uitgaven per maand aan flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mano82, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi meiden,
    ik zou binnenkort om verschillende redenen langzaam de borstvoeding willen vervangen door flesvoeding...
    Maar graag had ik geweten wat jullie uitgaven zijn per maand, om een idee te hebben wat dit me zal kosten...
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    haha geen ide ejoh! 3 pakken ofzo? dus dan 27 euro
     
  3. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Ehmm... Pak of vijf denk ik? Red het soms net wel, soms net niet een week met 1 pak. Het kost geloof ik € 9 per pak dus rond de € 45 denk ik.

    Maar ik maak meestal grote flesjes en kijk wat ze op kan...
     
  4. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja ik voed al bij, dus hier is het neit meer alleen flesvoeding, daardoor kan ik met minder toe
     
  5. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier was het toen een pak per week. dus ook ongeveer 45 euro per maand. nu met de bijvoeding en opvolgmelk is het ook veel minder.
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal haal je iets van 27 grote flessen(200cc) uit een pak, daarvan heb je max 5 per dag. Dus dat is op zijn onvoordeligst 30 / 27/5, is 5,5 pak per maand.. keer een tientje.. is 55 euro...

    Maar vanaf de bijvoeding vermindert het aantal flesjes alweer. Dus die max is hoogstens een maandje of 2..
     
  7. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Toen luc nog alleen maar flessen kreeg hadden we ongeveer 2 pakken per week nodig.1 pak kost 15 euro dus dat zal rond de 90 euro zijn.
    Nu krijgt hij nog maar 3 flessen en is de voeding ook stukken goedkoper, iets van 8.50 per pak.
     
  8. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne krijgt Friso Comfort. Dit kost iets meer als € 12,- Ze gebruikt ongeveer 1 pak per week. Dus dat is € 48 in de maand.
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat is natuurlijk heel verschillend, want het ene kindje krijgt 4 flessen op een dag en het andere kindje krijgt 8 flessen op een dag. Het ene kindje krijgt 210+7 in de fles en het andere kindje krijgt 120+4 in de fles.

    Hoeveel borstvoedingen wil je vervangen voor kunstvoeding?
    Hoeveel geef je de kleine in die voedingen?

    Ik heb in ieder geval even een rekensommetje gemaakt voor je. Alleen wel gemaakt met 'onze' kunstvoeding. Wij hebben nutrilon hypoallergeen 2, 14.99 geloof ik per pak. Hier ruim 1.5 pak/2 pakken in een week op het moment, omdat ik eigenlijk nog maar 1 voeding aan de borst geef en 2x een voeding kolf.


    Een pak melkpoeder is 800gram.
    Het schepje dat erbij zit is 4.5 gram.
    1 schepje + 30cc water = 33cc voeding.

    800 gram : 4.5 gram = 177.777777777777777778 schepjes.
    Dus zeg 177 schepjes.

    177 schepjes x 33cc = 5841cc voeding.

    Dus heb ik uit 1 pak 5.8 liter voeding zegmaar.


    Maar ik geloof dat er in een pak standaard poedermelk 900gram zit en weet niet of het schepje ook ong 4.5 gram is. Maar wanneer je dat van ‘jouw’ melkpoeder weet kan je dus zo een zelfde soort rekensommetje maken, je weet dan hoeveel je uit een pak haalt, en jij weet hoeveel/hoevaak er gedronken word dan kan je uitrekenen hoelang je met zo een pak gaat doen.
    Succes in ieder geval!
    Liefs, Hanneke!
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    toen Sven 3 maanden was zat hij nog volledig op de bv.
    nu krijgt hij sinds kort kv met bijvoeding en ik ben net door mijn eerste blik heen. ik denk dat ik er ca 3 weken mee gedaan heb en het blik heeft me 5 euro gekost (aanbieding, normaal 7 euro geloof ik).
     
  11. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    DIt ligt aan heel veel factoren, ga je geheel afbouwen en dus alle voedingen vervangen voor fv.

    Welk merk en soort ga je geven?

    Hoeveel voedingen zit je kleintje.

    Ik ben sinds kort af van Nutrilon ome 13,99 de pak naar de kruidvatvoeding a 5,99 de pak. Zie het verschil.

    Ga eens kijken in de supermarkt/ drogist en kijke wat er allemaal is.

    En naarmater je kleintje ouder wordt nemen ze minden fv en meer bijvoeding en draait alles om.
     
  12. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin krijgt 5 flessen op een dag, uit een pak niutrilon gaan 30 flesjes, dus dat is voor 6 dagen 13,50 euro. Moet het indikken met Nutriton a 5 euro per pak....
    Dus dat is al met al zon 5 x 18,50 per maand...
    (en dan nog al het geprobeer voor we de juiste fles hadden, waaruit meneer er 20 minuten over doet en de dikke brei toch nog door het speentje gaat! heb een hele rij flessen en een bak vol speentjes!)
     
  13. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik schat dat wij hier per maand zo'n 50 a 60 euro aan fv uitgeven. Maar wij mengen dus de Friso Comfort met de Friso Extra en die voeding is wat duurder.
    Omgerekend zo'n 5 pakken en Quinten drinkt 5 flessen van 200cc.

    Ik neem aan dat jij hypo-allergene flesvoeding gaat geven? Het Kruidvat eigen merk verkoopt dat volgens mij ad. 9 euro per stuk, tegen zo'n 15 a 16 euro voor Friso of Nutrilon HA. Dus als je die van het Kruidvat haalt, zit je denk ik rond de 50 euro per maand, als je volledig flesvoeding gaat geven.
     
  14. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi meiden,
    bedankt voor jullie adviezen en antwoorden!

    Bolbuikje, ik ga niet onmiddellijk geheel fv geven maar langzaamaan afbouwen, te beginnen met één voeding om te zien hoe Louiza erop reageert.

    Is het aangeraden om hypoallergene voeding te gebruiken bij het overschakelen van bv? (zij is volgens mij nergens allergisch voor)
    Ik heb ook gemerkt dat je tot 4-6 mnd de voeding bij de apotheek moet halen, klopt dit? Ik zie nergens in Kruidvat of warenhuis voedingen nr1.
    (ik woon dan wel in België).
    Ik denk dat ik met Nutrilon ga beginnen, of raden jullie iets anders aan?
    Liefs,
    mano
     

Deel Deze Pagina