Uitgerekend: 16 t/m 30 November 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Da's fijn! Nou ja, niet dat het steeds zo onzeker is. Maar wel dat het weer goed is
     
    Surprisebaby vindt dit leuk.
  2. Surprisebaby

    Surprisebaby Bekend lid

    19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    @Clueless01 wat fijn dat ze telkens zo begripvol en aardig blijven. Zo hoort het ook!

    @B3ngel Hoe is het nu?

    Even een hele praktische vraag; op het lijstje voor de kraamweek staat dat ik twee thermometers moet hebben; eentje voor de baby en eentje voor mijzelf. Ik heb dus twee van die standaard thermometers in huis (die je dus in je achterwerk moet steken). Maar ik bedacht mij; ik vind die oorthermometer eigenlijk veel prettiger. Zouden die ook goed genoeg en toegestaan zijn in de kraamweek? Past zo’n oorthermometer eigenlijk wel in het mini-oortje van een pasgeborene?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb zon Braun thermoscan al een hele tijd, die gebruik ik sowieso voor mezelf. Voor de baby heb ik wel zon standaard ding gekocht omdat die net ff wat nauwkeuriger zijn en dat lijkt me voor de baby wel belangrijk. Geen idee of dat oor ding er in past.
     
    Surprisebaby vindt dit leuk.
  4. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oorthermometer is niet betrouwbaar, ze willen graag rectaal meten. Voor de baby zeker!
     
    Surprisebaby vindt dit leuk.
  5. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik heb twee normale thermometers maar die merk ik baby/mama en die van mij gaat gewoon onder de tong hoor :p haha... Vind het wel best, niet nog meer gepruts aan mijn lijf.

    Voor jezelf kan je ook prima met een oorthermometer meten lijkt mij.
     
    Surprisebaby vindt dit leuk.
  6. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ja daarom heb ik die voor de baby. Zo lang ze in t ziekenhuis mijn temperatuur ook met n oorthermometer meten, ga ik dat thuis echt niet rectaal doen :roflmao:
     
    Surprisebaby en Eva2011 vinden dit leuk.
  7. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Fijn! Zo hoort het ook gewoon.
    Blij dat alles in orde is en jij weer wat gerustgesteld.

    Ik word bont en blauw getrapt dus herken het probleem niet. Helaas zou ik bijna zeggen. De intensiteit neemt af maar de frequentie blijft gelijk, al zijn er geen vaste tijden behalve wanneer ik wil gaan slapen, dan is het feest.
     
  8. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    De baby ligt ook al heel diep in Mn bekken, ze konden t hoofdje met veel moeite opmeten en moesten echt vet hard tegen mijn schaambeen drukken om het te kunnen zien. dus ik voel onderin helemaal niks alleen soms wat gefriemel. Boven tegen mijn rechter rib wel een hoop, gelukkig maar dat dat nu weer terug is :D.
     
    Eva2011 en Surprisebaby vinden dit leuk.
  9. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Vorige x heeft de kraamhulp me onder de oksel gemeten.
    Ik wilde eeeeecht niet recaal worden getempt.

    Voor de baby wel, dat is idd nauwkeuriger en hielp soms tegen darmkrampjes. Kwam er gelijk een lading mee :):roflmao:
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  10. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Nee joh, het is daar dan al een slagveld down under, dan hoeft er wat mij betreft niet nog meer aan gezeten worden.
     
  11. NiHeJa

    NiHeJa Bekend lid

    30 jun 2014
    845
    85
    28
    Oohja.. dan moet je inderdaad 2 verschillende thermometers hebben ook nog.. zal eens op mn lijstje zetten dat ik die dingen nog aanschaf.
    weinig meegepraat hier, wel veel meegelezen. Maar mn hoofd is echt een zeef, dus ik weet niet meer waar t allemaal over ging en wie wat heeft gezegd. Zag nog iets over minder bewegen en zo voorbij komen. wat vervelend dat je daar dan zo ongerust van wordt. fijn dat je wel serieus wordt genomen en gewoon langs kunt komen. Als jou dat zekerheid biedt moet je daar zeker gebruik van maken.

    Ik zag ook dat @Never lose hope nog eens had gereageerd. wat fijn om wat van je te horen. Dat het ondanks alle omstandigheden goed is met je. Veel succes met het pad dat nog voor je ligt.

    Wij zijn afgelopen week in Utrecht geweest. Daar is een en ander duidelijk geworden. Bijvoorbeeld dat de kamers niet groter zijn geworden, maar nog wel groot zijn. Het kindje moet in Utrecht worden geboren, komt na de geboorte op de Intensive Care en krijgt dan waarschijnlijk een drain en moet dan nog eens door de MRI. Ik ben afgelopen dinsdag dan ook al door de MRI geweest. Ze gaan nu elke week opmeten wat de groei van het kindje doet en hoe de druk in het hoofdje is. Is de druk te groot dan wordt ukkie opgehaald. We zullen waarschijnlijk een tijdje in het Ronald McDonaldhuis moeten verblijven. Al met al dus wel een intensieve periode. maar als alles eenmaal achter de rug is, kan het kindje verder normaal ontwikkelen enzovoort. Dus dat biedt wel goede hoop. Ik heb vandaag pas een klap van alles. Ik ben heel erg moe en heb enorm veel harde buiken en krampen in de rug. Vanavond op tijd in bed, hoe eerder het weer morgen is.

    @Eva2011 hoe staat het met de verbouwing, al klaar?
     
  12. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @NiHeJa : jeetje, toch wel heel heftig hoor... 'fijn' dat het 'alleen' de periode rondom de geboorte betreft, maar allemachtig zeg... Het is nogal wat om te verstouwen...
     
  13. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    @NiHeJa dat is een hele hoop informatie om te verwerken, kan me voorstellen dat het even nodig heeft om te bezinken. Wel fijn dat je van tevoren al weet wat er gaat gebeuren, maar echt "fijn" is het natuurlijk niet. Sterkte!
    Word je ingeleid in Utrecht?
     
  14. B3ngel

    B3ngel Actief lid

    2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Wat heftig @NiHeJa . Logisch dat je niet zoveel andere dingen opneemt en niet zo actief bent nu. Sterkte met alles. Prettig dat jullie weten dat het kindje later wel normaal kan ontwikkelen en dat ze het nu zo goed monitoren, maar wel nog pittig vooruitzicht voor de periode rondom de bevalling.
     
  15. NiHeJa

    NiHeJa Bekend lid

    30 jun 2014
    845
    85
    28
    Pff totaal overdonderd vandaag het bericht gekregen dat er toch schade is in de hersenen van het kindje. Morgen en zondag longrijpers halen. Maandag is de baby er... Wat 'n achtbaan aan emoties kun je hebben in korte tijd...
     
  16. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Jemig, wat een nachtmerrie en emoties idd. Heel erg veel sterkte!
     
  17. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Sjonge, wat erg! Heel veel sterkte en succes!
     
  18. B3ngel

    B3ngel Actief lid

    2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat een naar bericht zeg! Heel veel sterkte gewenst!
     
  19. Surprisebaby

    Surprisebaby Bekend lid

    19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Wat heftig zeg....
    Misschien een hele domme vraag, maar waarom moet de baby dan zo snel gehaald worden? Heel veel sterkte!!!!
     
  20. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Jeetje wat een achtbaan. Heel veel sterkte.
     

Deel Deze Pagina