Op vliegvakantie, 5 maanden oude baby, Bugaboo mee?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Trotsemamsvan2, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemamsvan2

    Trotsemamsvan2 Actief lid

    2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan eind augustus naar Italie, en we vliegen die kant op met onze kids, waarvan de jongste tegen die tijd bijna 5 maanden is.
    Nou kan hij ( nu nog niet) zelfstandig zitten natuurlijk, en ik denk tegen die tijd ook niet, niet helemaal stevig althans. We hebben de Bugaboo cameleon, met reiswieg en gewone wandelbak erop zegmaar. Ik was van plan om de reiswieg mee te nemen, dan kan hij lekker languit liggen, en voor het wandelen is het ook wel prettig om die bak mee te hebben. Maaaaarrrr nou weet ik dat ze niet erg secuur omgaan met de kinderwagens tijdens het inladen van de spullen in het laadruim vh vliegtuig. Dit wil ik dus niet met mn ( nog erg nieuwe en hard voor gespaarde;) Bugaboo~! Echter is nu het probleem dus wat neem ik mee om mijn kindje in te vervoeren want in een gewone buggy kan hij toch niet niet!? Misschien kan ik zo'n transportertas huren, maar daar kan mijn reiswieg dan toch weer niet in?


    Tips erg welkom! Groetjes!
     
  2. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Hoi,

    Dat is nou een van de redenen waarom we dit jaar nog maar even binnen NL op vakantie gaan ;)....want ik weet ook niet hoe mensen dat doen met zo'n bugaboo reistas. Misschien alleen voor de vakantie de bak ombouwen naar het zitje? want ja die is platter? Je kan die reistassen dus huren op marktplaats, dat wel. Ik denk dan niet dat hij erg beschadigd zal raken.

    Na het inchecken zou ik de baby dan vervoeren in de maxicosi (is wel slepen natuurlijk, of de maxicosi laten sealen en ook inchecken en de baby in een draagzak tot in het vliegtuig? Geen idee hoe mensen dit doen. Moeilijk hee!

    Ik lees dus even mee. Komt vast wel een goed tip!

    Succes, Charlie
     
  3. Trotsemamsvan2

    Trotsemamsvan2 Actief lid

    2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja haha maar we willen heel graag naar het buitenland, en zo'n enorm stuk rijden zien we niet zitten. De maxi cosi kan mee in het vliegtuig, heb KLM daar over gebeld. Dus de kleine wordt daar dan ook in vervoerd op de luchthaven, zet ik m op het karretje als ik de wagen al heb ingecheckt, denk ik, en de draagzak gaat ook mee voor de zekerheid. Ik denk dat ik toch een transportertas ga huren via MP, is niet duur, alleen de borg maargoed die krijg je terug. Lees net trouwens dat de reiswieg ook in die transporttas kan, dus dan is dat probleem ook opgelost :) Tevens kan mn kleine misschien snachts ook wel slapen in de reiswieg, is wel lekker geborgen.

    Wat een geregel allemaal om zon kleine mee te krijgen he;) En dan heb ik het nog niet eens over het inpakken van de koffers,m krijg al stress als ik daaraan denk hihi
     
  4. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Wij zijn vorig jaar toen onze dochter 4 maanden was op vakantie geweest met het vliegtuig, wij hebben de maxi cosi en de draagzak meegenomen en verder geen wagen of buggy. Ook absoluut niet gemist. Je kan ook nog overwegen een buggy mee te nemen die helemaal plat kan, daar kan je kindje nu al wel in.
     
  5. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Een reiswieg past ook in de transporttas! Hij zit op hetzelfde frame als de buggyzitting. Je moet alleen wel de plastic staafjes bij het hoofd en voeteind eruit halen zodat hij in elkaar "zakt" als het ware. Vervelend vind ik alleen wel dat je hem met transporttas al bij je koffer moet inleveren. Je bugaboo is wel verzekerd als je hem in een tas vervoerd. Anders eventueel een buggy kopen die plat kan.
     
  6. nyncke

    nyncke Fanatiek lid

    10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hou er wel rekening mee dat er niet voorzichtig met de wagens omgegaan word. Hier was onze dochter al wel 9 mnd toen ze voor het eerst meeging op vakantie. We hebben toen op marktplaats een goedkope standenbuggy gekocht. Deze hebben we nu nog steeds in gebruik. En gaat ook dit jaar weer mee in het vliegtuig.

    Mss kun je via mp een goedkope wagen kopen met een zitje die plat kan, dan is het ook niet zo erg als die beschadigd raakt. en na je vakantie zet je hem weer op mp
     
  7. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben in juni naar Barcelona geweest en heb best lang getwijfeld maar uiteindelijk besloten de Bugaboo niet mee te nemen, ik durfde het niet aan...
    Ik heb in Barcelona een kinderwagen gehuurd, ideale oplossing!
    Voor op het vliegveld had ik een draagzak bij me :)
     
  8. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Maar als je hem in een transporttas vervoerd is hij gewoon verzekerd via je reisverzekering.
     
  9. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb mijn bugaboo al 2 keer meegenomen in de transporttas. En hij kwam er onbeschadigd uit. werkt echt super. Ik vond het heerlijk mijn vertrouwde wagen bij me te hebben. De wagenbak kan er idd ook in. Mijn kids waren 1 1/2 toen ik de bugaboo meenam op vakantie. Ze sliepen er heerlijk in overdag en zo konden wij gewoon bij het zwembad blijven liggen.
     
  10. Trotsemamsvan2

    Trotsemamsvan2 Actief lid

    2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik inderdaad een transportertas ga huren. Onze kleine kan dan lekker plat in de wagen als we ergens naartoe gaan, met het parasolletje erop, in een buggy is dat toch wat lastiger, dan ligt hij ook met zn gezicht van me af natuulijk, en dat vind ik nog niet erg fijn, hij is nog zo klein :) daarbij vraag ik me af of hij dan wel 'stevig' lligt in een buggy, ookal kan die helemaal plat. Wil niet dat hij alle kanten op hangt zegmaar, en een buggy kan nooit helemaal plat toch? Nu op zoek naar een tas die ik kan huren...
    De draagzak nemen we zowiezo mee dat is een goeie! helemaal zonder wagen zullen we echt niet kunnen doen aangezien het behoorlijk warm is in Italie tegen die tijd, en dan zijn warme lijfje tegen me aan dat zal echt veel te warm worden ;) Maar voor stukjes op de luchthaven e.d is het ideaal natuurlijK!
     

Deel Deze Pagina