Uitgerekend 1-15 september

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nikki15, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Vreselijk...dan stort je wereld in..je moet er niet aan denken toch...

    Jij ook veel sterkte aankomende tijd
     
  2. Boomhut

    Boomhut Actief lid

    16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    @Jojo84 oef dat was wel schrikken dan! Gelukkig alles in orde.

    @sannekrul sterkte

    Hier een goede echo gehad maar wel wat te zien waardoor we denk ik terug moeten komen. Maar maak me er geen zorgen om. Nog steeds een jongen :)

    Hier komt gewicht er nu ook wel echt aan. Ik zat met 20w op +4.5 de vorige keer ging het in maand 5 heel hard dus houd mn hart vast haha
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  3. Jojo84

    Jojo84 Actief lid

    31 dec 2017
    229
    277
    63
    Vrouw
    Grafisch designer
    Soesterberg
    Oh Sanne dat zijn keuzes waar je nooit voor hoopt te staan, maar mijn man en ik hebben ook besproken toen op welke voorwaarden we naar een beëindiging moésten gaan kijken. Héél héél veel sterkte en hopelijk komt er toch nog hoopvol nieuws uit voort, al is het maar dat een eventuele volgende zwangerschap niet dezelfde risico's heeft.
    Mocht je je verhaal kwijt willen, schroom niet om het hier te plaatsen.

    @Boomhut bedankt.
     
  4. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Oh, lijkt mij ook verschrikkelijk als je er zo ver in de zwangerschap achter moet komen dat het toch niet goed zit. Wat een moeilijke beslissing moet je dan maken...

    Was hierdoor ook behoorlijk zenuwachtig voor de 20 weken echo vanochtend maar alles zag er keurig uit! De kleine loopt iets voor, dus hij groeit lekker en was wederom met zijn kont aan het schudden.:p
     
    Pink06, Prj, Flowers86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Hier gelukkig ook een goede 20 weken echo.
     
    Raket78, Boomhut, Prj en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Jojo84

    Jojo84 Actief lid

    31 dec 2017
    229
    277
    63
    Vrouw
    Grafisch designer
    Soesterberg
    Blij voor jullie dames! Héérlijk!
     
    Salvatore en Mleenvs vinden dit leuk.
  7. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Lees je bericht nu pas. Verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte ook jou! Helemaal nu komen dit soort berichten enorm hard binnen.
     
  8. Lykke

    Lykke Actief lid

    3 jan 2018
    127
    165
    43
    Vrouw
    Brrr Sanne wat een vreselijk nieuws, kan me voorstellen dat je nu even heem en weer geslingerd wordt tussen verschillende emoties. Sterkte...

    Ik ben nu bijna 7kg aangekomen. Helaas moeten stoppen met sporten (bootcamp fitness en zumba) wegens bijna dagelijks hevige hoofdpijn :(

    Vorige week zei iemand op m'n werk "21 weeks?! Omg you are going to give birth to a tennis ball, lucky You!" :roflmao: Dus denk dat de kilo's naast m'n buik(je) ook in mn billen/benen gaan zitten...

    Ik ben inmiddels begonnen aan zwangerschapscursus die yoga combineert met mindfulness, ademtechnieken, informatie over bevallen en hypnobirthing. Ben helemaal niet van het zweverige maar vind dit toch wel erg fijn!
     
  9. Boomhut

    Boomhut Actief lid

    16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Gewoon even een normale broek aantrekken die voorheen goed zat. Als die nu strak zit om je bovenbenen weet je voldoende. Maar je gaat nu ook erg groeien hoor. In de 2e trimester het meeste. Dus kan best je baarmoeder en alles eromheen zijn. Zou me niet te druk maken.

    Vanochtend nogmaals teruggeweest maar het was niks om ons druk over te maken. Krijgen wel een 30w echo om de groei en hersenen te controleren en ik mag eind mei naar het ziekenhuis om mijn bevalling daar door te nemen omdat ik nu 1e graad indicatie heb wat dat ook mag inhouden. Dat vanwege de fluxus bij de eerste. Verder alles rustig , nouja, alles behalve de knul want die zit geen moment stil en schopt mij echt bont en blauw voor mijn gevoel!
     
    Jojo84 vindt dit leuk.
  10. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Hier al 10.5kg....ai ai ai.... ach ja bij nr3 ook bijna 20 in totaal en met 6md zat ik 5 kg onder mijn pre zwangerschap gewicht
     
  11. Jojo84

    Jojo84 Actief lid

    31 dec 2017
    229
    277
    63
    Vrouw
    Grafisch designer
    Soesterberg
    Jep plus tien ook hier.... hopelijk komt er in het derde trimester niet te veel bij.
    Las ergens dat als je bmi voor zwangerschap tussen 18-25 was, je dan 10-17 kg aan mag komen als 'normaal' voor zwangerschap. Bmi 25-30 dan 8-12 kg.
    Ach ik leef er maar mee:thumup:
    @Lykke hilarisch, die opmerking:roflmao:
    Hoe heet de cursus die je doet? Ik moet nu toch ook maar eens eraan geloven. Heb er weinig mee geloof ik, maar ik zie ook weinig in onvoorbereid de eerste bevalling in gaan:o:
     
  12. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vind het in de meeste gevallen niet productief, die indicaties hoeveel je "mag" aankomen. Niet al het gewicht is baby, je moet ook denken aan placenta, baarmoederslijmvlies, extra bloed, borsten, en lichaamsvet dat wordt opgeslagen ten gunste van de latere borstvoeding. Je ziet vaak dat het verschil groter is bij iemand die voor de zwangerschap slank is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Zolang je niet bizar ongezond eet en je geen diabetes hebt, doet je lichaam over het algemeen precies wat het moet doen. De stress van wat "mag" en wat niet is onnodig.

    Ik kwam vorige keer behoorlijk aan en verwacht dat nu eerlijk gezegd toch wel weer. Ik weet ook nog dat na 2 of 3 weken het meeste er alweer af was en dat de midwife vroeg of ik ook nog goed voor mezelf zorgde (nee dus), omdat het wel erg hard ging.
     
    Boomhut vindt dit leuk.
  13. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Hier gaat het ineens heel hard. 1,5 kg erbij in een week. Nu +8 ik zou dus volgens die maatstaven max 12 kg mogen aankomen maar dat gaat denk ik niet lukken.

    Sinds vorige week al bezig met zoeken naar een cursus. Ik wilde samen bevallen gaan doen maar dat zit helaas al vol. Tenminste de complete variant. De mini cursus kan nog wel. Maar dat gaat in rap tempo. En borstvoeding en massage komen niet aan bod. Dat laatste lijkt mij juist zo fijn als je bijvoorbeeld rugweeën krijgt. Mijn man is daarnaast niet zo'n snelle leerling dus het lijkt mij voor hem ook niet geschikt als het zo snel gaat. Daar gaf hij mij ook gelijk in.
     
  14. Boomhut

    Boomhut Actief lid

    16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    @Raket78 Ik kan mij helemaal vinden in jouw reactie.

    Bij de eerste was ik continu misselijk en at ik maar gewoon wat binnen bleef en lekker viel ongeacht of het gezond of ongezond was. Nu ik mij prima voel let ik er beter op. Ik had er wel erg veel moeite mee alle kilo's van die +25kg kwijt te raken na de eerste. Ik zit nu op +4,7kg, maar bij de eerste kwam ik ook weinig aan in het begin en ging het pas later fout, dus ik zeg nog even niks....

    Voorbereiden op de bevalling kan je ook op andere manieren hoor! Youtube staat vol met filmpjes, of lees eens op: mooiebevallingen.nl dat is ook erg inspirerend. Verder lezen over de verschillende fases, hoe ontsluiting werkt, hoe de uitdrijving werkt. Dit heeft mij zeer veel geholpen allemaal de eerste keer. Ik heb ook zwangerschapsyoga gedaan, was een totaalcursus en ben halverwege afgehaakt omdat het totaaaaal niet mijn ding was. Voor de ene werkt het en de ander heeft er niks mee, zo heb ik geleerd. En achteraf heb ik er geen reet aan gehad, want ik kwam gewoon in een weeenstorm en paar uur later was de baby er. Dus niks rustig tot 10 tellen en je weeen wegpuffen. ;)
     
    Jojo84 en Raket78 vinden dit leuk.
  15. Boomhut

    Boomhut Actief lid

    16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    UITGEREKEND

    22 augustus
    mrsd - 2e kindje - 27 jaar

    1 september
    Sannekrul - 1e kindje - 28 jaar
    Flowers86 - 2e kindje - 32 jaar
    Sterreke - 2e kindje - 36 jaar
    Fem92 - 2e kindje - 25 jaar

    2 september
    Femmie88 - 2e kindje - 29 jaar

    4 september
    Seallable - 3e kindje (draagkindje) - 29 jaar
    Hope77 - 2e kindje - 40 jaar
    Lykke - 1e kindje - 37 jaar

    5 september

    6 september
    Dropke81 - 1e kindje - 36 jaar
    Diana285 - 2e kindje - 32 jaar
    Jojo84 - 1e kindje - 33 jaar

    7 september
    Noukie1992 - 1e kindje - 25 jaar
    Fultimemommy - 2e kindje - 23 jaar
    Rian85 - 4e kindje - 32 jaar
    Frummels - 1e kindje - 30 jaar
    Ivypark - 2e kindje - 30 jaar
    Pink06 - 3e kindje - 33 jaar
    Lizzy16 - 2e kindje - 32 jaar
    Mama1504 - 2e kindje - 29 jaar

    8 september

    9 september
    Anar91 - 1e kindje - 26 jaar
    Dionne1982 - 2e kindje - 35 jaar
    Raket78 - 2e kindje - 39 jaar

