uitwendige Aambeien

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Suuzan, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Sinds donderdag heb ik voor het eerst in m'n leven aambeien. Wat een verschrikking. Het is uitwendig en pijnlijk. Ben vrijdag schamend naar de dokter geweest en heb zalf gekregen. Vandaag iets minder pijn gehad, maar had gehoopt dat hij zou gaan krimpen. Helaas dus niet.

    Iemand ervaring met uitwendige aambeien? Ging het bij jullie weg en zo ja hoe lang duurt dat?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Curanol tabletten. Weet alleen niet of je die tijdens de zwangerschap mag.
    Verder veel vezels eten en veel drinken.
    Hou er rekening mee dat dit tijdens de bevalling veel erger kan worden dus ik zou bovenstaande tabletten sowieso in huis halen.
     
  3. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier een hele goeie tip! Gebruik dagelijks regelmatig otrivin neusspray! Ja echt, neusspray! Ik had het na de bevalling, het was net of hing mijn complete darm eruit.. toen kwam iemand met de tip om er neusspray op te doen.. en dan een 2 uur later deed ik er sudocreme op! Werkte 1000x beter dan aambeizalf!

    En zorg ervoor dat je ontlasting zacht blijft!
     
  4. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113

    1. Zou je die neusspray ook mogen gebruiken als je zwanger bent?
    2. En is die complete darm (hihi) weer weggetrokken bij jou of gaat het nooit meer weg?
     
  5. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja hoor, kijk deze link maar eens..

    http://www.apotheek.nl/medicijnen/xylometazoline-voor-de-neus?product=otrivin#belangrijk-om-te-weten-over-xylometazoline-voor-de-neus

    Ja dat gevoel is weer weg getrokken.. ik ben bijna 2 uur aan het persen geweest! Het heeft ongeveer 2 jaar geduurd voordat het gevoel dat ik een verzakking had (zowel voor als achter) weg trok.. maar de aambeien waar ik vreselijk veel last van had (erg pijnlijk en kon moeilijk zitten) trokken na het gebruik vsn de otrivin en sudocreme heel snel naar binnen.. door de zoutoplossing krimpen ze.
     
  6. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier inderdaad ook na de bevalling.
    Ik gebruik ook neusspray en sudocreme..nog steeds want nog steeds momenten dat het weer opspeelt...:(
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Vervelend hè? Hier ook wel eens gehad. Een ramp. Daarom zorg je er nu best voor dat je ontlasting zacht blijft. Ik gebruikte voor de zws 1 movicolon zakje per 2 dagen, nu elke dag 1.
     
  8. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Het doet gelukkig geen pijn meer, maar heb nog steeds zo'n uitstulpel (sorry misschien teveel info) wel ietsje kleiner dan eerst. Hopelijk trekt dat ooit nog weg, geen idee. Ik eet veel vezels en drink veel water, dus op dit moment is de ontlasting gelukkig geen probleem.
     
  9. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Heb je de sudocreme en neusspray ook nog gebruikt?
     
  10. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    De neusspray wel, de sudocreme zal ik zo eens proberen:)
     
  11. Tadja

    Tadja Lid

    5 jul 2016
    92
    0
    6
    Hoofd financiële administratie
    Neusspray erop! Dan slinkt het gelijk.
    Curanol heeft bij mij nooit goed gewerkt, maar andere zijn er heel blij mee.
     
  12. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Wat je ook kunt doen is even langsgaan bij een proctoloog, die kan een (pijnloze) inspuiting geven waardoor de aambeien verdwijnen.
     
  13. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    Curanol of idd neusspray een paar x per dag. Heel vervelend om te hebben.. had ze beide keren na mijn bevalling. Zal nu ook wel weer zo zijn
     
  14. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik had het ook heel erg voor en na mijn bevalling. Voor de bevalling heb ik van de apotheek zalf gekregen met lidocaine. Dat werkt verdovend. Ik had constant zo'n brandend en stekend gevoel, de gewone theranal hielp niet meer voldoende. Dit heb ik ook na de bevalling gebruikt gebruikt in combinatie met curanol. Ben blij dat het weer weg is, pppfff
     

Deel Deze Pagina