Vaccineren, we twijfelen zo

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lamode, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Hallo dames,
    Zoals de titel al zegt twijfelen we enorm of we dit kindje gaan vaccineren of niet.

    We hebben nooit bewust stil gestaan bij onze andere 2 kinderen dat de keus vrijwillig is om te vaccineren of niet.

    Laatst kwam ik tijdens mijn werkveld een artikel tegen over vaccinaties, symptomen en eventuele schade die kinderen hierbij kunnen oplopen.
    Ik ben toen gaan nadenken of wij hier wel voor willen kiezen bij dit kindje. Of dat we het eigen immuunsysteem het werk willen laten doen.

    Maar tegelijkertijd heb ik zoveel vragen over kinderopvang, school, ziektes etc.
    Ik heb al veel informatie gelezen op de website nvpk.nl. Maar ben meer geinteresseerd in verhalen van moeders met concrete situaties. Zoals mag je kind toegelaten worden op de opvang zonder vaccinatie? Hoe doe je het als je andere kind/gezinslid een ziekte krijgt waar je kindje niet voor is ingeënt? Hoe doe je het als je op verre vakanties gaat met je kindje?

    Las ook ergens dat sommige mensen bewust kiezen om later te vaccineren bijvoorbeeld met 2 jaar. Ook hier ben ik benieuwd naar.

    Ik hoop dat het niet fel eraan toe zal gaan in deze topic.
    Alvast bedankt
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.477
    24.335
    113
    Mijn enige raad is, informeer je goed en dus niet alleen bij de vereniging voor kritisch prikken en het lezen van een artikel dat allerlei doemverhalen rondstrooit. Want dan krijg je zeer eenzijdige en daarmee ook incorrecte informatie.
     
    Ctje1987, nizzie86, Be Happy en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik heb best lang getwijfeld, omdat je steeds meer gekke verhalen hoort over vaccinaties.
    Maar ik heb gezocht naar betrouwbare informatie maar kon het niet vinden.
    De websites die tegen vaccineren zijn refereren nog steeds naar het gefraudeerde onderzoek dat je van vaccinaties autisme krijgt, terwijl er al lang en breed is bewezen dat dit niet het geval is. Dit maakte de geloofwaardigheid van de websites voor mij zo klein, dat ik er maar niet meer op keek.

    Ik heb de bijsluiters gelezen en vond er niks geks in staan. Dus heb gewoon laten vaccineren.
     
    Fietwordtmama, nizzie86, Be Happy en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Absoluut ben ik helemaal mee eens. Vandaar deze topic om verder advies in te winnen en te lezen.
     
    Adje vindt dit leuk.
  5. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.
    Mag ik vragen welke bijsluiter je hebt gelezen? En waar je dit hebt gelezen?
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Op de website van het RIVM zijn de bijsluiters te vinden.
     
    Lamode vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik denk dat het op het rivm was. Daar kun je zowel de bijsluiters voor professionals als voor cliënten lezen.
     
  8. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Wij twijfelen nog steeds ook om jouw boven genoemde punten! We hebben wel besloten om onze dochter met 1 jaar in te enten. Moet zeggen dat ik er nog niet helemaal achter sta, maar ik ook echt bang ben dat ze ziek wordt, en dat zou ik mezelf nooit vergeven! Ik doe der wel expres niet naar de kinderopvang! En de reden dat we der dan liever met 1 jaar inenten is dat ze dan al wat minder kwetsbaarder zijn dan als ze echt baby zijn!
     
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik ben van mening dat je niet moet twijfelen aan de kundigheid van artsen en jarenlang wetenschappelijk onderzoek.
     
    Fietwordtmama, Draaikont, Ctje1987 en 23 anderen vinden dit leuk.
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij hebben bewust niet gevaccineerd. Ik was erg pro-vaccineren, tot de oproepkaarten voor mijn eerste binnenkwamen. In de bijgesloten info vond ik zoveel bijwerkingen etc. staan dat ik dacht: alleen om te voorkomen dat hij een kinderziekte krijgt? Never...
    De meeste kinderziekten zijn niet heel ernstig, zijn vervelend voor het kind, maar als ze gezond zijn kunnen ze dat prima aan.
    Mijn oudste heeft als baby kinkhoest gehad maar was daar in het geheel niet ziek van. Ik ben zelf wel volledig gevaccineerd als kind maar was van diezelfde kinkhoest, waarmee ik door hem besmet werd, goed ziek.
    Toen hij in groep 2 zat heeft hier in de regio, ook op zijn school, de mazelen flink rondgewaaid. Ondanks dat er verschillende vriendjes, waar hij vaak mee speelde, geveld werden door de mazelen, heeft mijn zoon ze niet gehad. Hij heeft in die periode wel 2-3 episodes met hoge koorts gehad, maar verder geen mazelen-verschijnselen.

    Daarna (een paar maanden na die eerste oproepkaarten) kwam de oproep voor de vaccinatie voor de Mexicaanse griep, mijn zoontje was net een maand of 7, dacht ik, en werd dus opgeroepen. Die vond ik erg dubieus, in de ons omringende landen was dat vaccin verboden voor kinderen tot 18 jaar en zwangere vrouwen en in NL werd hij aangeboden aan kinderen vanaf 6 mnd tot een jaar of 4 (uit mijn herinnering, zoon is inmiddels 8) en kwamen de berichten dat de fabrikant zich vooraf had ingedekt tegen schadeclaims als mocht blijken dat het betreffende vaccin toch niet zo goed bleek als werd beweerd. Dat risico wilde ik mijn kind niet aandoen.

    Inmiddels heb ik me wat meer ingelezen. Ik vind de gevoerde discussie vaak niet eerlijk. Er worden zaken beweerd die gewoon niet waar zijn, of maar gedeeltelijk en standpunten niet gerespecteerd.

    Ik vind ook dat de informatie van overheidswege behoorlijk eenzijdig is en er dus niet eerlijk geïnformeerd wordt. Als je dan zelf gaat zoeken naar evt. schadelijke kanten van vaccineren, die er echt wel zijn, kom je al snel op site smet een hoop complottheorieën.
    Persoonlijk vind ik dat de site van de NVKP veel goede informatie bevat, ook over hoe je een kind helpt een kinderziekte te overwinnen.

    Toen onze jongste geboren werd hebben mijn man en ik het erover gehad of we er nog steeds zo in stonden, wat betreft het niet vaccineren en dat bleek zo te zijn, dus ook de jongste hebben we vooralsnog niet laten vaccineren.
    Als het kindje, waar ik nu zwanger van ben, gezond geboren zal worden zullen we het weer opnieuw in overweging nemen.
    Als mijn oudste de bof niet gekregen heeft voor hij in de puberteit is overweeg ik hem daar wel tegen in te laten enten. Maar dan is hij zelf ook ouder en kan hij daarin ook meedenken.

    Het niet laten enten is qua opvang nooit een probleem geweest voor de oudste, bij de GO was het geen probleem. Op school was hij niet de enige die niet gevaccineerd was en het is zelfs nooit ter sprake gekomen.
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb er altijd 'neutraal' ingestaan en hoefde toen ook nog niet de beslissing te nemen, omdat ik nog geen kind had.
    Tot mijn moeder thuis kwam van haar werk en mij belde omdat ze zo geschrokken was... ze kreeg een jongetje als patiënten dat polio had opgelopen omdat zijn ouders niet geloofde in vaccineren... hij zat in een rolstoel en had nog meer lichamelijke 'gebreken'
    Hij is van gezonde jongen naar een gehandicapte jongen gegaan.
    Dat verhaal is me altijd bijgebleven en mede dankzij dat verhaal heb ik besloten om mijn kind te laten inenten.
     
    Juneau, puzzelstukje, Vero0504 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind het goed dat je een keuze hebt en ook goed dat je bewust wil nadenken.

    Echter ik word woest, ja woest, niet boos of geirriteerd, dat men elke keer weer met autisme of bijv adhd komt aanzetten als gevolg van autisme.
    Want dat zeg je namelijk tegen de ouders van een kind met autisme dat het hun schuld is omdat zij hebben gekozen voor vaccineren. En autisme is een aangeboren afwijking wat dus betekend dat dit vanaf de geboorte aanwezig is.
    En ik hou van mijn zoon zoals hij is, maar het leven voor hem en ons zou zo makkelijker zijn zonder ass.

    Dus lees kritisch en geloof niet alle spookverhalen.

    En ik hoop dat mensen hun kind niet "enten", maar inenten of vaccineren.
     
    Ctje1987, puzzelstukje, Youtan en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Wat ik je iig wil meegeven: zoek aub betrouwbare informatie. Ga niet af op spook en bangmaak verhalen die gebaseerd zijn op het neefje van de tante van de buurvrouw.

    Verhalen over autisme, ADHD enz zijn allang uit de wereld geholpen en zijn pijnlijk. Ik sta nog steeds voor de volle 100% achter het vaccineren van mijn kind en daarvan heeft ze geen ADHD gekregen!

    Zoals @Boommm zegt: hier zit jaaaaarenlang onderzoek in en dat vertrouw ik op.
     
  14. Mjmw

    Mjmw Actief lid

    5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    www.vaccinvrij.nl

    Ik vind dit een fijne website met veel informatie.

    Wist je trouwens dat vaccins maar voor een korte - bepaalde tijd immuniteit geeft? En day als je de ziektes zou krijgen als volwassene het soms nog veel gecompliceerder kan verlopen? Ik niet...

    Sterkte met je keuze de eerste is bij ons ook tot haar derde volledig gevaccineerd? Bij de tweede vanwege allergie wat later bleek mee te vallen wilden we het uitstellen. Toen is ook ons onderzoek begonnen en oa door de info op deze website zijn we tot het besluit gekomen niet te vaccineren
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Deze website praat ook over autisme als gevolg van vaccinaties; het is al lang en breed bekend dat dit volledig op gefraudeerd onderzoek berust. Kan ik absoluut niet serieus nemen.
     
    Ctje1987, nizzie86, Be Happy en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. Mjmw

    Mjmw Actief lid

    5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Wel bijzonder dat je dan wel het gefraudeerde onderzoek van de farmaceutische industrie en waar ook het rivm aan vast houd maar voor waar aanneemt. Maar goed ik heb niet gezegd dat ik met die stelling ivm adhd en autisme eens of oneens ben. Ik heb gezegd dat ik op deze website veel informatie heb gevonden waar ik wat aan had.

    En net wat to zegt liever geen discussies. Ehm aangezien wij met dezelfde twijfels zaten hen ik besloten deze x toch te reageren.

    Lamode bij vragen is pb wellicht beter :$
     
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik heb mijn dochter ook niet laten vaccineren. Je kan me even een pb'tje sturen als je wilt. Die hele discussie wil ik hier nu niet voeren, je krijgt namelijk nogal wat over je heen op dit forum als je besluit niet te vaccineren, heb ik vandaag even geen zin in ;)
     
    Sherra en milou1991 vinden dit leuk.
  18. San99

    San99 Actief lid

    25 nov 2013
    182
    0
    16
    Hoi!

    Ik heb ook zooooo lang getwijfeld en zoveel gelezen. Onze oudste is wel volledig ingeënt en heeft er weinig last van gehad. Onze jongste heeft met twee maanden ook bewust prikken gehad maar daar zo extreem op gereageerd dat ik het nu over een jaar pas weer bekijk. Ik denk dat je ook goed naar je kindje moet kijken. Is het immuunsysteem al sterk genoeg?achteraf gezien zou ik liever iets later begonnen zijn, al ben ik wel blij dat ze al enigszins iets van prikken heeft mee gekregen want sommige ziektes wil je ook echt niet krijgen..

    Het is heel lastig want welke informatie is nu echt betrouwbaar?!
     
  19. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Dat zou ik mezelf ook nooit vergeven! Bij ons zal het kindje met 4 maanden naar de opvang moeten en we hebben dan helaas niet de luxe om later in te enten.
     
  20. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie erg fijn!

    Ikzelf ben werkzaam in de jeugdzorg en ben 'gelukkig' niet vatbaar voor de vele spookverhalen van ADHD en Autisme door inentingen, omdat ik wel beter weet.
     

Deel Deze Pagina