Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Die 90 zal waarschijnlijk ook wel echt genoeg zijn, mijn dochter is bijna 'n maand ouder en drinkt ook die hoeveelheid. Als ze teveel krijgen dan krijgen ze kramp en spugen dus wellicht heeft je kindje er echt genoeg aan?
     
  2. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Mooie hoeveelheid. Dat haal ik echt niet overdag, dan red ik amper 50 cc
     
  3. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Dat is heel normaal en heb ik ook.
    Heeft te maken met je prolactines geloof ik die dan heel hoog zijn.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  4. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Die van ons had ook eczeem. Sliep daardoor erg onrustig tot niet. Ik dacht asn dauwworm. Maar bleek gewoon eczeem. Met zalfje al heel snel verbetering.
    Met koemelkallergie, zou hij te weinig moeten aankomen volgens mijn h.a. en eczeem op meerdere plekken moeyen hebben.
    Door dat koude drige weer hebben veel mensen last van eczeem.
     
  5. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    @doorslapen. Dat is hier 3 nachten gelukt (ca. 8 á 9 uur). Daarna weer niet.
    Vannacht voor het eerst op zijn eigen kamer. Spannend.
    Niet mijn keuze, manlief heeft hem er neergelegd.
    Ben benieuwd hoe het ons allen 'bevalt'.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  6. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja 3 dagen lang was 120 ook voldoende toen spuugde ze niet, dronk ze alles op, en nu spuugt ze ineens met 90+3 ook best veel. Denk dat het te maken heeft omdat ze verkouden is. 3 weken geleden was ze dat ook en toen spuugde ze ook ineens veel toen dat over was spuugde ze niet meer, en nu is ze dus weer verkouden
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  7. meikelynn

    meikelynn Lid

    12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hij is nu bijna 5 kilo dus te weinig is hij niet aangekomen gelukkig! :D Kan inderdaad gewoon alleen eczeem zijn hoor! Welke zalf heb je toen van de dokter meegekregen? Mijn dochter kreeg (al was die toen ietsje ouder) een lichte hormoonzalf. Dit hielp wel even maar moesten we blijven smeren moest het blijven werken en daar ben ik niet zo’n fan van. Jarenlang hebben we nooit echt iets gevonden dat goed helpt. Ze is nu 4 en mijn vriend gebruikt cbd olie gemengd met uierzalf voor zijn winterbenen en hier smeer ik haar nu ook mee in. Ondertussen is alle eczeem weg:D maar dat gebruik ik niet bij hem.. voor nu heb ik maar bepanthen voor zijn wangen en dat verzacht wel wat!
     
  8. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier heeft onze dame ook baby acne op haar wangetjes :( ze lijkt er geen last van te hebben dus ik smeer er niets op. Eczeem hebben mijn beide kindjes last van dus ik denk dat onze dame er uiteindelijk (ik hoop het natuurlijk niet) ook last van zal krijgen dus ik gebruik neutral en gaat ze 1 keer in de 2 a 3 dagen in bad, zeker niet dagelijks!

    Voeding, ze krijgt nu 7x75 cc ik mag dit alleen in overleg met de arts verhogen omdat ze meer voeding dan water binnen mag krijgen want teveel vocht is niet gaat voor haar. Tot zover red ze het hier prima mee en komt ze tussen de 3 a 4 uur en s'nachts 1x maar dat komt omdat ik vaak met haar rond 22:30 naar bed ga na haar avond fles en dan kijk ik wanneer ze zelf komt vaak tussen 3 en 4 uur dus ik denk dat als ik haar voeding later zou geven / wakker zou maken ze de nacht wel doorslaapt.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  9. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
  10. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    De eerste 3 dagen een zalf met corticosteroïden 1x per dag. En een hele vette zalf op vaseline basis 1x per dag.
    Nu enkel nog die vette zalf 2x per dag.
     
  11. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Die zalf wordt voor kinderen overigens vergoed.
     
  12. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Zijn er tips? De kleine meid heeft een dag en nacht ritme. Savonds als we naar bed gaan en ik leg haar in de wieg, dan ligt ze soms nog even wakker maar valt snel in slaap. Ook na het voeden in de nacht. Geen probleem!

    Overdag is echt hel. Ik kan op t moment niet eens naar de wc. Ze laat zich niet weg leggen. Het is vrijwel gelijk huilen. Heb ik geluk dan is ze even afgeleid en kan ik snel wat eten pakken of wc..
    Ik loop echt de hele dag te sjouwen.
    Laten huilen is niet mijn keuze maar gaat ook niet, dan raakt ze echt over haar toeren.
    ik ben mentaal best gesloopt nu, want ook op schoot kent ze geen rust. Alleen als ze drinkt. Ik draag haar dus al weken nu, de hele dag bij me. Overdag slapen... Ho maar.....
     
  13. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Consultatiebureau bellen?
     
  14. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Heb t vorige x besproken,maar dan zeggen ze alleen maar, ja je hebt baby's die dit ritme hebben, draag haar maar, het gaat wel over.....
     
  15. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Nu is het ochtend...en ligt ze dus wakker, maar gewoon lekker in haar bedje. Ze kan het dus wel.... vanaf dat we naar bed gaan tot en met ochtend. Snachts terug leggen is ook geen enkel probleem.
     
  16. boysmama

    boysmama Actief lid

    14 mei 2017
    139
    63
    28
    Vrouw
    is het vooral in de middag? en als je met haar een stukje gaat wandelen, valt ze dan in slaap? Je zou haar kunnen dragen in een draagdoek maar als je dat niet wilt dan misschien gewoon met kinderwagen rondje lopen.
    Of samen in bed gaan liggen, haar dus liggend voeden en dan hopen dat ze blijft slapen?

    Hier gaat het best goed nu, bv loopt in ieder geval prima
     
  17. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Hi meiden! Ik ben ook vooral actief op de whatsapp groep en ik kijk hier niet meer zo heel veel.

    @ productie: ik gebruik bv thee van de kruidvat en ik slik fenegriek capsules. Ik heb daarmee al een paar productiedips overwonnen. Dus dat zou mijn tip zijn en 1 uur per dag clusterkolven.

    @ doorslapen: ik heb hier een slaapkopje. Vanaf dag 2 slaapt ze al zo goed als door, ze komt heel af en toe een keer in de nacht.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  18. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    @Starry wat fijn dat je meisje thuis is! Gaat het allemaal goed?

    @zusje84 hoe gaat het met je zoontje? En kolf jij nu fulltime?

    Hier gaat alles goed met de kleine meid. Ze groeit goed en heeft maandag haar eerste prikjes gehad. Het is momenteel wel even druk en pittig thuis omdat ons tweede zoontje zijn been gebroken heeft. Hopelijk ziet alles er goed uit en mag hij zijn been over 1,5 week weer rustig gaan belasten. Dat zou al zoveel schelen.
     
  19. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Het is gelijk vanaf wakker worden.. zo 7:00 uur. Ik draag haar in de draagzak en doek anders kom ik nergens aan toe. In de kinderwagen slaapt ze zolang we rijden. Als ik stop dan is ze wakker.
    Gister is het me twee x gelukt haar even weg te leggen. Hopelijk zet dit door en zijn het de zo genoemde sprongetjes waardoor dit zo is.
    Op bed voedden kan maar ik durf haar daar niet te laten liggen eigenlijk
     
  20. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ojee sterkte met je zoontje!
     

Deel Deze Pagina