Vaginale douche..! slecht voor de eiersprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pinar, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinar

    Pinar Actief lid

    19 nov 2007
    458
    120
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Dag dames,

    Ik zit in mijn eerste ronde (heel spannend) en heb als het goed is deze week mijn eiersprong.

    Maar heb net gelezen dat de vaginale douche slecht is voor de eiersprong om dat je de slijm weg wast.
    Ik weet natuurlijk de waarheid niet, maar ik maak me wel zorgen er om. Oke ik douche niet gauw na de gemeenschap blijf lekker een half uur of helenacht liggen voor de zwemmers, maar daarna tijdens de douche was ik me vagina wel goed met latacyd.

    Hebben jullie enig idee tips of ervaringen wat ik kan doen..?
     
  2. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hihi eiersprong :)

    Ik dacht dat die vaginale douches niet meer te koop waren omdat ze idd niet zo goed zouden zijn...? Of heb ik dat verkeerd meegekregen bij onze apotheek?
     
  3. Leeuw89

    Leeuw89 Niet meer actief


    MM... DAT WEETik eigenlijk nioet zo goed! maa rik weet wel dat het onzin is dat je een half uur moet blijven liggen met je ben omhoog e.d voor de zwemmers
     
  4. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hihi :D 'Eiersprong'

    Klinkt als een gerecht :D Krijg spontaan zin in pannekoeken, weet niet waarom :)
     
  5. mama2801

    mama2801 Niet meer actief

    hi
    dat klopt idd vaginale douche is heel slecht voor de eisprong het dood namelijk je zaadjes en het maakt je vagina droger dus minder toegankelijker.
     
  6. Pinar

    Pinar Actief lid

    19 nov 2007
    458
    120
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Hahahahahha

    eigenlijk wel jah
     
  7. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    maar wassen met lactacyd en vaginale douche is wel wat anders dacht ik. Als je je gewoon was met lactacyd dan is dat uitwendig, en dat ik niet verkeerd... Maar een viginale douche is een inwendige reiniging en das niet zo goed voor je eiERsprong :)
     
  8. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Zowieso is lactacyd en vaginale douches niet nodig. Je vagina is heel gevoelig en mag je alleen met water wassen. Met dat soort zepen was je namelijk de bescherming weg. Na de seks was ik gewoon mijn vagina met water en ik blijf nooit liggen. Zelfs geen vijf minuten haha voel me dan veel te vies daarna (want alles loopt er uit en bah!) en ik raak toch altijd meteen zwanger. Heeft er niets mee te maken hoor! Die zaadjes zwemmen toch wel.
     
  9. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Nee hoor. Heel veel vrouwen wassen zich inwendig met Lactacyd en gebruiken daarvoor een vaginale douche. En dat is slecht voor de vruchtbaarheid.
    Ook wel logisch, want je lichaam zorgt in principe zelf voor de ideale zuurgraag ed. Zowiezo vind ik het maar een maf iets om je vagina aan de binnenkant te wassen.
    uitwendig wassen is natuurlijk niks mis mee.
     
  10. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Okay... ik dacht dat 'wassen' iets uitwendigs was ;)
    Maar waar we het over eens zijn is dat vaginale douches niet echt goed voor je zijn :)
     
  11. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vagina douche is niet slecht voor je eisprong, maar wel voor je kansen om zwanger te worden. Je spoelt het baarmoederhalssslijm weg, waarin de spermacellen kunnen overleven. Gewoon niet meer doen dus als je zwanger wil worden.
     
  12. Alita

    Alita Niet meer actief

    nou ik heb altijd de vaginale douche gebruikt omdat ik erg veel last van witvloed had maar ben gewoon erg snel zwanger geworden... dus. Bij mij dokter raden ze je het aan als je veel last van witvloed hebt.
     
  13. Alita

    Alita Niet meer actief

    Maar als je zwanger wilt worden zou ik het gewoon effe laten. Ik heb het niet gedaan toen we aan het "klussen", vindt t zo naar woord, waren dus, nu trouwens ook niet meer sindsdien ik zwanger ben.
     
  14. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik wel een vaginale douche, maar doe daar alleen water in en geen lacatyd inwendige wasgel.
    Die inwendige wasgel is inderdaad niet goed voor je zuurgraad.

    Nu ik zwanger probeer te raken gebruik ik de vaginaal douche niet zo vaak meer, juist omdat je het slijm in je vagina nodig hebt om zwanger te raken. En als ik het weg spoel dan kunnen de zwemmers minder goed naar boven.
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het is juist precies andersom. lactacyd zorgd ervoor dat de zuurgraad onveranderd blijft. water heeft een andere zuurgraad (geen) dan de vagina en verstoord dus de balans. ik gebruik op advies van de ha en gyn ook een inwendige douche. als jij pas de volgende dag gaat douchen en je inwendig gaat schonen, dan zijn de zaadjes al verder dan de inwendige douche komt hoor. voor je eisprong maakt het helemaal niet uit, die wordt bepaald door hormonen.
     
  16. Bee

    Bee Lid

    31 dec 2006
    16
    0
    0
    HI,
    Fijn dat deze vraag erop staat, want ik vroeg mij vorige week ongeveer hetzelfde af. Bedankt ook voor de antwoorden.
    Wij klussen weer vrolijk verder!
     

Deel Deze Pagina