Utro

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cyd, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Hoi iedereen,

    na mijn bevalling in juni heeft mijn cyclus rare kuren, vooral een te korte LF is het probleem. De gyne heeft utro voorgeschreven en dit is dus de eerste ronde dat ik dat gebruik. Sinds vrijdag ben ik hier mee begonnen, na mijn eisprong. De eerste dag was ik 1u na het nemen van de utro een beetje duizelig, maar dit viel goed mee en duurde max een kwartier. Dit was maar 1 dag zo en nu heb ik eigenlijk geen bijwerkingen meer. Is dat normaal? Werkt de utro dan wel?
    Verhoogt utro je temp meer dan normaal na de eisprong? Want van mij is dit niet zo, mijn temp is zoals altijd na mijn eisprong, rond de 37 - 37.1.
    Ik vraag me ook af, als je utro neemt, houdt dat normaalgezien je temp 'kunstmatig' hoog door de progesteron, maar zul je dan ook nooit een innestelingsdip kunnen zien? Of kan er wel nog een dip zijn?
    En nog een allerlaatste vraag aan diegene die utro gebruiken/gebruikten, duurde het lang voor jullie zwanger waren?
     
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hier ook utro gebruikt vanwege een korte lf van 7/9 dagen. Zonder utro word ik 1x per
    5-6 cyclussen zwanger, met utro meestal de derde cyclus, dus gaat wel wat sneller.

    Soms ligt mn temp wat hoger met utro maar niet altijd. Tempen is niet meer betrouwbaar met utro. Ja je kan nog steeds een dip zien. Ik had deze ronde (zwanger) een fikse dip op 4 en 9 dpo.

    Mijn bijwerkingen wisselen ook en utro werkt altijd. De enige manier dar je weet dat je misschien wat te weinig uto gebruikt is als je ondertussen toch gaat bloeden. Maar dat lees ik soms alleen als er bijv maar 1 of 2 bolletjes per dag worden gebruikt en zelfs dan gaat het vaak ook goed.
    Ik heb er lang 3-4 gebruikt en dat ging goed dus was voor mij genoeg, nu in een ander ziekenhuis gebruik ik er 6 omdat ze daar iedereen 6 geven.

    Hoop dat je hier wat mee kan.
     
  3. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Superbedankt voor je antwoord, hiermee weet ik inderdaad al heeeel veeel meer:thumup::)
    Ik weet dat tempen met utro niet meer betrouwbaar is, maar als ik het niet doe, voel ik mij zo onzeker. En toch ben ik precies bang iedere ochtend dat mijn temp omlaag zal zijn en ik toch ongesteld zal worden. Ik neem er nu 3 per dag. Moet dat altijd op hetzelfde tijdstip? Want dat lukt niet echt. Ik zit nu op 4dpo en de dagen gaan zoooo traag:p
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik tempte ook vaak omdat ik mij daar goed bij voelde. Ik kn mij echt niet voorstellen dar je temp omlaag gaat en je toch ongesteld wordt, je kan simpelweg niets meer van je temp aflezen. Je temp is namelijk hoog door de progesteron in je bloed. Jij gooit er elke dag 300mg in dus dan kan je temp niet naar basaal snap je?
    Het is de bedoeling dat je ze om de ongeveer acht uur neemt. Ik doe 07.00-15.00-23.00. Ik neem zelf een half uurtje speling, je wil namelijk je progesteronspiegel hoog houden en daarom is inname om de zoveel uur belangrijk. Al ken ik ook dames die doen twee momenten op een dag, om de 12 uur, dat kan ook. Bijv 09.00 neem je er twee en dan 21.00 eentje.
    Ik heb wel eens gewisseld per cyclus, wat ik handig vond of wat dan beter uit kwam.

    Ja gaat traag He! Het vervelendste moment is eigenlijk als je moet testen maar het is niet raak, dan stop je met utro en dan duurt het nog een paar dagen voor je ongesteldheid doorbreekt. Bij mij altijd dag 3-4 dat ik gestopt ben met utro dus je lf wordt een stuk langer erdoor.
    Hopelijk voor jou overbodige info omdat je straks zwanger bent, ik duim!
     
  5. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik neem het voorlopig rond 7u30 - 13u - 22u. Op de pillen die ik neem staat er 200mg... Dat is toch een veel hogere dosis dan? Is dat wel ok?
    Ik hoop ook zo hard dat ik zwanger zal zijn!
    Hoe is het met jou? Wanneer mag je voor een eerste echo of heb je die al gehad?
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    O dan heb je al de maximale dosis, die heb ik ook. Ik gebruik namelijk 3 keer per dag 2 pillen van 100. Dan zou ik er zeker van uitgaan dat je daar niet doorheen bloed hoor! Maargoed dat ga je vanzelf merken ;)

    Ik heb morgen mn eerste echo, waar ik erg gespannen voor ben.
     
  7. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Ja je hebt de hoogste dosering. Ik gebruik sinds deze cyclus ook utrogestan, 3 x 2 bolletjes per dag maar dit is dezelfde dosering als die jij hebt.


    Ik had behalve het gevoel dat ij zwanger was geen gekke bijwerkingen, ik was vreemd duizelig en had zere borsten en was echt heel moe door het spul maar gelukkig wist ik van te voren dat dit door de utro kon komen.

    Ik heb op 12 en 13 dpo negatief getest en ben op 13 dpo gestopt met het inbrengen van de utrogestan. Ik ben op 15 dpo ( cyclusdag 28) s' avonds ongesteld geworden

    Tempen doe ik niet , dat zou geen nut hebben met de utro, die houdt de temperatuur hoog.

    Wel was mijn menstruatie een stuk heviger als normaal, maar dit kan ook zijn omdat ik de vorige cyclus een miskraam had. Mijn menstruatie duurde nu 5 dagen ( 1 tot 2 dagen korter als zonder utro) maar de krampen waren een stuk forser dan wat ik gewend ben en ook het bloedverlies op dag 2 en 3 was een stuk heviger.
     
    Cyd vindt dit leuk.
  8. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ah ik vind het zo spannend voor je ook, ik duim keihard voor een mooi kloppend hartje
     
  9. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Thanks! :)
     
  10. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Mijn menstruaties zijn met utro altijd hetzelfde dus wellicht wisselt het per persoon of had het toch met je miskraam vorige maand te maken izzie.
     
  11. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik duim voor een goede echo! En dat je binnen een kleine 8 maanden een kleintje in je armen mag houden! Het is jullie zo gegund!
     
  12. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Kan goed hoor, dat het daar mee te maken heeft. Ik vond het opvallend, en ik hoop natuurlijk dat ik er niet achter ga komen of het door de utro kwam of niet
     
  13. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Mijn menstruaties zijn met utro wel heviger dan zonder over het algemeen. Momenteel gebruik ik het niet, maar als ik ze gebruik heb ik genoeg aan 2 bollen per dag. Word altijd pas ongesteld als ik ermee gestopt ben.

    Ik ben nu 1 jaar met utro in de weer (in totaal 2 jaar bezig) maar het heeft mij nog niks opgeleverd. Las zoveel wonderverhalen maar helaas..
     
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat t nog niet gelukt is. Ik heb er best wel veel hoop aan gehangen dat t met de utro gaat lukken maar ja, jouw post wijst ook wel uit dat het ook anders kan. Helaas
     
  15. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik hoor ook zoveel wonderverhalen, maar zo zie je maar dat het niet bij iedereen helpt :(
    was je snel zwanger van je eerste kindje?
     
  16. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Ik val inderdaad buiten de boot. Maar lees bij velen dat zij er wel baad bij hebben en toch zwanger raken. Hoop natuurlijk voor jullie dat jullie hier ook bij horen!

    Ja van mijn eerste was ik vrij snel zwanger na 1 miskraam. Het is bij ons nu ook zo goed als onverklaarbaar allemaal.
     
  17. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Zo vervelend! Dan verwacht je dat je snel weer zwanger zal zijn van een tweede en dan loopt het toch niet zoals gehoopt... Ik was ook in de eerste ronde zwanger, werd een mk. Toen tweede ronde na mk weer zwanger. Vroeger had ik een lf van 14-15 dagen, de eerste ronde na mijn mk was dit maar 5 dagen en toen weer zwanger. Ik hoopte dat mijn cyclus zich nu ook weer snel zou herstellen, maar het wil precies niet lukken. Mijn ei komt ook altijd heel laat, maar dat was vroeger ook al zo.
     
  18. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Lief! Dank je wel!
     
  19. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Het ligt er natuurlijk aan of je probleem een progesterontekort is tijdens je LF of tijdens je zwangerschap. Dan zal utro je helpen. Als dat niet het probleem is heeft utro ook geen toegevoegde waarde helaas...
    In het geval van chocoladetaart is er lichamelijk ook van alles aan de hand (cystes, mogelijk endonetriose) waardoor ik denk dat utro geen toegevoegde waarde heeft gehad helaas. Knuf voor jou @Chocoladetaart

    Ik werd ondanks mijn korte LF wel zwanger, duurde alleen wat langer. Ik was bang dat ik te weinig progesteron aanmaak tijdens de zwangerschap, daarom ben ik het gaan gebruiken. Sindsdien helaas meer miskramen maar geen bloedverlies meer tijdens de zwangerschappen dus dat is positief.
     
  20. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België

Deel Deze Pagina