Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Goedemorgen, dat schiet al weer op naar de volgende echo voor jou.

    Hier een beroerde nacht gehad. Wakker geworden van de misselijkheid en rond half twee boven de wc gehangen.
    Ik mag echt hopen dat het na 12 weken gaat afzakken en niet zoals bij mijn zoon tm 37 weken doorgaat. Het grote verschil is dat ik bij mijn zoontje echt weinig eetlust had, maar nu moet ik juist blijven eten om de misselijkheid een beetje tegen te gaan. Bij mijn zoon kwam ik iets van 13 kilo aan en na zijn geboorte was ik dat binnen no time kwijt en woog ik nog minder als voor de zwangerschap. Nu eet ik als een bootwerker en ik sport niet omdat ik van beweging nog misselijker wordt.
    Ik eet dus echt 4 a 8 boterhammen verspreid over de dag, 4 a 5 stuks fruit, 1 a 2 gekookte eitjes, komkommer en wortels door de dag heen, een schaaltje yoghurt, een kom special k, af en toe en biscuitje tussendoor en dan nog avondeten.
     
  2. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Welke leeftijd hebben je kids? Ik heb zelf een zoon van 7,5 en ik wacht nog even met vertellen, maar als de nipt uitslagen goed zijn, dan mag hij het ook weten en mag hij mee naar de pretecho voor de geslachtsbepaling. Af en toe pols ik al een beetje hoe hij denkt over een broertje/zusje en dat zag hij wel zitten.

    'Dan kan ik lekker de kinderwagen op twee wielen zetten en dan rondracen'

    o_O
     
  3. Original

    Original Niet meer actief

    Hahahaha geweldig! Rondracen......
    Ik heb een dochter die bijna 9 wordt en een zoon van bijna 7. Dit kindje heeft een andere vader ;). Mijn buik werd al erg dik dus kreeg al een paar keer de vraag of er een baby in zat want dit kende ze niet van mij..... na de echo's en de uitspraak van de vk dat het nog maar minder dan 5% kans heeft dat het mis gaat hebben we besloten het te vertellen. Sliep ook midden op de dag en mijn zoontje vertrouwde dat niet helemaal dus tja toen was dit de meest logische keuze haha. Ze gaan niet mee naar medische echo's maar hebben voor volgende week vrijdag een pretecho geregeld (gewoon 2D) zodat ze het kindje ook zien. Hier zijn de kampen erg verdeeld qua broertje of zusje. Al zegt m'n dochter nu dat ze het belangrijker vind dat het kindje gezond is. Maar ze wil wel heel graag een zusje haha
     
  4. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Als mijn zoontje mag kiezen vermoed ik dat hij ook het liefst een broertje zou willen. Want meisjes dingen zijn stom. In zijn beleving dan :D
     
  5. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Daar heb je ook helemaal gelijk in
     
  6. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @NORAH1979 wat vervelend zeg..! Ik hoop ook voor jou dat het snel overgaat. Je eet iig wel gezonde dingen zo te lezen, dus dat is al heel goed ;)

    Ik heb ook steeds zin in iets eten en niet zomaar iets, maar echt iets bepaalds zegmaar.. om een beetje van dat misselijke af te komen. Ik moet zeggen dat het vandaag best goed gaat, heb t ook lekker druk op t werk dus dat helpt ook wel hoor.. Gisteren voelde ik me echt de hele tijd weeiig/misselijk achtig en moe, last van mn buik.. Vanmorgen ook, maar merkte dat het mn darmen waren en niet mn baarmoeder.

    Misschien dat ik het idd toch iets eerder vertel aan mn baas. Hij gaat nu een week met vakantie dus eventueel als hij terugkomt. Ik weet het nog niet zo! Misschien dat ik toch ook advies vraag aan die ene collega die met verlof is, zij heeft het zelf ook meegemaakt met dezelfde baas, al doet zij een hele andere functie dan ik.

    @Original Oh wat leuk, ze zullen die 2D echo vast super leuk vinden, goed idee!
     
  7. Leeuwinnetje22

    21 aug 2017
    51
    6
    8
    Vrouw
    Oh dames ik verwaarloos jullie echt zo ! Hoe gaat het bij jullie? Mooie echo's gehad? Hier vandaag een hele fijne waar ons dinosaurusje (daar leek het op lol) zelfs al bewoog! Bloedverlies blijft nu al anderhalve week uit, dus super blij.

    Is het hier nog druk? Zijn er veel dames actief ? Xx
     
  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Wat fijn zo'n echo. Mooi om te zien hoe snel zo'n maanzaadje zich ontwikkelt tot een klein mensje ♡
    Wij mogen (hopelijk) dinsdag weer gluren. Ik had met 6 weken een extra controle bij de gyn ivm een infectieziekte en heb toen al mogen kijken. Dinsdag is het gewoon controle, hoop dat ze nog een echo wilt maken want mijn vriend heeft ons prutske nog niet gezien:rolleyes:
    Verder ben ik vooral heel moe en de hele dag door misselijk, wat met de dag erger wordt. Gelukkig nog niet moeten spugen, maar zit wel regelmatig te kokhalzen. Laten we maar snel die 12 weken voorbij zijn, toen ging het bij mijn dochter weg...
     
  9. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.764
    4.730
    113
    Vrouw
    Fijn @Leeuwinnetje22 dat alles goed was.

    Het is hier best actief, er wordt dagelijks gepost :).
     
  10. Beyzam

    Beyzam Actief lid

    9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Goede morgen dames, hoe is het met jullie? Ik heb de griep te pakken. Oorpijn keelpijn en veel aan het niezen. Slaap al dagen slecht. Geen symptomen van een zwangerschap meer al bijna een week. Gisteren heb ik contact met ziekenhuis gehad maar ze vonden het niet nodig om langs te komen voor een echo. Moet wachten tot donderdag. Ben dus helemaal op. Moet wel snel beter zijn want woensdag is mijn dochter jarig en heeft ze haar kinderfeestje.
     
  11. Original

    Original Niet meer actief

    @Leeuwinnetje22 fijn dat de echo goed was. Altijd een lekker gevoel hè

    @Beyzam beterschap! Symptomen zeggen niets. Ik had bij Mn andere zwangerschappen nergens last van maar snap je bezorgdheid wel. Waarom plan je niet een echo bij een pretechobureau? Kost misschien €30 en dan heb je wel zekerheid. Al is donderdag ook niet ver weg snap ik dat je daar nu anders over denkt. Hopelijk knap je op voor woensdag en heeft je dochter een leuk feestje, afleiding is ook wel weer fijn toch

    Hier lijkt de misselijkheid wel verdwenen vanmorgen, zou leuk zijn als dat zo blijft. En kan ineens weer ademen door 2 neusgaten. Begon ook te twijfelen en voelde aan mijn borsten maar nee die doen steeds erg zeer haha. Las al dat de kwaaltjes af kunnen nemen nu, zou het lontje ook weer wat terug komen dan?? Gelukkig is het mooi weer.....zo even een frisse neus halen
     
    Beyzam vindt dit leuk.
  12. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Beterschap beyzam..maak je niet druk om de afnemende kwaaltjes hopelijk is alles goed met de baby.Leuk dat je wat afleiding hebt met de verjaardag van je dochter.Ga je het feestje zelf organiseren thuis of word het buiten de deur?
     
    Beyzam vindt dit leuk.
  13. Beyzam

    Beyzam Actief lid

    9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Ja het is makkelijker gezegd dan gedaan. Bij mijn laatste miskraam namen mijn symptomen ook af toen het hartje was gestopt. Vandaar dat ik me weer zorgen maak. Ag we zien het wel dames. In iedergeval wel drukke dagen aankomende week dus genoeg afleiding.
     
  14. Beyzam

    Beyzam Actief lid

    9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Feestje wordt buiten de deur. In de ochtend op school trakteren en na school gaan kinderen mee naar een pannenkoekenhuis. Ze mogen daar zelf pannenkoeken maken en versieren. Daarna gaan ze knutselen in de knutselhoek en vrij spelen. Daarna worden de kinderen thuis afgezet. De slingers hangen al in huis ze kon niet meer wachten
     
  15. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hopelijk is het geen miskraam..
     
  16. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Leuk .. heel veel plezier..
     
  17. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi meiden,
    @Beyzam, hopelijk voel je je gauw beter, probeer je niet te druk te maken. Gelukkig heb je afleiding, klinkt als een heel leuk feestje zeg!
    Fijn leeuwinnetje dat de echo goed was, zo bijzonder! Eigenlijk zijn die eerste echo's ook t leukste want dan zie je het nog zo goed als geheel! Zon klein compleet wurmpje in een grote ruimte. Als ik hier een echo voor 30 euro kon doen zou ik morgen gaan, helaas bieden ze dat hier niet aan.. kost me dik over de 100 euro dus ik wacht maar tot de 12 weken echo.. duurt alleen nog zoo lang.. heb echt al een buik, ben wel eens bang: straks is t een tweeling. Maar goed die buik op dit moment zegt denk ik nog niks.. hoe zit dat bij jullie?
    @Fluss1984 wat vervelend van dat kokhalzen.. ik ben soms ook iets misselijk, wil dan ook echt alleen maar bepaalde dingen eten (vaak zin in patat-maar hou me beetje in..)..! Verder vandaag erg moe geweest. M'n moeder is een gelukkig nu dus helpt me lekker! Ook wat keelpijn ineens dus hopelijk word ik niet ziek. Slaap lekker!
     
  18. Babylovebaby

    Babylovebaby Fanatiek lid

    1 dec 2015
    1.981
    1.041
    113
    @Meis28
    Hier ook al een buik
    Mensen valt het ook al op...
     
  19. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.764
    4.730
    113
    Vrouw
    Na meerdere miskramen ben je nooit meer onbezorgd zwanger @Beyzam, ik begrijp je angst heel goed. Al waren de klachten hier ook een tijdje stukken minder, maar zojuist hing ik weer kotsend boven de pot. Dus het wil niets zeggen allemaal, het kan zo weer terug komen.

    Veel plezier woensdag!
     
  20. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dat klinkt als een leuk kinderfeestje @Beyzam. Gelukkig heb je afleiding de komende dagen.

    Hier alles nog hetzelfde. Ben vandaag gelukkig vrij, dus kan rustig aan doen. Ben verder niet zo aktief. De misselijkheid en t overgeven begint een beetje op te breken. Als t na t eerste trimester niet over is, ga ik ook medicatie vragen.
     

Deel Deze Pagina