Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Nou dames inderdaad is 3x scheepsrecht. We hebben haar eindelijk kunnen bewonderen ook al kostte het nog wel wat moeite want ze hield heel vaak haar handjes en armen voor haar gezichtje.
    Bekijk bijlage 578954
     
    Mmbro, Elraange, Femmeke4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Hele mooie buiken en echo-foto's! Hier een 27w dansje. Wat gaan deze weken snel. Ik heb geluk dat ik tot eind juli werk ivm de zomervakantie in het onderwijs. Daarna maar nestelen. Er zit ondertussen ruim 8 kg bij op! Dat gaat nu echt harder! Ik heb ook meer zin in snaaien gekregen.. roomboterkoeken.. chocola.. name it.. Heel mooi die 3d/4d plaatjes.. wij doen geen pretecho, moeten nu een beetje keuzes maken qua uitgaven. Kinderopvang aangemeld en ik val achterover van wat dat maandelijks moet gaan kosten. Bizar. Toch maar emigreren naar Zweden..
     
  3. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    ja vreselijk he die hoge kosten voor opvang....
    grrr

    prachtige echo meid tis wel een boefje hihi

    oh boterkoekjes had dat nou niet gezegd, k ben in staat om nu naar de winkel te gaan :roflmao::roflmao:
     
  4. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Bij mij ook 8kg eraan hoor...
    Het snaaien valt mee behalve dat ik ijsjes erg lekker vind.
    Kinderopvang is inderdaad erg duur, maar stoppen met werken en thuisblijfmoeder zijn is financieel niet haalbaar en wil ik ook niet. Ik vind juist het combineren van werk en gezin erg fijn.
    Gelukkig wel goed nieuws de kinderopvangtoeslag gaat volgend jaar omhoog net zoals de kinderbijslag.
     
  5. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Desse We zijn in Portugal! Eerst paar dagen chillen en nu al paar dagen in Lissabon. Laatste volle dag vandaag. Morgen einde dag vliegen we terug.

    Blijkbaar heeft Portugal dus een wet die ervoor zorgt dat zwangeren, ouders met kinderen tot 2jr, ouderen en gehandicapten priority krijgen. Rij bij de H&M? Niet voor ons. Rij bij de taxi op de luchthaven? Niet voor ons. Haha. Land bij uitstek dus om als zwangere naartoe te gaan. Al sta je soms natuurlijk nog te wachten maar meeste mensen houden er rekening mee. Vind Portugezen sowieso erg gastvrij!

    We vermaken ons dus prima. Zien stuk minder als normaal maar moet zeggen dat ik op een dag nog veel kan doen en flinke afstanden kan afleggen. Heb alleen sinds een week last van mijn rug en vrees dat het dezelfde zenuw is die helemaal in het begin klem zat. Maar we rusten gewoon vaak en met die relaxte aanpassingen hebben we een top vakantie. Oh ja, op de obstipatie na, hallelujah! Die nummer 2 toiletbezoeken zijn een hele bevalling an sich. Soms ben ik serieus een uur kwijt!! En ik eet echt gezond en veel vezels. Drink veel. Maar het gaat de ene dag super en de andere dag niet. Maar ja, is toch ander eten dan thuis en mijn darmen zijn daar sowieso gevoelig voor. Ach; heb ik gelijk tijd om op jullie te reageren whahaha.

    Mini doet het super. Beweegt nog steeds flink maar wel echt in een ritme merk ik. En het doet momenteel geen pijn meer zoals in het begin. Denk dat mijn baarmoeder wat meer kan hebben inmiddels. Dus ik geniet van alle schopjes en draaitjes.

    Kortom; helemaal niks te klagen!

    Jammer dat je ons gaat verlaten @capturethemoment Maar je moet inderdaad doen wat goed voelt; groot gelijk. Veel sterkte en succes!

    Kinderopvang kosten vond ik nog meevallen. Als ik vergelijk met vriendinnen die in de stad wonen is het bij ons stuk goedkoper. Blijft flinke kostenpost maar ik ben een leukere moeder en mens als ik lekker kan blijven werken dus ik heb het ervoor over. Gelukkig krijgt mijn man net opslag waardoor we het iets minder zullen voelen. Maar ik snap helemaal dat je dan keuzes moet maken. Ik ben ook heel zuinig met spullen kopen enzo. Is allemaal duur genoeg en meeste gebruik je zo kort!

    Een babyshower verwacht ik niet. Mijn vriendinnen hebben het allemaal druk genoeg. Maar ik zit er wel aan te denken om zelf een leuke lunch te organiseren. Zo van; ik ga jullie dadelijk (bij wijze van) een hele tijd verwaarlozen dus nodig ik jullie uit voor een lekkere lunch haha. Zoiets.

    Gaan hier trouwens mensen nog voor de kinkhoest vaccinatie? De RIVM heeft het advies van de Gezondheidsraad gevolgt en die vaccinatie gaat er dus straks komen voor alle zwangeren. Maar dat duurt nog even om te organiseren. Je kunt hem nu al krijgen maar alleen op eigen kosten. Ik twijfel enorm. Ben vĆ³Ć³r vaccineren namelijk maar tijdens zwangerschap vind ik nog best een ding. Terwijl ze zeggen dat het geen kwaad kan. Was benieuwd naar jullie visie hierop.
     
  6. Mmbro

    Mmbro Actief lid

    25 jan 2018
    101
    164
    43
    Vrouw
    Nou meiden, hier ben ik dan ook weer een keer. Ik merk dat het forum erbij mij de laatste tijd bij inschiet om te bekijken. Weer even alles bijgelezen!

    Lekker zo voorrang op je vakantie adresje! Gewoon van genieten!
    Hier schiet het in mijn beleving nog geen donder op in huis. Kamertje van onze dochter moet nog leeggemaakt worden, meubels moeten nog aangeschaft worden, er moet nog behangen worden en alle babyspullen moeten nog van zolder komen om uit te zoeken. En eigenlijk wil ik dat allemaal nog gedaan hebben voor mijn verlof icm alles afronden en compleet maken qua administratie op mijn werk! Nog onoverzichtelijk veel dus maar probeer er maar rustig onder te blijven. Best kans dat er straks in een paar dagen enorm veel gedaan kan zijnen dat dan het einde van klusjes wel in zicht komt.

    Hebben jullie al geboortekaartjes uitgezocht? Ik zit er aan te denken om die taak toch echt op te schuiven naar mijn verloftijd maar ben ook bang dat ik dan misschien te laat ben (voor mijn eigen gevoel dan) en het eerder had willen en moeten doen.

    Wil gewoon zo veel mogelijk gedaan hebben voor mijn verlof, heb nog twee kids rondrennen dus tijdens mijn verlof verwacht ik niet veel meer rust dan ik buiten mijn verlof zal hebben......

    Waarschijnlijk wel herkenbaar voor vele van jullie.... Die bijna onbeheersbare nesteldrang! Hihi.....
     
  7. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik ga mij waarschijnlijk wek laten vaccineren ook al is het op eigen kosten. Liever ik de prik en dat mijn kindje beschermt is dan dat straks mijn kindje een prik krijgt.
    Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen en je hebt daar toch veel meer virussen en bacteriƫn. En niet lullig bedoeld maar door heel veel buitenlanders komen bepaalde ziektes toch weer meer voor in Nederland dan voorheen.
    En de vaccinatie is ook niet duur.
     
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    geboorte kaartjes ben ik wel op me gemakt voor aan het kijken.
    Vind het nog best lastig. Bij mijn zoontje wist ik het meteen maar nu twijfel ik tussen verschillende stijlen.
    Ik denk dat ik gewoon veel moet zoeken op verschillende websites en dan word ik vanzelf wel verliefd om een kaartje. :)
     
    Mmbro vindt dit leuk.
  9. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Mmbro, Hinti en Elraange vinden dit leuk.
  10. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Bezige bij vindt dit leuk.
  11. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Goedemorgen

    Hier ben ik ook weer even.
    Zijn op vakantie dus lekker druk met het gezinnetje!

    Mooi kamertje!

    Vaccineren echt helemaal niks over gezien of gelezen. Denk dat ik onder een steen leef of zo. Zal er eens induiken. Ben zeker pro vaccineren maar met dit soort dingen heb ik wel zoiets van voegt het iets toe. Maar goed heb er dus nog niks over gezien.

    Kamertje ligt Dl nu nog. Als we terug zijn gaan we haar nieuwe kamer in orde maken en dan kan ik met de baby zijn kamer verder. Eigenlijk alleen nieuwe stickers en klaar haha.
     
  12. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wauw goed bezig @Bezige bij !! Lekker van genieten dat je daar al klaar mee bent!
    Hier is de babykamer nog een bende nu de helft geschilderd is een de helft nog af moet haha. Maar komt goed.

    @Hinti Fijne vakantie! Mocht je de info nog niet gevonden hebben, hier staat zo'n beetje alles bij elkaar:
    https://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/vaccinaties_op_maat/Kinkhoestvaccinatie_voor_zwangere_vrouwen
    Denk dat ik de vaccinatie ook ga doen: maandag even de huisarts bellen nadat ik bij de vk geweest ben voor controle.

    Geboortekaartjes wel naar gekeken maar nog niet echt serieus. Wordt ook wel tijd binnenkort haha. Maar stond niet bovenaan het lijstje.

    Wat wel bovenaan het lijstje stond was de kinderwagen en we zijn vandaag geslaagd! Ik was voor we gingen echt overtuigd dat het een Joolz zou worden maar uiteindelijk is het toch een Dubatti geworden bij Babypark. Ook totaal andere kleur dan ik had verwacht dus echt de verassing van de dag maar super blij mee!

    Betekent dat we alle "grote" spullen nu ook wel zo'n beetje compleet hebben. Ben nu aan het kijken voor alle "kleinere spullen" zoals lakentjes, dekentjes etc. En ligt het aan mij of zijn ledikantdekentjes altijd zo duur? Vind 35-50 euro veel geldt voor een eenvoudig dekentje pffff. Zit er haast aan te denken om er zelf een te maken met katoengaren; is nog leuk om te doen ook ;)

    Verder alweer 27 weken dansje vandaag! +8,5kg nu, mini beweegt goed en in een ritme, doet ook nooit meer zeer nu. Voel me verder top. Wel wat sneller buiten adem, sneller last van rug, licht slapen etc. De standaard klachtjes dus maar niks noemenswaardigs. Af en toe een gigantische "off-day" dat ik echt heel moe ben, maar ik bedenk dan altijd maar dat het wel een groeispurt zal zijn ;) Mijn boobies groeien nu ook niet meer....ik verwacht nog wel een spurt richting einde maar gelukkig gaat het niet meer zo hard als eerst. Want van A naar D vond ik al enorm shocking en wel ff genoeg zo haha.

    Maandag controle verloskundige en donderdag pretecho! Afspraak bij VK is langer om de bevalling alvast te bespreken. Als ik bepaalde wensen heb mag ik die ook nu op papier zetten. Maar ik vind dat echt nog heel lastig; weet ik veel namelijk.....dit is de 1e bevalling en ik heb toch geen idee waar ik aan begin en wil me ook een beetje overgeven aan het proces. Maar goed: dat is natuurlijk ook een wens ;)

    Kregen jullie ook de vraag om daar vooraf al over na te denken om dan in een langere afspraak te bespreken?

    Fijn weekend allemaal!
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  13. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    @Wolky84 ik moest inderdaad ook na denken hoe ik mijn bevalling graag zou willen en of ik dit thuis of in het ziekenhuis wilde. Deze keer mag ik alsnog wel aangeven hoe ik bepaalde dingen zou willen alleen beval ik sowieso met medische indicatie in het ziekenhuis.
    Zo wilde ik bij mijn eerste heel graag in bad bevallen. Me bevalling is toen uiteindelijk anders gelopen dan verwacht maar dat kan altijd gebeuren.
    Misschien is het handig om voor jezelf op internet ook te zoeken naar een bevalplan zodat je een beetje een idee krijgt wat er zoal bij kan komen kijken dit heeft mij de eerste keer wel geholpen.
    Zoals bijvoorbeeld ook in knippen ik wilde dit echt niet tenzij het medisch noodzakelijk omdat de baby het bijvoorbeeld moeilijk had hetzelfde geldt voor tangverlossing of vacuumpomp.
    En of je wel of geen pijnbestrijding wenst. En of je na de geboortre van de baby meteen wil proberen om aan de borst te leggen ivm met stimuleren van borstvoeding en de band met je kindje.
    Dat soort dingen is handig om op te schrijven in je bevalplan. Ik ga hem zelf ook weer maken dit keer.

    @Hier gaat alles goed. Me buikje gaat wel steeds meer in de weg zitten waardoor ik soms mijn eigen lichaam wel mis zeker met een rond rennende dreumes. En ik wil haar gewoon zo graag zien en vasthouden en kusjes geven. Maar goed daar moeten we nog even wat weken op wachten. Vakantie is bijna voorbij laatste weekend helaas heb ook echt geen zin om aan het werk te gaan. Maar goed nog een paar weekjes:rolleyes:
     
  14. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Ik heb niet een specifiek plan eigenlijk. Go with the flow? Ik heb weinig punten die ik absoluut wel of absoluut niet zou willen. Alle opties open en zien hoe het gaat. Optijd zijn met aanvragen pijnbestrijding is het enige wat ik in mijn oren knoop mocht het gewenst zijn.. en verder sja.. moeten ze ingrijpen dan moeten ze ingrijpen.

    Ik zit ook geboortekaartjes te zoeken en kleertjes te bestellen.. soort nesteldrang begint op te komen.
     
  15. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Wat een stilte hier zeg...
    Het is te merken dat iedereen lekker zijn gangetje gaat en niks te melden hebt(of dit gebeurt op facebook)

    Hier gaat alles wel goed buik is echt flink gegroeid voel echt me huid onder spanning staan.
    Deze week weer begonnen met werken en dit valt wel erg zwaar.
    Ik doe redelijk zwaar lichamelijk werk en dit houd ik niet meer vol, dus dit met werkgever besproken en vanaf volgende week ga ik deels de ziektewet in zodat ik wat meer rust heb voor mijn lichaam.
    Voor de rest doet onze kleine meid het heel goed en is lekker aan het bewegen in me buik. Alle bewegingen zijn nu ook zo duidelijk en herkenbaar en ook zo schattig als ze de hik heeft.
    Ik heb van mijn verzekeraar ook al me Kraampakket binnen en alle formulieren van de kraamzorg. Alleen moet er nog telefonisch de intake gedaan worden.

    Hoe gaat het allemaal met jullie?
    Hebben jullie nog leuke baby spullen geshopt in de sale?
     
    Elraange vindt dit leuk.
  16. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Jaaa ik moet me echt inhouden, heb echt al teveel geshopt! Nu maar afwachten hoe groot/klein ze uitvalt! Ik heb zelf nooit maat 50 gedragen namelijk (en was ruim een week te vroeg).. ik ben erg lang en mijn hele familie eigenlijk ook. Heb toch maar iets in huis gehaald want je weet het niet.

    De warmte put nu wel een beetje meer uit. Verder druk op werk. Hier ook een actieveling in de buik.. bijzondere periode. Laatste trimester alweer!
     
    Elraange en Bezige bij vinden dit leuk.
  17. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hoi hoi

    Hier eigenlijk weinig spannends te melden inderdaad.sale moet ik nog naar kijken maar wordt toch al maat 62 dan gok ik. Heb best wel wat 56 en aantal maat 50.dochter heeft toch wel aantal weken in 50 gepast en aangezien de bouw hetzelfde was als van haar met 20 weken denk ik dat het weer zo wordt.

    Werken. Jeetje ja nog een aantal weken en dan gewoon verlof! Heb echt niet idee dat ik al zover ben.

    Kraampakket is ook ergens geleverd. Denk bij de buren haha. Kan de buurjongen me weer uitlachen als ik het op ga halen. Intake komen ze weer langs. Helemaal prima
     
    Elraange en Bezige bij vinden dit leuk.
  18. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Hey ladies. Hier gaat het even niet zo goed. Ik heb heel erg veel stress. Degene die een belangrijk deel van mijn werk over zou nemen tijdens mijn verlof haakt nu, 8 weken voor mijn verlof, af. En ik heb simpelweg geen idee hoe ik dit op moet lossen behalve zelf doorwerken. ik kan nooit meer iemand vinden en inwerken in zo weinig tijd voor die specifieke werkzaamheden.

    Het doet me dan ook echt verdriet omdat ik een half jaar bezig ben geweest met voorbereiden en inwerken. Lang leven een eigen bedrijf.....

    Ik haak daarom even af op het forum. Merk dat ik het even niet aan kan om berichtjes te lezen over bijna verlof etc. Dat ligt helemaal aan mij natuurlijk; ben super blij voor jullie. Maar ik zit er gewoon even helemaal doorheen. Ik sta huilend op en ga huilend naar bed. Ben zo extreem moe en overprikkeld. Dus ik moet die triggers even niet opzoeken en rust pakken waar ik kan.

    Ik probeer het allemaal zo goed te doen en nu nog lukt het niet. En dan voel ik me mega schuldig tegen die kleine omdat ik zoveel huil nu. Gelukkig beweegt hij nog steeds goed en hebben we vanavond pretecho. Hopelijk beurt dat me een beetje op.

    Hopelijk ben ik er over een tijdje weer als de rust wat is wedergekeerd.....het komt vast goed!
     
  19. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Oh nee @Wolky84! Wat super lullig ook van je vervanger.

    Hopelijk kun je toch nog een oplossing vinden en je rust een beetje terug krijgen..
    Heel succes en sterkte

    Hopelijk zien we je snel terug
     
  20. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    ja inderdaad stuk rustiger hier hihi

    wolky jeetje wat een k streek zeg. Heeft ze nog aangegeven waarom?
    kan me voorstellen dat er dan enorme stress om de hoek komt kijken.
    Kan je echt niemand anders vinden? of evt via een arbeidsbureau.


    shoppen hou op haha bij de primark shop ik me suf zulke leuke teigetjes dingen of dombo of Micky mouse spullen...

    hier enorme druktemakertje dus dat gaat goed.
    Heb sinds maandag suikerziekte en mijn suikers schommelen enorm dus heb het nu ook maar geaccepteerd.
    Straks naar de diƫtiste en endocrinoloog
    en dan zien we het wel..
     

Deel Deze Pagina