Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Als je baby echt spruw heeft,adviseer ik je gelijk huisarts te bellen voor medicijn.voordat het heel erg wordt.Hier al met de tweede kuur bezig.Er zit ook geen verbetering in helaas.
     
  2. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wat vervelend zeg @Mery! Hier nog nooit gehad dus geen idee hoe het is en hoop het ook niet mee te hoeven maken. Hier vandaag naar de vk geweest, meegekeken met borstvoeden en ja de kleinere van de twee hapt gewoon niet goed aan, krijgt t 8 Vd 10 keer niet voor elkaar vacuum te zuigen dus heel irritant.. gebruik weer tepelhoedje nu voor hem. Volg week komt er een soort lactatiekundige die ik via via heb gevonden, ben benieuwd! Denk dat t ligt aan dat z’n onderkaak wat meer ingetrokken is.
    Laat je niet van je stuk brengen hoor wat anderen vinden van borst en fles voeding en kleding etc etc. Is moeilijk maar gewoon langs je heen laten gaan. Jullie zijn de moeders en doen het beste voor je kind! Wat jammer dat je moeder niks meer heeft laten horen zeg.
    Hier had de jongste vanmorgen ook krampjes, steeds weer huilen, wist echt niet wat er was maar uiteindelijk was dat het. Hij liet een paar scheetjes en toen viel ie in slaap hihi.. wel vervelend is dat.. vanmiddag waren ze ook allebei huilerig op een gegeven moment. Een van de twee maakt nu ook onwijs lawaai, steeds kreunen en geluiden, volgens mij slaapt ie wel gewoon maar dit is altijd zo, heb wel eens gelezen dat dit veel voorkomt bij prematuren babys , geen idee.. ga nu gauw slapen! Slaap lekker allemaal xx
     
  3. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Poeh wat kunnen die kleintjes stinken zeg:eek:
     
  4. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Ja ik ga morgen ochtend meteen bellen
    Tenminste haar tong is helemaal wit
     
  5. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Dat kreunen en geluiden maken doet mijn ukkie ook
    Soms valt ze in slaap en soms doet ze het in haar slaap
    Geen idee van hoe of wat haha
     
  6. Bulb

    Bulb Actief lid

    23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Even een ego berichtje om te laten weten dat ons meisje is geboren. De bevalling was pittig, maar ben nu zo verliefd :rolleyes:
    Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en kom snel weer meer meekletsen :)
     
    Original, Elizia, Babylovebaby en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd meis.Geniet lekker van je meisje en hopelijk gaat het goed met jullie:pjeetje wat gaat de tijd toch snel.Hier net mijn meisie haar flesje gegeven....
     
  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Oei ik kreeg blijkbaar geen meldingen meer...

    @Bulb gefeliciteerd met jullie dochter!

    Hier sinds donderdagmiddag thuis. S. ligt ook de hele tijd te kreunen, vooral als je hem weglegt in box of bedje. Ik denk dat hij last heeft van krampjes, want regelmatig laat hij dan een boer of een scheetje en dan is het weer even een paar minuten stil en dam begint het weer. Als ik hem bij mij heb ligt hij eigenlijk de hele tijd braaf te slapen. Ik heb hem de afgelopen dagen dan ook bijna continu vastgehad, eerste nacht niet geslapen en afgelopen nacht (toen heeft hij wel t grootste deel van de nacht in de cosleeper gelegen) alles bij elkaar hooguit 2 uurtjes.
    Met onze dochter erbij is het ook pittig: doordat we haar zo weinig hebben gezien de afgelopen maand heeft ze nu verlatingsangst en eist ze heel veel aandacht op. Naar bed gaan is ook een drama, gisteren heeft ze een uur gekrijst :(
    Ze is wel (over)enthousiast over haar broertje, wil hem de hele tijd aanraken etc maar doet dat erg onvoorzichtig dus ik moet hem echt als een soort bodyguard beschermen. Hopelijk wennen we snel allemaal aan de nieuwe situatie. Ik ben met 2 uur slaap in 2 nachten iig kapot...
     
  9. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hai,allereerst deze periode gaat echt over.Heb vertrouwen in jezelf.Hier gebruik ik vanaf de geboorte uit voorzorg infacol.Gaat denk ik best goed.Ik weet niet of je dat gebruikt.Ik heb er zelfs 2 extra in huis.Ons meisje is wisselend onrustig,soms weet ik er ook geen raad mee.Dan hebben we haar de hele tijd vast.Ze is ook zo slim dat ze weet dat als ze huilt dat we haar oppakken.
     
  10. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Gefeliciteerd! En lekker genieten nu
     
  11. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Jaa hier ook infacol
    Dametje hier heeft ook last van krampjes
    Ze begint gelukkig nu de speen ook te pakken ideaal...
     
  12. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Zoo hoe is het hier?
    Hier gister spul gekregen voor spruw
    Had de dokter gebeld en die schreef het zo voor
    Zonder haar te zien.. zelfde als met die lactulosestroop
    Hier is ze savonds nog onrustig. Last van krampjes
    Na 3 keer de speen weer in doen is se gaan slapen
     
  13. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb infacol wel eens geprobeerd bij mijn dochter, toen gingen de lippen stijf op elkaar haha. S. heeft natuurlijk al een maand antibiotica, kan je ook buikpijn van krijgen. Hij huilt gelukkig heel weinig, t is echt kreunen wat hij doet.
    Kraamhulp hier zegt dat zelf venkelthee drinken (als je borstvoeding geeft) ook kan helpen tegen krampjes.

    Weet wel nog dat die eerste weken/maanden met mijn dochter ook pittig waren, die wilde ook alleen maar gedragen worden anders huilen huilen huilen. En we hebben haar toen na 4 weken op haar eigen kamertje gelegd vanwege de geluiden die ze snachts maakte. Misschien is het erfelijk ;)
     
  14. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    @Bulb van harte gefeliciteerd met jullie meisje! <3 Ben wel benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar hoef je niet te delen natuurlijk. Valt niet mee als de bevalling zo zwaar is geweest, mijn eerste bevalling was ook vreselijk en moest ik echt verwerken erna, mijn tweede en derde bevalling hebben overigens wel alles goed gemaakt. Maar heel fijn dat je nu toch zo kunt genieten van je kleintje!

    Rot dat sommigen zo struggelen met slapen en de nachten enzo. Ik kan er niet zo goed over mee praten, omdat we net zoals we bij de andere kinderen gedaan hebben precies de behoeften van de baby volgen, wat dus idd betekent dat ze zo’n beetje de hele dag aan me vast geplakt zit haha, maar daar hebben we de draagzak voor en daardoor kan ik dan toch gewoon koken enzo. Maar iedereen doet het natuurlijk op haar eigen manier, ook wat betreft de keuze borst- of flesvoeding en ik zal daar nooit over oordelen, we zijn allemaal volwassen en kunnen dus allemaal zelf goed die keuzes maken. Het enige is dat doordat wij het anders doen dan ik denk de “gemiddelde” Nederlander (we zijn natuurlijk ook maar een half-Nederlands gezin ;)) ik daardoor sommige problemen niet herken en er dus niet over mee kan praten. Maar ik hoop iig dat iedereen hier snel haar weg vindt overal in en we allemaal tevreden en gelukkige baby’tjes zullen hebben. :)

    Wat in de slaap geluiden maken betreft deden al onze kindjes dat en J. nu ook weer, het lijkt net een geitje soms haha

    Verder gaat hier nog steeds alles goed, J. is alweer 10 dagen oud en zat gister 100 gram boven haar geboortegewicht, dus dat is fijn. Ze heeft ook wel krampjes zo nu en dan, maar niet supererg en dan weet ik al dat ze daarna binnen niet al te lange tijd gaat poepen. Hier poept ze heel vaak op een dag een beetje trouwens.
    En wat ik heel fijn vind is dat de omschakeling van twee naar drie kinderen me tot nu toe erg meevalt. Mijn tweede heeft zich tegen alle verwachtingen in uiteindelijk supersnel en makkelijk aangepast en is helemaal niet jaloers. Het scheelt wel dat de eerste twee al 6,5 en bijna 4 zijn, met een dreumes/jonge peuter is het natuurlijk een ander verhaal.
     
  15. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Soms wou ik ook dat deze dame een eigen kamer had,maar helaas de geluiden moeten we maar aan wennen;)
     
  16. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Pff ik had gehoopt op een "makkelijk" 2e kindje zoals ik dat bij zowat iedereen om mij heen zie, maar ik voel een herhaling komen van onze dochter: de hele dag vastgehouden/gedragen willen worden en dan uitsluitend door mij, vaak aan de borst willen, zelfs in kibderwagen niet tevreden zijn dus bij boodschappen doen meermaals uit de wagen om te troosten...
    Enige verschil is dat er dus nu ook nog een peuter continu aan mijn benen hangt, of als ik op de bank zit over mij en S. heenstuitert en ons pijn doet.
    Letterlijk geen 5min rust :(
     
  17. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Hier vind ze het lekker hahaha
    Jaa met mijn oudste was de eerste maanden ook zwaar, veel huilen na tich doktersbezoeken doorgestuurd en toen kwam er verborgen reflux uit.. en de dokter zei steeds is niks pff
     
  18. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat het feit dat je er nog een tweejarige bij hebt het echt zwaar maakt ja. Mijn oudste was 2jr8mnd toen de tweede geboren werd en dat was ook behoorlijk pittig, maar hij was toch nog 8 mnd ouder dan jouw meisje en dat scheelt op die leeftijd natuurlijk veel. Hij kon zichzelf ook al goed vermaken trouwens, dat maakt ook veel uit en zo zijn lang niet alle peuters natuurlijk (mijn tweede was ook echt niet zo op die leeftijd).
    Maar wat je omschrijft over je baby herken ik enorm van al mijn kindjes hoor, ik zie dat ook echt als normaal babygedrag. En dan heeft jouw mannetje ook nog zo’n moeilijke start gehad en een tijd in het ziekenhuis gelegen, dan is t al helemaal niet gek dat hij nu heel veel behoefte heeft aan zijn mamma toch? Gelukkig gaat het nu zo goed met hem, maar hij moet wel nog een hoop verwerken lijkt mij zo. Heb je al een draagzak/doek? Dankzij de draagzak kan ik nu gewoon nog dingen in huis doen of iets met de andere kinderen, zonder dat ik de behoefte van mijn baby’tje hoef te negeren.
     
  19. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    Die van jullie vandaag ook zo huilerig?
    Die van mij heeft niet veel geslapen vandaag
    Ze huilt vandaag meer als normaal pff zo vermoeiend maar het hoort erbij die stomme krampjes
     
  20. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Die van mij wilt vandaag erg vaak drinken...
    Heeft iemand van jullie zo een baby swing (elektrische wipstoel-schommel)? Ik overweeg er een aan te schaffen in de hoop dat S. daar wel een tijdje in kan liggen zodat ik even mijn handen vrij heb...
     

Deel Deze Pagina