Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik ben het wel een beetje met @Nahlatje eens. Wij hadden in eerste instantie een maxi cosi 2de hands gekocht. Maar dit voelde toch niet goed. Dus die heb ik weer verkocht en een nieuwe gekocht met korting bij prenatal. Die gaan we uiteraard bij dochter gewoon weer gebruiken want daar is nooit iets mee gebeurd en eigenlijk bij mijn zoontje maar kort gebruikt.
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  2. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Mijn buik is ook klein hoor Desse en groei was prima bij 20w echo. S ochtends lijk ik bijna plat ;) naarmate de dag vordert zak ik uit..;)

    Wij hebben een (nieuw) Cybex autostoeltje gekocht ivm dat deze bij het hoofdje tzt wat hoger kan worden gemaakt. Wij verwachten toch kans op een lange baby.
     
  3. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Even een ego berichtje hier: echt ontspannen doen we niet nu na de aanslag van gister in Parijs. Een dag daarvoor liepen we op dezelfde tijd op dezelfde plek. Alles in mij schreeuwt dat ik naar huis wil en waarom ik in godsnaam een risico zou nemen... Zwanger en wel. Ondanks dat ik weet dat t niet rationeel is, krijg ik de angst ook niet zomaar uit en zie ik niet echt waarom ik hier moet blijven, kan beter thuis ontspannen...
     
  4. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Laat je plezier niet verpesten meid....Ik snap dat het heftig is; zo zat ik in de Thalys vóór de Thalys waar ze toen een aanslag op wilden plegen.....Dus ik herken het bizarre gevoel dat je daarvan krijgt. Maar angst is precies wat ze willen. Parijs is een grote stad. Op je hoede zijn is altijd goed maar zoiets kan overal, elk moment gebeuren. Er lopen overal debielen rond namelijk....probeer het te relativeren, hoe moeilijk ook. Ik hoop dat je het toch nog om kunt keren, zou zo zonde zijn anders! Knuffel!
     
    Meliflua en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  5. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Jeetje!!snap dat het heftig !! Ik zou hetzelfde voelen ben ik bang... hopelijk kun ke er nog een beetje van genieten!
     
  6. Mamaaa30

    Mamaaa30 Niet meer actief

    Jeetje @Desse wat heftig. Wat @Wolky84 zegt is wel zo. Angst is waar “ze” zich op richten. Ik hoop dat het lukt om een beetje te genieten ondanks deze hele droevige gebeurtenis of dat je in elk geval je gevoel volgt erin.

    Maxi cosi raad ik ook echt aan om nieuw te kopen. Vanwege eerder genoemde redenen. Wij gaan wel de maxi cosi van onze oudste weer opnieuw gebruiken (pebble met isofix).
     
  7. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    @Desse dat is inderdaad wel heel naar dat zoiets is gebeurd terwijl jullie daar zijn. Ik snap je gevoel daarin heel goed ik zou precies hetzelfde hebben. Ik zou toch ondanks de situatie er toch proberen een leuke tijd van te maken!


    Fijne moederdag iedereen!
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  8. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.631
    524
    113
    Beh vandaag denk ik weer een groeispurt. Last van mn buik, darmen, blaas. Moet vaak ook veel plassen dan.

    Hebben jullie dat ook? Ik heb soms dagen dat ik vanalles voel en soms zelf een paracetamol neem. En andere dagen nergens last van. Alsof zo een groeispurt niet geleidelijk gaat maar ineens 1 dag en dan ook meteen heftig...
     
  9. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.631
    524
    113
    Ps wij hebben de maxi cosi pebble plus gekocht. Cybex is niet zo mijn merk en mega zwaar zijn de stoeltjes.
     
  10. Meliflua

    Meliflua Actief lid

    8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    @Desse ah vervelend zeg!! Maar probeer inderdaad vast te houden aan t feit dat t overal kan gebeuren en dat de kans heel klein is! Hopelijk kan je nog even genieten.

    @niki86 balen zeg.. herken t wel een beetje. Ups and downs, soms dagen nergens last van en dan weer een paar ‘rot’ dagen.

    Zag dat er dames zijn die vandaag en deze week de 20 weken echo hebben! Heel veel plezier en succes met de eventuele zenuwen.. ik maak me veeeels te druk pfff kan niet wachten tot t donderdag is! :oops:
     
  11. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hallo dames!

    We zijn weer terug en aan het werk. Maar niet lang want vanmiddag 20 weken echo! Whoehoe!
    Ben erg benieuwd en merk dat ik echt veel meer zenuwen heb dan bij de 1e. Toch meer besef van alles denk ik en het echte mama gevoel is er al dat had ik toen nog niet zo. Toen was vooral alles leuk en winkelen en zo. Nu weet je toch al hoe en wat en dat maakt het wel spannender.

    Desse eng zeg! Maar wat andere al zeggen angst zaaien is hun doel en waarschijnlijk is er nu weer zoveel beveiliging dat het bijna niet mis kan gaan.

    Hier eigenlijk nog steeds geen groeipijn maar het groeit als kool. Merk wel dat ik weer sneller moe ben en had het weekend wat last van m'n bovenbenen.
     
    Meliflua vindt dit leuk.
  12. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @niki86 Ja hoor, herkenbaar! Hier ook weer 2 nachten amper geslapen door de buikkrampen en het "gerommel" in mijn buik. De plopjes zijn fijn maar soms heb ik ook het idee dat al mijn ingewanden ineens verschuiven haha; dat voelt minder ;) En dan weer bandenpijn pfff. Maar soms ook dagen niks en super energiek! Kortom: ik neem het met de dag en 't gaat zoals het gaat!

    @Hinti Succes vanmiddag! Komt vast helemaal goed!
     
  13. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Hier vooral onderin naar de liezen last met slapen en draaien.. maar al met al niets te klagen. Nog nooit pijn gehad waarvoor ik pijnstillers zou willen nemen, hooguit wat ongemakkelijke spierpijn over de buik.
     
  14. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
  15. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hallo dames!

    Ja de echo druk programma gehad dus eerder geen tijd om te delen.

    Alles zag er perfect uit! Meneer heeft lange benen en lange vingers haha. Heeft dochter ook dus denk dat het een kopietje wordt hihi. En het was overduidelijk een jongen. Zo leuk om te zien!
    Qua metingen kwam hij gemiddeld ook op paar dagen na op termijn uit dus niks aparts verder.
     
    Mamaaa30, Elraange, Meliflua en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    oh fijn hinti dat alles goed was en weer een jongen op de lijst hihi


    hier ook al last van harde onderbuik bij inspanning. Herkenbaar?
    Niet dat k denk dat ik nu al harde buiken ofzo heb. In rust is er niets aan de hand namelijk

    Hoe gaat het met de rest?
     
  17. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    #2097 Desse, 15 mei 2018
    Laatst bewerkt: 15 mei 2018
    Hoi meiden,

    Bedankt voor jullie lieve reacties. Uiteindelijk zijn we wel gebleven en hebben we nog een paar leuke dagen gehad, wel voel je wat spanning in de stad natuurlijk. Helaas vannacht veel wakker van een hoop herrie op de gang van het hotel (er zitten maar 4 kamers op onze gang) en vanmorgen was er er ineens een forensisch team ter plaatse. We werden nog even gehoord of we gegil hadden gehoord vannacht en moesten onze gegevens achterlaten. Dit gaf echt een onveilig gevoel, nu ook in het hotel... daarom besloten om toch eerder terug te gaan. We hadden kunnen omboeken naar een ander hotel maar hebben liever nog twee ontspannen dagen thuis. fysiek was het daarbij voor mij ook best zwaar afgelopen dagen.

    @Wolky84 wat een vreselijk idee zeg van jouw reis met de Thalys! Komt wel hel dichtbij dan he. Ik ben met een vriendengroep bijna jaarlijks naar Parijs gegaan voor concerten, waaronder in de Bataclan, kan me die zaal nog zo goed herinneren. in januari 2015, 2 weken na Charlie Hebdo, waren we er ook nog (andere zaal, Olympia), en toen al erg alert op een aanslag in de zaal. Gewoon een angst toen. Toen het in november echt gebeurde, heb ik een tijdje nachtmerries gehad, het voelde zo dichtbij. Sindsdien ook niet meer naar Parijs gegaan, tot nu, en dan gebeurt ineens dit... denk dat ik daarom even extra van slag was. Maar uiteindelijk nog twee hele leuke dagen gehad. Wel jammer dat het niet de ontspannen vakantie was waar we voor gingen, maar het is goed zo.

    Ook fijn dat de 20 weken echo’s tot nu toe goed zijn! Nog een weekje dan zijn wij aan de beurt :)
     
    Elraange vindt dit leuk.
  18. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Och @Desse wat naar! Dan zou ik er ook wel klaar mee zijn hoor pffff. Snel naar huis! Fijn dat je nog wel een beetje hebt kunnen genieten. Nu thuis lekker relaxen!

    @Hinti fijn dat bij jullie ook alles goed was!

    Volgens mij heb ik sinds vandaag ineens een soort van nesteldrang haha. Wil ineens van alles NU gedaan en klaar hebben; op het irritante af ;) Arme man van mij haha.
     
  19. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hi dames
    Hoe gaat het allemaal met jullie?

    Lekker aan het genieten van alles schopjes in jullie buik?

    Hebben jullie al leuke dingen gekocht?

    Bij mij gaat alles op mijn psoriasis uitbraak na heel erg goed. Heb alleen zowel lichamelijk en geestelijk wel veel last van de psoriasis. Heb het namelijk zo erg, zo erg heb ik het nog nooit gehad. Lijkt net of ik de mazelen heb over me hele lichaam en heb ook veel jeuk.
    En mentaal ben ik er iedere dag mee bezig. Op de mooie dagen ben ik continu me huid aan het bedekken zodat het zo min mogelijk opvalt. Dit is mentaal wel erg zwaar.
    Maar...
    Alles schopjes van de kleine meid ( vooral s'avonds) maken het allemaal weer goed. Vind het zo bijzonder om het weer mee te mogen maken. Word ook steeds nieuwsgieriger hoe ze eruit ziet en of ze op mijn zoontje lijkt.
    Over 4,5 week hebben we de 3d/4d echo bij dr elvin papa en kijk hier echt naar uit.
    Volgende week vrijdag weer controle bij verloskundige even checken of alles goed gaat maar dat denk ik wel.
    Ik heb alleen soms snel last van harde buiken met opstaan of bukken hebben jullie dit ook?

    Voor de rest ben ik weer volop aan het genieten van dit wonder in me buik. En stiekem ben ik de weken werken ook al aan het aftellen kijk echt uit naar mijn verlof periode:thumup: na deze week nog 10 weekjes werken. Hen tussendoor ook nog 2 weken vakantie in juni.
    En gelukkig vanaf juni krijg ik iemand naast mij lopen die ik inwerk en diegene de zware lichamelijke taken van mij uit handen neemt dus dat is ook wel heel fijn.
    Wanneer begint jullie verlof?
     
  20. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Trouwens... 21 weken dansje vandaag:D
     
    Elraange vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina