Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Hey Elizia,

    Gezellig dat je er weer bent!
    Ik lees dat jij t ook rustiger aan moet doen omdat je buik onrustig is. Ik mag vanaf 26 weken ook nog maar halve dagen werken omdat ik ook heel veel harde buiken had (24u lang a 2 minuten gehad), gelukkig deden ze bij mij niets op mijn baarmoedermond maar de baby zat zo diep in mijn bekken geduwd dat ze t hoofdje zelfs niet meer konden meten met de echo. Gelukkig is mijn buik daarna een stuk rustiger geworden en baby is ook weer omhoog gekomen :)
    Morgen laatste werkdag (en ben vandaag vrij)!

    Gelukkig niemand te vroeg bevallen oid, behalve dan onze Robijn natuurlijk maar dat had je nog wel meegekregen denk ik?

    Original heeft een placenta die tot bijna voor de uitgang ligt, en dat geeft een te hoog risico op bloedingen als je vaginaal zou bevallen. Meestal klimt de placenta gedurende de zwangerachap verder omhoog, maar bij haar is dat helaas niet gebeurd. Gisteren is dus de knoop doorgehakt dat het een keizersnede gaat worden, en omdat de placenta aan de voorkant ligt moet dat ook nog eens 1-2 weken vroeger dan normaal. Tenzij de placenta op wonderbaarlijke wijze toch nog omhoog zou klimmen in de komende weken...
     
  2. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Fluss1984 dankjewel en ook bedankt voor de snelle samenvatting/uitleg! :)
    Van Robijn heb ik het idd meegekregen (en er toen ook nog op gereageerd).. Blijft heel verdrietig...
    Jij hebt dus ook vaak zo’n onrustige buik gehad, niet fijn he? Gelukkig maar dat ze niet voor opening of een verkorte cervix hebben gezorgd! Dat was bij mijn eerste wel het geval, toen heb ik 8 weken platte bedrust moeten houden.
    Fijn dat het bij jou ook weer rustiger is, behalve dat het je (althans mij iig) bezorgd maakt voelt het ook zo onprettig en maakt het dat je veel minder kunt doen.
    Ik las ook nog over je hevige migraine-aanval trouwens, wat moet dat enorm schrikken zijn geweest! Had je wel meteen door wat er aan de hand was en is het sindsdien niet meer gebeurd?
     
  3. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hoi kletsies,

    Ik kom ook weer even zwaaien.

    Leuk dat je er weer bent Elizia.

    @Original, wat een verhaal zeg.... heel veel knuffels!
     
    Elizia vindt dit leuk.
  4. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Original : dat is even schakelen idd. Hoe gaat het nu? Heb je je kunnen focussen op je examen?

    Komt goed meid, je bent een ervaren mamma.
     
  5. Original

    Original Niet meer actief

    De dag zit er gelukkig bijna op, bedankt voor jullie berichtjes. Het is nu idd gewoon even alles plaatsen en een plek geven. Zowel mijn lichaam als mentaal ben ik er nog niet klaar voor. In mijn hoofd moet er nog zoveel gebeuren en doen maar goed hopelijk land het wat meer als we de brief met datum krijgen. Komt wel goed.....is alleen gevoelsmatig nog even moeilijk te plaatsen. In mijn hoofd weet ik dondersgoed hoe of wat (en ben daarin nuchter genoeg) Maarja gevoelsmatig......

    Examen ging naar mijn idee wel goed. Is nu even afwachten. 3 tot 5 werkdagen zei ze dus hopelijk snel. Maar heel eerlijk heb ik ook zoiets van als het niet gelukt is jammer dan, komt later wel. Maar heb er wel een goed gevoel over.

    Ik duik mijn bedje in. Sorry voor het niet reageren op de andere maar ben nog even uitgeblust.
     
  6. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Original : komt vast goed met je examen. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen.

    Vandaag een voedingskussen gehaald via mp. Ziet er nog zo nieuw uit.

    20180315_192413.jpg
     
    Meis28 vindt dit leuk.
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben heel erg aan t twijfelen over een voedingskussen. Vorige keer had ik er een gekocht voornamelijk voor mezelf op mee te slapen, maar ik vond m helemaal niet fijn: veel te groot, te hard en met bochten erin op de uiteinden. Ik heb m eigenlijk ook nooit gebruikt om mee te voeden, ik propte altijd kussens onder mijn arm.
    Voedingskussen heb ik dus ook al een tijd geleden weg gedaan.

