Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    @Bezige bij wat ontzettend naar! Lijkt me echt heel vervelend en kan me goed voorstellen dat het psychisch ook wel pittig is.

    Hier ook 21 weken dans vandaag! Wat gaat het weer snel. We moeten nu echt maar eens aan de slag met de kamer voor Dl.

    Hier eigenlijk weinig nieuws te vertellen verder. Heb ineens paar hele gevoelige tanden. Echt pijnlijk gewoon. Straks tandarts maar eens even bellen. Verder dinsdag bij de vk controle gehad en was prima. Zou ook raar zijn als het anders was na de echo maandag haha.
    Gehad over waar bevallen en bv of fv.
    Ik weet het allemaal nog niet hihi. Bv is heel mooi maar ik werd er vorige x niet gelukkig van. Denk ook slechte begeleiding gehad van de lactatiekundige. Dus misschien toch weer proberen met de vk als achterban ook en duidelijke grenzen van tevoren.
    Bevallen vind ik ook lastig vorige keer was ik heel blij met de ruggenprik maar ergens lijkt me thuis ook fijn als het 's nachts is met dochter en opvang.
     
  2. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Gevoelige tanden heb ik inderdaad ook.
    Bevalling heb ik al aan het begin aangegeven dat ik het liefste wil bevallen in het ziekenhuis waar ik van mijn zoontje ben bevallen( ik moet sowieso in een ziekenhuis bevallen vanwege mijn fluxus bij eerste bevalling) maar vk gaf aan dat dat ziekenhuis heel erg druk is dus mogelijk geen plaats heeft. Toen heb ik gezegd dat ik sowieso niet in de plaats waar ik woon wil bevallen maar de stad ernaast dus dat word tegen die tijd even kijken welk ziekenhuis plek heeft.
    Qua bv of fv wil ik heel graag weer borstvoeding gaan geven bij mijn zoontje ging dit namelijk vrij gemakkelijk. Maar ik ben wel realistisch en we zien wel hoe alles loopt. Mocht het niet lukken of echt te veel vergen van mijzelf dan geven we flesvoeding.
     
  3. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    De bv zelf liep wel makkelijk alleen moest altijd met tepelhoedje. Dat schoot echt niet op en toen ging ze clusteren een hele tijd dus ben ik gaan kolven zodat ik nog wat vrijheid had.
    Ben gewoon heel slecht begeleid dus afgesproken dat ik naar een info avond ga en dan kijk hoe en wat. Kolf etc heb ik allemaal nog dus dat is het probleem niet.
    Door het gerommel met de bv ben ik hormonaal denk ik ook echt van slag geweest. Houd me wel beetje tegen maar misschien gaat het nu wel relaxter
     
  4. Meliflua

    Meliflua Actief lid

    8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Hi dames, hier even een snelle update! Onze echo was gelukkig ook helemaal goed. Het is een klein mannetje maar alles zit erop en eraan! Ook nog even in 3D kunnen kijken, wat een lief gezichtje al :D helemaal happy!
     
    Mmbro, Desse, Bezige bij en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    t word een mannen groepje hihi
    fijn dat alle echo's en controles goed waren bij jullie.

    Hier nog niets gekocht. Ik ga volgende week luiers in voorraad aanschaffen en billendoekjes

    kamertje nog vreselijk inspiratieloos.
    dus tips kleuren en thema zijn welkom haha

    vakantie geboekt. Ik ga met 30wkn nog 2weken op vakantie naar buitenland.
     
  6. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Kamertje vind ik ook lastig.
    We hebben de muur neutraal mint kleur. Alleen even andere stickers plakken. Weet alleen nog niet wat...

    Gisteravond was het vipavond bij kruidvat. Weet niet wanneer dat weer is. Dan heb je nog 20% keuze korting en geloof dat je 3 artikelen op 1 code kunt pakken ook de acties. Dus misschien die weer even afwachten. Zal vast nog wel voor september een keer zijn.

    Waar gaan jullie op vakantie? Auto of vliegtuig?
     
  7. Meliflua

    Meliflua Actief lid

    8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Kamertje hebben we besteld, en ik denk dat ik er ook wel uit ben dat ik groen als hoofdkleur wil. De meubeltjes zijn zwart/wit. Lekker stoer dus allemaal.
    Vandaag bij de Primark geshopt voor de kleine om de goede echo te vieren, de vrouw bij de kassa was zo lief over alle dingetjes die ik kocht haha, helemaal goed gevoel vandaag :oops:
    Wij gaan begin juni een weekje naar Griekenland op vakantie, heerlijk relaxen!

