* Uitgerekend eind mei 2016 - Nod groepje 16t/m 22 sept. *

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tibo, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leelaatje

    Leelaatje Actief lid

    22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Hai Caroline,

    Ja bij mij gaat het ook nog heel goed, borstvoeding. En ook ik vind het nog steeds heel fijn om zo lekker dicht tegen mij aan te hebben. Zelfs de nachtvoeding vind ik niet erg.

    Ik herken ook wel een beetje je gevoel om te stoppen, maar ik ga het sowieso tot 1 jaar doorzetten, het gaat gewoon zo goed. En misschien ga ik daarna afkolven en hem 's ochtends en 's avonds nog een fles geven... Kijken hoe het gaat.

    Eten gaat ook steeds beter; sneetje brood met appelstroop vindt hij heerlijk! En banaan haha.

    Jammer dat je geen FB hebt, zou zo leuk zijn om het daar voor te zetten, maar begrijp je reden waarom je geen FB hebt.

    Mocht je misschien toch nog een profiel aanmaken, dan kun je je gewoon aanmelden voor de groep :)
     
  2. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Fijn hoor meiden, dat de borstvoeding zo goed gaat. Ik ben jaloers:)

    Eten gaat hier opzich ook wel goed. Het verschilt wel per dag. Joas zit niet helemaal lekker in zn velletje, al maanden trouwens, en dat merk je ook aan zn eten.
    Vooral groente eet hij dan niet graag en ook brood gaat moeilijker.
    Daardoor krijgt hij soms nog wel 4 a 5 flessen per 24uur. Ook doordat hij snachts nog vaak wakker word.

    Maandag bij het cb geweest en meneertje weegt ondertussen al 10kg en is 72cm.
     
  3. NurseKel

    NurseKel Bekend lid

    20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Ik heb me aangemeld voor de Facebook groep, al voel ik me er niet helemaal bijhoren omdat ik een juni mama ben geworden 😁😂 haha nee hoor grapje!

    Fijn dat de borstvoeding nog zo goed loopt dames! Lijkt me lastig om de keuze te maken om af te bouwen/te stoppen; wanneer je dit t beste kan doen etc!

    Jeetje, ondanks dat t eten dan wat minder gaat is t wel een flinke kerel Wenda! Wel vervelend dat ie al zolang niet zo in z'n hummie zit!

    Hier was Ziva met ruim 6 maanden 7kg en 65cm.. een "kleintje" dus, ondanks dat ze echt eet als een bootwerker en nog niet kruipt! Haha
     
  4. ikke7

    ikke7 Bekend lid

    20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Een flinke Jongen Wenda!

    Hier is liv met 8 maanden 8,5kg en 69 cm.

    Ook ik ben aangemeld bij fb. Gezellig en makkelijk :)
     
  5. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Zo Wenda, dat is inderdaad een flinke man al! Scheelt zo twee kilo met Quinn.

    Is idd wel lastig Nursekel als je al zo lang borstvoeding geeft om te bedenken wanneer je gaat stoppen! Ik denk ook met een jaar. Gaat wel hard die kleintjes. Voor je het weet zijn ze al 1!
     
  6. Leelaatje

    Leelaatje Actief lid

    22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Arg haha! Niet rekening mee gehouden <3 sorrrryyyy!
     
  7. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hoe is het meiden?

    Hier gaat het aardig goed. Een zware week gehad doordat de oudste griep had en veel wakker snachts. Maar vannacht kwam Joas pas om 5.45uur en de oudste sliep de hele nacht . Dus heerlijk kunnen bijtanken:)

    Verder tijgert Joas nu de kamer door. Hierdoor is hij nu een stuk vrolijker.
    Alleen de oudste vind het wel lastig want Joas kaapt zijn speelgoed weg:D
     
  8. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Haha Wenda! Knap van Joas en oppassen voor zijn broer! Quinn heeft nog steeds alleen de achteruit ontdekt, dus die moet ik regelmatig onder de bank vandaan plukken. Hij oefent wel echt de hele tijd. Ook plankjes op handen en tenen.

    Fijn dat je ook weer een beetje hebt geslapen. Hier gaat het de laatste dagen wat dat betreft heeeel slecht.. Quinn is nog steeds heel verkouden en de kinderarts zegt dat het pas over gaat als het mooi weer wordt. Hij heeft ook pijn van de druk in zijn oortjes en als je 'm neerlegt huilt hij gelijk, pak je hem op dan slaapt hij gelijk weer (hij is dan wel heel moe, 't is zo sneu..)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Haha ja dat onder de bank had Joas ook steeds. Vooruit komt vanzelf wel!

    Wat een lief kereltje zeg!!

    Oh balen van het slapen :( sneu dat hij er zo'n last van heeft. Heb je het bedje al iets schuin staan?
    Hopen dat het snel mooi weer word!
     
  10. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mijn boefjes:)
     
  11. Leelaatje

    Leelaatje Actief lid

    22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Aw lief! Wat een leuke foto's!
     
  12. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Heel lief jouw jongetjes Wenda!

    Quinn heeft maandag nog een nachtje in het ziekenhuis gelegen omdat hij alweer te benauwd was. Zijn longen maken toch een herrie.. Wij wachten op de lente! Dan gaat het waarschijnlijk over. En dan mag hij voor het eerst op de fiets :) lijkt me erg leuk
     
  13. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ach sneu. Is hij nu weer opgeknapt?

    Joas heeft nu de griep. Koorts en ook flink verkouden en wat benauwd. Slaapt ook vreselijk slecht.

    Ja leuk h&#1104; op de fiets. Hoef je niet meer perse met de auto weg
     
  14. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ja het gaat al weer beter. Afgelopen maandag toen het nog niet zo koud was zijn we voor het eerst met de fiets weggeweest. Mama vond het in ieder geval hartstikke leuk en ik denk Quinn ook. Hij heeft sinds een weekje ook zijn 'vooruit' ontdekt en is daar in die paar dagen ook gelijk heel handig in geworden. Dus nu is het ineens flink oppassen in huis!
    Nu krijgt hij een tandje en niet het tandje dat ik verwachte, hij heeft namelijk onder twee tandjes in het midden en nu komt er boven eentje, maar niet in het midden maar daarnaast!

    Is Joas weer beter inmiddels?
     
  15. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Fijn dat het weer goed gaat met Quinn!
    Oh leuk op de fiets! Lekker is dat hè.
    Ik durf het nog niet aan met Joas. Hij zit totaal nog niet stabiel. Gooit zich steeds achterover dus kan de klappen tijdens het fietsen ook nog niet opvangen.
    Opzich geen ramp maar omdat ik er 2 op de fiets heb vind ik dat een beetje eng. We wachten nog even en dan gaan we savonds eerst lekker een paar keer met zn vieren fietsen:)

    Leuk dat hij nu tijgert! Zijn ze weer lekker druk mee dan hè.

    Joas is gelukkig weer beter. Zelfs 2 nachten doorgeslapen (alleen jammer dat de oudste toen aan het spoken was). Maar de afgelopen nachten weer gewoon een paar keer wakker:(
    Slaapt Quinn al door snachts?
     
  16. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Haha.. Uhm nee, Quinn slaapt nog niet door 's nachts. Hij is er vaak ook te verkouden voor denk ik. Quinn gaat nu trouwens ook vanuit het tijgeren zitten en zit op zich redelijk stabiel. Hij valt soms nog om en dan is het even huilen, maar meestal snel weer vrolijk.

    Nou nog even wachten op het mooie weer en dan zit Joas vast ook stabieler kunnen jullie er ook lekker op uit met de fiets!
     
  17. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh balen. Slaapt hij erg slecht?
    Hier geen verkoudheden maar meneer slaapt ook nog niet door. Ben zelf ondertussen flink moe doordat de oudste ook nog regelmatig wakker word de laatste tijd.

    Wat goed van hem zeg!! Leuk hoor

    Als ik Joas neerzet gooit hij zich gelijk weer achterover ;) blijkbaar vind hij het nog wel prima op zijn buik.
     
  18. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Quinn kruipt inmiddels al het hele huis door en gaat ook al staan, aan de vaatwasser, de bank, de bench van onze hond,.. hij is er maar wat druk mee!

    Hoeveel schelen jouw kindjes precies Wenda? Wel pittig als ze allebei nog klein zijn, maar op andere vlakken vast ook wel weer fijn, bijvoorbeeld straks met school.

    Quinn is meestal 's nachts rond twee of vier uur wel een keer wakker. Meestal krijgt hij dan een klein slokje aan de borst en dan slapen we daarna weer verder. Dus op zich gaat dat best aardig zo.
     
  19. ikke7

    ikke7 Bekend lid

    20 nov 2013
    510
    0
    16
    Gastouder
    Gelderland
    Hoihoi
    Lang niet geweest, maar weer helemaal terug. Ivm mn operatie weinig online geweest.

    Hoe gaat t met iedereen?
    Hier alles goed. Liv heeft eindelijk tandjes en begint te lopen.. Niks meer veilig in huis haha. Ze loopt nu achter een loopwagentje, langs meubels etc. Leuk maar wel vermoeiend ;)

    Ook begonnen met werken buiten de deur. Liv gaat nu 1 dag per week naar de gastouder. Ze vindt het helemaal geweldig gelukkig. Volgende dag is ze alleen wel erg moe. Hebben jullie dat ook?

    Zal nog even een foto erbij doen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wat gaan jullie kindjes hard zeg! Joas tijgert alleen nog maar. Wil nog niet zitten, optrekken doet hij nog niet en lopen al helemaal niet. Hij is nu wel weer flink aan het gillen en meestal doet hij dat als hij iets wil wat hij nog niet kan. Dus ben benieuwd.

    Caroline, ze schelen 19 maanden. Ja het is soms wel pittig. Maar ook super leuk. Ik geniet echt van ze.

    Ikke, mooi meisje hoor!:) Hoe is je operatie gegaan? Weer een beetje opgeknapt?
    De jongens gaan niet naar de opvang dus geen idee hoe dat verder gaat.

    Hier, Joas heeft buikgriep gehad. Was gelukkig aardig snel weer over. Alleen durfde hij niet meer in zn eigen bedje te slapen omdat hij daar zo had overgegeven.
    En een paar uur na Joas begon ik ook met overgeven en smiddags werd ml ook ziek. Dus was een zwaar weekend en ben blij dat het weer voorbij is:)
     

Deel Deze Pagina