deurklink omhoog ;)
     
    xDelicious, Newmom1986 en Hopsatee vinden dit leuk.
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Waarschijnlijk ben ik ontaard maar hier dus wel de deurklink omhoog. Onze zoon deed dit ook en klom OVER het hekje heen. Nou dan is het kiezen tussen de kwaden dus de klink omhoog gezet. Gaat prima: ons zoontje roept als hij moet plassen of als ''schaap wakker is (dan wil hij eruit) en dan komen wij eraan. Binnenkort gaat hij wel weer ''normaal'' omdat hij nu 3 is en goed kan praten. Ik kan hem nu wel uitleggen dat hij niet moet klimmen en waarom niet.
     
    Newmom1986 vindt dit leuk.
  9. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Dit inderdaad. Dit die ik met deuren die mijn peuter niet open mag doen.
    Werkt goed. Op dit moment de buitendeur (om te voorkomen dat hij de straat op gaat) en de wc deur(want hij vind het geweldig om in de wcpot te roeren en dan zijn handen af te likken:eek::confused:)
     
    Hopsatee en Newmom1986 vinden dit leuk.
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier ook de deurklinken omhoog. Wij hebben bovenaan de trap een deur en dus geen traphekje. Echter kan die klink niet omhoog, dus zit er een haakje op die deur, waar ook mijn oudste zoon nog niet bij kan.
    Omdat de jongste niet uit zijn bed klimt staat de trapdeur `s avonds en `s nachts nog open.
    De klink op de wcdeur en de deur naar het halletje bij de voordeur staan ook omhoog. Zo kan hij niet in de toiletpot roeren, wc-rollen leegtrekken en de buitendeur opendoen.
     
    Hopsatee en Newmom1986 vinden dit leuk.
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    He bahhhh!!!:roflmao::eek:
    Hoe verzinnen ze het haha.

    Hier dus inderdaad ook bij een aantal deuren, naar de hal, keuken en slaapkamer :thumup:
     
  12. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Hahaha heerlijk :roflmao:
     
  13. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Deurklink omhoog! Kijk, daar heb ik wat aan. Had ik nog niet eerder aan gedacht. Ik ga kijken of dit mogelijk is bij ons. Heb vannacht zo onrustig geslapen ervan... Denk elke keer dat ik hem hoor..Over het algemeen is hij vrij "braaf" en zou hij denk ik nooit over het traphekje klimmen, maar ik wil het risico gewoon niet nemen. Over een half jaartje kan hij het waarschijnlijk prima zelf. Bedankt voor de tips!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    :thumup:
     
  15. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Een traphekje in de deuropening van zijn slaapkamer misschien een idee?

    Of in de slaapkamer van de toekomstige baby? En dan bij de trap geen hekje meer.
     
  16. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    455
    212
    43
    Vrouw
    2 traphekjes boven elkaar plaatsen? Heb dit een keer gezien in een youtubefilmpje. Op zich geen slecht idee.

    Zoals @Fristi2012 ook al zegt, liever geen haakje in verband met zindelijkheid. Deurklink omhoog zetten kan er ook voor zorgen dat hij in zijn broekje plast. Maar voor nu is het op zich wel een oplossing omdat hij nog niet zindelijk is (neem ik aan)
     

Deel Deze Pagina