Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    @Desse ze groeien op het einde bijna niks meer. En kan goed dat ze met laatste meting net een spurtje gehad heeft en nu weer wat gezakt is. Zo lastig adhv 1 meting om te bepalen.

    Wiegje zit ik ergens toch ook over te denken maar ik denk vooral m'n hormonen haha.
    Mp kun je wel voor leuke prijs slagen. En huren is dan vaak duurder.
    Ledikantje kun je ook op jullie kamer in elkaar zetten toch? Dan hoeft die niet volledig door de deur haha. Maar misschien ben ik wat simpel aangelegd ;)
     
  2. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ledikantje staat al lang haha, en een wiegje met matras en witte hoeslakentjes voor 25 euro... nog lakens en dekentje erbij en dan ben ik voor 50 euro klaar ;)

    Tussenstand... plank boven de commode moet nog en boekenplanken op dat lege stuk aan het voeteneinde nog :) en de lamp is nog niet binnen. En ik wil nog een schommelstoel ergens maar dat wordt wat krap...

    440ECBD0-A55F-4C5E-AC83-375E56224527.jpeg BEC81CDB-4446-4B7D-B6A5-8B37141E3449.jpeg

    CED3CB3A-6492-48BB-8238-CCDD65D65338.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Elraange, Bezige bij en Hinti vinden dit leuk.
  3. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Desse Volgens mij was het uiteindelijk volledige DTKP want stond difterie en tetanus op verpakking. Gaat nu nog via huisarts. Heb haar gebeld voor advies en zij raadde aan het wel gewoon te doen. Zelf vaccinatie opgehaald bij de apotheek en gezet door assistente. Zo gepiept!

    Groeiecho is volgens mij niet overal standaard inderdaad maar hier doen ze dat wel met 30 weken. Vind ik ook wel fijn want heb geen idee hoe groot/zwaar meneer nu is. Ben benieuwd of zijn koppie nog steeds naar beneden ligt. Zo heeft ie altijd gelegen op elke echo. Zul je zien dat ie juist nu gaat draaien haha. Hopelijk draait jouw kleine ook nog @Hinti

    Heb sinds een weekje wel steeds vaker steken "down there". Echt aan de binnenkant en vrij laag. Zo apart! Is niet mijn blaas maar voor indalen lijkt me ook wat vroeg? Heb geen idee of het trapjes zijn of misschien een hand die daar loopt te friemelen. Heel gek gevoel en soms beetje auwie!

    Jullie hebben me wel gerust gesteld. Ik ben ook veel rustiger nu. Moet zeggen dat ik sowieso al stuk beter los kan laten dan voor ik zwanger was ;) Mini gaat voor alles!

    @Desse Ik heb dat trouwens ook hoor. Dat het nu ineens zo snel gaat. Denk dat ik mijn buik ook echt nog wel ga missen. Maar kan ook niet wachten tot ons mannetje komt. Alleen als het ff kan inderdaad na 37 weken want ik moet nog genoeg doen haha. Al zitten morgen meeste meubels in elkaar dus op zich zijn we er dan wel "klaar" voor.

    @Bezige bij Hier 9 kilo erbij nu. Dikke prima dus ook. Maar op zich fijn om te horen dat ik niet de enige ben bij wie het stilstaat. Ging eerste 6 maanden zo hard. In maand 4 was t +3 kg per maand en daarna 2-2,5 per maand. Afgelopen maand maar 1,5 en nu dus niks meer. Maar ben ergens wel blij dat de boobies niet meer zo hard gaan. Ben al van A naar D gegaan haha. Is wel prima zo ;)

    Ik had trouwens vandaag wel voor het eerst dat ik bij trap naar beneden lopen een beetje verder moest kijken omdat ik mijn tenen niet zag haha.

    Sterkte met de warmte dames. Komende week wordt een heftige...kijk ik niet naar uit haha. Tot 30 trek ik het prima maar daarna.....ach ja nog maar eventjes; vliegt voorbij dus ik geniet er maar gewoon van. Hoop dat ik tijdens verlof ook nog beetje mooi nazomer weer heb!
     
  4. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wat mooi @Desse
    Jullie zijn allemaal al zo ver! Morgen gaan wij aan de bak ;)
     
  5. Lovebabys

    Lovebabys Actief lid

    13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Hoi Dames, sorry dat ik zolang niks heb laten horen. Heb me echt afgezonderd ivm ziekenhuis opname en mijn situatie waarin ik zat. Inmiddels heeft therapie me enorm geholpen alles op een rijtje te zetten. Mijn man en ik hebben ook veel besproken en uitgepraat. Het ging om telefonishe contact wat ze hadden (niet dat dat niet erg is) ben er echt zo door geraakt maar scheiden is iets wat we beiden niet willen en vind eerlijk gezegd dat na onze therapie we meer open tegen elkaar zijn en het voelt goed om samen verder te gaan. Merk dat hij nog elke dag erg zijn best doet en dat waardeer ik maar het heeft allemaal tijd nodig. De tijd zal het leren. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat. Einde is al bijna inzicht. Moet eerlijk zeggen dat zwanger zijn niet echt mijn ding is. Haha het voelt alsof alles zo langzaam gaat.

    Ik zal vanaf nu weer proberen mee te lezen en praten. Heel veel liefs
     
    Meliflua, Elraange, Desse en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Hier vliegen de weken ook voorbij. Zwanger zijn is ook niet mijn ding hoor. Ik heb het gevoel dat dat het enige onderwerp is waar mensen met me over praten. Het gaat gelijk over de buik ... of je klachten hebt... of je de spullen al hebt etc. Verder begin in nu een beetje een kort lontje te krijgen. Ik heb het gevoel dat ik dingen waar ik normaal niets van zou zeggen me nu op het puntje vd tong liggen om een opmerking te maken. En dat ik van binnen ook echt kan koken van woede om dingetjes die niets voor zouden moeten stellen.

    Verder heb ik de luxe dat nu door vakantie onderwijs ik echt vrij ben. Zal even wennen worden nu ik ook alles overgedragen heb en niets hoef voor te bereiden..

    Het kamertje zit redelijk in elkaar. Ik moet nog veel klein spul halen. Van spuugdoekjes.. kruiken.. verzorgingsspullen tot babyfoon zeg maar. Nu komende weken mooi de tijd voor.

    Fijn dat het met jullie ook goed gaat. Zijn jullie er al uit qua namen? Ik vind het zo moeilijk en twijfel veel.
     
  7. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ik moet weer eens lijstje maken met wat we nog nodig hebben. Bij dochter echt alles met 22 weken in huis maar we hebben al zoveel nu. Heb ook niet veel nodig. Kleertjes hebben we wel voor de eerste weken, hydrofielen in overvloed. Flesjes heb ik uit pakketten en koop later wel grotere flessen als we weten of meneer die ook goed pakt voor op de opvang.
    Merk dat ik nu bij de 2e ook relaxter ben in die dingen.
    Heb wel 2 nacht bhs besteld gisteren. Vond vorige keer die hemdjes niet fijn met compressen
     
  8. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    lovebabys fijn wat van je te horen en dat het beter gaat met je/jullie.
    Uiteraard heeft het tijd nodig. Blijven praten samen.

    dames ik heb de meubels al staan in de babykamer en wat leuke dingen erbij gekocht voor op de commode en voor aan de muur.
    Qua kleur muren kom ik er nog steeds niet uit dus laat t eerst maar wit.
    haha

    wolkje wat fijn dat je minder stress hebt.
    en 35weken is indd een shock dan zeg.
    Was t te verwachten ivm complicaties? of onverwachts?Wel fijn dat het goed met allebei gaat.

    toch nog maar ff wachten voor ons pas na 37 weken hoor hihi.

    hier nu vakantie :D
     
  9. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Femmeke4 Dat korte lontje herken ik wel hoor. Heb ik soms ook op bepaalde dagen. Hele zwangerschap geen last van hormonen gehad maar nu kan ik af en toe mensen wel achter het behang plakken. Komt bij mij ook wel beetje door stress en warmte denk ik. Ik ben gewoon sneller geïrriteerd momenteel.....

    @Lovebabys Fijn om even van je te horen! Ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen. Kun je wel meer genieten van je zwangerschap nu?

    @Hinti Ik heb ook nog voedingsbh's op mijn shoplijstje staan. Maar ik durf ze nog niet te kopen omdat ik geen idee heb wat mijn boobies nog gaan doen komende tijd en na bevalling. Heb nu een rekbare bh die ik aardig opzij krijg voor de eerste nacht(en) en denk dat ik dan snel online bestel ofzo. Zo zonde als ik de verkeerde maat koop nu.....

    Onze babykamer is zo goed als klaar! Dit weekend vloer afgemaakt en alle meubels in elkaar gezet. Box staat in de woonkamer. Wel bizar hoor; nu wordt het ineens nóg echter vind ik. We hebben nog volop tijd maar ik ben gewoon relaxter als dingen gedaan zijn. Dan heb ik ook wat meer rek voor mijn werk als mijn verlof net begint.

    Ben eigenlijk in weken niet zo relaxed geweest als nu dus daar geniet ik enorm van! Hopelijk kan ik dit ff vasthouden nu haha
     
  10. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    @Wolky84 dit zijn nacht bhs zonder beugels en met rek. Die zitten eigenlijk voorlangs gekruist.

    https://www.lascana.nl/p/10060766668/petite-fleur-voedings-bh-set-van-2-ideaal-als-slaap-bh/#?c=lingerie-bhs-voedingsbhs&itemId=10050496091

    Deze heb ik besteld.gaan op kledingmaat. Gewone voedingsbh met beugel en voorgevormd zou ik inderdaad pas aan het einde kopen. Dag erna heb je ze toch binnen. Deze leken me ook wel lekker zitten aan het einde van de zwangerschap. Weet dat de beugels toen niet echt lekker meer zaten
     
  11. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    #2331 Desse, 23 jul 2018
    Laatst bewerkt: 23 jul 2018
    @Lovebabys wat fijn om te horen dat het goed met je gaat!

    @Wolky84 snel gedaan zeg! Hier staat de box nog niet maar het begint wel erg te kriebelen :)

    @voedingsbh’s: ik had bij de H&M al een bestelling met mn kleding voor de bevalling en daarna gekocht haha. Ook een voedingsBH aangezien mijn borsten al heel lang stabiel lijken maar misschien toch wat tricky. Dan stuur ik ze misschien toch terug... Ohja en oma-onderbroeken moet ik ook nog halen ;)

    Hier gister ontdekt dat er melk uit m’n linker borst komt! Zo raar om te zien maar was ook helemaal enthousiast haha! Is het normaal dat ik rechts nog geen melk krijg? Had wel even geprobeerd of daar iets uit kwam (haha sorry dat klinkt heel gek) maar dat was niet het geval...

    T moment is daar dat ik op teenslippers naar mn werk moet morgen. Ik pas echt in geen enkele schoen meer, voelt ook niet fijn dat al dat vocht in m’n voeten zit... koelen en voetjes omhoog helpt niet meer echt. Wordt morgen 35 graden en do en vrij 37(!!!). Ik ga op een locatie met airco zitten en nodig mijn cliënten bij mij op kantoor uit, dan maar even geen huisbezoeken... hopelijk hou ik het vol. Vandaag controle bij de VK gehad en bloeddruk was al iets beter, 108/67. Hebben jullie iets van een hitteplan op t werk?

    Ook ik krijg blijkbaar toch een groei/liggingsecho bij 35.3! Zo leuk!
     
  12. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Wat super dat er al melk uit komt @Desse! Hier ook aan 1 kant soms wat druppeltjes op het hoeslaken. Dat ze nu al lekken hoeft overigens niks te zeggen over het slagen van bv heb ik altijd begrepen. Maar het is toch een fijne bevestiging dat je lijf er maar mooi druk mee is. Die andere kant komt dus echt wel.

    Voedingsbh heb ik vorige keer rond de 38 weken gekocht. Hm en zo hebben leuke dingen maar helaas niet mijn maat vorige keer cup g en h moeten bestellen...
    Box is hier een opslagruimte geworden haha. Toch maar eens opruimen dan kan ik hem nog even door Dl gebruiken zodat ik even ooit 5min naar boven kan.
     
  13. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    He meiden, ik kon het toch niet laten hier weg te blijven. Het gaat inmiddels een stuk beter met me en heb mijn dip weer overwonnen! Nu ruim 30 weken en het gaat goed!
    Nog 2 dagen werken en dan heb ik vakantie gevolgd door mijn verlof , dus het zit er bijna op.
    Onze verbouwing is ook bijna klaar en dan kunnen we beginnen aan de babykamer.
    Warmte begint me wel te pakken te krijgen moet ik zeggen . Vooral met die 2 kleine mannen die hier ook rondlopen en me een partij energie kosten haha!
    Nou de laatste 10 weken dames!! Begin echt uit te kijken naar de bevalling en alle spanningen en het wachten eromheen .
     
    Elraange, Nahlatje, Desse en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hee @capturethemoment wat fijn om te horen dat het beter gaat! En wat lekker dat je al bijna verlof hebt!

    Nieuw rondje buikfoto’s? Op FB doen we ze volop maar hier een stuk minder en ben ook benieuwd naar die van jullie!

    1F8F20D6-0685-4AC5-B8D5-DEA980D7CB47.jpeg

    Vandaag, 30.4 :)
     
    Elraange vindt dit leuk.
  15. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @capturethemoment welcome back! Lekker genieten van je verlof dadelijk!

    Hier nog geen melk te bespeuren maar sinds vandaag wel gekke pijn in mijn lies. Ik had al steken "down there" dus ik denk dat onze kleine man toch aan het indalen is.

    Mooie buik en top @Desse!
    Ik heb niet echt een recente buikfoto die toonbaar is haha. Zal er binnenkort nog een maken!

    Bedankt voor de tip @Hinti! Ga ook naar die bh's kijken. Ik heb die van Carriwell al voor de nacht maar die zijn alweer bijna te klein....
     
    Desse vindt dit leuk.
  16. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Hier wel weer twijfels over de naam. De meisjesnaam die vanaf het begin vd zwangerschap bij ons op 1 staat scheelt maar 1 letter op het eind met een jongensnaam die bij vrienden is gegeven. Ene moment denken we: dat moet kunnen, het is niet dezelfde naam EN ook nog echt een naam voor ander geslacht. Dan beginnen we weer te twijfelen en hebben we nog 4 namen die het gevoelsmatig net niet zijn maar wel alternatieven. De tijd begint te dringen, zijn jullie er al helemaal uit?
     
  17. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    @capturethemoment welkom terug! Jullie gaan er vast uitkomen samen maar zal zeker wat tijd nodig hebben voor het vertrouwen terug is.

    @Femmeke4 hier wel zeker de naam. Als het geslacht al anders is dan is het toch niet zo een probleem? Als dat voor jullie de naam is zou ik het lekker doen!
     
  18. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ben het met @Hinti eens. Zou het daar niet voor veranderen: het is toch een andere naam, zelfs voor een ander geslacht... Misschien kun je dit met hen bespreken (dat jullie naam erg lijkt op de naam die zij gekozen hebben). Dan kunnen zij je daar mogelijk in geruststellen dat ze dat niet erg vinden.

    Ik herken dit potentiële probleem wel, gelukkig zijn inmiddels 2 van de 3 zwangeren in mijn omgeving (die voor mij gaan bevallen, na mij volgt nog een hele rits), bevallen en zit onze naam er gelukkig niet tussen. Nu moet alleen een collega van me nog bevallen maar buiten het werk om zien we elkaar niet ofzo, dus ik voel me niet verplicht om dan de naam aan te passen eigenlijk. Ik zou het andersom ook niet erg vinden als zij toevallig dezelfde naam hebben omdat we niet zo dicht bij elkaar staan...
     
  19. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Herkenbaar @Desse hier ook wel beetje zenuwen gehad voor andere zwangere of ze niet dezelfde naam hadden. Volgens mij zijn wij nu de eerst volgende in onze kring dus komt goed!

    Gisteren trouwens alle babywasjes gedaan. Ff lekker buiten kunnen hangen en was ook zo droog.
     
  20. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Femmeke4 ook met de rest eens; echt kiezen wat jullie mooi vinden! Jullie moeten er de rest van je leven mee doen dus zeker als het niet exact dezelfde naam is en ander geslacht; gewoon doen!

    Herken de situatie wel. Een van mijn beste vriendinnen noemde haar zoontje paar jaar terug precies zoals ik ook zou willen voor een zoon. Baalde daar toen stiekem wel van en toen bleek dat we een jongen kregen dacht ik ook echt; dit gaat nooit goedkomen want ik vind geen een naam mooi. En in dit geval vond ik het echt te dichtbij voor dezelfde naam.
    Maar!!! De naam die we nu hebben vind ik nog mooier. Vrij unieke naam die ik zelf heb verzonnen en weinig voorkomt. Vind het wel spannend hoe mensen gaan reageren maar ben zelf zo happy met de naam dat het me ook weinig uitmaakt eerlijk gezegd.

    Net controle gehad en groeiecho. Alles perfect in orde en binnen de curve. Dus helemaal happy!
     
    Hinti vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina