Uitblijvende menstruatie.. wel/geen eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Loes778, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes778

    Loes778 Lid

    19 mrt 2018
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik zag geen recent topic hierover en dit is ook de eerste keer dat ik iets plaats op een forum. Dus sorry als ik een overbodig onderwerp heb aangemaakt op een verkeerde plek.. en alvast sorry voor het lange verhaal.

    Ik ben nu 24 jaar en heb al sinds augustus 2017 geen menstruatie gehad. Uiteraard naar de dokter geweest. Sinds vorige maand is er bij mij PCOS gediagnosticeerd.

    Op dit moment is mijn kinderwens niet zodanig groot dat ik direct in een medisch traject terecht wil komen. Ik heb overgewicht en heb besloten daar in ieder geval iets aan te doen, in de hoop dat mijn cyclus vanzelf weer op gang komt.

    Door de diagnose zijn mijn vriend en ik uiteraard toch gaan nadenken over ons toekomstplannen betreft kinderen en hebben we besloten om nu geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en de natuur haar gang te laten gaan, zeg maar.
    Ter info, we zijn al 10 jaar samen, hebben allebei een baan en een koopwoning, voldoende stabiliteit dus voor als ik wel zwanger zou kunnen worden.

    Nu mijn vraag. Zijn er vrouwen die zich herkennen in dit verhaal en spontaan zwanger geworden zijn?
    Omdat mijn menstruatie al zolang uitblijft vraag ik mij af of er een eisprong kan optreden voordat ik een menstruatie heb gehad (bijv als mijn cyclus toch ineens op gang komt).

    Alvast bedankt voor het lezen.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Voor een menstruatie heb je normaliter altijd een eisprong. In theorie zou het dus kunnen.
     
  3. Loes778

    Loes778 Lid

    19 mrt 2018
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi Panter,

    Bedankt voor je reactie.

    Hoop dat dit in mijn geval ook zo zal zijn en ik het hele medische traject mag overslaan. Gelukkig geen haast, dus we gaan het wel zien.
     
  4. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik herken me deels in jouw verhaal. Ik heb ook pcos. Eerder werd ik misschien 5 keer per jaar ongesteld. Toen ik mijn voeding ben gaan veranderen en meer ben gaan bewegen veel vaker. Nog steeds onregelmatig, maar ik heb wel een eisprong. Nog niet zwanger, maar gezien die eisprong zou het moeten kunnen, dus ik heb hoop. Ik wil je echt aanraden om op youtube te zoeken naar vrouwen met pcos en op internet naar de sites healthy hormones (nederlands) en pcos diet support (engels). Vooral die laatste heeft mij echt gigantisch geholpen!
    Het zal zo ook minder moeilijk zijn om iets aan je overgewicht te doen, aangezien dat met pcos ook vaak hormonaal is en niet ieder dieet even goed werkt. Ook niet elke vorm van lichaamsbeweging is even goed, maar wandelen en krachttraining zijn heel goed voor pcos. Ik wens je heel veel geluk en sterkte en hoop dat het jou gewoon lukt om natuurlijk zwanger te worden!
     
  5. Loes778

    Loes778 Lid

    19 mrt 2018
    13
    2
    3
    Vrouw

    Hey! Sorry voor de late reactie.

    Inderdaad erg hoopvol als je nu wel eisprongen hebt. Zou mooi zijn als het gewoon spontaan lukt! Succes!

    Bedankt voor jouw tips. Hier ga ik zeker naar kijken en hopen dat ik op die manier weer mijn cyclus terug kan krijgen.
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  6. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja ik hoop het heel erg voor je, maar het werkt bij zoveel vrouwen! Het is even schakelen en uitvinden wat werkt, maar je krijgt er als het goed is echt wat voor terug.
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Haaj! Ik herken t wel. Ik ben nooit ongesteld. Wellicht eens een keer per jaar maar dan herinner ik me dan eigenlijk niet eens nu. Ook PCOS en flink ook dus. Niet echt bemoedigend voor je natuurlijk maar ik had echt medicijnen nodig. Ik ben bijna niet te zwaar, wellicht een paar kilo maar da's meer voor mezelf. Afvallen kan indd goed helpen, zeker als je wat meer kilos kwijt moet ( is dat ook weer eens een voordeel IPV nadeel ;) ) dus goed dat je dat oppakt! Voeding heb ik wel geprobeerd maar maakte geen verschil.
    Ik heb clomid geslikt om zwanger te worden. Ondanks de flink zware PCOS ben ik vrij makkelijk zwanger geworden. De eerste stappen de medische molen in zijn zwaar maar daarna went t stom gezegd ook snel. Ik hoop natuurlijk dat jij t niet nodig hebt maar straks slank, fit en zwanger bent :D
     
  8. Loes778

    Loes778 Lid

    19 mrt 2018
    13
    2
    3
    Vrouw
    Heyy bedankt voor het delen van jouw ervaring!
    Gelukkig ben je ondanks de zware PCOS toch redelijk makkelijk zwanger geworden, dat is toch ook wel weer een geruststelling voor mij, ondanks dat elke vrouw natuurlijk anders is..
    Ja afvallen is zeker stap 1 die ik moet en ook wil nemen. Niet alleen om mijn cyclus (hopelijk) weer op gang te krijgen, maar het heeft natuurlijk nog veel meer voordelen voor mijn gezondheid, ook in de toekomst. Ik ga er iig mee aan de slag.
     

Deel Deze Pagina