Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik had het bij de oudste heel erg, bij haar hielp een strak vast schema het beste dus elke dag om 07.00 de dag starten. Voeden even kroelen /spelen in de box of wipper verschonen en naar bed en dan steeds het zelfde doen bij naar bed gaan zodat ze weet dat ze kan slapen bijv elke keer haar slaapzak aan in bedje leggen muziek doosje aan zetten kusje en weg lopen. Jammeren mag , laat het niet tot krijsen komen ga dus optijd terug voor de speen/ kusje of aai over t bolletje praat niet tegen haar. Bij mij ging het na 3 dagen al een stuk beter ik voedde haar hierdoor ook op de klok ipv op verzoek.
    In de avond hield ik haar dab lekker beneden tot aan 23.00 samen naar bed dan werd er in de avonden vaak geclusterd.
    Baker je in? Dat kan ook wellicht helpen.
     
  2. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier zijn de nachten drama .. meneer komt om de 3 uur- 2.5 en soms na 1.5 uur alweer.
    min 2 max 3 a 4 c per nacht dus:(
    Overdag slaapt hij gek genoeg rustiger heb ik het idee.
    Hij is weer ziek heeft koorts gehad en weer verkouden. Gelukkig niet tot aan het ziekenhuis gekomen dit x maar leuk is anders. . Hij heeft dus ook nog steeds geen entingen gehad.. nog meer kinderen niet?
     
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Jeetje dat is vermoeiend. En wat super vervelend dat hij weer ziek is moeilijk dan ook ritme te gaan maken denk ik zo.
    Geef het de tijd, enten komt wel, er is ruimte in de rijksvaccinatie schema, dit heeft t cb mij ook nogmaals bevestigd.
    Mijn dochter is ook nog niet geënt en nu bijna 11 weken.
     
  4. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik probeer het idd zo met ritme en regelmaat te oefenen, maar direct als ik haar neerleg begint het jammeren, dat laat ik gaan, alleen komt ze niet verder dan 3 minuutje en dan begint het krijsen... met hoofdletters! Dus ja dan maar weer eruit want anders gaat ze spugen en raakt ze compleet over de rooie. Op schoot slaapt ze wel en is ze mega relaxed al heeft ze dus ook haar dagen dat zelfs op schoot t constant wurmen is.
     
  5. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    @Starry hoe is het met jullie kindje ? Erg benieuwd, ik denk dagelijks aan jullie.
     
  6. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Dank je!
     
  7. MVJX

    MVJX Actief lid

    22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Mijn tip zou ook regelmaat zijn. Maar ik weet hoe moeilijk dat soms is. Heb ik met de oudste ook wel wat moeite mee gehad. Kan je haar in slaap laten vallen bij jou en dan voorzichtig wegleggen?
     
  8. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Dat in slaap vallen lukt. Alleen direct als ik haar weg leg.... boem. Ogen open.
    Ik ga contact opnemen met 'n babycoach en osteopaat.
     
  9. Fenne34

    Fenne34 Actief lid

    19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Herkenbaar Raggy. L.ieke is vandaag 10 weken oud en ook al weken een echte huilbaby. Soms huilt ze wel 9 uur per dag. Ze slaapt gemiddeld 12 uur van de 24uur. Wij zijn op advies heel erg streng bezig geweest met regelmaat aan brengen maar helaas zonder echt succes. Nu doe ik het een beetje 50/50 en volg hierin vooral mijn eigen gevoel en de signalen van L.ieke ipv echt alles stipt op de klok en kijk vooral wat bij L.ieke werkt. Sinds 2 dagen slaapt ze nu 15 uur per 24 uur. Nog steeds niet super maar 3 uurtjes gewonnen. En ze huilt veel minder nu. We hopen dat dit de eerste stapjes zijn, de goede kant op en niet enkel komt omdat ze uitgeput is natuurlijk...Juich dus niet te vroeg maar een beetje winst voelt al zo fijn.

    Ik zou zeker niet aanraden slapend weg te leggen. Maar haar weg te leggen bij de eerste slaapsignalen, in haar bedje of in de box. Slapend weg leggen voelt voor baby heel onveilig waardoor ze nog meer moeite krijgen met in slaap vallen. Ze worden namelijk wakker op een andere plek, dan waar ze in slaap vielen en dat voelt vreemd, eng en gek. Wat gebeurt er met je als je slaapt... ? Ga jezelf maar na als je in bed in slaapt en wakker word op de bank, dan vraag je je ook af, hoe kom ik hier... Wij deden dat in het begin ook maar nu niet meer en dat lijkt wel te helpen. Nu valt ze zelf in slaap en word ze op dezelfde plek ook wakker... dat geeft haar rust.

    Verder proberen we L.ieke voor zover mogelijk zo prikkelarm mogelijk te houden. Geen uitstapjes buiten de deur, geen visite in huis, op letten als ze in box ligt dat er geen drukke dingen om haar heen zijn bijv regelmatig de radio of tv aan (haar broertje natuurlijk uitgesloten, die speelt en loopt uiteraard wel rond en geeft al prikkels genoeg), geen boxmobiel boven haar hoofd enz... en proberen haar overdag ook in haar bedje weg te leggen, tenzij ze in de box in slaap is gevallen. We hopen hiermee met 2 weken een beetje structuur voor L.ieke op orde te hebben zodat we daarna, als ze een goed ritme heeft een beetje te kunnen uitbreiden. Maar we zijn pas net begonnen dus kan je nog niet vertellen wat ze doet op de langertermijn en of het heeft geholpen... dit is ook pas 1 stapje van alle aanpassingen die wij op dit moment maken. Ook de hoeveelheid voeding is nu aangepast (ze deed aan troost drinken en dronk dus veel te veel) enz.. en mogelijk krijgen we nog een doorverwijzing naar een kinderarts om haar nog goed na te laten kijken of er geen (verborgen) fysieke klachten mee spelen.
     
  10. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Wat een getob, Raggy en Fenne! Wat goed dat jullie zulke concrete stappen hebben gezet! Idd is het beter je baby niet slapend weg te leggen. Hebben jullie inbakeren al geprobeerd?

    Geen idee of jullie iets hebben aan hoe het hier gaat (wil zeker niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb...) maar miss zitten er nog tips tussen.

    Ik houd een zo strak mogelijk schema aan bij S. (voor zover dat kan met school): wakker, spelen en knuffelen, verschonen, voeden, boeren en knuffelen en naar bed (babynestje in mijn bed zodat ze mijn geur ruikt), ingebakerd dus, altijd even zingen en hooguit eruit om een boer te laten. Ze is max een uur wakker per ronde. Wel drinkt ze op verzoek, dus niet netjes om de drie uur maar vaak sneller. Als ze wakker is, huilt ze ook best veel. Ik probeer steeds een paar minuten de box, een paar minuten de wipstoel en als dat niet lukt, gaat ze de draagdoek in. Maar als ik haar moe vind worden, doe ik haar toch naar bed. Ze huilt nauwelijks in bed, behalve bij een boer of als ze te moe is.

    Sterkte in de zoektocht...
     
  11. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Wat een getob, Raggy en Fenne! Wat goed dat jullie zulke concrete stappen hebben gezet! Idd is het beter je baby niet slapend weg te leggen. Hebben jullie inbakeren al geprobeerd?

    Geen idee of jullie iets hebben aan hoe het hier gaat (wil zeker niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb...) maar miss zitten er nog tips tussen.

    Ik houd een zo strak mogelijk schema aan bij S. (voor zover dat kan met school): wakker, spelen en knuffelen, verschonen, voeden, boeren en knuffelen en naar bed (babynestje in mijn bed zodat ze mijn geur ruikt), ingebakerd dus, altijd even zingen en hooguit eruit om een boer te laten. Ze is max een uur wakker per ronde. Wel drinkt ze op verzoek, dus niet netjes om de drie uur maar vaak sneller. Als ze wakker is, huilt ze ook best veel. Ik probeer steeds een paar minuten de box, een paar minuten de wipstoel en als dat niet lukt, gaat ze de draagdoek in. Maar als ik haar moe vind worden, doe ik haar toch naar bed. Ze huilt nauwelijks in bed, behalve bij een boer of als ze te moe is.

    Sterkte in de zoektocht...
     
  12. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Sinds 3 weken en 3 dagen is onze meisje thuis maar helaas gaat het niet zo goed t.o.v. 3 weken geleden dus a.s. woensdag mogen wij weer terug naar het ziekenhuis voor hartkatheterisatie nummer 2 :(
     
  13. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    @Starry: wat vervelend dat het nu weer minder goed gaat. Ik hoop dat de katheterisatie goed gaat helpen en dat het dan weer de goede kant op gaat.

    Hier slaapt R.avi ook niet heel veel uren per dag (denk zo'n 13 uur per 24 uur) maar hij is een heel tevreden mannetje en huilt niet veel dus we laten het zo. Cb vond dat ook niet erg. Ik probeer wel een ritme aan te houden zowel voor hem als voor mij. Hij wilde een tijdje niet in zijn grote ledikant slapen overdag maar door het ritme gaat dat nu weer goed.
     
  14. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Oh wat verdrietig. Wat precies gebeurd er dan als ze katheteriseren? En hoe gaat het in toekomst, is er op een gegeven moment zicht op dat ze niet meer naar het zh hoeft?
    Heel veel sterkte morgen.!
     
  15. MVJX

    MVJX Actief lid

    22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    @Starry Succes en sterkte morgen! Dat kleintje heeft al heel wat mee gemaakt :(
     
  16. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Starry, succes en sterkte !
     
  17. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    @Starry hopelijk is het goed gegaan vandaag!

    Hier vandaag ook huisarts..de kleine meid heeft al 6 dagen geen ontlasting. Gister osteopaat geweest maar het blijft drama. Huilen huilen, arme meid heeft zo pijn. Afwachten maar, zijn zo aan de beurt.
     
  18. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoe is het gegaan bij de huisarts?
     
  19. meikelynn

    meikelynn Lid

    12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Starry jeetje heel veel sterkte! Hoe is het gegaan?

    Ik ben sinds 3 weken aan de pil en begon tijdens het slikken al wat te bloeden, tot aan de stopweek aan toe, maar nu ik in mijn stopweek zit is het echt heel hevig. Herken dit niet van na mijn vorige keizersnede. Ik heb al een menstruatie gehad voor ik met de pil begon. Ik kon nog geen kwartier met een grote tampon met alle vleugels en dingen die eraan zitten:cry: heb een menstruatiecupje waar ik normaal dus een hele dag mee kon, en die stroomt na een uur alweer over.. nog meer die zo hevig ongesteld waren na het bevallen? Ik zit dus aan de pil maar dat werkt nog niet zo mee..
     
  20. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ze heeft medicijnen gehad. Lactulose en pro biotica voor babys.
    Guster heeft ze gelukkig savonds gepoept. Vandaag voelt ze zich beter, alleen na kv blijven de krampen. We moeten nu wel wateriger voedden, dus minder dan er standaard in moet aan poeder melk. Na bv heeft ze geen kramp.

    Morgen naar de babycoach, tevens osteopaat. Ben benieuwd.

    Hoe is het bij jullie gegaan in het ziekenhuis?
     

Deel Deze Pagina