Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @pietje1987 heerlijk is dat om weer wat van je lijstje af te schrappen

    Hier zijn ze vandaag bezig geweest met de vloer in de kamer, zitten op de helft. Morgen waarschijnlijk de vloer en hopelijk een aantal meubeltjes in elkaar.

    Vandaag ook afspraak gehad bij de gyn. Baby lijkt veel te groot (grootte van 36 weken zei ze) hij is 2,700 kg. Moet wat op voeding letten en voldoende bewegen. Over 3 weken weer een afspraak en mocht hij nog te groot zijn word ik met 38 weken ingeleid.

    Hier zojuist enorm verwend door schoonouders. Schoonmoeder had ook allemaal slimme ontbijt tips en avond eten zodat ik wat gezonder kan eten. Zijn met een enorme schaal fruit gekomen, heerlijke vis uit de oven gemaakt samen en zit zojuist aan mijn flesje water en een appeltje te snacken :D
    Ze hebben ook nog eens biologische producten mee gebracht en donker volkoren brood.

    Zo lief als er mensen zijn die om je geven en zorgen om je maken. Ik waardeer het echt. Ik wil ze morgen met iets bedanken maar weet niet met wat? Ik zal eens zien of i wat inspiratie kan opdoen. Nu ga ik even dochterlief in haar bed stoppen (zij en papa slapen naast elkaar nu haha) en daarna ga ik ook mijn bedje in duiken.
     
  2. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Vinden jullie dit ook te groot voor mijn termijn?
    [​IMG]
     
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @LolaBloem ik vind je buik niet enorm ofzo hoor! Ik denk dat we elkaar niet veel ontlopen. De groei van mijn buik loopt ook ietsje voor (schijnt vaker bij de tweede), maar baby is keurig op termijn volgens de groei echo. Hoe hebben ze dat bij jou beoordeeld? Is er een groei echo gemaakt?
    Ik vind het wel raar dat je pas over 3 weken weer een afspraak hebt. Ik heb over 1,5 week alweer staan (en de laatste weken wordt dat wekelijks).
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  4. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Ik vind de buik ook wel meevallen. Maar ja het gaat erover wat erin gebeurd natuurlijk. Gezond eten en bewegen lijkt me op ieder moment in je leven een goed idee :)

    Hier ook om de twee weken controle nu. Morgen weer een dan 2 weken later weer groeiecho met controle. En dan al 36 weken, super fijn als we dat halen.

    Knap dat jullie allemaal al zover zijn. Ik heb een duowagen en kruik en verder moet ik nog beginnen met een lijstje. Dat is mijn doel voor volgende week. Werk afronden en een lijstje maken.
     
  5. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @theeleut55 ach, als de kleine straks maar ergens kan slapen toch? Ik moet juist de kruiken nog opzoeken bijvoorbeeld :$ geen idee waar ze zijn!
    Voor mijzelf vind ik het prettig als ik steeds weer dingen kan afvinken:thumup: theoretisch gezien mag deze baby over 3 weken al komen!
     
  6. Pixie83

    Pixie83 Fanatiek lid

    4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Hebben jullie ook zo’n moeite met het idee dat het nog zo lang warm blijft buiten/binnen en dat iedereen mij erop zit te wijzen dat het alleen maar heter gaat worden, werkt niet echt lekker mee...kan echt een beetje panisch worden van die gedachte:(:(
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  7. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Vanavond echo gehad, kleine ligt er goed voor en al aardig vast! Geschat op 2500gr nu en 3500 bij 40 weken, ik teken ervoor! Was weer erg leuk om even te mogen spieken!

    Houden jullie het allemaal vol met die hitte? Hier wel tintelende voeten maar nog niet veel vocht, voel me wel erg traag! Dat zit mn nesteldrang wel erg in de weg helaas...
    @Pixie83 ik probeer per dag te kijken, kijk niet naar de voorspelling en doe erg rustig aan, maar scheelt dat ik verlof heb... Ik zou niet graag in mn kraamweek zitten met dit weer trouwens!

    Ook intake kraamzorg gehad, erg leuke klik dus hopen dat het allemaal lukt! (Binnen een week voor en twee na de uitgerekende datum zal zij bij ons kunnen komen)
     
    LolaBloem en pietje1987 vinden dit leuk.
  8. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @Pixie83 ik word ook gek van al die mensen die vragen ‘of het nog wel gaat met die hitte’. Tja, als het zo warm is, heb ik er altijd last van. Zwanger of niet. (Helaas)
    En inderdaad wat @Love1987 zegt, liever nu dan in de kraamweek!
    Ik heb wel vandaag mijn trouwring afgedaan:cry: ik hou niet veel vocht vast, maar toch wel wat dikkere vingers. Voor de zekerheid.

    Ik werk alleen woensdag nog en dan eindelijk verlof! Zin in!

    @Love1987 wat heerlijk zo een mooi gemiddelde echo! Ik mag maandag weer voor groei echo:)
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  9. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Thanks, lucht toch op dat je hem niet enorm vind haha. Inderdaad bij de 2e word hij sneller groot, dat wist ik wel. En zelf vind ik het ook gek dat er niet over 1 week of 2 weken een afspraak staat aangezien hij '' te groot '' is, al helemaal. Misschien is het niet zo ernstig als ze erover doen :p Dit stond als een gewone afspraak gepland. Maar denk dat ze altijd de meting doen en de groei opvolgen, niet?
     
  10. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Van mij mag het ook wel wat koeler. Ik denk dat ik als het echt 40 graden gaat worden in de bibliotheek een boekje ga lezen ofzo. Of een andere airco activiteit doen.

    Maar ja eerst zien dan geloven, die voorspellingen blijven wijzigen. Ik ben wel blij dat ik in het ziekenhuis met airco ga bevallen ipv en slaapkamer van 30 graden, haha.
     
  11. syl33

    syl33 Bekend lid

    2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Ohhhh die hitte!! Zijn momenten dat t gaat en momenten dat ik me even geen raad weet omdat het ook nog zolang aanhoud..
    Dagje 20 graden met regen tussendoor kijk ik echt naar uit.

    Morgen hele dag zoonlief dus ga maar ochtend naar zwembad . Is daar altijd lekker
     
  12. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Ik had gisteren echt heel veel last van de hitte. Ben ook wel echt de hele dag in de weer geweest door mijn nesteldrang en aan het eind van de dag deed echt alles zeer, voelde me zo beroerd!

    Daarbij komt ook nog dat ik enorm veel last heb van warmte eczeem. Tussen mijn benen en holte van mijn elleboog... Jeukt als een malle en voor iemand met een maatje meer is het lastig om dat weg te krijgen als je benen langs elkaar schuren. Ik draag dus daarom nu maar steeds luchtige broeken maar dat is ook zweterig.
     
  13. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Wat balen dat het niet lukt je tempo aan te passen, ik ga nu aan de slag als het nog koel is, alle ramen en deuren open en ik lekker lakentjes strijken.. Vanaf tien uur doe ik niks meer als het weer zo warm wordt! Savonds na het eten begin ik weer, verder lekkker op pad met de kinderen...

    Als je last hebt van schurende benen kan je een fietsbroekje of lange onderbroek van katoen gebruiken, bij bonprix te bestellen of ook wel op de markt, je kan dan wel gewoon een tuniek of jurkje erover!

    Ik kom de laatste nachten erg slecht in slaap door de warmte, als ik eenmaal slaap dan gaat het wel maar moet na een uur altijd plassen.. Probeer overdag nog maar een uurtje te liggen, maar soms kijk ik wel uit naar de bevalling, dan ben ik maar van die buik af met de warmte!
     
  14. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Ja in slaap komen is wel lastig met de warmte, maagzuur en een wilde baby. Ik hoop juist dat ik nog een paar weken kan ontspannen voordat de bevalling begint. Gister laatste hele dag gewerkt, komende dagen rustig thuis wat dingen afmaken en tempo omlaag brengen.

    Hier ook veel last van jeuk en afscheiding door de warmte. Van de week maar een anti schimmel capsule gebruikt. Maar dat broeien is niet ideaal met dit weer... Daarnaast weer hoestbuien dus eigenlijk zou ik een inlegkruisje moeten gebruiken, maar dat maakt het broeien nog erger. Dilemma's ;)
     
  15. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Herkenbaar van dat hoesten, bij mij is het niezen, ik zorg gewoon dat ik elke twee uur een keer naar toilet ga om te voorkomen dat het misgaat als ik ineens een niesbui krijg :roflmao: en dat inlegkruisje is niet overbodig...
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  16. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik kom in elk geval niet buiten met die hitte :eek:
    Hier is er een heerlijke wind. Ik doe gordijnen dicht van kamers waar de zon schijnt en zet overal ramen open en wat tussen de deuren zodat ze niet gaan klapperen. Nadeel zijn wel al die muggen.. grrr
     
  17. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hmm dat van die jeuk heb ik ook. Ik dacht dat het komt omdat ik het vaak was down under dat het sneller gevoelig word wanneer ik afscheiding krijg. Niet dus... :p
    Dat van die nies ongelukjes heb ik hier ook. Zooooooo vervelend.. en altijd als ik moet niezen NA mijn toilet bezoek tovert het een lach op mijn gezicht :D
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  18. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Waarschijnlijk heb je dan ook een schimmelinfectie, zo'n capsule van de drogist is echt prima . Kost je 15 euro, maar beter dan jeuk... Vorige zwangerschap had ik er in de zomer ook last van.
     
  19. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Ik heb ook veel afscheiding gebruik tog wel echt een Inlegkruisje
    Maar dat is nu geen succes met de warmte.
    Hebben jullie ook last van kuitkrampen?
    Ik wel en vanacht was echt niet normaal.

    Volgende week dinsdag krijg ik een liggingsecho ben benieuwd
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  20. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ja hier ook, maar vooral als ik te weinig drink, dus dat probeer ik maar te doen.. Daarnaast spray ik magnesiumolie op mn benen, dat werkt ook wel goed!
     

Deel Deze Pagina