Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Zo zag het er uit :) maar dan nog in stukjes (ruitjesvorm) gesneden
     
  2. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    :thumup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    NORAH1979 vindt dit leuk.
  3. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Original aaarghhg... dat is dus niet genoeg denk je? :-/ eens kijken wat er zo nog over gezegd wordt.. begrijp je gevoel hoor, je baalt als een stekker maar wilt ook graag duidelijkheid en dan idd maar the safe way.. dwars hihih... wat is ie al groot, goed hoor!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Mvp

    Mvp Actief lid

    26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Aaah jammer @Original klinkt dus alsof het een keizersnede gaat worden? Of is het nu nog afwachten wat de gyn er van zegt?
     
  5. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Oeh dat ziet er heel goed uit zeg
     
  6. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Jeetje...die kleine boef van jullie houd jullie wel in spanning zeg.

    Benieuwd naar wat de gyn ervan zegt.
     
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    @Original balen zeg dat die placenta maar niet omhoog wil. Zal dan inderdaad wel een keizersnede worden. Heb je inmiddels al uitsluitsel? Wel flinke kerel inderdaad, zoveel woog mijn dochter toen ze geboren werd :roflmao:

    @Meis28 die van jou zijn ook goed gegroeid, verlof doet ze goed ;) liggen ze op dit moment wel goed voor een vaginale bevalling?

    Hier vandaag laatste echte werkdag gehad, t was weer druk en heb toch weer tot 17.30 moeten werken. Icm de drukte van de afgelopen week en t slechte slapen nu veel harde buiken, en baby zit de hele tijd te duwen/strekken als ik harde buiken heb en dat voelt echt niet fijn; alsof mijn baarmoeder op knappen staat.
    Net dochter op bed gelegd dus ik ga nu crashen op de bank...
     
  8. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Original : hoe ging t gisteren bij de gyn? Alles goed?

    Suc6 met je mondeling vandaag. Duimen draaien.
     
  9. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Original ben benieuwd hoe het gesprek is afgelopen gisteren middag.. heel veel succes vandaag!
    @Fluss1984 ja blijkbaar doet die rust echt wel wat! Kan ook toeval zijn want dit is ook wel de periode waarin ze veel groeien, maar toch, denk dat rust sowieso positieve invloed heeft. De gyn gaf aan dat ze nog best kunnen draaien, er is wel minder ruimte maar het kan wel, vooral zei ze dit omdat ze zoveel aan het bewegen waren haha. Eentje ligt dus met hoofdje naar beneden (de grotere van de twee), als hij zo blijft liggen en indaalt dan wordt het in principe een vaginale bevalling, ook al ligt de ander stuit/dwars of hoe dan ook ;) nu lag de tweede baby met de billen naar beneden en met z’n hoofdje waar de voeten van baby 1 lagen. Spannend, hoop toch wel op natuurlijke bevalling al vind ik het ook dood eng..
    ik zit nu lekker bij de kapper, heb ik dat ook vast gehad! Vannacht had ik wat raars: ineens maakte ik een geluidje en had ik een klein beetje maagzuur/overgeef in m’n mond (sorry haha heel vies!), ik slikte het uit reflex meteen door, maar dacht echt Ielhh wat was dit ineens... nooit eerder meegemaakt haha
     
  10. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Dat maagzuur heb ik de afgelopen weken ook! Ik heb geen last van brandend maagzuur of maagpijn of zo, maar dat ik soms opeens mn mond vol heb. Ik slik het ook meteen weer door hoor ;) Heb dat bij mijn dochter nooir gehad, maar deze baby ligt wel hoger en ligt echt met zijn kont in/op mijn maag. Hopelijk gaat hij wat meer indalen zodat er weer wat ruimte komt bovenin...

    Ik ga vanmiddag cakes bakken voor morgen op t werk. En dan 5.5 maanden verlof! :)
     
  11. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh echt? Haha! Ik schrok er echt van, Whow. Hou nu ook vocht vast, merk het aan mijn enkels en onder benen, very charming...
    Ooh heerlijk vooruitzicht! Dubbel en dwars verdient!! Wat voor cakes maak je?
     
  12. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Van die stroopwafelcakes uit een koopmanspak, lekmer makkelijk. Heb nog 2 pakken staan in de kast en die moeten toch op :rolleyes:

    Met de beentjes omhoog dan, en je man je voeten/benen laten masseren ;)
     
  13. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wow dat klinkt lekker!! Hadden ze dat hier maar haha!
    Ja klinkt goed alleen is hij veel aan t werk en zie ik m nauwelijks hihih
     
  14. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Meis28 : ik heb al maagzuur vanaf t begin van de zwangerschap. Heb altijd standaard rennies bij me.
    Die helpen aardig.
    Ze zeggen dat als je veel maagzuur hebt je baby veel haar heeft. Maar volgens mij is dat een bakerpraatje :)

    @Fluss1984 echt lekker zo lang verlof. Hier 4 maanden, dan 4 weken werken en dan 3 weken vakantie. We hebben nog niks geboekt, even afwachten hoe de komende tijd gaat.

    Ben nu babykleertjes aan het wassen. Vind het zo lekker om in de babykamer bezig te zijn ook. Gisteren nog een vloerkleedje besteld. Die komt morgen binnen.
    Vandaag komen ook de klossen al. Maar we zetten ze nog even weg. Nog tijd genoeg om die onder het bed te zetten.
     
  15. Original

    Original Niet meer actief

    #3875 Original, 15 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2018
    Ik ben nog even helemaal beduusd en leef momenteel even in het nu. Het is een heel lang verhaal en zal de babysite wel even op fb zetten zodat jullie kunnen meelezen.
    Moet me nu nog concentreren op het praktijk examen en moet zeggen dat mijn hoofd wel wat afdwaalt zeg maar....... vandaar dat ik ook even niet reageer op iedereen. Ik moet dit even laten landen...... (met mij en de kleine is alles goed hoor)
     
  16. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Heb net je verhaal gelezen op facebook. Heftig dat ze de keizersnede al zo vroeg willen doen (tussen 37 en 38 weken voor wie het nog niet gelezen heeft), ik snap wel dat je dan even in paniek bent maar de praktische zaken komen vast wel goed.
    En die baby van jullie groeit zo lekker dat hij er vast wel klaar voor zal zijn :thumup:
    Maar dan zal het er snel zijn, even schakelen!
    Heel veel succes met de toets morgen!

    Ik heb net de cosleeper in elkaar gezet, weer iets wat van het lijstje afkan :rolleyes:
     
  17. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Original heb het ook gelezen en daar ook even gereageerd! Balen hoor :( het is niet leuk als je hoopt op een natuurlijke bevalling en begrijp heel goed dat je in tranen was! Maar gentle section zou super zijn en als het moet, dan moet het maar zo.. dan ben je in goede handen! Doe rustig aan, nu lekker alles een beetje klaarmaken etc. Ergens heeft het ook stiekem weer voordeel dat je zo weet wanneer het zover is..
    @NORAH1979 ik heb eigenlijk nooit maagzuur en vannacht ook niet maar ineens had ik het in m’n mond zitten, heel vaag! @Fluss1984 lekker bezig :)
    Hier hele ochtend bij de kapper gezeten, ik zei al: tot over een paar jaar whahaha.. voorlopig zal het er wel niet van komen Pff!
    Net even gestofzuigd en gedweild, nog wat dingetjes opruimen.. je kan me wel weer opvegen, ga zo lekker zitten en niks doen tot m’n zoontje om 15:00 thuis komt. Dan speeltuin en dan vanuit daar ga ik naar zwangerschaps cursus, wel ff gezellig. Vriendin blijft dan bij m’n zoontje in de speeltuin of neemt m misschien even mee. Hopen dat ie me loslaat, hij is weer wat aanhankelijk en erg gevoelig, huilen bij t brengen naar de creche (man brengt m), hele tijd zeggen dat ie daar niet wil eten etc. Zeggen dat ie niet wil gaan. Maar hij is nog te klein om rationeel uit te leggen waarom. Vinden het erg lastig. De leidster zegt dat het komt door m’n zwangerschap en dat hij veel meer voelt dan wij denken.
     
