Vakantie met baby van (misschien) 2 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ZoWelkom84, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Meiden,

    Ik heb advies nodig of het handig is om op vakantie te gaan met een baby van 2 maanden naar Griekenland.

    Wij hebben al een zoontje. Hij is in augustus 16m maar ik ben zelf uitgerekend op 26-7-17. Nu verwacht ik wel eerder te bevallen gezien mijn geschiedenis, maar zekerheid heb je nooit.

    De vakantie zou op 31-8-17 zijn.

    Maar is het op vakantie gaan met een baby van 1.5 a 2 maanden handig, lees vliegtuig. Hoe te vervoeren op het vliegveld.. Ik vind het meenemen van onze wandelwagen Bugaboo echt een beetje zonde voor het geval die kapot gegooid wordt. Draagdoek, kan een kindje daar onrustig van worden steeds dat gesjouw met ze?

    Slapen doen ze (hopelijk) overal wel, wellicht is er een bedje bij het zwembad of iets te regelen.
    Mijn intentie is om bv te geven, maar als dat toch niet gaat lukken om een of andere reden mag je dan je eigen flesvoeding meenemen?

    Wij zijn echt toe aan vakantie. Laatste vakantie was onze huwelijksreis en daarna volop de behandelingen (ICSI) weer in. Eindelijk gelukkig zwanger, maar risico's durfde ik toen niet te nemen dus niet op vakantie gegaan. Nu zwanger van tweede (zeer snel, hadden niet verwacht dat de eerste poging en terugplaatsing gelijk raak zou zijn, hoop was er uiteraard wel) maar een vakantie na deze rollercoaster zou ook erg lekker zijn, even weer een beetje zon pakken.. Op vakantie in NL is voor ons niet echt een vakantiegevoel.. Voor een weekendje prima maar echt vakantie is het niet voor ons.

    Wie heeft er tips/advies/raadt..

    Op de vraag je doet er mee de ouders een plezier mee dan het kind want die slaapt toch, i know maar daar zit ik niet op te wachten, tenzij iemand echt met goede argumenten komt..
    Het is meer mijn vraag, is het handig en is het te doen?

    Alvast bedankt voor het lezen!
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    Ik heb gisteren tickets geboekt voor een stedentrip, mijn zoontje is dan 8 weken (nu 4 weken). Reizen met zo'n kleintje is een stuk makkelijker dan met een dreumes!

    Ik gebruik vooral mijn draagzakken en draagdoek, dus die gaan sowieso mee. Ideaal op het vliegveld, en lekker beschermd tegen alle prikkels. In ons appartement is geen campingbedje, dus ik neem de kinderwagen met reiswieg mee om daar als wiegje te kunnen gebruiken. De kinderwagen en Maxi Cosi (voor de huurauto) bescherm ik met de PramPack en check ik in met de koffers. In het vliegtuig gebruik ik de draagzak en de Flyebaby hangmat.

    Flesvoeding mag gewoon mee in het vliegtuig. Na de handbagagecontrole even een leeg flesje vullen met kraanwater, en bij een restaurant een thernosfles laten vullen met heet water.
     
  3. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Tja wat is handig..
    Ik zou het niet doen, waarom niet in Nederland? Je kunt zo weinig met zo'n kleintje.
     
  4. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Onze dochter was 3 maanden toen we een kleine week naar Rome gingen. Ik vond het juist heel gemakkelijk. Kinderwagen mee tot de trap van het vliegtuig en mensen zijn veel vriendelijker als je een baby mee hebt. Ook sliep ze veel, dus ik zou het zo nog eens doen.
     
  5. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik zou het zelf ook niet doen. Als ik terugkijken naar toen mijn tweede 8 weken was.... Pffff ik vond die tweede erbij echt heftig. Vond het prima om thuis te zijn. Wij gingen op vakantie toen de jongste 3,5 maand was. Dat was vroeg genoeg.
     
  6. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Kan prima hoor. Maar ik zou toch echt wel je bugaboo met reiswieg meenemen! Het zal er namelijk nog erg warm zijn, als je dan overdag je baby steeds in de draagzak moet laten slapen... dat kan wel erg warm worden, dat is voor jezelf ook niet prettig.
    Voor in de luchthaven is een draagzak wel handig.
    Flesvoeding mag mee aan boord.
    Misschien een tip om voor je zoontje toch een stoel te betalen in het vliegtuig. Hij mag nog op schoot, maar dan zitten jij en je man naast elkaar met een kind op schoot, dat lijkt me niet handig!
     
  7. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Kijk hier heb ik wel wat aan. Die PramPack kan die ook voor de bugaboo?

    Ja wij hebben niks met NL vakanties als zomervakantie.. Dan vinden wij het meer zonde van het geld. Ieder zijn ding.

    Die moet toch in groot ruim? Of mag die die echt helemaal meenemen en dat ze hem daarna in het ruim doen?

    Vertel, wat vond je er bijv heftig aan? Of vond je de tweede erbij in het begin sowieso even wennen en daarom heftig?
    Wij leven al ff in een rollercoaster vandaar dat we eigenlijk echt even weg willen.. En zo'n zon alleen al is even lekker..
     
  8. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik snap je punt voor mij is vakantie op eigen bodem ook heel anders dan buitenland.

    Maar goed wat als je een huil baby hebt, of je eigen herstel gaat niet lekker?

    Ik zou dan zeg maar niet nu boeken, maar wachten tot de kleine er is en dan kijken naar de omstandigheden
     
  9. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Onze kinderwagen mocht helemaal tot de trap mee en deden ze daarna in het ruim. Ik kreeg hem ook meteen na de vlucht weer terug bij de trap. Wij hadden een travelbag waar de bak helemaal in paste en het onderstel was los. Helemaal goed gegaan. Wij vlogen met Ryanair.

    Ik snap je ook helemaal wat betreft vakantie in eigen land. Dat vinden wij ook niet echt vakantie en een vakantiepark is al helemaaaaal niet voor ons weggelegd. Maar ieder zijn ding!
     
  10. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij vliegen heel veel, dus ook als onze kinderen nog heel klein zijn.
    Hebben nu begin september onze vakantie naar Curaçao geboekt, baby is dan ongeveer 3 maanden. Vorig jaar ook gedaan, toen was V ook ongeveer drie maanden (ook naar Curaçao). Vliegen met een baby vind ik juist heel makkelijk.

    Flesvoeding en luiers heb je overal wel. Wij nemen vaak 1 pak voeding mee voor de eerste paar dagen. Ook een pak luiers zodat je die niet gelijk hoeft te kopen, maar daarna kopen we daar.

    Voor onze bugaboo donkey hebben we een travelbag gekocht, maar deze kun je ook huren via Mp. Zo kan je je wagen toch meenemen, veel makkelijker met zo'n kleine baby.

    Soms vliegen we met maxicosi, deze mag vaak mee tot aan de gate. Soms als er plek is in het vliegtuig mag hij zelfs mee het vliegtuig in op een eigen stoel. Als we niet van plan zijn veel te rijden laten we de maxicosi thuis en zit ze in de draagdoek tot aan de gate.

    Dragen op vakantie zelf vind ik niets, veel te warm. Daar ligt ze dus altijd in de kinderwagen.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou dat inderdaad ook pas beslissen na de bevalling en kraamperiode. Hier kon ik bij de eerste pas na 5 weken een rondje buiten lopen, en met 8wkn op vakantie was echt drama geweest met huilbaby... Bij de tweede was ik wel fitter. Maar met 8wkn op vakantie had ik niet fijn gevonden.
     
  12. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wij zijn toen ons zoontje 6 weken was 3 weken met de camper naar Italië geweest. Wat betreft vliegen kan ik je niet helpen dus. Ik zou het echter zo weer doen, het was prima te doen ook met de warmte. Ik zeg altijd maar zo. Je bent zo druk als je jezelf maakt. Wanneer je bv al gestressed het vliegtuig in gaat, zul je dit niet fijn gaan ervaren. Je hebt vakantie. De dingen gaan zoals ze gaan. Ik zou het zo doen. Ik zou wel echt je wagen met reiswieg meenemen, misschien een goedkope op MP op de kop tikken? Eigen matrasje erin en je eigen lakentjes, opgelost :)
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    6 weken is nog wel erg klein. Ik zou ook pas boeken als de kleine er is. (Huilbaby, krampjes, reflux baby, jij zelf herstellend zijn allemaal factoren die misschien meespelen)
    Ik snap dat je graag lekker weg wilt, kun je niet nu nog een last minute boeken? Of durf je het nu niet aan, met kans op vroege bevalling?

    2 kinderen was voor ons ook heel heftig. Man deed vanalles met de oudste ik was veel bezig met de kleinste, iedereen moet wennen aan elkaar. daarnaast heb ik moeten herstellen van een keizersnede en dat was ook pittig. Dus ik was er totaal niet aan toe.
    Anyway jullie misschien wel.
    Denk eraan dat je kleintje dan nog bijna geen vaccinaties heeft gehad en dus niet zomaar mee gaan zwemmen, zelf kun je misschien ook nog vloeien, dus zou ik ook niet zomaar gaan zwemmen.
    Ik zou absoluut een draagzak en je kinderwagen meenemen, draagzak voor op vliegveld en in het vliegtuig , kinderwagen voor daar, kunnen jullie de kleine lekker overal bij je laten slapen in de wagen, en naar een kindvriendelijk resort/hotel/appartement gaan. Met tuintje dat jullie wat privacy hebben.
    Verder is het natuurlijk goed te doen, baby slaapt veel, heeft weinig nodig, behalve schone luiers en voeding (als je fles geeft niet vergeten genoeg pakken mee te nemen, in buitenland is het toch anders van smaak), jullie zitten lekker bij een zwembad, spelen wat met de oudste, lekker bijkomen denk ik hoor!
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    In ben ook 26 juli uitgerekend en wil in september nog een weekje weg maar dat gaan we echt last minute boeken. Eerst even kijken hoe het gaat met een tweede erbij :cool:. Had ook bedacht dat ik naar Mallorca zou gaan omdat dat maar 2 uurtjes vliegen is en een directe vlucht vanaf Rotterdam op relaxte tijden.
     
  15. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Ik zou last-minute iets boeken. Je weet immers nooit hoe het gaat... zowel voor jou als voor de baby. Of je moet een goede annuleringsverzekering nemen. Maar als ik dat zou doen zou ik alsnog gaan en mezelf voorbijlopen.
     
  16. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Zo ik zie een paar handige tips en adviezen er tussen staan!

    @Boommm is dat de Pram Pack voor de Donkey? Ik heb namelijk ook de Donkey thuis.

    @Ballon ik zat er ook aan te denken om idd niet de Donkey mee te nemen maar een goedkope op de kop te tikken.. Maar daar moet ik nog even goed over na denken. En wat je zegt, je bent zo druk als dat je je zelf maakt. Ik kan wel denken, wat als wat als.. Ja ik zal best wel even spanning hebben denk ik in het vliegtuig, maargoed ik moet dat maar afwachten en misschien gaat het behoorlijk soepel..

    @mamameer die vaccinaties had ik vandaag idd ook een tip over gehad. Ik ga maandag even CB bellen vanaf wanneer de baby wel het water in zou mogen.. Last minute tja we denken er dus over na, niets is nog zeker hoor. Mijn zusje en zwager met 2 kids zitten er ook. Mijn moeder en man ook.. Mocht het bijv echt even niet lopen kan ik wellicht even tips/advies van hen krijgen. Als het last minute gaat worden dan als gezin alleen en ik denk dat ik die uitdaging nog vele malen groter vind :O Mijn zoontje is idd ook te vroeg geboren. Nu krijg ik proluton om het proberen tegen te gaan. Dit kindje draag ik wel veel hoger dan mijn eerste, en gevoelsmatig denk ik dat deze er nooit uit wilt zo rustig als dat hij is...
    Maar als ik 42 weken ga lopen dan zou ik twee weken later op vakantie gaan.............................. en dat is uiteraard veel en veel te snel.... Maar ik denk dat mijn lichaam het wellicht niet houdt zo ver, want waarom is mijn zoontje dan zo vroeg gekomen. Was geen aanwijzing niks..

    @Mythique welke week september willen jullie?
     
  17. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.161
    477
    83
    NULL
    Eerlijk gezegd kan ik een heleboel redenen verzinnen om het niet te doen (en zeker niet nu te boeken). En eigenlijk geen om wel zo snel weg te gaan. In elk geval niet in het belang van de baby.

    - de zwangerschap en bevalling kunnen complicaties geven waardoor je het geestelijk of lichamelijk helemaal niet kan
    - ook de baby kan zeker op zo'n jonge leeftijd problemen hebben. (Huilen, voeding dat op gang moet komen, darmen idem enz)
    - het kan erg warm zijn, niet fijn (goed) voor een baby die zo jong is
    - baby mag pas zwemmen na 2x vaccinaties. Jij pas 6 weken na de bevalling. Dus geen verkoeling voor beiden.
    - er veranderd veel met een 2e erbij. Je weet niet hoe iedereen in het gezin dit oppakt. Maar zeker ook voor je oudste kan het van belang zijn eerst een normaal gezinsleven op te pakken
    - maar vooral; de vele prikkels voor een baby. Dit is voor een baby en de ontwikkeling echt niet goed. Zeker niet bij een te vroeg geboren kind. Autonoom en zelfregulatie is daar nog niet aan toe. -regelmaat is op vakantie ook vaak moeilijker. (Als ik naar mij zelf kijk). En sommigen kinderen hebben hier wel veel behoefte aan

    Ik heb ook zeker niet mijn kind voor alles afgesloten of hele dagen in de draagdoek gehad. Maar het kunnen wel belangrijke punten zijn. Je weet nu niet hoe je kind zal zijn. En vanuit mijn werk weet ik wel dat dit erg van belang kan zijn.
     
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik zou niet boeken en tzt zien.
    Onze dochter mocht bv pas net 6wk voor het eerst naar buiten. Je weet nooit hoe jij en je baby uit de bevalling komen..
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou pas gaan boeken als de kleine een week of 4-5 is en alles dan nog steeds lekker loopt.
    Onze oudste was erg onrustig en een slechte slaper, dan is vliegen en een vakantie in de zon echt niet ontspannend.
    Onze jongste had reflux (kwamen we met 5 weken achter maar daarvoor al heel veel onrust en huilen), dus dan was vliegen en een zonvakantie ook niets geweest (en ze lang met 10 weken 2 weken lang in het ziekenhuis mede door de reflux)
     
  20. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    De PramPack kan inderdaad de Bugaboo in, ook de Donkey.

    Ik heb de eerste vaccinatieafspraak gemaakt voor als mijn zoontje 6 weken oud is, we gaan vliegen als hij 8 weken is. Zwemmen doen we niet deze vakantie, maar ik ben toch al niet zo'n zwemmer en kan best een vakantie zonder.

    Prikkels en regelmaat is maar net hoe je er zelf in staat. Mijn zoontje is al een lange dag mee geweest naar de dierentuin, en met Koningsdag ook de hele dag mee geweest naar de markt, muziekfestival en uit eten. Hoe kleiner ze zijn hoe makkelijker dat gaat. Nog geen gedoe met hapjes in de dag proberen te plannen en eten opwarmen, ideaal.
     

Deel Deze Pagina