Uitgerekend 15 t/m 31 augustus 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Niki2014, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Hier helaas nog niks.... Ik word een dezer dagen gestript, hopelijk helpt dat. Ben d'r wel klaar mee nu...
     
  2. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hmm dat snap ik ja. Hopelijk begint het gewoon vannacht en heb je morgen een gezond kindje in je armen!
     
  3. Mie88

    Mie88 Bekend lid

    9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Bij mij heeft dat geholpen.. 12 uur daarna zat k met weeen
    Hopelijk succes voor jou
     
  4. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    En hoe is het nu noortje?
     
  5. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Nog steeds niks, donderdag gaan ze proberen te strippen. Als ik geen ontsluiting heb ga ik vragen of ik ingeleid mag worden anders houd ik het niet meer vol.
     
  6. Pixie83

    Pixie83 Fanatiek lid

    4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Jeetje noortje:(Hoop echt dat het snel gaat gebeuren voor je!
     
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Jeetje zeg! Ik zou morgen even bellen en zeggen dat je morgen gestript wil worden! Waarom wachten ze daar zo lang mee?
     
  8. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @Noortjedebeer ik neem aan dat de baby er ondertussen is? Hoe gaat het met je?
     
  9. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hoe gaat het met iedereen? Zijn de mama's allemaal al opgeknapt en op een roze wolk? En zijn jullie kindjes blij en groeien ze goed?

    Hier vandaag bij het cjg geweest, ze is nu een kilo zwaarder dan bij geboorte. En verder helemaal goedgekeurd.
    Met mij gaat het wel goed, bloedverlies is gestopt sinds 2 dagen en ik heb nog geen last gehad van urineverlies. Ik zit wel prima in mijn vel, op de dagen dat mijn vriend werkt wel een tikje eenzaam. Zaterdag voor het eerst een hele dag met de meiden alleen, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Verder veel last van mijn ogen van de vermoeidheid. Alles bij elkaar dus wel goed te doen eigenlijk.
     
  10. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @theeleut55 hier gaat het goed! Ik heb wel wat problemen met de wond van de keizersnede, dus moest afgelopen week naar het ziekenhuis. Nu lijkt het de goede kant op te gaan! Hopelijk snel weer wat conditie op gaan bouwen

    Met onze zoon gaat het ontzettend goed. Hij gaat nu naar de volgende kledingmaat, dus hij groeit ;) wegens omstandigheden gaan we pas half oktober naar het cjg. Wellicht gaan we tussendoor nog een keer wegen en meten.
    Hij heeft tot nu toe weinig last van krampjes, alleen ‘s nachts (helaas!). En hij slaapt graag boven op mij in plaats van in de wieg. Slapen kan dus nog iets verbeteren:p
     
  11. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Haha hier is mama ook de favoriete slaapplaats, vannacht voor het eerst helemaal in bed geslapen... Ze kwam wel elke 1.5 uur omdat ze na 1 borst in slaap viel... Zolang het maar wat beter gaat als ik moet werken zullen we maar denken ;)
     
  12. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hihi ja dat hopen we maar! Ik heb mijn bevallingsverlof bij voorbaat al verlengd, hoef pas in januari weer aan het werk:)

    Ik merk wel dat man en ik het samen moeilijk hebben deze weken. Door het slaapgebrek zijn we allebei niet erg gezellig en hebben we veel onenigheid. Hopelijk snel wat meer slaap en wat minder onenigheid ;)
     
  13. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Lekker hoor, hier begin november alweer maar dat is wel goed voor me. En ik begin parttime.

    Lastig is dat hè die vermoeidheid. Hier hebben we zin in elkaar maar huilt de baby altijd als je er eindelijk tijd voor hebt. Nu een beetje gefrustreerd, haha.
     
  14. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ja dat is ook al wat! Hier komt de zin ook langzaam weer, maar met de wond gaat dat nog even niet gebeuren (en dan met het slaapgebrek hihi)
     
  15. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Zeker! Onze zoon is op 12 september geboren. Ik hoefde uiteindelijk niet gestript te worden!

    J. Heeft verschrikkelijke last van krampen. Hij huilt de hele dag door. Alleen tijdens het voeden is ie rustig. Infacol gekocht, bedje wat schuin aflopend neergezet. Hij wil alleen maar tukken en bij ons liggen. Dan valt hij in slaap. Maandag komt consultatiebuteau langs, hopelijk hebben ze tips... Papa en mama worden langzaam aan een beetje gek...
     
  16. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!!

    Heftig hè die krampjes! Weet je zeker dat er niets anders aan de hand is zoals reflux? Wij passen sowieso een groot deel van de reflux leefregels toe en dat helpt ook tegen krampjes... krijgt hij borst of fles?

    Misschien kun je ook een osteopaat bellen?
     
  17. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Ik vrees ook iets van reflux. Je hoort hem na een voeding in zijn slaap hoesten en extra slikken. Spugen doet ie niet echt, hij houdt het wel binnen. Hij klinkt dan ook erg "vol". Ademt heel hard en zwaar. Wiegje dus schuin aflopend gezet, kinderwagen in de woonkamer ook schuin omhoog en na een voeding wachten we nu 20 min. voor we hem neerleggen.
    Heb al johannesbroodpitmeel gekocht. Dus dat is in huis maar maandag de jeugdverpleegkundige even raadplegen. Ik wil niet zomaar wat geven..

    We zijn trouwens de BV aan het afbouwen. Meneer wilde echt niet meer aanhappen, het werd echt een strijd en ik was iedere keer over mijn toeren. J. Schreeuwde letterlijk alles bij elkaar, duurde wel een uur soms. Dan gilde hij zich helemaal schor. Hij is zeer tevreden met een fles. Tot nu toe steeds alles gekolfd maar dat was erg slopend voor mij, zeker nu mijn man straks weer gaat werken. Dan moet ik alles alleen doen... Dat zagen we beiden niet zitten. Dus hulp van de lactatiekundige ingeschakeld.
     
  18. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @Noortjedebeer ik geef je groot gelijk om de bv af te bouwen. Kolven is echt slopend en zolang de baby maar te eten krijgt is het toch goed!

    Er bestaat ook verborgen reflux volgens mij spugen ze dan niet? Maar ik heb er niet heel veel verstand van hoor...

    Laat dit echt niet te lang duren, maar zoek hulp. Persoonlijk ben ik geen fan van het cjg, maar ik begrijp dat de kwaliteit daarvan erg verschilt. Zelf zou ik het liefst direct naar een kinderarts gaan. Misschien is het goed om het huilen te filmen, zodat je het goed kunt laten zien?

    Heb je een draagdoek? Misschien geeft dat nog wat rust...

    Sterkte voor jullie, het is niet altijd eenvoudig!
     
  19. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Wij denken zelf ook aan verborgen reflux...

    En inderdaad we denken hetzelfde over het afbouwen van de BV zoals jij hierboven hebt beschreven. Het belangrijkste is dat ons kindje goed groeit en hij heeft sowieso iets langer dan anderhalve week BV gehad van mij.

    Draagdoek komt er zeker ook nog! Hij vindt het erg prettig om "gewiegd" te worden.
     
  20. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hoi noortje, gefeliciteerd! Het is wel erg vroeg voor krampjes hoor, dat begint meestal pas na een paar weken...

    Zou het niet kunnen dat hij meer lichaamscontact wil? Ik las laatst een onderzoek dat jonge babies die 10 uur lichaamscontact hebben 50% minder huilen dan kinderen die 8,5 uur contact hebben. Hier hebben beide kinderen de eerste weken veel op mij geslapen, nu met 5 weken pas weer meer in eigen bedje.

    Bij mij was het bij de eerste ook een heel gevecht om bv te geven, ik was toen ook zo gestresst. Uiteindelijk de tip gekregen om haar vaak bloot op mij te leggen en maar een of twee keer per dag proberen om stress te verlagen. Toen kwam het heel snel goed, dat was ook een beetje rond jouw termijn. Misschien nog het proberen waard?
     

Deel Deze Pagina