    Doen jullie trouwens iets van een bavallingscursus/zwangerschapszwemmen/yoga/gym? En als je dit al hebt gedaan, heb je er iets aan gehad? Ik twijfel een beetje.. :)
     
    Elraange vindt dit leuk.
  8. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Heb bij de eerste cursus gedaan. Hadden klein groepje waar ik nog wekelijks contact mee heb en we spreken regelmatig af.
    Maar de cursus zelf... Ligt denk ik ook erg aan de leidster. Ik vond het niet echt geweldig en bij de bevalling vonden ze dat ik verkeerde ademhaling deed en volgens de leidsters had de vk het mis.

    Nu doe ik denk ik geen cursus of zo
     
  9. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn vk een beval en borstvoeding cursus gehad. Maar ik had mezelf al erg verdiept in deze 2 dingen dus het had voor mij echt geen meer waarde. Ik vond eerder dat ik informatie miste. Het enige wat ik wel fijn vond om wat meer te weten te komen over de verschillende pijnstilling en hoe of wat dit werkt en eventuele risico's.
     
  10. Nahlatje

    Nahlatje Bekend lid

    12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Hier ook alles in orde met de 20 weken echo trouwens :D

    Ik heb bij mn dochter geen cursus gedaan, heb wel voor vroedkunde gestudeerd dus wist er wel veel van.. ik wil trouwens weer absoluut geen pijnbestrijding, is bij mn dochter gelukt dus hopelijk nu weer
     
    Elraange, Desse, Hinti en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Oh ik was zo gelukkig met de ruggenprik. Had al uren flink weeën en kreeg ze niet echt weggepuft.
    Toen had ik er 1 cm bij... Vk heeft vliezen gebroken en toen elke 2 a 3min weeën. Ging echt door de grond.
    Ja de ruggenprik geen wee meer gevoeld en heerlijk geslapen tussen alle verpleegster bezoeken door
     
  12. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Oh ja pijnstilling had ik wel ingelezen. Wilde absoluut geen ruggenprik maar pompje maar gezien de pijn die ik had en waarschijnlijk nog vele uren moest raadde vk toch ruggenprik aan.
     
  13. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ik weet het nog niet. Twijfel over yoga maar ik moet ook écht iets samen met m'n vriend gaan doen want die heeft geen idee wat hij moet doen tijdens de bevalling (hij is er ook wel bang voor) en soms zegt ie dingen dat ik denk, je hebt echt geen idee xD (ok voorbeeldje: 'huh, tijdens een bevalling moet je toch liggen?'...).

    Mijn buik groeit de laatste dagen echt hard, met de nodige pijn en ongemakken als gevolg maar ik ben allang blij dat m'n buik zo groeit. Voel eigenlijk ook dagelijks wel de baby, de ene keer meer dan de andere keer.

    Gister hebben we het kamertje leeggeruimd en schoongemaakt, vandaag hebben we verf gehaald (mintgroen) voor op de muur, maar de kamer had een hele lelijke groene muur dus die hebben we vandaag met witte verf weggewerkt, dan morgen of overmorgen het mintgroen er op! Dit gaat de kamer worden, uiteraard nog andere gordijnen en lamp etc. Foto van vandaag na het witte en van de groene kleur die de vorige bewoners er op hadden. Ook foto's van de muursticker en het kamertje dat we inmiddels hebben besteld <3

    babykamerthuis.jpg

    babykamer1.jpg babykamer2.jpg
    HTB15ZtURXXXXXanaXXXq6xXFXXX6.jpg HTB11psaPpXXXXcoXFXXq6xXFXXXk.jpg
    kamertje.jpg
     
    Elraange, Meliflua, Mmbro en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hier eerst ook zonder pijnstilling maar na het breken van mijn vliezen wist ik niet meer waar ik het zoeken moest.
    Dus toen om een remifentinil pompje gevraagd. Dit hielp mij om tussen de weeën door mijn rust te pakken en zelf soms weg te dutten. Maar denk als ik mijn bevalling volledig in bad had kunnen doen dat pijnstilling dan niet nodig was geweest. Want wat hielp dat warme water mij enorm!

    En voor deze bevalling laat ik het gewoon allemaal over me heen komen. Bij een bevalling valt gewoon niks te voorspellen en te plannen.

    Moet wel echt zeggen dat ik zin heb in de bevalling straks en in het ontmoeten van onze kleine meid!
    Me vriend verklaart me af en toe voor gek die zegt dan 'volgens mij ben jij de enige vrouw die ik ken die zin heb in de bevalling, de meeste vrouwen zien er tegenop'.:roflmao:
     
  15. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Oh ja we hebben toen wel samen een info avond gedaan over de bevalling. Dit was vanuit de verloskundige. Vonden er allebei wel heel interessant. Mijn man had ook wel echt een beter beeld hoe en wat.

    Leuke spullen desse!
    Ik ga het weekend de kamer opruimen voor Dl en dan kan die in orde gemaakt worden
     
  16. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Haha @Bezige bij misschien cursus geven zin in de bevalling :D hoewel ik uiteindelijk heel makkelijk bevallen ben zie ik er weer enorm tegenop. Het geen controle hebben wanneer het begint en niet kunnen bepalen wat je lijf gaat doen. Zwanger zijn vind ik geweldig maar bevallen...
     
  17. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hahaha ja ik weet niet wat het is maar ik vind bevallen zoiets moois en bijzonders.
    Al die oerkrachten en menselijke pijnstilling die word aangemaakt vind het zo bijzonder.
    Maar goed meerdere mensen niet alleen mijn vriend vinden me af en toe prettig gestoord:roflmao:
     
    Nahlatje vindt dit leuk.
  18. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hahaha prettig gestoord kunnen er de hand schudden.
    Maarre oerkrachten waren ver te zoeken.
    Ik voelde geen persweeën. De vk gaf aan wanneer ik moest persen dus had ook regelmatig zo van ff rustig aan, laat me ff ademhalen joh

    Daar ben ik wel benieuwd naar of ik die nu wel ga hebben
    Ergens hoop ik dat het nu de 2e is en vlot achter elkaar dat mijn lijf nog weet hoe het allemaal zit en de ontsluiting vlot gaat. Als het te doen is allemaal misschien wel thuis bevallen maar in zh vind ik wel fijn dat alles bij de hand is
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  19. Mmbro

    Mmbro Actief lid

    25 jan 2018
    101
    164
    43
    Vrouw
    Jeetje meiden! Lekker bezig allemaal! Ik zie ontzettend leuke plaatjes voorbij komen van een kamertje! Helemaal leuk!

    Over zwangerschapscursus:
    Ik heb bij onze oudste een informatieavond gedaan en verder niets bijzonders. Bij de tweede helemaal niets in die richting. Nu heb ik de bevalling van mijn tweede niet als heel prettig ervaren en ben ik op zoek naar handvatten om meer ontspanning te kunnen krijgen, dus heb ik afgelopen week een soort zwangerpilates proefles gedaan. Vond het niet helemaal mijn ding maar denk dat ik me daar echt even overheen moet zetten, want kan er wel veel handvatten uithalen, verwacht ik.

    Over bevallen:
    Ik krijg een geplande keizersnede (en ja, dan is ontspanning ook wel handig, was zooooo onrustig de vorige keer!), ik zie er niet tegenop want wil graag de kleine ontmoeten, maar ik kan nou ookk niet zeggen dat ik er naar uitkijk hoor! :rolleyes:..... Ja ik kijk uit naar de eerste uurtjes, dat de kleine echt even van ons is en nog niemand hem of haar heeft gezien! :D

    Over slaapkamertjes:
    Ik hoop deze week de gordijnen te bestellen en het peuterbedje van ons dochtertje af te kunnen schilderen, dan kan haar kamertje gemaakt worden. Moeten we nog wel behang en meubeltjes uitzoeken maar dat komt wel goed! De babykamer is in principe klaar omdat onze dochter daar nu nog slaapt, maar die zal ik nog lekker even moeten opruimen en misschien wat nieuwe assesoires (tis toch wel ernstig dat ik dit woord vijf keer typ op verschillende manieren maar niet zeker weet welke de juiste is; jullie snappen me wel :D) er nog bij! Inzet is eind juni kamer van dochter klaar! Wordt spannend denk ik, maar ik ga ervoor!!
     
    Hinti en Bezige bij vinden dit leuk.
  20. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    ja lastig he t kamertje dacht ook aan mooi groene kleur

    hier gaan we naar turkije nog dus vliegen
     

Deel Deze Pagina