Uitgerekend 16 t.e.m. 31 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ciska85, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Is ook lastig als je niet meteen in slaap valt.
    Hier is het nu ook niet meer doorslapen sinds ze 2 maanden is. Elke keer van 21-2-6 ongeveer. Vandaag dan een keer van 21-2-8 dat valt dan nog mee.
    Alleen valt bij mij de vermoeidheid alles mee omdat ik na ongeveer 10 minuten voeden weer door kan slapen.
    Is het bij jou omdat je er uit moet naar beneden, flesje maken, opwarmen etc? Of heb je boven zo'n flessenwarmer staan? Ik zou denk ik ook helemaal wakker zijn als ik er echt uit moest. Ik doe zelfs al nauwelijks de lampen aan...

    Kan je man het niet een keer doen komend weekend? Even bijtanken, deed je de vorige keer ook zo goed zei je
     
  2. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Ja ik moet 1 trap af, heb verder alles op zijn kamertje staan (we slapen op zolder)
    Op zn kamer heb ik een thermoskan etc staan, dus hoef geen felle lampen aan te doen. En heb een stoel in de kamer staan, daar geef ik m ook de fles. Ik val ook bijna in slaap tijdens de fles geven, maar zodra ik dan in mn bed lig, kan ik mn draai niet vinden. Heb mn man gevraagd of hij vannacht t flesje wil geven, maar denk niet dat hij dat gaat doen.
     
  3. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Scheelt wel dat alles op zijn kamer staat.
    Ik heb het ook weleens als ik tijdens het voeden weer bijna in slaap val dat ik na de voeding niet meer in slaap kan vallen. Dwing mezelf daarom altijd op de bedrand te zitten.
    Maar het is vooral dat je daarna de slaap niet meer kan vatten dat je zo moe wordt misschien wel.
    Krijg je je man niet wakker s nachts? Kan je hem niet vertellen dat je een stuk gezelliger bent als.je een keer goed slaapt. Heeft hij ook profijt van:) Hoop zo voor je dat hij keer gaat inzien dat je dit niet vol kan houden. Kunnen zn ouders hem dat anders ook niet eens vertellen. Misschien neemt hij her van zn moeder wel aan. Zij weet neem ik aan van vroeger nog wel hoe pittig het was.

    Of anders een keer een weekend bij je ouders slapen? Jij met de kinderen?
     
  4. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Hahaha nou zijn moeder is dus van mening dat t gewoon doorbijten is. En dat ik dan een stuk gezelliger ben realiseert mn man zich waarschijnlijk te weinig. Want meneer moet werken. In het weekend gaat hij ook vaak weg voor een aantal uur..... leuk dan ben ik weer helemaal alleen met de kids. T is bikkelen, maar als Deacon wat ouder is dan heb ik veel meer aan hem. Tot die tijd loop ik met dikke blauwe wallen onder mn ogen.....
     
  5. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Is hier ook wel beetje hoor. Hij heeft gewoon niet zoveel met die hele kleintjes. Hij is gek op haar en verschoont haar wel enzo, maar merk dat hij het echt leuk begint te vinden als ze wat groter worden en je er meer mee kan.
    Maar ik zou wel "eisen" dat hij wat meer gaat helpen. Hij heeft ook voor kinderen gekozen en daar hoort de baby periode nou eenmaal bij.
    Hoe ga je het doen als je straks weer moet werken? Dat is toch niet vol te houden? Hoewel wat je nu doet, hele dag voor de kinderen zorgen net zo zwaar al dan niet zwaarder is natuurlijk. Maar je hebt echt even hulp nodig nu. Al geeft hij maar een keer een flesje. Ga jij dit weekend ook wel even wat voor je zelf doen? Even lekker koffie doen met vriendin of winkelen. Merk dat ik dat ook nodig heb. Even wat voor mezelf doen zonder kinderen.
     
  6. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Ik kan eisen wat ik wil, maar meneer heeft in totaal 3 luiers verschoond van Deacon sinds die is geboren. En hij heeft welgeteld 2 flesjes gegeven. Ik heb niet eens meer zin om wat te vragen, want t antwoord is toch nee. Ik leg me er maar bij neer. Toen ik weer ging werken na de geboorte van onze dochter deed ik ook nog steeds alle nachten. Ze sliep namelijk pas met 6mnd van 19u-6u.
    Maar als ik ga werken heb ik het een stuk makkelijker. Dan heb ik sowieso 1 late middag en avond/nacht geen kids. De dag erna maar 1 vd 2 en dan is mn moeder er al vroeg, alleen de donderdag heb ik ze dan allebei en moeten ze naar t KDV. Dus ik kan dan sowieso 1 nacht in de week doorslapen. Ik ga 3 dagen werken (neem 2 dagen betaald ouderschapsverlof op). Ik kan dus al bijna niet wachten om weer te gaan werken :rolleyes:
    Ik ga elke zondagochtend lekker sporten en ben gisteravond ook geweest. Heerlijk! Even me-time heb je idd nodig.
     
  7. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Ik vind het echt knap van je hoor. Dat je het dan dus echt allemaal alleen doet.
    Ik zou dat echt niet kunnen. Ik zou echt ontzettend boos worden.
    Maar ja, als dat allemaal geen zin heeft... poeh lastig voor je.
    Dus jij hebt gewoon alweer bijna zin om te beginnen?
    Ik heb er echt nog geen zin in. Gelukkig duurt het nog even.

    Slaap lekker alvast. Hopen dat we goede nachten hebben. Ik heb vandaag echt een keer gevoed op verzoek ipv toch niet meer dan 4u tussen voedingen. Dat deed ik eerder ook en toen sliep ze door, dus hopen vannacht ook weer. Helaas is dit niet altijd mogelijk als ik de deur uit moet enzo.

    Lekker onsamenhangend verhaal zo, maar het is al laat. Ik speel even de "ik ben moe kaart". Sorry ervoor.

    Nogmaals slaap lekker.
     
  8. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Tja als dit zo langer doorgaat kan mn man net zo goed ergens anders gaan wonen. Hij doet toch niks. Vannacht om 3u een fles en 3u later komt ie weer. Maar ho maar dat mn man er dan uitgast voor een fles, stel je voor! Ik sliep dus net een uurtje, ben gesloopt. Maar nee boos worden heeft geen nut, want ik moet me niet aanstellen en anders doet ie wel helemaal niks meer, net als al zn collega’s (hij kookt altijd namelijk). Ach het is gewoon een eikel en van mij hoeft t ff allemaal niet meer.
     
  9. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    :(

    Ik snap je heel goed.. Het moederschap staat gelijk aan 2,5 fulltime baan, las ik gister ergens. En dat klinkt bij jou zeker zo. Ik zou als ik jou was echt eens gaan praten met de huisarts, of praktijkondersteuner. Al kun je alleen maar al even je verhaal kwijt, en wellicht kunnen zij jou handvatten geven om het makkelijker te maken, of om met je man te praten (zonder boos te worden en ruzie te maken).

    Ik zou persoonlijk niet weten wat ik zonder mijn man zijn hulp zou moeten.. en dan heb ik zelfs nog maar 1 kind..
     
  10. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Ach @Beertje2007, wat vind ik dit naar voor je. Maar dit ga je niet veel langer volhouden. Ik heb ook geen oplossing voor je, maar inderdaad wat ladybird zegt, ga eens met de huisarts praten. Heb ik ook gedaan tijdens de zwangerschap toen ik er even doorheen zat. Een echte oplossing had ze niet, maar heeft me echt goed hedaan. En dan kom je er achter dat je ook echt niet de enige bent. Dat werd mij verteld namelijk.
    Hier zijn de nachten ook niet meer wat ze geweest waren, maar ik.krijg overdag heel veel hulp van mijn man. Vooral in het weekend doet hij veel. Je zal toch af en toe hulp nodig hebben ofzo... de huisarts zei toen wel tegen mij dat als het niet meer zou gaan, ze thuiszorg zou kunnen regelen. Zoiets is natuurlijk ook misschien dan een optie voor jou? Ik weet het ook niet, maar hoop zo dat je eindelijk eens een.keer slaap krijgt.
     
  11. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Hij heeft het gelukkig goed gemaakt vanmorgen door onze dochter onder zn hoede te nemen. Met hem afgesproken dat hij dat ieder weekend doet, tenzij hij moet werken op de zaterdag. Dat geeft mij al wat meer rust.
    Deacon is nu 8 weken, heeft maandag zn prikjes gehad, maar is nu al een paar dagen steeds meer onrustig met slapen overdag. Het huilen wordt toch juist minder na 6 weken? Hij is iig niet happy overdag. Hij wordt stil in mn armen, maar ook maar voor eventjes. De draagzak wil ie dan ook niet als ie overstuur is, vanmiddag maar in de kinderwagen gelegd in de huiskamer en dat ging redelijk. Snap er niks van, hij sliep zo lekker in zn bedje al die weken....
     
  12. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Wat fijn dat je man je dochter heeft meegenomen! Dat scheelt zeker enorm.

    Kan het niet zijn dat deacon zich "verveelt". Onze meid is soms ook echt dagen achter elkaar veel wakker overdag. Dan doet ze echt kleine slaapjes, maar is dan merendeel wakker. Ik heb toen de muziek mobiel opgehangen en dat vindt ze echt prachtig. Iets om naar te kijken. Ze zijn gewoon echt veel langer wakker nu en dan alleen in bedje liggen, is gewoon niet leuk.
    Of is het een sprongetje wat hij aan het maken is?
    Het blijft gewoon zoeken hè wat ze prettig vinden.
     
  13. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ik dacht juist dat het huilen rond de 6 weken op het hoogtepunt is? Tot een maand of 3?
     
  14. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Ik denk dat bij elk kindje anders is. Mn eerste huilde wel langer veel, maar de tweede en derde huil (d)en sowieso nauwelijk.
     
  15. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Hij huilt ook niet veel hoor, maar wel ineens meer dan voorheen. Volgens mij had onze dochter dat ook met 8 weken alleen dan een stuk extremer.
    Hij kan nog niet zo lang wakker zijn. Meestal een uurtje en dan wil ie alweer slapen. Hij gaat dan ook slapen maar na een uurtje gaat hij huilen en kan dan de slaap niet meer vatten. Hij ligt ook in de box hoor en de muziekmobiel vindt ie fantastisch. Maar echt met een uurtje wil hij naar bed.
     
  16. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    En alsof je het over de duivel hebt. Deacon begint nu ook in de avond te krijsen net als zn zus met 8 weken. En die fase duurde maar liefst een maand :(
    Morgen afspraak met de huisarts maken om de situatie te bespreken en afspraak met de psycholoog ga ik ook maken. Had bij onze dochter ook een PND en heb nu dezelfde symptomen. Zo gaat t niet langer.
     
  17. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Jeetje beertje wat ontzettend k zo... Verstandig dat je aan de bel gaat trekken want zo kun je het denk ik inderdaad niet veel langer volhouden...
     
  18. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Wat goed dat je er met iemand over gaat praten. Je bent gewoon ook oververmoeid.
    Dat huiluurtje (in de avond) hier ook gehad een week of 2, maar is ook opeens weer gestopt...
    Weet dat ik het heel knap van je vind hoe jij het (bijna) allemaal in je eentje doet.
     
    Beertje2007 vindt dit leuk.
  19. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    @Beertje2007 heb je nog gebeld? En al afspraak gemaakt?
    En is de kleine man vanavond wel rustig gebleven? Één keer hoeft natuurlijk niks te betekenen...
     
  20. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Ja heb woensdag een afspraak met de huisarts en psycholoog. Deacon was gisteren weer rustig ja, maar maakte er vannacht een potje van. Moest hem rond 21u wakker maken voor een fles want hij had om 17:30u gehad en dacht toen uiteraard weer dat het nacht was.... (terwijl t nog licht buiten is en ik het avondritueel niet heb gedaan). Vervolgens om 2u en 3u voor een speen moeten lopen en om 4u een voeding. Van 2-3u wakker gelegen en van 4-5u wakker geweest en weer om 6u gewekt door de wekker van mn man :( om te slapen tot 7:15u en gewekt door mn oudste. Pffff ben gebroken.
     

Deel Deze Pagina