  18. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Hi meiden,

    Mag ik vanaf hier weer inhaken?
    Ik heb best regelmatig meegelezen hier, alleen reageren schoot er steeds bij in en ik ben ook zo dat ik dan niet iemand wil vergeten die iets belangrijks heeft gezegd, dus doe ik het even op deze manier en ga vanaf hier weer op jullie reageren, goed? :)

    Voor zover ik weet is niemand hier nog vroegtijdig bevallen of in het ziekenhuis terecht gekomen toch?

    Hier wat spannende weken achter de rug, omdat mijn baarmoedermond al helemaal zacht en voorbereid (funneling) bleek te zijn met ruim 32 weken. Dus ik moest rustig aan doen van de gyn en regelmatig gaan liggen. Ook veel harde (en regelmatig ook pijnlijke) buiken gehad en één nacht zat er zelfs behoorlijk regelmaat in, dus ik dacht echt dat ze al snel zou komen, ook omdat ik veel druk voelde onderaan. Momenteel is het qua harde buiken weer rustiger, maar dat gaat steeds met fases.
    Baby bleek toen trouwens een weekje voor te liggen op groei, dus dat is wel gunstig.

    Eergister de liggingsecho gehad en alles was wel stabiel gebleven, alleen mevrouwtje is idd wel al ingedaald. Dat vermoeden had ik door die druk die ik zo vaak voelde al en ook doordat ik een waggelloopje begon te krijgen. :rolleyes: Wat ik trouwens niet herken van mijn andere zwangerschappen, toen daalden de baby’tjes pas tijdens de bevalling volledig in.
    Gyn adviseerde tot volgende week zondag (dan ben ik alweer 37 wkn) wel echt nog even rustig aan te doen en om als het begint snel richting ziekenhuis te gaan, omdat het best eens snel zou kunnen gaan, zeker ook omdat het mijn derde kindje is. We wonen drie kwartier van het ziekenhuis, dus dat gaan we maar ter harte nemen. ;) (We wonen niet in NL voor degenen die dat niet meer weten, maar in de Italiaanse Dolomieten op 1500m hoogte).

    Nachten zijn wisselend hier. Ik heb ook al twee maanden ofzo last van hoesten, de gyn had me daarom toch maar een antibioticakuurtje voorgeschreven (welke niet schadelijk zou zijn voor het kindje), alleen daar kreeg ik een allergische reactie op, dus moest direct stoppen en krijg nu helaas niet anders, behalve een ontzettend smerige hoestdrank...
     
  19. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Meis28 ik denk ook echt dat die kleintjes veel meer aanvoelen dan wij denken. Mijn jongste was sinds ze wist dat er een baby zou komen ontzettend onrustig ‘s nachts en had verlatingsangst. Het gaat nu na máánden eindelijk beter, ik denk ook omdat ik haar nu pas echt goed heb kunnen uitleggen wat er straks gaat gebeuren en dat ik gewoon weer thuis kom (hier word je standaard 3 nachten opgenomen na de bevalling, al mocht ik de laatste keer op mijn verzoek na 2 nachten naar huis). Ze lijkt er nu een stuk rustiger onder te zijn. Maar zij wordt eind mei vier jaar, dus dat scheelt op deze leeftijd natuurlijk een hoop, zie dat jou zoontje in januari 3 is geworden.
     
    Meis28 vindt dit leuk.
  20. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Original ik begrijp dat je onverwachts al rond 37/38 weken een keizersnede krijgt? Ik ken natuurlijk het verhaal erachter niet, maar ik kan me wel goed voorstellen dat je dat echt even moet verwerken en het een behoorlijke teleurstelling is als je gehoopt/gerekend had op een natuurlijke bevalling...
     

Deel Deze Pagina