    Maar ik twijfel nu toch om een kleintje te kopen maar ik vind ze ook best duur. Misschien ook eens via mp kijken...
     
  8. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hey meis,ik begrijp via hier dat de artsen de baby eerder laten komen dmv toch een keizersnede.Ik leef heel erg met je mee.Probeer toch positief te blijven.En je krijgt nu ook de kans om je mentaal voor te bereiden op de bevalling die komen gaat.Ik hoop dat het dan toch ruim 38 weken voor je wordt.Ik weet het verhaal niet precies.Maar wens je heel veel sterkte!En dikke knuf:thumup:
     
  9. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,kom ff zwaaien naar jullie.Lees alle berichten stilletjes mee,soms vind ik het raar om opeens te mengen in een ‘gesprek’ tussen de dames hier en dan denk ik niet doen.Heel fijn dat het naast kleine ongemakken goed gaat met iedereen.Het wordt nu echt spannend.We gaan bijna 1 voor 1 bevallen.Hopelijk allemaal op het juiste moment en met goede gezondheid.
    Met mij en onze meis gaat het heel goed.Merk dat ik echt buiten adem ben als ik actief ben geweest.naast de gebruikelijke en ‘verplichte’ zwangerschapskwaaltjes voel ik mij toppie.
     
  10. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Wat een leuk voedingskussen @NORAH1979

    @Fluss1984 , zelf gebruik in mn Doomoo voedingskussen al sinds 2010, dat vind ik de fijnste en ik kan niet meer zonder. Ik heb wel de helft van de korrels eruit, zodat je een stuk makkerlijker ermee slaapt en niet zon mega-worst in bed hebt en het is dan toch nog prima om mee te voeden. Je kunt geloof ik ook 'halve' kopen die ook wat makkelijker te hanteren zijn

    @Mery , wat fijn dat alles goed gaat met jullie! Ik kan ook niet dagelijks komen kletsen en vind het dan ook wat lastiger om te reageren.

    Het is gelukkig bijna weekend, ik ben er wel weer aan toe zeg. Vanavond even wat eten met mn man en daarna gaan we naar het theater, ik probeer die laatste weken nog even zoveel mogelijk met hem te ondernemen, want dat zal straks wel op zn gat liggen helaas.....
    Fijn weekend allemaal!
     
    Mery en NORAH1979 vinden dit leuk.
  11. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Lucindalice veel plezier vanavond, geniet ervan!

    Wat betreft een voedingskussen, ik heb er behoorlijk wat geprobeerd (zo’n grote worst van de Prenatal, eentje van de Hema, een kleine Doomoo en nog een waarvan ik de naam ben vergeten), heb jarenlang borstvoeding gegeven (2 jaar aan de oudste, ruim 3 jaar aan de jongste). Met allemaal kon ik geen vrienden worden en geen stabiele comfortabele houding vinden, maar uiteindelijk na lang zoeken uitgekomen bij de My Brest Friend en die vind ik echt super. Dat is ook een voedingskussen die je niet meer hoeft te vormen en op zijn plaats blijft. Dat vind ik zelf heel fijn, maar het is natuurlijk wel heel persoonlijk.
     
    Lucindalice vindt dit leuk.
  12. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    T zal idd heel erg verschillen per persoon.
    Bij mijn zoontje heb ik m nooit gehad, wel eens bij anderen gebruikt en vond ik best prettig. Maar nooit de moeite genomen om er 1 te halen.
    Nu toch maar even gaan neuzen op marktplaats en dan zoek ik ook altijd binnen 10 km. Anders is t te ver om te rijden en verzendkosten maken t toch weer duur dan. Ze vroeg 10 euro en dat heb ik er ook voor betaald. Mocht ik t nou toch niks vinden kan die altijd weer op marktplaats.
     
    Lucindalice vindt dit leuk.
  13. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Fijn dat t goed gaat Mery!
     
  14. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @NORAH1979 voor 10 euro kun je idd eigenlijk geen miskoop doen! Hij ziet er iig ook stevig uit, dat is prettig.
     
  15. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Jaaaaaaaaaa mijn verlof is ingegaan :D:D:D!!!!!! Gelijk feestje vieren op de bank vanmiddag:p

    @Lucindalice haha ik heb ook een kissen waar ik na mijn vorige zwangerschap nooit meer afscheid van heb genomen :p Maar dat is niet echt een voedingskussen maar gewoon zo'n langwerpig kussen met zachte vulling, heerlijk. Ik vind die dingen met bolletjes erin niet fijn slapen; te hard/stug, die bolletjes verschuiven en ze maken lawaai.

    Ik heb toch de knoop doorgehakt; had daarstraks toch nog even gekeken en ik zag dat de done by deer voedingskussens bij van asten baby superstore in de uitverkoop zijn; voor 24.95 ipv 49.95 (komen wel nog 5euro verzendkosten bij). De roze zijn ook afgeprijsd als er nog geinteresseerden zouden zijn ;)
    nursery-pillow-dbd-blue.jpg
     
    Lucindalice, Meis28 en NORAH1979 vinden dit leuk.
  16. Mvp

    Mvp Actief lid

    26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Ik vind ze ook best duur, al verschillen ze wel heel erg qua prijs.
    Heb uiteindelijk deze gekocht, en misschien vind jij die juist wel heel fijn:
    https://www.mamaloesbabysjop.nl/mamaloes-amy-grijs-met-witte-sterren-voedingskussen-66780?sqr=voedingskussen&

    Hij is namelijk niet hard, ik vind hem zelfs een beetje te zacht eigenlijk.
    Slaap er al 20 weken mee, en het is nu al een geslaagde aankoop. Heeft mijn bekkenpijn snachts echt dragelijk gemaakt.

    Edit: Ah ik zie dat je er al één hebt aangeschaft :)
    Fijn dat je verlof is begonnen! Geniet ervan.
    Ik moet nog 4 dagen werken.
     
  17. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw

    Die is ook erg mooi!
    En nu lekker van je verlof genieten, heerlijk.
     
  18. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een kinderstoel gevonden waar een wipstoel op kan.
    En een stuk betaalbaarder dan de trip trapp. De wipstoel zelf vind ik niet de allermooiste, maar dat is maar tijdelijk. Wordt ook alleen maar gebruikt bij avondeten.
    Wij wonen split level en onze eettafel staat in de keuken dus een verdieping hoger dan woonkamer. Vind t zo ongezellig om de baby dan in de box te leggen terwijl de rest van het gezin boven zit. Screenshot_20180316-034830.png
     
    Lucindalice vindt dit leuk.
  19. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Over de tripp trapp gesproken; hij is dit weekend 20 euro afgeprijsd bij prenatal
     
  20. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Fluss1984 wat een mooi kussen! En super prijsje..!! @Mvp die van jou is ook leuk! Ik heb er een van een vriendin geleend (bij m’n zoontje had ik die ook geleend) en dat is zon hele lange worst met balletjes erin, vind m ook niet echt fijn en heb m toen voor voeden ook niet echt kunnen gebruiken, vond het zo onhandig omdat een stuk slap is en een stuk hard, en het zon gedoe is om m goed te leggen! Maar om er een te kopen, ik weet niet of het nodig is. Heb m nu weer omdat ik m misschien nu met tweeling aanleggen wel op de een of andere manier kan gebruiken. Ik wilde de my brest friend! @Elizia vind je die fijn? Hij wordt veel gebruikt bij tweeling borstvoeding. Kan m hier niet krijgen en nieuw zijn ze super duur (online bijv) dus dat wordt m ook niet..
    @Fluss1984 jeeejjj gefeliciteerd met je verlof! Heerlijk, welverdiend! Hoe voel het..?? @NORAH1979 mooie stoel! Vind t wippertje nog wel meevallen hoor, handig zon systeem! @Mery kom lekker kletsen wanneer je eventjes tijd hebt, geen probleem als je niet altijd kan reageren, begrijpt iedereen wel. @Lucindalice begrijp ik ook van jou, drukte alom met de kids, wat leuk dat je even met je man iets gaat doen! Dat doen wij echt nooit, man werkt sochtends en Savonds en ook 6 dagen per week, bovendien zo zonder oppas etc komt dat er dan gewoon niet van. @Original hoe gaat ie nu met jou? Hopelijk is het vervelende gevoel iets weggezakt en heb je het iets meer een plekje kunnen geven!
     
    NORAH1979 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina