Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Zij is nu 16 maand en kan al lopen. Ik neig ook naar de duo wagen. Is denk ik wel wat voor in de auto haha?

    Wat heeerlijk dat bij jullie het kamertje grotendeels af is! Wanneer komen de meubeltjes?

    Ik heb alvast de robijn wasverzachter ingeslagen en zal volgend weekend met wasjes beginnen.
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik zou met die leeftijd echt wel voor een duo wagen gaan! Ook al is het wat meer proppen in de auto:o:

    De meubels hebben we nog van onze dochter, de kast en commode staan er nu en ook al deels ingeruimd! Nu lekker wassen!

    Ik heb overigens altijd begrepen dat je geen wasverzachter zou mogen gebruiken? Maar goed, ik was toch alles met Neutral, vrij veel allergieën in onze families, dus daar moeten we even voorzichtig mee zijn:)
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Wil je een fotootje met ons delen?

    Dat van wasverzachter heb ik ook wel is gehoord, bij dochter was nik aan de hand en bij vele bekenden ook niets.
     
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Haha ja hoor, maar er valt nu nog niet zoveel te zien! Een bruine laminaat vloer, witte muren en twee kasten erin! Volgende week ziet het er veel meer af uit dus dat is denk ik leuker :)

    Het zal ook wel mee vallen met de wasverzachter hoor, maar gezien alle allergieën bij ons nemen we geen risico’s :)
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  5. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Joehoeee 34 weken dansje :thumup::D
     
    Niki2014 vindt dit leuk.
  6. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Al met verlof?
     
  7. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Nee nog twee weekjes ...
    Mits dat lukt natuurlijk
    En jij?
     
  8. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Nee, ook nog twee weken. Ga er met 34 weken uit, daar ik al gedeeltelijk in de ziektewet zit
     
  9. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Hier is mn verlof begonnen, heerlijk moet ik zeggen maar wel even wennen!
    Echt krapte in mn buikje nu, billen tegen mn ribben en snachts indalingsweeen, mn bekken houdt het gelukkig goed, kan nog vijf km lopen door bos hier!
    Ben een lijstje aan het maken van dingen die ik allemaal nog wil doen tijdens de komende weken, nog een aantal spullen te verzamelen (box moet nog weer terug van mn vriendin!)
     
  10. Niki2014

    Niki2014 Bekend lid

    21 apr 2014
    656
    163
    43
    Het zwanger zijn ga ik ook echt niet missen. Ben de kwaaltjes wel beu en veel pijnlijke harde buiken. Ben daarom al 2-3 weken in de ziektewet en komende donderdag begint mn verlof officieel dan.
    Ja en die warmte helpt ook niet mee. Gelukkig nu 2 dagen iets minder morgen en overmorgen. Hoop dat ik dan toch wat in huis kan doen.

    Dan ook nog intake van de kraamzorg van de week, maar die wisten me al te vertellen dat vanwege de drukte maar 24 uren kraamzorg kunnen leveren ondanks dat ik eerder bij aanmelding bij 6-7 weken zwangerschap de garantie had gekregen dat het goed zou zijn omdat ik op tijd was....zucht
     
  11. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @Niki2014 24 uur :eek: dat vind ik echt weinig! Ik zou daar echt goed nijdig van worden :rolleyes:. Een dagje minder is al vervelend, maar 24 uur is echt alleen maar basiszorg toch?

    Ik word dinsdag gebeld voor de intake:rolleyes: ga mijn bed lekker niet omhoog zetten (man verschoont bed wel en een los matrasje voor controles), ik moest vorige keer met een keukentrapje mijn bed in! Dat doe ik dus niet meer.

    Ik ga over 1,5 week met verlof, vlak voor de 35 weken. Heerlijk, ben er zo aan toe! Kan niet wachten!!

    De wasjes draaien hier lekker, er hangt nu een heel rek vol te drogen, dat kan ik dinsdag lekker gaan strijken:)
     
  12. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hier heb ik de intake ook al gehad. Verschillende instanties, volgende week komt er nog 1 en dan ga ik een keuze maken welke ik wil.

    Zijn toch wel een aantal verschillen, bij sommigen heb je vaste blokuren en bij sommigen zijn ze wat flexibeler. Van de 2 intakes die ik heb gehad heb ik er al 1 op het oog. Die kunnen zelfs voor de bevalling thuis komen ondersteunen. Super fijn! Denk wel dat ik het nodig ga hebben aangezien huis nog niet klaar is en me dreumes veel aandacht vraagt. (als zij bezig kan zijn met dochter, kan ik kastjes inladen, of een keer helpen met douchen) die mevrouw die hier de intake deed zij dat de kraamhulp ook voor de bevalling kan komen helpen met de wasjes strijken voor de baby of een keer maaltijd voorbereiden of de afwas (aangezien me buik tegen de wasbak komt en ik na de afwas onwijs last heb van me rug) maar wil niet dat ze net een poetsvrouw aan het werk gaat. Lijkt me wel leuk voor me dochter als ze iemand heeft die haar even kan vermaken terwijl mama wat klusjes in huis doet. En mijn moeder die zou graag de babywasjes en strijkjes met mij willen doen en eventueel met huishouden helpen. Dus ga vooral die hulp aannemen tot ik denk dat ik er echt nood aan heb en me moeder al met vakantie is. Maar heel fijn om in je achterhoofd te hebben dat er hulp beschikbaar is. Hier in België heb je tot 3 maanden na de bevalling recht op ondersteuning. En volgens mij zit er geen tijd limiet aan (wel een limiet aan hetgeen wat vergoed word)

    Ik vind dat het in NL wat strikter zou moeten zijn wat kraamhulp betreft aangezien je daar ook meteen na de bevalling naar huis mag. Hier moet je 3 nachten blijven en word je goed in de gaten gehouden. Lijkt net of men ''gestraft'' word als je er niet op tijd bij bent, zo komt het bij mij over. Is er geen andere instantie die in jouw regio komt @Niki2014 ? Zou dan ergens anders een poging wagen. Snap ook wel dat het druk kan zijn ivm vakantie.

    heb ik lekker veel gekwebbeld weer :p

    (VANDAAG KOMT DE BABYKAMER EN BABYWIEG!! so happy :) )
     
  13. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Hier ook het eerste babywasje erin. Wat ruikt dat dan lekker hé... Had in het kraampakket van mijn verloskundige een proefflesje Baby reus (van witte reus etc.) die ruikt heel lekker en er staat dermatologisch getest. Ik heb voor nu deze gebuikt, daar mijn man en ik beiden niet allergisch zijn voor wasmiddel of wasverzachter. Gewoon maar afwachten dus, anders is overstappen op een ander wasmiddel zo gebeurt.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  14. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Mijn man heeft vandaag stiekem, terwijl ik aan het werk was, de box en het ledikant in elkaar gezet en allemaal spulletjes van zolder gehaald :):):) zo blij!

    Vanavond de laatste wasjes erin en dan vanaf morgen alles strijken !
     
    LolaBloem en Love1987 vinden dit leuk.
  15. Pixie83

    Pixie83 Fanatiek lid

    4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Hier is het kamertje bijna af! Whoohoo:D
    Alleen nog wachten tot de gordijntjes binnen komen, de stoel er neer zetten en de muursticker erop...:)
    Oh en moet nog een (vlucht)koffertje maken en de box in elkaar flansen.:rolleyes:
     
    pietje1987 en LolaBloem vinden dit leuk.
  16. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    whoohoee! Wat voor muursticker hebben jullie?
    En wat gaat er in jou vluchtkoffertje?
     
  17. Pixie83

    Pixie83 Fanatiek lid

    4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Deze van aliexpress:

    En in mijn vluchtkoffertje heb ik gewoon kleding voor mijzelf, de baby, toiletspulletjes en op het laatste moment oplader, telefoon enz enz.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    pietje1987 vindt dit leuk.
  18. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    dames hebben jullie ook al een deel van de slijmprop verloren? en wanneer hebben jullie nog afspraken staan? Is echt super rustig hier, veel vakantiegangers?

    Hier as zaterdag naar de gyn. Ben reuze benieuwd!
     
  19. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Mooi op schema @Pixie83 !! Fijn zeg!

    Vluchtkoffer ga ik volgende week doen. Wordt een volle, ik reken er nu maar op dat het toch minstens 1 of 2 nachten blijven is...

    @LolaBloem ik denk dat iedereen lekker met de laatste werk loodjes bezig is en lekker thuis aan het nestelen is!
    Op zaterdag naar de gyn? Dat is relaxed zeg! Ik ga vrijdagochtend weer.

    Hier nog geen slijmprop gezien, maar dat zegt toch helemaal niets. Met onze oudste met 36 weken verloren en bevallen met 39+5.
     
  20. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik kan me bij de vorige keren niet herinneren wanneer ik de slijmprop verloren ben, heb nu elke dag erg veel afscheiding..
    As maandag liggingsecho en over twee weken extra controle omdat we dan misschien nog even weg willen, dat ik niet met ontsluiting op pad ga...
     
    LolaBloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina