Vader, maar weet niks van z'n kind

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door miniVosje, 31 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier een vraagje voor iemand in mijn nabije kring.

    M. (De vader) heeft zijn (ex) vriendin bezwangerd. Een week voordat ze daar achter kwamen is het uitgegaan.

    In de maanden van de zwnagerschap ging het contact soms goed, en soms ook niet. Dat eindigde dan in ruzies. Met als resultaat dat ze met 6 maanden zwangerschap alle contact met M. heeft verbroken.

    Nu moet hij via via horen dat zijn kind 4 a 5 weken geleden geboren is. Maar meer informatie krijgt hij niet.

    Zijn er dingen, rechten ect. Die hij heeft? Hij wil er dolgraag zijn voor z'n kind, maar krijgt gewoon 0% contact.
     
    tweety25 en LolaBloem vinden dit leuk.
  2. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik zou als ik hem was contact opnemen met het juridisch loket of iemand die er verstand van heeft.

    Zolang hij het kind niet heeft erkend zal het denk ik erg moeilijk zijn. Als zelf bemiddelen niets oplost kan hij een mediator in de arm schakelen om te bemiddelen. Voor de rest heb ik er weinig verstand van maar wilde niet zomaar weg klikken!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hij moet een advocaat zoeken.
    Een verwandschapstest laten uitvoeren onder juridische dwang. Kom hieruit dat hij de biologische vader is en heeft hij zn zaken goed voor elkaar en geen geweld gebruikt naar zn zwangere ex dan zal hij waarschijnlijk zijn kind kunnen erkennen en op den duur de zorg ook deels op zich nemen.

    Hoe sneller hij alles op poten zet hoe meer kans. Vanaf nu heeft hij 4 jaar de tijd.
     
    Caithy en miniVosje vinden dit leuk.
  4. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    ik kan uit verhaal niet halen of hij al een erkenning van de ongeboren vrucht heeft gedaan voor de 24 weken zwangerschap want dan word het voor hem al een stuk makkelijker volgens mij.
     
  5. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Nee dat heeft hij helaas niet gedaan
     
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wat is de reden dat zij alle contact heeft verbroken met 6 maanden zwangerschap?
    Heeft hij daarna op een normale manier nog wel contact gezocht of zich neergelegd bij het verbreken van het contact?

    In principe kan hij erkenning aanvragen, al dan niet met verwantschapsonderzoek. Maar wat let hem om op een rustige manier contact te zoeken met de moeder? Bijvoorbeeld via een kaartje of brief? Juridische stappen kunnen daarna ook nog.
     
  7. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Het contact is met een ruzie verbroken, daarna heeft zij alles geblokkeerd (Facebook, etc) en een ander nummer genomen. Niemand van haar familie neemt op. En een brief heeft hij ook al geschreven, helaas zonder een antwoord.
     
  8. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ik zou hem aanraden om contact te zoeken met het juridisch loket of naar een advocaat te stappen. Hij kan via de rechter een vaderschapsactie afdwingen waardoor vast komt te staan dat hij de vader van het kind is.
    Hij heeft dan daarna alle gewone rechten (zoals omgang) maar ook plichten (zoals alimentatie) als hij na gewone erkenning zou hebben gehad.

    Een rechter gaat overigens doorgaans alleen mee in een zo'n procedure indien die in het belang is van het kind. Dat lijkt mij in dit geval wel aan de orde, het is namelijk in het belang van het kind om contact te hebben met zijn/haar vader. Maar makkelijk zal het niet worden voor je vriend denk ik. Ik heb ooit van dichtbij zoiets meegemaakt met een stel waarvan de vrouw vlak voor de geboorte de relatie verbrak en toen ook nog even kwam met 'oh ja trouwens je bent misschien niet de vader' en toen is het uiteindelijk ook via de rechter gelopen allemaal omdat zij niet meer op een normale manier de dingen wilde regelen.
     
  9. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels gehoort dat hij naar een advocaat gaat stappen. Dus hij gaat er werk van maken. Het zal inderdaad niet makkelijk gaan. Maar hij zal alles doen, om de vader van z'n kind te mogen zijn
     
    Lun en Ashleyrachel vinden dit leuk.
  10. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hij heeft eindelijk z'n meisje mogen zien!! Blijkbaar is ze bij zinnen gekomen.

    @Beheer kan je dit topic sluiten?
     
    Rizzoli en qwerty123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina