Even spuien hoor

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LieveSchat, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveSchat

    16 jul 2008
    30
    0
    0
    Gisteren hoorden we dat we een tweede neefje of nichtje gaan krijgen en nog kort achter elkaar ook. Mijn ene schoonzusje kwam eind mei met het grote nieuws, mijn andere schoonzusje blijkt inmiddels ook al 3 maanden zwanger. Heel erg leuk voor hen, maar vond het ook wel even enorm zuur. Mijn schoonzusjes waren er eigenlijk nog niet zo heel erg mee bezig, meer in de zin van "we stoppen met de pil en zien wel of het gaat lukken". En tja, dan lukte het bij hen blijkbaar vrijwel meteen. Zomaar, plotseling, onverwacht... we wisten niet eens dat ze ermee bezig waren.

    Ik ben inmiddels 9 maanden bezig en het lukt nog steeds niet. Dan ga je toch stiekem aan jezelf twijfelen en je zorgen maken. Oke, ik weet dat ik in vergelijking met anderen nog niet echt mag klagen. En ik weet dat het grootste percentage vrouwen van rond de 30 binnen het jaar zwanger is. Ik heb ook eigenlijk nog geen enkele reden om te denken dat het niet zou gaan lukkken. Maar toch... het is even slikken. Naja, ik ben 30 en heb nog wel wat tijd... Al wordt mijn geduld dus soms wel enorm op de proef gesteld... Een voordeel heeft het wel: kan ik afkijken hoe het bij hen gaat. En ik ga maar veel naast hen zitten, misschien is het wel besmettelijk ;)
     
  2. Robin77

    Robin77 Fanatiek lid

    12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier exact hetzelfde verhaal. Je gunt het ze zo ontzettend, maar het is inderdaad wel even slikken!
     
  3. Diaan76

    Diaan76 Lid

    25 mei 2008
    7
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,

    Ook wij zijn al 9 maanden bezig en om me heen bevallen ze en worden ze zwanger bij de vleet. Vandaag ging ik naar het toilet op m'n werk en ja hoor, wederom teleurgesteld. Ik zou echt niet weten wat we nu nog kunnen proberen.... Volgens vriend is het gewoon een kwestie van afwachten en geluk hebben.
     
  4. sandra13

    sandra13 Lid

    14 jun 2008
    14
    0
    0
    Ik snap helemaal hoe je, je voelt..

    kom op meid, hou tijd komt ook. Dat denk ik ook steeds.

    groetjes
    Sandra
     
  5. Elisabet

    Elisabet Actief lid

    11 feb 2008
    494
    0
    0
    hai, frustrerend is dat he? je bent hartstikke blij voor iedereen die zwanger is maar na zoveel rondes denk je toch stiekem " en nou ophouden, nu ben ik aan de beurt!"
     
  6. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    bekend verhaal. vandaag is een vriendin van mij bevallen, een kennis vertelde vorige week dat ze zwanger is, op mijn werk gaat nu iemand met zwangerschapsverlof, zie overal vrouwen met van die mooie dikke buikjes..! ik wil ook!

    er wordt gezegd dat je er niet zo mee bezig moet zijn.... maar.... hoe doe je dat?

    xx chico
     
  7. nikton

    nikton Bekend lid

    10 jan 2008
    703
    0
    16
    Hier nog 1 die precies weet hoe je je voelt.. Momenteel zijn er 4 vriendinnen zwanger, een andere vriendin sinds een paar maanden weer moeder, zus heeft net een tweeling en dan denk ik: IK WIL OOK! NU! Geduld is een schone zaak...
     
  8. Inger1979

    Inger1979 Fanatiek lid

    Hier ook helemaal hetzelfde gevoel (ook al in ronde 9).
    Je gunt het ze van harte, maar het is wel ff slikken!
    Ik wil ook...
     
  9. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh wat bekend allemaal... bij mij ook in de laatste 2 jaar (zo lang zijn we ook al bezig) iedereen wordt zwanger, is natuurlijk inmiddels bevallen ook. En bij ons... niets! Ja 1x tegelijkertijd met 1 van mijn beste vriendinnen en wat anderen en alleen bij mij ging het mis. Kan je vertellen: dat is dubbel zuur!

    Maarja 1 ding is voor mij (en misschien voor jullie) erg meegevallen: ik vind de dikke buike vreselijk moeilijk, maar zodra de babies er zijn vind ik het alleen maar leuk. Ik had verwacht dat dat juist heel moeilijk zou zijn maar als ik daar dan zit op kraamvisite met zo'n hummeltje in mijn armen dan kan ik wel denken: oh wat heerlijk, ja hier doen we het nou voor! En dan kan ik er weer even tegenaan!

    Hoop dat bij ons allemaal 2009 het jaar van onze babies gaat worden!

    X cindy
     
  10. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hier ook eentje, nichtje je van me man is 10 wkn zwanger en laat het weg halen ook. :( :( En ik wil zo graag... Leven is oneerlijk he.....
     
  11. LieveSchat

    16 jul 2008
    30
    0
    0
    Oh, dat is wel heel erg wrang. Inderdaad, het leven is op deze manier helemaal niet eerlijk.
     
  12. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

    Hie ook helaas hoor :(
    Een paar schoolvriendinnen zijn al een paar maanden voor het eerst mama, een andere bevalt morgen van haar eerste.....blablabla! Soms wordt je er niet goed van....
     
  13. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    En soms hebben mensen geen flauw idee hoe je je voelt, ik krijg van die rotte opmerkingen; stel je niet aan. Voor je het weet ben je zwanger en sommige mensen doen er jaren om zwanger te raken. En jij bent net ermee begonnen etc etc flauwe k.. sorry moest het ff kwijt.....
     
  14. Mona Lisa Smile

    Mona Lisa Smile Actief lid

    11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Dag meiden,

    same here... mijn zus kondigde ook afgelopen week aan dat er een tweede op komst is...

    Ben harstikke blij voor d'r. Ik had stiekem gehoopt dat ik eerst aan de beurt was ...
     
  15. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo dames,

    Ik heb zelf ook 2 jaar lang met een gebroken hart rond gelopen omdat iedereen om me heen maar zwanger werd en ik het gevoel had nooit zwanger te kunnen worden.
    Maar zie hier, het is ons toch gelukt. Iedereen komt een keer aan de beurt, echt waar, vooral erin blijven geloven.

    Grt Vanilia
     
  16. LieveSchat

    16 jul 2008
    30
    0
    0
    Sjonge, soms wordt ik echt gek van mezelf zeg. Vandaag heb ik een digitale Clearblue zwangerschapstest gedaan, die gaf in woorden aan "Niet zwanger" :(. Toen ik de teststrip eruit haalde om weg te gooien zag ik echter een heel lichte tweede streep :(. Dat snap ik niet.

    Ik ben nog niet ongesteld, maar heb al wel 1,5 week, vanaf mijn eisprong, bijna elke dag spotting. De eerste week zou het ovulatiebloeding geweest kunnen zijn, deze week kan het innestelingbloeding zijn. Ongesteld ben ik nog niet, maar vergeleken met mijn vorige cyclus geeft FF aan dat ik dat vandaag zo ongeveer moeten worden (de vorige cyclus was 36 dagen, waarvan een luteale fase van 9 dagen, deze cyclus zit ik op dag 34). Ik heb al ongeveer een jaar zeer onregelmatige cyclussen, dus ik heb geen idee wanneer ik ongesteld moet worden en wanneer ik dus ongeveer zou kunnen testen. En deze keer verloopt mijn cyclus dus helemaal raar, vanwege dus die spotting steeds. Daarnaast heb ik deze keer ook nog eens een tweede temperatuurstijging (of komt dat omdat ik wat later heb getest dan normaal? - zo'n stijging heb ik in de vorige cyclus niet gehad - ik ben de tweede ronde aan het temperaturen).

    Ik snap er niets meer van. Mijn geduld raakt nu echt steeds meer op. En ik heb nu echt zoiets van: ik wil dit niet nog een ronde.

    Die spotting steeds zou eventueel nog kunnen omdat ik vorige week op vakantie was. Normaal gesproken raakt mijn cyclus daar altijd van in de war en ben ik vrijwel altijd ongesteld, altijd al gehad van jongs af aan.

    Oh ja, wat denken jullie als je mijn temperaturen ziet van deze cyclus? Normaal test ik zo rond 7:40, als ik op een andere tijd heb getest zal ik dat hieronder aangeven.

    cyclusdag - temperatuur

    1 - 36,7 (ongi)
    2 - 36,7 (ongi)
    3 - 36,4 (ongi - 9:45)
    4 - 36,5 (ongi)
    5 - 36,5 (ongi)
    6 - 36,6 (ongi)
    7 - 36,2 (ongi - 6:30)
    8 - 36,6 (ongi)
    9 - 36,6 (spotting - 9:00)
    10 - 36,7 (10:00)
    11 - 36,4
    12 - 36,5
    13 - 36,4
    14 - 36,4
    15 - 36,6 (spotting - na uitstrijkje ivm bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker)
    16 - 36,4
    17 - 36,6 (spotting - 10:00)
    18 - 36,3 (spotting)
    19 - 36,2
    20 - 36,4
    21 - 36,2
    22 - 36,4
    23 - 36,1 (5:00 - op vakantie)
    24 - 36,4 (volgens FF eisprong - op vakantie)
    25 - 36,7 (spotting - 8:00 - op vakantie)
    26 - 36,4 (op vakantie)
    27 - 36,7 (spotting - 8:00 - op vakantie)
    28 - 36,7 (spotting - 8:00 - op vakantie)
    29 - 36,7 (spotting - 8:00 - op vakantie)
    30 - 36,7 (spotting - op vakantie)
    31 - 36,6
    32 - 36,7 (spotting - 8:00 - FF gaf ineens aan dat hier de eisprong was, maar volgens mij klopt dit niet, heb FF maar even gefopt door positive ovulatietest op dag 24 gehad te hebben)
    33 - 36,8 (spotting - 8:15)
    34 - 36,8 (spotting - 8:15 - maar de dag is nog niet om, ik hoop niet dat het doorbreekt)

    Wie herkent dit? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
     
  17. sweet mummy

    26 aug 2008
    68
    0
    0
    Sorry dit bericht was voor een ander item bedoeld. O nee toch niet haha maar ik kon niet alle berichten lezen vandaar!

    liefs sweet mummy
     
  18. sweet mummy

    26 aug 2008
    68
    0
    0
    Hey,

    Ik kan ook met jullie meepraten. Na 2 jaar pogingen doen zijn we maar naar de huisarts geweest. Die heeft ons doorgestuurd naar de gyn. We waren toen erg druk want we hadden een ander huis en waren daar druk aan het klussen. Bij de eerste afspraak moest ik ong. worden maar was het nog niet. De gyn. heeft me toen onderzocht en mn man had een afspraak laten maken voor zijn ondrzoeken. Eenmaal thuis weer verder met klussen en de ong. bleef uit. Toen na een week overtijd een test gedaan: POSITIEF! We snapten er niks van en waren super blij. Hoe kon dit nou? We waren er helemaal niet mee bezig, want we waren zo druk met ons huisje.

    De gyn. zei dat het vaker voorkomt dat als je het loslaat het dan alsnog kan gebeuren. Dus dames ik snap dat het moeilijk is maar probeer het even los te laten en wie weet!

    We zijn nu bezig voor een 2de en zijn nu 7 maanden bezig en heb afgelopen week helaas een miskraam gehad, maar we gaan er gewoon weer voor en we zien wel.

    Succes voor iedereen!

    Liefs sweet mummy
     
  19. SirinCiik

    SirinCiik Lid

    27 aug 2008
    28
    0
    0
    denhaag
    je moet gewoon aan andere dingen denken en je zeld bezig houden en nier op deze site dan blijft het het helppt bij heel goed maar maak me nu nie meer zoo druk als het komt komt het als het niet komt tsja dan is het egt heel jammer
     
  20. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja vervelend is dat dat een ander bij wijze van de onderbroeken bij elkaar in de wasmachine hoeft te stoppen, en ze zijn zwanger.
    Misschien kun je over 2 maand eens lang de dokter gaan, en gewoon zeggen dat je al een jaar bezig bent?
    Succes!
     

Deel Deze Pagina