Is mijn dochtertje te vaak ziek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara11, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Hallo dames,

    Ik begin me nu toch zorgen te maken. Mijn dochtertje is echt VAAK ziek. Ik las net bij iemand anders dat haar 11 maanden oude zoontje voor het eerst ziek is. (heel vervelend voor hem, maar ook fijn dat het niet vaker is natuurlijk). Ik schrok er zelfs even van, want Lize is jonger en die is misschien al 10 keer ziek geweest. Soms ernstig, soms kortdurend en niet zo erg. Gisteren bij het CB heb ik gevraagd of dit normaal is, en de arts zei onmiddellijk: gaat ze naar het kdv? Dan ligt het daar aan.
    Toen ze voor het eerst naar het kdv ging, werd ze onmiddellijk ziek en kreeg ze 2 virussen achter elkaar (de hele maand januari heeft ze diarree gehad, plus braken plus af en toe hoge koorts, ze was toen pas 4 maanden). Nu is ze naar een nieuwe groep op het kdv en ze heeft onmiddellijk heftig ontstoken ogen en koorts en het gaat maar niet over. (haar ogen dan. De koorts is gezakt) Eigenlijk kwakkelt ze bijna de helft van de tijd met haar gezondheid :cry: (dit is misschien wat overdreven, maar als ze een maand lang niet ziek is, valt het me echt op)
    Vinden jullie dit ook vaak? Hebben jullie kindjes die ook naar het kdv gaan ook vaker last? Ik wil niet teveel vergelijken en ik laat me ook wel geruststellen omdat veel mensen zeggen dat hun kind het eerste jaar veel kwakkelde, maar ergens zit het me niet lekker.

    wat vinden jullie?

    bedankt,
    Amber
     
  2. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nee ik herken het niet bij geen van mijn 5 kinderen zijn ze zo vaak " ziek" geweest.

    Je zegt zelf dat je het niet vertrouwt, moedergevoel is er niet voor niets hoor! Ik zou langs je huisarts gaan. Sterkte.
     
  3. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Wij hebben hier precies hetzelfde gehad in het eerste jaar en ook naar kdv.

    2x oorontsteking
    1x keelontsteking
    1x 5e ziekte
    1x 6e ziekte

    Erg vaak verkouden geweest met koorts aan toe!
     
  4. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn mannetje gaat niet naar een kdv en heeft
    1x virale maag/darm infectie gehad
    verder soms last van de snottebellenkakkie :(
    hij heeft verder geen verhoging o.i.d.

    Maar denk ook dat het per kindje heel verschillend is. Mijn nichtje die even oud is als mijn kleine, heeft ook sneller koorts.
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier een kindje wat continu verkouden lijkt. Gepaard met luchtwegklachten en oorontstekingen.

    Soms is ze een paar dagen klachtenvrij, maar dan begint de ellende weer.
    Zeker na een kdv-bezoek weer....

    Na een antibioticakuur is het een tijdje goed gegaan.
    Misschien toch eens naar de HA. Als een het een bacteriele infectie is, kan je misschien een kuurtje krijgen om net dat zetje in de rug te geven om er over heen te komen.
    Maar ja een kuur is ook niet alles....

    Mijn dokter zegt dat het idd door het kdv komt. Maar vroeger ging het net zo in grote gezinnen met 10 kids ofzo. Daar heerste ook van alles
     
  6. Hester

    Hester Niet meer actief

    Oh dat is nog niets, ons ventje is ECHT vaak ziek. Mega-veel infectieziekten (ook al 3 ziekenhuis opnames: met 1 dag, 1 maand en 5 maanden oud); trommelvliesbuisjes-operatie met 9 maanden oud enz enz.

    De antibiotica staat hier gewoon altijd klaar. Pas is hij getest op een immuunstoornis, de kinderarts vertrouwde het ook niet, maar gelukkig niets van dat alles: het is gewoon het KDV.
     
  7. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    het is gewoon het KDV

    hier ben ik het eigenlijk niet mee eens, sophie gaat al dit hele jaar naar kdv en heeft gelukkig (afkloppen) pas 1 keer een virus (rota) gehad. ze is al een paar maand schoon ook niet verkouden oid.
     
  8. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ons meiske gaat ook naar het KDV, en is wel vaak verkouden, maar echt ziek (met koorts) is ze pas net één keer geweest. Ze gaat wel maar één dag in de week naar het KDV.
     
  9. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties! Als ik het zo lees, is het niet heeel erg afwijkend wat ik bij Lize zie. Het valt me ook op dat het inderdaad per kind erg kan verschillen.
    Lize heeft nog nooit een oorontsteking, keelontsteking of iets dergelijks gehad maar juist vaak darmklachten, buikgriep en inderdaad vreselijk vaak verkouden. Koorts heeft ze ook snel, maar het kan ook snel over gaan.

    de kdv-leidsters zeggen ook dat het per kind erg kan verschillen. Zij vinden ook dat Lize vaak ziek is.

    nogmaals bedankt en dat onze kindjes maar heeeel gezond (jaja, met veel weerstand) mogen opgroeien!
    Amber
     
  10. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In principe kan je zeggen dat tegen een virus geen kruid gewassen is. M.a.w. als je kind in een omgeving is waar veel virussen zijn, en de eigen weerstand is daar :niet tegen opgewassen/vatbaar voor, dan zal je kind vaker ziek worden.
    Het ligt er ook aan of de mama een goede weerstand heeft, mama geeft in principe voor het eerste jaar behoorlijk wat anti-stoffen mee, wat een behoorlijke bescherming geeft.
    Dus ja, ligt aan de omgeving maar ligt ook een beetje aan mama.
     
  11. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise is wel regelmatig verkouden maar verder hebben we hier gelukkig nog niet echt ziek-zijn meegemaakt. Ze heeft wel sinds vandaag allemaal blaasjes op haar rug/nek dus ik vermoed dat ze de waterpokken krijgt. :(
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    zelfs het kdv hir waarschuwt dat je kindje het eerste jaar kdv vaak ziek is.

    dit omdat er gewoon vanalles in de lucht zit dat je thuis niet hebt

    hier ook "continu" verkouden helaas
     
  13. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Kyano is nu 15 maandjes en is nog niet 1x ziek geweest, hij is alleen toen hij net geboren was een dag of 2 een beetje verkouden geweest maar voor de rest niet, maar nou moet ik zeggen dat hij niet naar het kdv gaat dus misschien dat als hij daar heen gaat dat het dan wel vaker voor zal komen maar dat zien we dan wel weer :D
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    tja op zich worden ook niet per definitie alle kindjes op het kdv ziek denk ik

    maar de kans is gewoon een stuk groter omdat ze ineens in aanraking komen met allerlei dingen van buitenaf
    die je thuis niet zo snel hebt

    vrienden van de ouders van een kindje... die een kindje met waterpokken hebben.. hops hele kdv vol waterpokken
    dat gaat razendsnel natuurlijk

    helaas werkt het met verkoudheid ook zo :)

    overigens had ons mopje haar eerste virus al te pakken voor ze ooit naar het kdv ging... dat hing volgens de kinderarts "gewoon in de lucht als je in de stad woont"
     
  15. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kinderen worden in principe 'gewoon' een aantal keren ziek. Dit helpt om de weerstand goed op te bouwen. Kinderen die naar het KDV gaan, worden vaak al in het eerste jaar een aantal keren ziek. Oudste kinderen die thuis zijn, krijgen dit vaak pas later.

    Jarissa is ook redelijk vaak ziek. Heeft snel last van hoesten en soms met koorts. Meestal is het met 2 dagen over. Ik troost mezelf maar met de gedachte dat juist door het immuunsysteem te gebruiken, het sterker wordt!
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @pendrag: same here
    er komt een dag.. dat is ze snotneusresistent :)

    althans.. das hetgene waar ze meestal last van heeft
    snotneuzen die letterlijk gewoon leeglopen.
     
  17. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Een kind doet enorm veel weerstand op in een KDV en onderzoeken wijzen uit dat deze kinderen hier baat bij hebben als ze naar school moeten. De 'overige' kindjes zijn dan juist weer vaker ziek.
     
  18. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Dax is nu 6 maanden en heeft al de waterpokken flink achter de rug. Voor de rest heeft hij wel eens een snotterig neusje maar verder nergens last van gelukkig. Hij gaat 10 uur per week naar de opvang.
     
  19. ziezo

    ziezo Bekend lid

    2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Hallo,

    Jaylynn gaat ook twee dagen in de week naar het KDV.Zij is tot nu toe nog niet ziek geweest.Ik moet wel erbij zeggen dat wij ook huisdieren hebben.En dat schijnt ook te helpen voor een betere weerstand.

    Maar als je het niet vertrouwd ga eens naar je huisarts en bespreek het daar.

    groetjes sarita
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @ziezo: die hebben wij ook gewoon.. :)
     

Deel Deze Pagina