Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Spannend al die echo's, wij gaan het niet doen denk ik, al kriebelt het soms wel! Ik ben zo nieuwsgierig naar het geslacht en of hij of zij op broer en zus lijkt!

    Ik heb volgende week weer controle, de lijst is een beetje verdwenen denk ik :D

    Hier is mn buik wel hard gegroeid de laatste weken, nu durven mensen het ook te vragen omdat het wel duidelijk is, tot nu toe nog niet dus dat is wel grappig!

    Ik weet niet of goed te zien is zo, maar het is echt een soort voetbal nu :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    lavenderblush vindt dit leuk.
  2. Pixie83

    Pixie83 Fanatiek lid

    4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Wat een mooi klein buikje! Ben jaloers hoor:)
     
  3. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ja, wat een mooie, bescheiden buik heb je! Een vriendin van me (ook derde kindje) had jouw buikje met zo'n 10 weken ;) Bijzonder hoe het allemaal zo verschilt per vrouw/zwangerschap, echt mooi!
     
  4. lavenderblush

    lavenderblush Actief lid

    19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL

    Balen van dat brandend maagzuur!! Hopelijk kan je er iets voor krijgen via de huisarts.
    Ik bewaar alle echo's, inclusief 3d in het 9 mnd boek. Voor mijn dochtertje ook gedaan. Ik denk wel leuk voor later!
    Ik heb zelf zo'n boek die mijn moeder vroeger geschreven heeft een ik kijk er best vaak in terug. Zeker tijdens mijn zwangerschap om te kijken hoe zij dat ervaren heeft.
     
  5. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Vanmiddag heerlijk kleding ingeslagen voor ons kleine mannetje :) ook vast een paar flessen en speentjes:thumup:

    Over een paar weken ga ik alles voor het kamertje halen
     
    lavenderblush vindt dit leuk.
  6. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wat raar.. ik kreeg ineens geen meldingen meer.

    @pietje1987 fijn dat ze je goed in de gaten houden. Maaar kan me voorstellen dat het wel heel spannend is.

    @ kwaaltjes, ik mag echt niet klagen meer. Ik heb wel wat kwaaltjes, maar niet meer zo erg als ik het hier soms nog lees. Zelfs mijn bekken/rugpijn lijkt zo goed als over.
    Maagzuur ook wel, maar niet bijzonder veel. Wel sluit mijn klepje niet goed. Als ik buk stroomt er van alles terug mijn slokdarm in. Maar goed, als ik daarop let is er niks aan de hand
    Het enige wat ik echt heel erg heb is vermoeidheid. Ik kan echt 4x powernappen op 1 dag en dan om 20.30 naar bed willen.. maar dat heeft vooral met het volgende te maken (vermoed ik):

    ik heb een terugval wbt burnout/ptss. Woensdag bij de arbo dienst geweest en mag absoluut niet in uren stijgen (hij zag eigenlijk het liefste nog minder maar ik ben bang dat ik dan helemaal weg zak). Ik ben het overzicht kwijt, mijn hoofd is vol, véél nachtmerries, schrikachtig, angstig. Ik ben - voor mijn doen - down en trek mezelf veelal terug en sluit me voor veel mensen af. Ik ben aan het coconnen en tegelijkertijd voel ik me heel eenzaam en alleen.

    Erg gezellig ben ik op het moment niet, haha. Ik probeer het van mezelf te accepteren en mijn rust te pakken. Meer kan ik nu toch niet.

    Wij hebben trouwens 29 mei nog een extra echo bij fontys en 5 juni bij een echocentrum die ook een stagiaire heeft. Geen 3D dus, maar wel nog even spieken :D
     
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @Insomniac wat vreselijk naar dat je een terugval hebt... lijkt mij afschuwelijk!

    In plaats van de maandenlange obstipatie, heb ik nu al een paar dagen last van het tegenovergestelde. Ook niet ideaal ;) Mijn buik voelt wel meteen wat kleiner hihi
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  8. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Wat naar zon terugval, wel fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt!

    Jij hebt wel veel echos of niet? Hebben ze je wel op de hoogte gebracht van de risicos van echografie?
     
  9. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik heb ook veel echo's ivm groeiachterstand, maar hoor nu voor het eerst over eventuele risico's. Volgens mijn ziekenhuis zijn echo's veilig?
     
  10. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    @Insomniac wat vervelend van je terugval, kan me voorstellen dat dit heftig voor je is. Ben je onder behandeling in het ziekenhuis? Anders zou je eens kunnen informeren naar de POP-poli, mocht je hier nog niet mee bekend zijn.
     
    Insomniac vindt dit leuk.
  11. lavenderblush

    lavenderblush Actief lid

    19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    @Insomniac sterkte meis, da's echt balen......
     
    Insomniac vindt dit leuk.
  12. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ja.. ik heb het mijn vk gevraagd (omdat ze dat 5 jaar terug bij dochter wel zeiden inderdaad) en zij zegt dat ze dat lang gedacht hebben maar dat daar nooit bewijs voor is gevonden. Er zijn heel veel vrouwen die wekelijks echo's krijgen, om medische redenen waarbij nooit afwijkingen zijn gevonden door echografie. Ook niet op lange termijn.
    Je hebt zelfs een kastje waarmee je zelf dagelijks meerdere echo's kan maken, gewoon thuis ...

    Er worden wel een heleboel enge dingen genoemd die 'in verband gebracht worden' met echografie maar waar na 57 jaar nog steeds geen énkel bewijs voor is gevonden.... als dat zo was geweest, was er neem ik aan wel enig bewijs voor gevonden.... dus ja, ik ken de "gevaren", de voor- en nadelen heel goed :p. Ik denk oprecht dat het wel meevalt.

    Evi, ja ik ken het maar nog niet geweest. Ik heb nu een heleboel aanpassingen gedaan en vermoed dat ik er ruim op tijd bij ben deze keer. Ik heb echt meteen aan de bel getrokken ipv door modderen en wachten tot het 'te laat' is.

    Hier opent mamaloes trouwens vandaag. Daar ga ik samen met dochter naartoe :D:D
     
  13. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    @Insomniac fijn dat je er zelf zo bovenop zit. Hopelijk zit je snel in rustiger vaarwater :)

    En die Mamaloes, ik dacht altijd dat het alleen online was. Wat leuk, misschien hebben ze leuke openingsdeals voor je :thumup:!
     
  14. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ja.. normaal ben ik wel van het eindeloze 'ah joh komt wel weer goed' maar nu met beeb in de buik wil ik daar niet op wachten. Mocht het erger worden ga ik wel naar de pop poli. Heb je ervaring?
     
  15. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Ik kom weer even mijn wekelijks dansje doen! 27 weken :roflmao::thumup:
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  16. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Insomniac vindt dit leuk.
  17. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier een pittig weekend. Mijn vriend is weekend weg en dreumes en ik allebei ziek. Enorme hoestbuien en veel tillen blijken niet goed voor de droogheid van je broek, zucht wat een ellende. Hopelijk wordt het uiteindelijk wat beter na de bevalling... Hebben jullie zo bij de tweede ook meer last?
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  18. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    High five :D
     
    mokka88 vindt dit leuk.
  19. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    @theeleut55 geen ervaring nog met een tweede, maar kan me voorstellen dat het zwaar voor je is nu! Hopelijk zijn jullie snel beter.
     
  20. Niki2014

    Niki2014 Bekend lid

    21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ja helaas herken ik dat ook...hopelijk trekt het na de zwangerschap snel weer weg.

    Beterschap voor jullie ook!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina