Uit bed klimmen..

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door xDelicious, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    439
    207
    43
    Vrouw
    Hallo,

    Mijn zoontje van 21 maanden kan sinds kort uit zijn bedje klimmen. Hij heeft een normaal babybedje.
    Nog geen peuterbedje (nog lang niet aan toe)
    Als ik hem in de avond in zijn bedje leg, duurt het niet lang tot hij eruit klimt en naar de woonkamer komt toegelopen.
    Hij is net voor de 2de keer eruit geklommen en zit nu naast mij...

    Heb hem een knuffeltje gegeven en uitgelegd dat hij moet slapen en dat hij niet uit zijn bedje mag komen omdat het al laat is. Waarschijnlijk begrijpt hij niet alles maar hij snapt wel als ik zeg dat hij niet uit bed mag komen.

    Wat kan ik hieraan doen? Heeft iemand advies?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Een peuterbed kopen ;)

    Dan hoeft hij niet over de rand van het ledikant te klimmen en zo dus veel minder kans op ongelukken
     
  3. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    439
    207
    43
    Vrouw
    Maar als ik een peuterbedje koop kan hij makkelijker eruit komen. En hij rolt veel in zijn slaap, soms vind ik hem met zijn hoofdje bij zijn voeteneinde. Dus ben wel bang dat hij uit een peuterbedje kan vallen..
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Je heb ook losse bedrekjes voor peiterbedden of peuterbedden waar sowieso al ren randje aan zit.

    En uit bed klimmen kan hij nu ook al, of hij nu uit een ledikant klimt of uit een peuterbed, dat maakt natuurlijk niets uit
     
  5. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    439
    207
    43
    Vrouw
    Oh dat is inderdaad wel handig ja! Thanks voor de tip, ik zal wel eventjes rondkijken op internet :D
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Succes :D
     
  7. mammavanS

    mammavanS Lid

    7 jan 2015
    24
    0
    1
    mijn grootste bezigheid is mijn zoontje
    Hoi,
    Als je een peuterbed te groot vind kan je ook altijd kijken of je de zijkant van het ledikantje eraf kan halen en idd een zijkantje kan kopen. En wij hebben zelf de deurklink omhoog gezet zodat hij zijn kamer niet uit kwam anders bleven we gaan (hij is nogal een volhoudertje)

    Succes!
     
  8. Mie88

    Mie88 Bekend lid

    9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Klimt hij Met slaapzak?
     
  9. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ik zou ook een peuterbedje kopen. Minder kans op ongelukken. Wij legden het matras van het ledikant op de grond naast het peuterbedje voor evt vallen. Ze wennen er heel snel aan dat er geen begrenzing meer is en na drie keer vallen was het voorbij...

    Over het uit bed komen... nooit zover laten komen dat hij naast je kan gaan zitten! Zodra je hem hoort direct naar hem toe gaan. De eerste keer nog rustig zeggen dat hij moet gaan slapen en niet uit bed mag komen. De keren erna alleen rustig in bed leggen en toedekken zonder tegen hem te praten. In het begin heb je kans dat je dit zomaar 20 keer miet doen. Maar het kwartje gaat echt valken hoor! Als je hem steeds naar je toe laat komen wordt het een eindeloze strijd... Heel veel succes!
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.535
    11.093
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier heel lang nog een slaapzak aan gedaan. En hem achterstevoren toen hij zo snugger werd hem uit te trekken.
     

Deel Deze Pagina