Uitgerekend 16 t/m 30 april 2019 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chriss, 6 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hier zit ik ook mee ! Ik ben genoodzaakt het te vertellen aankomende week want ik wil stoppen met mijn nachtdiensten en de eerst volgende staan gepland begin oktober :(
    Nachten trek ik nu echt niet ivm slechte slapen .. zit zo in dubio wat ik nou moet .. stil houden of toch vertellen , wil nog ff proberen te ruilen maar als dat niet lukt heb ik geen keus
     
  2. Laawra

    Laawra Bekend lid

    28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    @Brenda028 en @Neskio,
    Ze gaan met name verbaasd zijn omdat veel mensen wel weten dat mijn man eigenlijk geen 3e wil (is dus compleet bijgedraaid maar dat weten ze niet). Onze jongste is al 3 en gaat tegen de tijd dat deze wordt verwacht al proefdraaien op school.
    Plus nog wat redenen die ik hier liever niet zo openbaar neerzet maar we hebben redelijk wat meegemaakt de afgelopen jaren. Niet als stel qua ruzie of uit elkaar gaan/zijn etc maar wel zakelijk. Heeft veel impact gehad iig.
    Dat plus drukke levens met de kids, qua werk en hobby's, maakt dat ze het niet direct verwachten. Ook omdat we druk aan het opruimen zijn en veel kleertjes weg doen enz. Dat ik de leukste dingen heb bewaard voor het geval dat weten ze dan weer niet :roflmao:.

    Niet in negatieve zin dus, al zijn er ook bij die de keuze niet zullen begrijpen. Maar het is en blijft ons leven en niet dat van een ander dus dat boeit me niet zo heel eerlijk. Mijn man is daar gevoeliger voor. De tijd dat een ander voor mij kon bepalen is er nooit echt geweest en nu zeker niet meer. Ben oud en wijs genoeg om zelf een weloverwogen beslissing te nemen.

    Ben ook erg benieuwd wat ze op mijn werk gaan zeggen. Daar zien ze het ook niet aankomen denk ik. Er weet wel.1 collega dat ik nog wel graag een 3e zou willen maar dat die kans ook erg klein was ivm mijn man. De meesten hebben zelf 3 kids toevallig dus ze vinden het vast wel leuk. Gelukkig heb ik geen roosters waar rekening mee gehouden moet worden en kan ik heel veel zelf inplannen. Alleen datgene in mei baal ik wel van want dat wordt nog wat lastig zonder mijn aanwezigheid. Zeker in het buitenland (werk deels internationaal). Ik gok dat er nog wel wat verschoven gaat worden als het bekend wordt.
     
  3. Laawra

    Laawra Bekend lid

    28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Oh en @Brenda028, mbt je kwaaltjes die vorige week na de echo meteen verdwenen, vergeet niet hoe sterk je hoofd in kan werken op je lijf.
    Het kan ook goed dat je darmen hun nieuwe plekje hebben gevonden en je daarom minder last hebt. Maar je kunt dus zelf ook veel onderdrukken. Kijk maar naar I didn't know i was pregnant.

    Komt helemaal goed dinsdag! Ik zit een beetje met hetzelfde. Ben wel minder ver naar achteren gezet (max 6, min 3 dagen tov wat ik dacht) maar dat komt echt goed de volgende echo. Bij ons en zeker ook bij jullie. Meten is gewoon moeilijk voor de 9 weken. Bij ons in het zh hebben ze bijvoorbeeld ook een veel slechter echo apparaat als mijn vk. Dat maakt goed meten ook lastiger, zeker zo vroeg.
     
  4. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    @Followyourdreams dan inderdaad proberen te ruilen, ik ga komende week mijn laatste 4 nachten doen moet wel lukken denk ik maar daarna doe ik het niet meer. Ik vind het wel fijn dat ze op de hoogte zijn nu dan wordt er ook wat meer rekening gehouden met diensten inplannen.

    @Laawra dan begrijp ik dat ze het niet zullen verwachten ! Maar inderdaad kiezen voor jezelf wat een ander ervan vindt doet er niet toe! Bij mij was ook de eerste vraag zo'n beetje hoe oud mijn dochtertje was want was wel erg snel. Uhh ja dus ? :roflmao:
     
  5. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jaa dat is ook wel zo ! Maar
    Liefst wacht ik ff tot termijn echo , die staat gepland voor aankomende donderdag :)
    Hopelijk kan ik wat ruilen en anders denk ik dat ik het donderdag maar vertel

    Poeh veel zeg 4 achter elkaar ! Respect .. mijn max
    Was
    Altijd 2 .
    Werk jij ook in de zorg of ?
    Heb jij enig idee hoe dat zit met late diensten tijdens zwangerschap ?
     
  6. Beaujolie

    Beaujolie Lid

    18 aug 2018
    74
    101
    33
    Vrouw
    Lief dat je ernaar vraagt! Alles was goed, alleen was het net ietsje te vroeg voor de termijnecho omt echt goed te meten, dus die heb ik op 3 oktober nu, dan ben ik 10,5 week. Ik lees weinig mee op 't forum momenteel, voel me fijner als ik wat minder mee lees (dan maak ik me minder zorgen).
     
    Elderflower, so blessed en Laawra vinden dit leuk.
  7. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    @Followyourdreams ja ik werk ook in de zorg . Ik vind 4 ook wel veel maar 4 of 5 is meestal wel standaard dus heb niet veel keus. Ik weet het niet precies wat ik weet is dat je na 12 weken niet verplicht bent om nachtdiensten te doen en niet langer dan 10 uur per dienst hoeft te werken.

    @Beaujolie wat fijn dat de echo goed was!
     
    Beaujolie en Followyourdreams vinden dit leuk.
  8. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oké nou gelukkig kan ik dan stoppen met de nachten want dat word nu echt vervelend om te doen denk ik ..
    Oh wat veel .. ik deed er eerder 3 achter elkaar
    Maar daarna was ik vaak gewoon echt ziek ervan ..
     
  9. Brenda028

    Brenda028 Fanatiek lid

    18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Phoe nachtdiensten meiden respect. Dat lijkt me wel zwaar.
    Ik denk dat ik dan gewoon open kaart zou spelen als je 2 goede echo’s gehad hebt.

    @Beaujolie fijn dat de echo goed was! En als je net iets te vroeg was voor de termijn echo dan mag je gewoon binnenkort nog een keer spieken naar de baby!

    @Laawra dan snap ik dat mensen verbaasd gaan zijn! Maar gelukkig wel verbaasd in de leuke zin van het woord. Bij ons gaat denk ik niemand verbaasd zijn haha. Zoontje van ruim 1,5 en nooit een geheim geweest dat we graag een 2e willen.

    Die symptomen die weg zijn maak ik me ook geen zorgen om hoor. Dat is gewoon het mentale er aan. Ik was ook niet misselijk enzo dus het is alleen moeheid die weg is. Ik begin wel spanning te krijgen voor dinsdag maar gelukkig zijn 2 dagen zo voorbij
     
  10. Laawra

    Laawra Bekend lid

    28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Stomme vraag misschien, maar als jullie kortere diensten mogen draaien (10 uur is nog behoorlijk) en geen nachten meer hoeven te draaien, moet je dan ook 'verplicht' 6 weken vantevoren met verlof? Of mag je ook doorwerken tot 4 weken vantevoren?
     
  11. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Nee hoor mag gewoon 4 weken van de voren maar eerlijk gezegd is dat bij mij niet te doen dus ik doe wel 4 weken maar neem daarvoor vakantie dagen op
     
    Laawra vindt dit leuk.
  12. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ohhhh zo
    Herkenbaar , tijdens angst gaat mijn
    Lichaam in de overlevingsmodus en heb ik
    Plots nergens meer last van ..
    gek lichaam hebben we ook he ,
    Meid wat duim
    Ik voor
    Je mee , baal er van dat
    Je niet al
    Morgen mag !
    We slepen je er wel
    Door heen :)
     
  13. joyce86

    joyce86 Fanatiek lid

    27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Alleen als je in de ziektewet zit moet je 6 weken van te voren. Ik weet dat ik op een gegeven momentbbgeen avonden meer kan/wil werken en dan meld ik mij een gedeelte ziek omdat het niet te doen is om alle uren smorgens te werken, dan zou ik 5 ochtenden moeten komen.
     
    Laawra vindt dit leuk.
  14. Laawra

    Laawra Bekend lid

    28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Aha, duidelijk. Van de ziektewet wist ik inderdaad. Heb ik met de eerste ook in gezeten. Bij de 2e doorgewerkt tot 4 weken vantevoren en dat was ik nu weer van plan, mits het gaat. Nu heb ik geen fysiek zwaar werk dus dat scheelt. Ben ook van plan heel wat vakantiedagen aan mijn verlof te plakken. Dat heb ik de corige twee keer ook gedaan en beviel prima.
     
  15. so blessed

    so blessed Bekend lid

    1 jun 2015
    683
    440
    63
    @Beaujolie Fijn dat alles goed was! Nu weer aftellen naar de termijnecho :thumup:
     
  16. so blessed

    so blessed Bekend lid

    1 jun 2015
    683
    440
    63
    Typicalme en Muggenstift vinden dit leuk.
  17. Discodip

    Discodip Actief lid

    8 mei 2018
    155
    128
    43
    Vrouw
    Overijssel
    Typicalme en Muggenstift vinden dit leuk.
  18. Discodip

    Discodip Actief lid

    8 mei 2018
    155
    128
    43
    Vrouw
    Overijssel
    Vandaag eerste werkdag na de vakantie.
    Ben benieuwd hoe het gaat. Vermoeidheid is nog steeds volop aanwezig. Afgelopen weken ging ik om half 11 slapen tot twee uur. :rolleyes:

    Ben benieuwd.

    Dames die de echo hebben, nogmaals succes. En ik hoop op mooie plaatjes :thumup:
     
    Muggenstift en Typicalme vinden dit leuk.
  19. joyce86

    joyce86 Fanatiek lid

    27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Succes met de echo's!!!
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  20. joyce86

    joyce86 Fanatiek lid

    27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @Discodip van 22.30-14.00 uur geslapen??:eek: dat zal dan nu echt wennen zijn! Sterkte

    Ik heb t van de week aan mijn manager moeten vertellen, er gebeurde van alles op het werk en het ging even niet meer, toen maar verteld. Want als niemand t weet kunnen ze er ook geen rekening mee houden, ze reageerde heel lief gelukkig. Nu woensdag echo en dan maandag in t werkoverleg aan de rest vertellen.
     

Deel Deze Pagina