Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliflua

    Meliflua Actief lid

    8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    @Wolky84 ah wat balen allemaal zeg.. ik hoop heel erg dat je toch nog een oplossing vind zodat ook jij nog kan genieten van een beetje verlof :$

    Hier alles rustig en goed! Bij de vk was alles weer prima in orde. Lekker druk mannetje in mn buik maar vind t alleen maar supergezellig! Heerlijk hoor dat sale shoppen. Heb ook al een paar leuke aanwinsten gevonden :D
    De warmte is inderdaad wel minder.. maar merk dat als ik genoeg slaap ik t wel kan handelen.
    Op werk gaat het ook nog steeds goed, heb een kantoorbaan dus dat scheelt enorm. Wel lange reistijden waar ik elke week weer tegenop zie.. maarja nog even volhouden ;)

    Fijn weekend alvast dames! :thumup:
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  2. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Jeetje @Wolky84 wat vervelend zeg! Hoop dat je toch nog iemand anders kan vinden die jou plaats tijdelijk kan vervangen.

    @Hier heb ik in overleg met werkgever besloten minder te gaan werken. Ik word vanaf maandag gedeeltelijk ziek gemeld waardoor ik alleen nog maar de ochtenden hoef te werken. Lichamelijk word mijn werk namelijk echt te zwaar en ze konden mij nu toch niet de garantie geven dat ik altijd nieuw personeel met mij mee krijg. Heb deze week ook volledig in me eentje gedraaid en me lichaam is nu echt dood op en doet pijn.
    Ook ben ik toch sinds 3 weken begonnen met lichttherapie voor mijn huid en dit gaat erg goed. Zit daardoor wel wat lekkerder in me vel(letterlijk en figuurlijk) durf ook gewoon weer een t-shirt of jurkje aan zonder schaamte.
    Over een kleine 3 weken hebben we de groei echo. Ben wel benieuwd hoe groot ze dan ongeveer is.
    Ons laatste trimester is aangebroken:thumup: vind ik persoolijk wel erg fijn want ik wil zo graag onze dochter vasthouden.:rolleyes:
     
    Elraange en Meliflua vinden dit leuk.
  3. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    ja heerlijk he. Nog enkele weken en we kunnen knuffelen met de hummels

    Ik heb vanacht toch een maffe droom gehad.
    Dat we massaal gingen bevallen en 3 van onze baby's hadden dezelfde naam.
    Hoezo intensief bezig met babynamen :roflmao::roflmao:


    hoe gaat het met lichttherapie bezige bij?
     
    Meliflua vindt dit leuk.
  4. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hahahaha dat zou toevallig zijn:roflmao:

    Gelukkig gaat de lichttherapie heel goed. Mijn huid knapt echt op! Denk nog zo een 2 a 3 weken door gaan en dan mag ik stoppen.

    Hebben jullie trouwens af en toe ook zo een last van je hormonen?
    Ik ben de laatste 2 weken zo snel geïrriteerd en opgefokt...
    Heb echt af en toe een kort lontje:rolleyes::evil:
     
  5. Nahlatje

    Nahlatje Bekend lid

    12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ik ben het zwanger zijn echt gewoon beu. Ik wil echt nu dat het september is en de baby komt.. ben enorm humeurig, ik vind het echt niet fijn dat ik vanalles wil doen maar mijn lichaam niet mee wil
     
  6. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hoi hoi

    Hier wel korter lontje soms en merk als ik 's nachts wakker wordt van Dl dat ik moeilijker in slaap val. En dus ben ik sneller moe en dus kribbig.

    Verder gaat het eigenlijk nog heel prima
    Deze week nog vakantie en dan nog 6 werken! Gaat zo snel! Heb echt niet gevoel dat het alweer bijna zover is
     
  7. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    ja die humeurigheid herken ik zeker..
    grrrr
    ben er ook nog niet zat van. Ik geniet heerlijk van al het getrappel. Behalve als hummel zich opvouwt in een hoekje onderin :roflmao:

    enige is scheren. Wat een ellende zucht!!!

    fijn dat lichttherapie helpt. Toch nog mooie huid in de zomer bezige bij
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  8. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wat is het rustig hier! Maar gelukkig is in mijn hoofd de rust ook redelijk teruggekeerd. Ik heb nog steeds geen perfecte oplossing voor mijn verlof maar we gaan het gewoon zien en op ons af laten komen. Het is vooral fijn dat ik zoveel begripvolle reacties krijg. Soms schiet ik opnieuw in de stress maar in het belang van mini probeer ik zo rustig mogelijk te blijven. Het is moeilijk dat alle "zekerheid" wegvalt maar ja; straks is ook niks "zeker" dus ik kan maar vast wennen ;)

    Kamertje is zo goed als af. Kinkhoest vaccinatie is gezet. Kraamzorg intake is geweest. En we hebben een pretecho gedaan. Wat was dat bijzonder! Heerlijk om het snoetje van onze boy te zien. Zo schattig!