    10 september
    bellaaa123 - 2e kindje - 24 jaar

    11 september
    Jackster - 1e kindje - 27 jaar
    Salvatore - 1e kindje - 33 jaar

    12 september
    LaRambla - 2e kindje - 26 jaar
    1982Ikke1982 - 2e kindje - 36 jaar
    Sayanora - 2e kindje - 38 jaar

    13 september
    Boomhut/Zuri - 2e kindje - 29 jaar

    14 september
    Tedje - 2e kindje - 29 jaar
    Noila2018- 3e kindje - 34 jaar
    Mleenvs - 1e kindje - 28 jaar

    15 september
    Ingri - 2e kindje - 35 jaar
    Noukies24 - 2e kindje - 27 jaar

    16 september
    Prj - 5e kindje - 33 jaar
    --------------------------------------------------
    jongen (14) | meisje (8) | verrassing (5) | onbekend (10)
    --------------------------------------------------


    Afspraken

    Mei
    07 || controle vk - Flowers86
    07 || controle vk - Sayanora
    08 || Controle vk - Femmie88
    15 || controle VK - Prj
    21 || controle vk - Sannekrul
    23 || Controle vk - Mleenvs
    24 || Intake zkh vanwege plaatsindicatie - Boomhut
    30 || Controle vk - Boomhut

    Juni
    16 || 3D echo - Boomhut
    --------------------------------------------------
    Sterretjes
    *Ano1, *Dyson, *Webje, *Mi2017, *MotherOfAnAngel, *Nikki15 *Jingle
     
  16. Lykke

    Lykke Actief lid

    3 jan 2018
    127
    165
    43
    Vrouw
    De cursus doe ik bij www.ontspannenzwangerschap.nl in Sittard maar ze zitten door het hele land geloof ik. Ik voelde me ook niet echt helemaal gerust bij het idee compleet onvoorbereid erin te gaan en ik vind iets lezen in een boek toch altijd anders dan in praktijk voorgepuft krijgen :roflmao::roflmao::roflmao: Zweverigheid valt wel mee, je zit eigenlijk vooral in je eigen bubbel omdat je zo lekker met jezelf bezig bent de hele tijd. Ik viel de eerste keer bijna in slaap zo ontspannen was ik, hahaha! Enige waar ik de kriebels van kreeg was het welkomstinfopakketje waarin onder andere een aanbod zat om een kunstzinnige afdruk van je placenta te laten maken, met je eigen bloed, in het kader van "Putting the ART in postpARTum"... :eek::eek: Maargoed, ieder z'n ding. M'n kat heeft er die avond een haarbal op gebraakt (doetie anders nooit) dus die vond 't blijkbaar ook niks :D
     
    Mleenvs, Jojo84 en Salvatore vinden dit leuk.
  17. Boomhut

    Boomhut Actief lid

    16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Maar je moet je placenta ook nog vermalen voor de smoothie dus niet lekker als je er eerst mee hebt lopen kliederen op papier. :roflmao:
     
  18. Jojo84

    Jojo84 Actief lid

    31 dec 2017
    229
    277
    63
    Vrouw
    Grafisch designer
    Soesterberg
    Wahahahahah @Lykke ik heb in een scheur gelegen om je beeldende uitleg. Enne, ik ben zeer artistiek/creatief al zeg ik het zelf, maar de placenta heb ik géén enkele binding mee ook al geeft ie mijn kleintje 9 maanden leven. Dus nee, nope noppes njet,amme nooit niet.
    Helemaal eens met je kat:D
     
    Lykke vindt dit leuk.
  19. Jojo84

    Jojo84 Actief lid

    31 dec 2017
    229
    277
    63
    Vrouw
    Grafisch designer
    Soesterberg
    Over gewichtstoename gesproken.
    Ik vond deze tool die nav je BMI berekent hoeveel je zou moeten aankomen.
    Deze lijkt mij meer in lijn met wat er bij mij gebeurt, maar weet natuurlijk niet hoe het voor anderen werkt.
    Op basis van een bmi voor zwangerschap tussen 18-25, is het gezond om tussen de 11.7-16'kg aan te komen voor een zwangerschap.
    Zit je op een bmi 25-30 dan noemen ze gezond 7-11.5 kg aankomen.

    Bereken het vooral zelf.

    https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/gewichtstoename-tijdens-zwangerschap/
     
  20. Boomhut

    Boomhut Actief lid

    16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Als je niet begrijpt waarom je 'zoveel' aankomt, dan geloof ik dat je lichaam het echt nodig heeft. BMI is zo ontzettend achterhaald. Jij sport toch veel? Wellicht heb jij gewoon veel meer spiermassa dan een gemiddeld mens met jouw BMI en klopt daardoor jouw lijntje niet. Als je gezond eet en niet continu snoept en toch kom je zoveel aan zal je lichaam het nodig hebben denk ik. Je bent het na je bevallig vast ook zo weer kwijt ;)
     
    Jojo84 en Raket78 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina