Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ze weegt nu 4680 gram, 57 cm en hoofdomtrek van 38.
    Ze is dus goed gegroeit!
     
    MVJX, Hatsie en Raggy81 vinden dit leuk.
  2. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Dat is een mooi gewicht ! Super.
    Hoe was het verder op het cb? Beetje positieve mensen?
     
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik ben even een tijdje afwezig geweest. Bij ons is inmiddels ook een lactatiekundige langsgeweest omdat ik veel pijn kreeg aan een kant. Het gaat nu weer beter.
    Hoe hebben jullie het kolven op gang gekregen? Bij mij wil dat nog niet echt. Schijnt een psychologisch dingetje te zijn want de kleine krijgt genoeg uit mijn borsten.
    Wat zijn boezemvriendjes?

    @Starry: wat fijn dat jullie meisje nu lekker thuis is
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  4. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Je kunt een oxytocinespray krijgen bij de apotheek. Daarmee krijg je (ook tijdens het kolven) een toeschietreflex als het niet zonder lukt.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  5. meikelynn

    meikelynn Lid

    12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hi allemaal!
    Ik heb het allemaal een beetje proberen terug te lezen maar het is inmiddels alweer zo veel!:roflmao:

    Ik krijg de meldingen ook niet via de mail. Zodra ik heb gereageerd of wat actiever ben wel weer maar anders dus niet en dan vergeet ik het gewoon!

    Met Jace gaat alles goed, hij was vorige keer op het consultatiebureau 4160 gram en 53 cm, moet inmiddels alweer bijna heen aankomende maandag, als ik zelf zo weeg is hij nu ongeveer 4900 gram en 55 cm maar ik zal er wel wat naast zitten!

    Hij slaapt nu lekker door alleen is wel erg verkouden en hoest veel. Zijn longetjes zijn nagekeken voor de zekerheid maar die waren gelukkig schoon! Wel heeft hij wat pukkelige wangen, beetje eczeem, en geeft hij af en toe wat melk terug. Ik heb zelf hooikoorts en had vroeger koemelkallergie en mijn vriend zit onder de eczeem op zijn benen dus maar even vragen of dit ook koemelkallergie kan zijn. Iemand van jullie daar misschien mee bekent?
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  6. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja tot nu toe wel aardige en positieve mensen.
    Ben benieuwd of ze zo ook blijven xD
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  7. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Bedoel je met op gang, de toeschietreflex?
     
  8. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Even een tip, als hij nog verkouden is, de enting even uit stellen, al is het maar een week. Die ruimte is er binnen het rvs en zijn lijfje heeft al wat op te lossen...

    Heb je een foto van een stukje van hoe zijn wang eruit ziet? (Niet heel zijn koppie hoor... )
     
  9. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Boezemvriendjes zijn capsules met kruiden om je melkproductie te verhogen
     
  10. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ook hier even afwezig geweest.
    I. Is gelukkig weer thuis na wederom 8 dagen ziekenhuis. Hij lijkt nu eindelijk wat op te knappen.
    Hij maakt al geluidjes af en toe en lacht soms naar me als ik tegen hem praat :)
    I moet over 2 weken naar het cb en als het dan nog zo goed gaat krijgt hij dan met 12 weken zijn eerste prikjes. Het gaat zo snel hij is nu alweer bijna 10 weken.
    In de nacht blijft hij wat onrustig en komt dan ook wel om de 2.5 uur voor drinken helaas .. Ik hoop dat dat aankomende periode wat beter zal gaan.
    Ik probeer vanaf nu thuis ook een beetje ritme te creëren voor hem zoals elke avond pyjamaatje aan elke ochtend ma de voeding dan weer even wassen en aankleden en voeden kroelen even in de box of wipper en dan weer naar bed.

    Voor degene waarbij het kolven niet lukt: je krijgt dan geen toeschiet reflex . Heb je al geprobeerd naar hem te kijken als je kolft? Anders kun je idd een soort neusspray krijgen via de ha.

    Slapen er al baby's door??
    En hoeveel voedingen geven jullie?
    Ik zit toch al el gauw weer op 9 a 10 per dag
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  11. meikelynn

    meikelynn Lid

    12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heb de foto bijgevoegd, krijg het er niet heel duidelijk op, is nog iets roder/pukkeliger.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Raggy81 vindt dit leuk.
  12. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Er komt wel melk maar niet meer dan 70 ml en de kleine heeft toch zeker wel 100 ml nodig.
     
  13. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Het is heel normaal dat je wat minder kolft als dat de baby drinkt. Mag ik vragen hoe je zeker weet dat hij 100 cc drinkt ? Weeg je hem dan ?
    I drinkt ook vaak maar 60-70 om de volgende voeding bijv weer 110 ofzo te drinken. Bij bv schijnen kleinere voedingen heel normaal te zijn. Je moet qua hoeveelheid dus ook niet de fv als vergelijking nemen.
    Ik vind 70 cc kolven dus heel netjes gezien hij nog maar 4-5weken is! De mijne drinkt nu met 8-9 weken 70 tot 110 cc per keer ( ik heb veel gewogen ivm zijn opnames )
    Bij zijn eerste opname tussen de 3 en 5 weken oud dronk hij tussen de 40 en 60 cc
     
    Sammetje83 en Raggy81 vinden dit leuk.
  14. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik
    Ik vind het meer op baby acne lijken, Google maar eens.
    Welke verzorging producten gebruik je?
    In zwitsal zit bijv ook veel parfum waardoor de huid kan irriteren
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  15. meikelynn

    meikelynn Lid

    12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het ziet er op de foto anders uit maar krijg het er niet duidelijk op. Mijn dochter heeft ook altijd eczeem gehad en nu nog wel dat ziet er ook zo uit. Daarmee ook wel bij de dokter geweest toen. Ik gebruik sowieso niks met parfum erinnomdat ze dus erg gevoelig zijn overal voor. Maar omdat het zo op zijn wangen zit in combinatie met verkouden/hoesten en spugen vd melk dacht ik misschien is het dan wel van koemelkallergie. Ik had vroeger ook deze klachten zei mijn moeder. Maar ik zal het wel navragen op het cb nog sowieso hij lijkt er verder niet veel last van te hebben dus misschien valt het mee
     
  16. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Uit beide borsten als totaal of per borst?
    Je kunt om je melkproductie te verhogen hetzelfde gaan doen als ik, ik loop tegen hetzelfde aan en nu met advies van de lactatie kundige aan de gang.
     
  17. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn dochter, na 3 weken tobben met haar wangen, uierzalf erop gedaan. Met een paar dagen was het weg.
    Ik had bodylotion geprobeerd, babyolieen, sudo creme maar niets hielp. Uiteindelijk uierzalf wel.
    Is het als je het voelt erg droog?
     
  18. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Mijn dochter slaapt goed snachts. Overdag is redelijk lastig, ik kan haar geen seconde weg leggen. Loop de hele dag te sjouwen. Snachts gaat super, drinken, terug leggen slapen. Op een fles slaapt ze uren, maar met bv komt ze wel elke 3 a 4 uur. ritme is hier nog ver te zoeken.
    Voedingen tel ik niet eigenlijk. Ik voed haar op verzoek.het is per dag heel wisselend.
     
  19. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hier slaapt ze de ene nacht wel door de andere niet. Afgelopen nacht had ze om 21.00 laatste fles, sliep ze rond 23.00 en kwam ze pas om 05.00 voor de fles.

    Ze krijgt nu ongeveer 7x per dag een fles van 90+3. Had laatst geprobeerd op te hogen maar dit ging 3 dagen goed en daarna was het veel spugen en huilen. Nu weer terug naar 90+3 en gaat het weer wat beter.

    Vandaag is ze de hele dag al wat huilerig en heeft ze krampjes de momenten dat ze wakker is. Daarnaast slaapt ze veel, spuugt ze ineens en best veel en is ze erg verkouden. Denk dat dat der allemaal wat dwars zit. Normaal spuugt ze anders niet.
     
  20. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik denk inderdaad dat het per voeding verschillend is. Ik heb vandaag op een ander tijdstip gekolfd en had nu 110 ml!
    Ik kwam op die 100 uit door de gemiddelde rekensommetjes die je zou moeten aanhouden. Ik weet alleen dat de kleine waarschijnlijk wel aardig wat drinkt aangezien hij wekelijks veel aankomt.
    Het zal dus toch wel goed zitten dan denk ik.
     
    yasmine04 en Raggy81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina