Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Mja het voelt een beetje dubbel; ik heb de meeste collega's vanmiddag niet meer gezien omdat ze druk waren, en dus in de groepswhatsapp nog een afscheidsberichtje geplaatst waar (tot nu toe) maar 1 collega op gereageerd heeft. Dat is toch niet heel fijn...
    Ook heb ik niet echt t gevoel dat het klaar is omdat ik nog wat dingen moet doen voor mijn afstudeerproject. Toen ik 3 weken geleden ziek was was ik net die week vrijgeroosterd om daaraan te werken, en dat heb ik toen dus niet kunnen doen. Maar dat kan niet blijven liggen tot na mijn verlof dus moet er wel nog een paar dagen aan werken. Ga proberen om dat komende week te doen zodat ik het wel kan afsluiten, maar ben ook afhankelijk van anderen daarvoor.
    Dus toch nog een wat onrustig gevoel.

    Ik denk dat een voedingskussen zeker handig is met t voeden van een tweeling. Als ze tegelijk op je armen liggen kan je anders helemaal niets meer haha
     
  2. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames, kom jullie even een fijn weekend wensen.

    Wij stappen zo de auto in, naar mijn zusje die hier 2.5 uur vandaan woont. Ff stukje rijden dus, maar nu lukt het nog wel.

    @Meis28 : gelukkig kan dat beertje eruit, dan valt het idd nog mee;)
    Ik had graag de trip trapp gewild, maar met alles erop en eraan was het dan toch ruim 300 euro. Ik vind dat echt zoveel geld. Nu was deze in de aanbieding voor 107 euro. En het is ook een meegroeistoel.

    @Fluss1984 : lekker wakker geworden nu je verlof hebt?

    @Original knuffel voor jou.
     
  3. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Meis28 ja ik vind het echt een heel fijn voedingskussen. Je klikt ‘m vast en dan ziet ie goed. Ik weet niet meer hoeveel ik er destijds voor betaald heb, maar ik vind het ‘t geld echt waard, ook omdat ik natuurlijk lang bv geef. Ik heb wel de original he, niet de tweelingversie natuurlijk, ik zag dat die nog een heel stuk duurder zijn jammer genoeg.

    @Fluss1984 dat ziet er ook uit als een fijn kussen, stevig en niet te groot. Met die lange dingen kreeg ik zelf alleen maar ruzie haha.
    Wat fijn dat je nu verlof hebt! Hopelijk kun je gauw alles wat betreft je werk en afstudeerproject afronden, want dat blijft nu natuurlijk steeds in je achterhoofd spelen.

    @NORAH1979 leuke stoel, ook dat wippertje vind ik echt oke hoor, zelfs dat beertje is best leuk!

    @Original hoe gaat het nu met je? Ik snap echt goed dat het een hele omschakeling is. Gelukkig heb je nog drie weken om je er op voor te bereiden. Wel een gek idee zeker dat je nu weet wanneer de baby geboren gaat worden?

    Hier eindelijk alles klaar voor het geboortekaartje. Voor de andere twee heb ik destijds zelf een gedichtje geschreven, maar ik was er nu al wekenlang op aan het broeden, alleen had geen inspiratie. Nu is het gister gelukkig toch gelukt en vandaag heb ik de adressenlijst afgemaakt. De enveloppen en straks ook de kaartjes worden naar mijn ouders in Nederland gestuurd. Dat scheelt verzendkosten vanaf hier, maar vooral weet ik dan zeker dat ze allemaal aankomen en ook snel.
     
    NORAH1979 vindt dit leuk.
  4. Mvp

    Mvp Actief lid

    26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Pfoe soms maak ik me wel een beetje zorgen voor na de bevalling.
    Mijn schoonmoeder is best een aardige vrouw, maar zo niet mijn type en ook lichtelijk vermoeiend. Gisteren had ze het geweldige idee dat ze in mijn verlof wel even langs zou komen om het hele huis schoon te maken, de ramen te lappen, de babykleertjes te wassen.
    Ik wil dat gewoon lekker zelf doen, en mijn huis hoeft niet helemaal netjes te zijn voor ik ga bevallen.
    Ik zeg dan dat dat niet hoeft en dan zegt zij weer 'oh vroeger was dat heel normaal' dan kwam mijn moeder langs om even alle keukenkastjes te soppen enzo.

    Straks na de bevalling zul je zien dat ze ook elke dag op de stoep staat, ik zit daar zo niet op te wachten. Scheelt dat we een hond hebben waar ze beetje bang voor is en geen sleutel van het huis heeft, maar dat is wel iets waar ik tegen op zie.

    Ze is nu ook al best belerend, over hoe dingen vroeger gingen en wat ik allemaal nog moet doen. Zucht.....
    Ik ben bang dat ze heel claimend gaat zijn, want ja 'het is toch haar kleinkind'.
     
  5. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Probeer het te zien als goedbedoeld advies. En als ze echt gaat claimen, dan kun jij of je man toch aangeven dat het teveel wordt?

    Ik wil de eerste twee weken geen bezoek thuis. In het zkh kan directe familie even langskomen, maar thuis echt niet. Wij gaan eerst als gezin settelen en daarna is de rest welkom.

    Duidelijk je grenzen aangeven. Dat is wat ik geleerd heb van mijn vorige bevalling.
     
  6. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Fluss1984 dat is wel jammer ja, je verwacht toch meer reacties! Hebben er inmiddels al meerderen gereageerd? Ik neem aan van wel.
    @Elizia ja die tweeling my brest friend kussens zijn echt duur, althans ik zie ze voor rond de 100 euro online, en hier vind ik ze niet tweedehands. Opsturen vanuit NL schiet ook niet echt op want zijn best groot. Denk dat ik het dus gewoon met dat kussen probeer die ik geleend heb, die is best groot en stevig en dan eventueel met nog extra kussen oid. Het gaat me om het tegelijkertijd voeden (als dat lukt!), want voor eentje voeden kan ik het ook prima zonder voedingskussen eigenlijk, vooral als ze wat groter zijn. @Mvp vervelend.. begrijp je wel. Maar aan de andere kant, ze bedoeld het goed en wil je gewoon helpen, misschien is het juist wel fijn van die hulp gebruik te maken of haar de klusjes te laten doen die je zelf wat minder vindt? ;) of je regelt dat je zelf niet al die tijd thuis bent dat zij wat komt doen, maar dat je juist een kappers afspraak plant of je gaat uitgebreid boodschappen doen oid ? En als je idd merkt dat ze teveel komt, gewoon aangeven.. bepaalde dingen wil je zelf doen en dat moet gewoon kunnen! Dat zou ik dan gewoon ook zeggen, van: ik doe dat graag Zelf, maar je mag wel.........
    En ook als de baby net geboren is, is het logisch dat jullie tijd nodig hebben voor jullie zelf en niet constant bezoek over de vloer.
     
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    @Meis28 geen reacties meer, maar wel een mailtke van collega dat ze niet meer de kans had gekregen om kaartje en "afscheidscadeautje" te geven, met de vraag wanneer ik nog even langs kwam (ze weten dat ik voor mijn project nog terug moet komen en dat ik ook bij de gyn in t ziekenhuis loop).

    @Mvp bij mij was het net mijn moeder die nog met vanalles en nog wat kwam helpen, wel steeds in overleg natuurlijk maar ik vond het net wel fijn en ook gezellig want anders zit je toch best veel alleen in je verlof. Mijn schoonmoeder heb ik geen enkele keer gezien om te helpen. Toen onze dochter geboren was vond ik het net wel fijn dat ze op bezoek kwamen en betrokken waren. Al zou het voor mij ook niet hoeven dat mijn schoonmoeder hier de hele dag zou rondhangen hoor, maar zoals het ging (3x langsgeweest die week, samen gegeten) vond ik het wel fijn. Mijn moeder is hier wel hele dagen geweest en dat vond ik heel fijn, maar dat ligt denk ik wel anders of het je eigen moeder is of je schoonmoeder. Ik zou even afwachten wat je behoefte is als het zo ver is, je kan dan altijd je grenzen aangeven (of vragen aan je man of aan de kraamhulp om dat voor jou te doen ;)
     
  8. lesley22x

    lesley22x Lid

    13 jan 2017
    42
    9
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Mvp ik begrijp jou zo goed, ik had jouw stukje zelf kunnen schrijven! Mijn schoonmoeder is ook zo belerend, en komt ook steeds met adviezen over vroeger. Ze praat alleen maar over het feit dat zij oma wordt en niet dat wij ouders worden, ik kan daar ook niet altijd goed tegen. Het blijft mijn schoonmoeder dus ik reageer altijd netjes en probeer er zo goed mogelijk mee om te gaan, maar ik ben ook zeer benieuwd hoe dat straks na de bevalling gaat...

    Sowieso ben ik daar benieuwd naar, of we niet meteen de eerste week platgelopen worden door bezoek. Het is onze eerste, maar ik wil toch echt proberen mijn eigen grenzen hierin aan te geven. Hopelijk lukt dat. Mijn man neemt 2 weken vrij vanaf de geboorte, wil toch ook echt tijd voor onszelf hebben om aan de nieuwe situatie te wennen!
     
  9. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Dat belerende is wel een dingetje inderdaad. Mijn moeder heeft mij van in het begin gewoon zelf mijn ding laten doen en nooit gezegd hoe ik iets moest doen. Ze heeft mij geweldig geholpen en heeft een supergoede band met mijn dochter omdat ze zoveel voor ons doet.
    Mijn schoonmoeder probeerde in het begin wel om "advies" te geven. Zo had ze bv commentaar op borstvoeding (zij heeft nooit bv gegeven en vond dus ook niet dat ik dat moest doen, em al helemaal niet voeden op verzoek van baby), en vond dat we onze dochter ook wel gewoon konden laten huilen omdat ze anders te verwend zou worden. Ze had al snel door dat we geen boodschap hadden aan haar advies dus gelukkig was dat snel klaar...
     
  10. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Fluss1984 : volgens mij heb je een hele lieve moeder. Fijn!

    Dat huilen en verwennen ken ik ja. Ik was net een week thuis uit t zkh en hele huis zat vol bezoek incl 5 kinderen. Mijn zoontje lag op zn bedje en moest huilen en de ene zei dat ik m moest laten liggen anders werd ie verwend en de ander zei dat ik m moest oppakken.
    En zo ging dat door...ik ben die avond zo overstuur geraakt toen iedereen weg was.
    Gaat me dus niet nog een keer gebeuren ;)
     
  11. Original

    Original Niet meer actief

    Goedemorgen dames!

    Hier alweer 2 uur wakker en zie dat jij ook wakker bent @NORAH1979 hahaha

    @Fluss1984 wat jammer dat het afscheid zo gegaan is en ze je niet even in het zonnetje gezet hebben. Vooral na alles wat je evengoed nog gedaan hebt. Je moet nog eventjes aan de bak dus....hopelijk rond je het snel af en kan je lekker genieten van je verlof.

    @voedingskussen. Ik heb de doomoo (zo heet ie geloof ik) op aanraden van een vriendin en vind hem super!! Heb bij de andere kids ook altijd een voedingskussen gehad en super blij mee

    @NORAH1979 hoe was het bij je zus? Viel de rit mee?

    @Elizia het is zeker raar om de datum te weten. Ze wilde hem al halen vanaf 37 weken en zoals je ziet zit ik al op de 35 dus was wel even schrikken. Uiteindelijk zijn we (en het ziekenhuis) het eens geworden haha al gaat het allemaal wel erg snel. Morgen en dinsdag heb ik daarom ook calamiteitenverlof gekregen. Wat fijn dat de geboortekaartjes klaar zijn, weer een vinkje op de to do lijst.

    @Mvp dat klinkt niet erg relaxed zoals je schoonmoeder zich eigenlijk gewoon ‘opdringt’. Al zou ik het heerlijk vinden als iemand komt schoonmaken hahahaha. Maar het is de manier waarop het gezegd/gevraagd wordt ;). Is het haar 1e kleinkind? Ik denk dat ik gewoon zou zeggen tegen haar wat ik wel of niet fijn zou vinden. Sommige mensen snappen geen hints namelijk ;)

    Zo te horen als ik jullie verhalen lees mag ik niet mopperen wat mijn schoonmoeder betreft. :) ik heb het echt getroffen!

    @Meis28 hoe is het bij/met jou?

    Gister ben ik onwijs verrast met een babyshower. Ik wist niet wat me overkwam. Het was totaal onverwacht en had het ook niet meer verwacht! Maar het deed me wel super goed, en de afleiding was zeer welkom. We hebben leuke spelletjes gespeeld en enorm gelachen en lekker gegeten. We zijn super verwend met allerlei cadeautjes en leefde echt even op een wolk die uurtjes. Zo fijn.... Ik wilde voor de bevalling iedereen nog zien maar nu alles in zo een stroomversnelling is gekomen zag ik de bui al hangen want tja de rest werkt ook gewoon maar dat is nu toch nog gelukt.
    Vrijdag kreeg mijn collega (die ook de opleiding doet) de uitslag van zijn praktijkexamen en hij is gezakt! Maakt me wel wat nerveus (geen idee of ik het al verteld heb maar anders nu wel haha). Ik moet nog 2 dagen wachten.....

    Vandaag ben ik jarig, weer een jaartje jonger Euh ouder haha. Eens zien wat we vandaag gaan doen.......
     
  12. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Original : gefeliciteerd!! En wat leuk, die babyshower. Lief dat ze dat voor je geregeld hebben.

    Ja ik was ook vroeg wakker ja haha...
    Autorit viel mee. Uiteindelijk door de harde wind bijna 3 uur over gedaan. Terug ging sneller
    Mijn neefje van bijna 3 had een mooie verftekening voor me gemaakt. Zo leuk.

    Had je collega voor zn theorie een goed cijfer? Spannend zeg...

    Fijne dag vandaag!
     
  13. lesley22x

    lesley22x Lid

    13 jan 2017
    42
    9
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Original gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag vandaag! :roflmao:
     
  14. Original

    Original Niet meer actief

    Wat lief van je neefje. Leuk als die kleintjes zo meelevend hè. Mijn neefje van 1,5 kwam tegen me aanliggen en kreeg een schop. Hij zat me raar aan te kijken, wij hebben in een deuk gelegen van het lachen.
    Mijn collega had een 8 voor zijn theorie dus ook super goed. En nu praktijk dus onvoldoende. Ik weet dat als ik een onvoldoende heb ik deze pas in augustus ga/kan herkansen dus mijn duimen draaien overuren.

    Dank jullie wel voor de bday wishes
     
  15. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd @Original met je verjaardag! Hopelijk ook nog een mooie uitslag als cadeau ;)

    Wij gaan vandaag naar de Zoo in Antwerpen met mijn nichtjes en hun kinderen, ook gezellig!

    Fijne dag allemaal!
     
    Original en NORAH1979 vinden dit leuk.
  16. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Gefeliciteerd Original! Fijne dag vandaag. En wat ontzettend leuk verrast met een babyshower!!

    @Fluss, geniet van je verlof! Jammer dat het afscheid niet echt lekker liep.

    Mooie eetstoel hoor Norah! Erg handig met dat wippertje erbij

    Mijn schoonouders komen als het goed is een dag voor de inleiding voor een week bij ons in huis logeren. Onze vaste oppas is voor 3 maanden op reis en hier in de UK kennen ze geen kraamverzorgster. Verder heb ik echt zo het idee dat ik erg achterloop met alles. Er is nog bijna niks klaar voor de komst van de kleine en voel me ook verre van voorbereid. Heb alleen schone kleertjes in kast en that's it, nog geen kaartjes, kraampakket, vluchttas etc. etc.
    Vrijag was echt even lekker eruit met mn man, we zijn naar 'a midsummernights dream' van Shakespeare geweest met allemaal Britse acteurs in een klein theater. Ik vond het fantastisch!
     
  17. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dat klinkt geweldig @Lucindalice nog even lekker eruit geweest.
    Krijg je alles nog op tijd op orde denk je?

    Vandaag waren we bij een verjaardag en voelde me al niet helemaal ok. Maar voelde me niet slap oid. Ineens werd ik behoorlijk draaierig en dacht dat ik onderuit ging. Ik kon de leuning van de bank gelukkig vastgrijpen.
    We zijn gelijk naar huis gegaan en heb thuis ff geslapen. Heb t afgelopen tijd wel vaker, maar niet zo heftig en vandaag vond ik t gewoon eng. T is ook een paar uur wazig geweest in mn hoofd, maar nu gaat t weer.
    Morgen ga ik t gelijk aangeven bij de arts. Bij mn vorige zwangerschap had ik t niet. Geen idee waar het door komt.
     
  18. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @NORAH1979 dat klinkt niet fijn idd! Misschien je bloed/ijzerwaarden even laten prikken? Heb overigens wel eerder gehoord dat duizeligheid en gevoel van flauw vallen wel vaker voorkomt bij zwangere vrouwen.

    @Lucindalice heerlijk nog even zo’n uitje met je man! Mocht ik toch richting de 40 weken gaan dan hoop ik daar ook op, mijn man heeft vanaf 39 weken weer zeeën aan tijd.
    Oh enne dat gevoel heb ik ook hoor, dat nog heel weinig klaar is voor de komst van de baby. Geboortekaartje is zo’n beetje het enige haha, kleertjes zijn nog niet gewassen (staan we klaar daarvoor) maar mocht ik nu ineens gaan bevallen dan doet mijn schoonmoeder dat wel, we blijven (ook na 37 weken) toch een paar nachten in het ziekenhuis). Het komt hier ook omdat ik een aantal weken niks heb kunnen doen en al blij was als het me lukte om te stofzuigen en de wc schoon te houden. Maar vluchtkoffertje is hier dus ook nog niet klaar gemaakt en de box moet nog uit de bergruimte die overvol is momenteel... Boxkleden liggen daar ook, maar geen idee waar...
    Baby slaapt verder bij ons op de kamer, dus dat scheelt weer qua voorbereidingen wat betreft het kamertje. ;) Maar we moeten er nog wel een keer echt op uit om nog het nodige aan te schaffen ook, dus dat staat aankomende week of de week erop op de planning. Helaas moeten we dan meteen 1,5 uur rijden om ergens te komen.
    Hier in Italië kennen ze ook geen kraamverzorger trouwens.

    @Original nog gefeliciteerd! :) Heb je een leuke dag gehad?
    Hopelijk krijg je ook snel nog een mooi cijfer voor je praktijk (wat studeer je eigenlijk?)!

    Wat schoonmoeders betreft heb ik het ook getroffen. Ze is echt iemand die áltijd voor ons klaar staat en zich eigenlijk ook niet echt bemoeid met onze opvoeding bijv, maar moet ook zeggen dat ze er helemaal achter staat hoe wij het doen. Natuurlijk heeft ze weleens een mening over iets waar ik het niet mee eens ben en erger ik me af en toe ook heus wel ergens aan, maar als het erop aankomt is ze er altijd en is ze ook echt iemand bij wie ik het fijn vind dat ik bij haar terecht kan.
    In tegenstelling tot mijn eigen moeder, die trek ik echt niet hier in de kraamperiode en met haar heb ik ook een erg oppervlakkige relatie.

    Ik ben vandaag 36 weken, voelt ook weer als mijlpaal! :) Moet zeggen dat ik ineens een soort rust over me heen heb gekregen (ondanks dat er nog veel moet gebeuren) wat betreft de komende periode en de bevalling enzo, daar waar ik eerst toch vooral veel zorgen had en beren op de weg zag, dus dat is erg fijn nu. Heeft moeder natuur vast zo geregeld met hormonen enzo denk ik. ;)
     
  19. Mvp

    Mvp Actief lid

    26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Even snel een reactie,
    Original nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Verder alles wel bij gelezen, maar geen tijd nu om te reageren. Laatste werkweek gaat beginnen.
     
  20. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    @Elizia 36 (!!) Weken al zeg, wooow! Het gaat echt supersnel!

    Hier vandaag mijn eerste verlofdag. Ben er gelijk ingevlogen, het eerste babywasje staat te draaien ;) Ik wil vandaag ook vast een basic-vluchtkoffer klaarzetten. Daar hoeven nog niet mijn favoriete spullen en babykleertjes in (die spullen wil ik geen 6 weken missen en als de baby nu komt krijgt ie toch nog geen kleertjes aan), maar wel dat ik iig wat heb klaarstaan voor het geval dat.
    Er staat ook al een nood-bevalset klaar thuis (ik wil wel in het ziekenhuis bevallen; heb nieteens een verloskundige in de wijk alleen dan voor het kraambed).
    Verder moet ik gaan inventariseren wie wanneer onze dochter kan opvangen. Mijn schoonouders wonen hier 10min vandaan, maar gaan met Pasen 2 weken naar Zwitserland. Als ik dan moet bevallen moeten mijn ouders dus uit Antwerpen komen = 1u15min rijden en ik ben vorige keer snel bevallen dus daar kunnen we niet op wachten. Ik moet dus de buren vragen en een vriendin hier in de wijk. Ik moet zeggen dat ik dat wel spannend vind, ik weet niet hoe onze dochter gaat reageren als we haar opeens achterlaten bij mensen die zie nauwelijks kent...
    Hoe doen jullie dat (voor de dames die al kind(eren) hebben dan)?

    Verder moet de box nog naar beneden en in elkaar gezet worden, maar dat stel ik nog even uit want dan heeft onze dochter minder speelruimte in de woonkamer. En er moeten er nog 2 kadertjes aan de muur en de lampen van @Original moeten ook nog opgehangen worden haha. Maar dat is werk voor meneer want ik ga nu niet meer boren met een boorhamer...

    En dan nog de geboortekaartjes en stickers laten drukken voor de kraambedankjes. Klein detail is dat we daarvoor nog een naam moeten hebben :rolleyes: Hopelijk kunnen we komend weekend de knoop doorhakken...
     

Deel Deze Pagina