    Lichamelijk gaat ook alles wel goed. Heb wel aantal depri dagen gehad maar ik was ook veel alleen omdat mijn man op reis was. Nu hij terug is voel ik me zo enorm veel beter en geniet ik ook weer. Is toch anders als hij weg is nu ik zo mega zwanger ben ;)

    Mini doet het perfect. Trappelt er lustig op los. Ene dag meer dan de andere dag. Maar ben ook wel blij dat het niet meer elke nacht feest is; ik krijg een stuk meer slaap.

    Tjee nog maar 11 weken.... Bizar idee! Ben ook steeds meer met de bevalling bezig merk ik. Ik kijk er eerlijk gezegd wel naar uit..... Ben zo nieuwsgierig hoe het gaat zijn en hoe ik me ga voelen. Kan me echt nog niet voorstellen dat we straks mama en papa zijn; blijft onwerkelijk. Maar ik heb alle vertrouwen in ons als team!

    Hoop dat met jullie ook alles goed gaat?
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  9. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Fijn wolky84 dat je wat meer rust hebt gevonden. Onzekerheden zal je altijd houden zeker straks met een kleine erbij. Als die griep krijgt of wat dan ook dan lopen je dagen ook heel anders dan gepland.
    Ik merk zelf dat sinds ons zoontje er is ik me om dat soort dingen veel minder druk maak en alles bekijk zoals het komt. Misschien dat je dat straks zelf ook gaat merken als de kleine er is.

    Hier gaat ook alles goed. Laatst weer controle bij vk gehad en me bloedwaardes waren helemaal super me bloeddruk was 105/55 dus ook heel goed. Over kleine 2 weken hebben we de groei echo. Ben wel echt benieuwd hoe groot onze kleine meid dan ongeveer is.
    Gelukkig nu ik wat meer werk en meer me rust neem gaat het met me bekken ook wat beter. Had gister nog wel een erg slechte dag met veel pijn. Vk raadde toch aan nog mensendieck te proberen dus volgende week even over bellen. Maandag controle afspraak bij dermatoloog hoop dat die gaat zeggen dat ik bijna mag stoppen met lichttherapie. Want me huid is echt 100x beter dan wat het was.
    Moet wel zeggen dat ik af en toe dagen door vermoeidheid en slecht slapen heel kribbig ben. Kon vandaag mijn partner ook echt niet luchten:oops:

    Mini is af en toe lekker druk in me buik:rolleyes:
    Maar moet ook wel eerlijk zeggen dat ik hoop dat ze wat eerder komt en niet nog 10 tot 12 weken blijft zitten. Maar goed dat heb ik niet voor het zeggen.
    We zullen gewoon geduldig moeten afwachten tot ze zich aan dient:rolleyes:
     
  10. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hallo dames!

    Hier nog druk weekje gehad. Toch helaas weer wat stress en verdriet maar goed. Komt weer goed!

    Morgen weer werken na 3 weken vakantie. Nog 6 weken en dan verlof!
    Gaat echt zo snel!

    Zwangerschap gaat eigenlijk heel goed. Wel sneller last van heupen en bekken. Kijk ook wel uit naar mijn verlof. 2 dagen gaat dochter naar de opvang dus even lekker tijd voor mezelf.
    Ben ook erg benieuwd wanneer de kleine man zich aandient. Was eerst overtuigd van 42 weken maar mijn gevoel zegt nu steeds meer 38 weken. Geen idee waarom eigenlijk
     
  11. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hee meiden,

    Ik ga straks even op jullie reageren. @Wolky84 fijn om te horen dat het wat beter gaat, kan me helemaal voorstellen dat dat een enorme domper is!

    Wil eerst even mijn vreugde met jullie delen! ik had vandaag weer een GUO (29.3). Ik was toch wel gespannen, toch bang dat we weer ongerust zouden worden gemaakt door iets. Maar het was perfect: hersentjes helemaal in orde en het hoofdje is bijgetrokken en is nu gemiddeld! Komt uit op 29.1! Toen merkte ik pas dat het toch wel in je hoofd blijft spoken. Wat valt er een last van ons af! Ook de andere orgaantjes zijn nogmaals bekeken en aan het einde zei de gyn: ‘ik kan geen negatief woord zeggen over jullie kindje, ze ziet er perfect uit!’. Mooier kon niet Dolgelukkig en allebei tranen van opluchting! Ze weegt nu al ruim 1500 gram, als ze zo doorgroeit bij de bevalling ongeveer 3700 zei de gyn.
     
    Hinti vindt dit leuk.
  12. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Desse wat fijn!! Kan me goed voorstellen dat het een enorme opluchting is. Nu weer maximaal genieten hoor!

    @Bezige bij Ja dat denk ik ook hoor. Merk dat ik nu al beslissingen maak die ik anders nooit of nog veel moeilijker gemaakt had. Ik kan al beter loslaten dus ik leer het wel ;)
    Fijn ook dat je huid rustiger is!! Hoe is de controle gegaan?

    Vrijdag alweer 30 weken en gaat het aftellen beginnen! Al ben ik net zwanger zijn eigenlijk nog helemaal niet beu. Heb ook weinig klachten. Soms een mindere dag. Maar ik geniet nog van alle nieuwe gebeurtenissen en het getrappel! Morgen komt het kamertje binnen en na het weekend groeiecho!!

    Vraagje; ledikantdekentje.....wiegdekentje.....wat hebben jullie gekocht? Ik vind ze erg duur en twijfel of ik een dikkere of dunnere variant zal nemen. We gaan straks de winter in en hier in huis kan het zonder verwarming best 15 graden worden als het goed koud is. Maar kan ik dan niet beter een gemiddeld dekentje kopen en dan dikker slaapzakje straks bijvoorbeeld. En dan een dun dekentje voor de wieg? Ik heb echt geen idee en kom er maar niet uit. Omdat ze zo duur zijn wil ik ze ook niet voor niks kopen....en wieg is weer andere afmeting dan ledikant natuurlijk.....anyway; ik kan wel wat tips gebruiken! Alvast bedankt!
     
  13. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier ledikant deken. Heb een uni deken en die kun je zeker eerste maanden ook nog paar keer dubbel slaan. Dus dan heb je nog een lekker dikke deken.

    Dl heeft overigens maar een paar weken onder deken geslapen. Daarna alleen nog slaapzak omdat ze zoveel draait en murmelt. Voelde niet veilig. Hebben toen puckababy via mp gescoord die heb je in teddy en katoen. Nu de teddy variant al in huis. Zoveel fijner als een dekentje!
     
  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    De controle was goed! Ik moet alleen volgende week nog lichttherapie volgen en daarna mag ik stoppen:D
    Dan ben ik in totaal 6 weken behandeld.

    Hier heeft de eerste maanden zoontje in de wieg geslapen met een dikker dekentje. Na die tijd ging zoontje over in zijn ledikant en toen ben ik eigenlijk gelijk over gegaan op een winter en zomer slaapzak. Dit omdat ik door het draaien in bed een dekentje gevaarlijk vond.

    Als je kindje meteen in het ledikant gaat slapen dat zal ik kijken voor een dunnere deken die je dubbel slaat want in het begin moet je het bed toch kort opmaken.
     
  15. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie tips!
    Ik denk dat ik een wiegdekentje koop zodat ik deze ook in de kinderwagen kan gebruiken. En dan wacht ik nog even met ledikantdekentje; voor hetzelfde geld slaapt mini voorlopig in de wieg en heb ik daarna aan slaapzakje genoeg.

    Morgen 30 weken! Woensdag groeiecho. Heb ik wel zin in want door de stress die ik toch wel gehad heb ga je toch denken dat het invloed heeft op de kleine terwijl die heus wel wat kan hebben. Maar omdat ik niks meer ben aangekomen terwijl het bij mij juist tot 28 weken heel hard ging. Maar qua totaalgewicht toename nog volgens gemiddelde en ik voel mini vaak dus alles zal wel goed zijn maar bevestiging is altijd fijn.

    Andere dames nog controles?
     
  16. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Wolky kleine kan wel wat hebben. Denk dat stress dan echt al langdurig moet zijn en in die mate dat jezelf ook echt goed beroerd bent. Paar weken stress is vast niet direct schadelijk.

    Wij hebben toen trouwens ook het wieg dekentje in de wieg en kinderwagen gebruikt. Nu zetten we ledikant bij ons neer.

    Ik heb dinsdag controle gehad. Alles was goed. Momenteel in stuit dus hoop dat hij nog draait!
    Verder niks spannends te melden eigenlijk
     
  17. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Wij hebben volgende week donderdag de groei echo van de baby.
    Ben zo benieuwd of ze aan de hand van die gegevens een schatting kunnen maken hoe groot en zwaar ze zal zijn bij de geboorte.

    Ik sta in gewicht ook een beetje stil. Was laatst zelfs een halve kilo weer afgevallen. Waarschijnlijk omdat het nu iets minder warm is en daardoor wat minder vocht vasthoud.
    Ik zit nu op ongeveer 10 kilo erbij. En jullie?
     
  18. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Krijgen jullie allemaal standaard een groeiecho? Dat is bij ons helemaal niet, als ik geen GUO had gehad, had ik geen echo meer gekregen... Ik heb maandag weer controle bij de VK, ben benieuwd naar m'n bloeddruk maar verder ook niet echt spannend. Moet dan ook even vragen naar die kinkhoestvaccinatie, of heb je dat via de huisarts geregeld @Wolky84 ? Doen ze geen volledige DKTP inenting?

    Hier lag baby al mooi laag met haar hoofdje, maar ik vrees dat ze inmiddels gedraaid is. Ik voel vanalles bewegen bij m'n maag/ribben en nu voel ik de schopjes aan de andere kant. Tot een week of 34 kunnen ze ook nog draaien toch? Hopelijk gaat ze vanzelf goed liggen ;)

    Dat humeurige herken ik wel. Maar wel vooral 's avonds als ik moe ben. Kan het soms ook niet goed hebben als m'n vriend dan aan me zit, al is het maar een normale aanraking. Kan me door dit weer heel zwak voelen en het feit dat daar voorlopig geen eind aan komt, werkt ook een beetje op m'n humeur.

    Morgen alweer 30 weken, aftellen gaat dan wel echt beginnen!!! Iemand die ik ken is kort geleden bevallen met 35 weken :eek: Echt super heftig maar alles was goed met de baby (en moeder), ze hoefden niet lang in het ziekenhuis te blijven. Maar het idee dat het over 5 weken al zou kunnen gebeuren, krijg ik het toch wel even benauwd van! Het voelt sowieso nog ontzettend onwerkelijk dat er straks echt een kindje komt! Herkennen jullie dat van de eerste? Of misschien nog steeds? Al die maanden heeft dat moment als oneindig ver weg geleken en het moment van aftellen komt op de een of andere manier onverwacht snel haha. Als ik er aan denk dat het nóg 3 maanden zou kunnen duren, word ik daar overigens ook niet blij van want ik kan niet wachten tot ze er is (liefst wel na 37 weken ;)), maar op 35 weken stel je je mentaal nog helemaal niet in, dan ga ik net met verlof en moet ik nog beginnen met wasjes draaien zeg maar...
    Anderzijds is mijn schoonzusje net bevallen van een prachtige baby maar wel eentje van 4,5 kilo (ruim over tijd), daar schrok ik toch ook wel even van...
     
  19. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier ook geen groei of liggingsecho. Of ze moeten uiteraard twijfelen aan grootte of ligging.
    Ik verwacht dus geen echo meer.
    Draaien kunnen ze tot 36 weken. Dan gaan ze proberen te draaien. Geloof dat de meeste nog wel goed gaan liggen hoor haha. Hier twijfel ik of hij alweer gedraaid is. Hoor het over 2,5 week wel weer haha.

    Ja laatste loodjes! Overtijd hoeven ze niet altijd groot te zijn hoor haha. Dl was het bewijs. Sommige hebben gewoon wat langer nodig en tot 42 weken is eigenlijk gewoon normaal. 35 weken is wel heel vroeg maar 38 zou ik best prima vinden!

    Warmte vind ik niet echt leuk
     
  20. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    @Hinti dat is idd niet veel voor 42 weken! Alleen loopt onze baby voor qua gewicht... met 29,3 al ruim 1500 gram. Als ze zo doorgroeit, is ze met 40 weken rond de 3700. Dus ik vrees wel dat ik dan met 42 weken de 4 kilo aan zou kunnen tikken!

    Ik was eigenlijk niet van plan om een wiegje te gaan kopen, maar doe het toch maar wel. Ledikant past niet door de deur haha, dus die op de kamer zetten is geen optie en wil haar wel graag naast me. Toen dacht ik er aan om een wieg te huren maar dat vind ik lastig qua data: stel dat ze vroeg komt, dan heb ik de eerste dagen geen wieg. Heb nu een mooi wit Bopita wiegje op het oog op Marktplaats. Matrasje en hoeslakentjes zitten er al bij, ik heb voor de kinderwagen al een wiegdeken. Hoef ik alleen nog een lakentje en een dunnere deken te kopen :) en even kijken of het matras nog ok is:)
     

Deel Deze Pagina