Overdag of 's avonds/'s nachts rijden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Snoopy1979, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi,

    Wat zouden jullie doen? Wij gaan de 2e week van september naar Frankrijk, eerst naar het huis van mijn schoonouders, is zo'n 8 uur rijden met (hele korte) stops. Wij dachten eraan om rond 18:30 weg te rijden, dan gaat Eva ook altijd naar bed. Dan zouden we hele korte stops (wisselen van bestuurder) rond 2:30 aankomen en kunnen wij nog slapen en Eva ook weer verder slapen in een bed. Ik vind het alleen wel erg lang achter elkaar in de maxicosi....

    Of we zouden overdag kunnen rijden, we hebben airco dus dat is geen probleem, alleen moet Eva er dan wel regelmatig uit (ook weer de warmte in dus) en ik vraag me af of ze zich zo lang kan vermaken in de maxicosi.

    Wat is jullie advies?

    groetjes,
    Snoopy
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben echt een hekel aan 's nachts rijden. Bij ons begint de vakantie zodra we wegrijden, dus we jakkeren niet snel snel door naar de bestemming.

    Wij rijden dus overdag en stoppen regelmatig eventjes. Maar niet zo veel als altijd wordt geadviseerd hoor. Als Emme zich goed vermaakt rijden we lekker door en als we merken dat ze het zat is - of we zelf zin in koffie oid hebben! - dan stoppen we. Dat gaat altijd prima.

    Pim
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind 's nachts rijden juist heerlijk! En onze vakantie begint eigenlijk zodra we bij mijn schoonouders wegrijden, maar dat is dus 8 uur hiervandaan ;). Ik kan eerlijk gezegd niet zo tegen dat getreuzel onderweg ;).
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je hebt nu denk ik zelf al het antwoord op je vraag gegeven ;).

    Pim
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar is het dan niet heel slecht om haar 8 uur achter elkaar in de maxicosi te hebben? Normaal zou ik haar er elke 2/3 uur uithalen... Eigenlijk is dat hetgene waar ik dus mee zit ;).
     
  6. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    En dan ga je verder naar.?

    Ik vertrek zelf rond 22 September naar Spanje.
    Ik zal ook het liefst in de vroege avond en nacht vertrekken.
    Leander zit dan wel niet meer in maxi cosi.
    Maar als hij er in gezeten had was er voor mij geen twijvel meer geweest en vertrekken we in de nacht.
    Hij zit al in een autostoel en wij zijn dus ook bang dat 2000 km rit te belastend is om door te rijden.
    Toen wij naar Frankrijk gingen heeft Leander ook redelijk 8 uur in zijn maxi cosi gezeten en hebben we niet echt vaak gestopt.
    Volgens mij kan meer een pasgeborene niet al te lang in een maxi - cosi.
    maar houd mij ten goede.
    Denk dat een 8 uur rit best goed gaat in de nacht.
    Succes met je keuze
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Na een paar dagen in het huis van mijn schoonouders gaan we naar een camping op zo'n 200km bij hun vandaan, dus dat is goed te doen, dan gaan we in de ochtend.

    Maxi-cosi kan misschien nu inderdaad niet zo'n kwaad meer, 2x zo lang achter elkaar (incl. terugreis dus). Verder zit ze er zo weinig in. Gewone autostoel lijkt me ook wel fijn voor Eva, maar ik wil haar zo lang mogelijk in de maxi-cosi houden.
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Geen probleem hoor om een paar keer per jaar je kindje lang in de maxicosi te laten zitten. Emme vond het prima.

    Fijne vakantie!

    Pim
     
  9. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heerlijk is het om snachts te rijden! Ik kan me niet anders herinneren dan dat mijn ouders dit ook altijd deden. Sochtends werd ik dan wakker en keek ik tegen de bergen aan (Zwitserland). Ik zou dus lekker snachts rijden en regelmatig even stoppen.
     
  10. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    wij twijfelen ook ik vind het eigenlijk niet verantwoord 's nachts te rijden want overdag slapen lukt ons niet dus dan hele dag op en dan nog een stuk rijden. Wij willen eerst paar uurtjes slapen en rond 4 uur 's morgens vertrekken. Iemand tips wat te doen dan met baby? Zo snel mogelijk overhevelen in maxicoso en gaan rijden of nog wat melk ofzo geven van te voren?
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat we gewoon 's nachts gaan rijden zoals we altijd hebben gedaan. Mijn vriend rijdt eerst 3 uur, dan slaap ik. Dan rij ik 2 uur en slaapt mijn vriend. En dan hij weer 3 uur (of we wisselen nog een keer, ligt eraan) en dan zijn we er!

    Berna, ik zou zo snel mogelijk overhevelen en snel gaan rijden. Als hij normaal niet 's nachts komt, zal hij nu ook niets hoeven. En dan op de tijd dat hij weer honger krijgt stoppen en voeden.
    Wij hebben 2 weken geleden Eva overgeheveld van campingbed naar de maxicosi, toen naar huis gereden (10 minuten) en haar daar weer in bed gelegd. Ze was wel wakker geworden en lekker aan het lachen (de vrolijkerd!) en ik heb haar in bed gelegd en gezegd dat ze maar weer lekker moest gaan slapen en dat deed ze vervolgens ook! Tussen ongeveer 19 en 7 uur is haar 'slaapmodus' aan en maakt het blijkbaar niet uit wat we doen :).
     
  12. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja als wij 's avonds op visite zijn en we gaan rond 0.00/1.uur naar huis lukt dat ook wel.. denk dat we dat gaan doen dan hoop ik dat we van 4 tot 8 ff flink kilometers kunnen maken...
    En dan 's morgens in huis eerst heeeeel zachtjes doen haha
     
  13. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij rijden eigenlijk ook altijd 's nachts. Hebben we altijd zo gedaan en het lijkt me met een kindje eigenlijk fijner. Wij gaan volgende week weer richting Zweden en dan willen we rond 23.00 aanrijden, en dan zijn we rond 11.00 'ochtends op de camping. Jelle zit nu dan wel in een gewone autostoel, maar vorig jaar zat hij nog in de maxicosi. Toen hebben we de rit wel in 2 dagen gedaan, ook omdat hij nog maar 10 weken oud was... :)

    Overdag rijden lijkt me helemaal vervelend voor die kleintjes, ze mogen en kunnen niks omdat ze vastzitten en Jelle kennende gaat hij dan echt vervelend doen en huilen enz.

    Maar goed, zelfs op de site van maxicosi staat dat een enkele keer een lagere rit geen kwaad kan. Dus ik zou zeggen: 's avonds/'s nachts rijden!
     
  14. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wij gaan in februari naar tjegie en gaan dan ook snachts rijden. als ze slaapt dan laat ik haar ligen in de maxi cosi maar als ze waker is haal ik haar er even uit. en dan even een frissen neus en zo en dan weer er in.

    ik moet alleen even kijken hoe ze dan is qwa voeding ze is dan 6 maanden dus als het goed is geen voeding meer s'nachts maar ja daar kan ik nog niks over zeggen
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan morgen weg, en gaan toch overdag rijden. Ik ben laatst met Eva naar familie gegaan en heb 2x 2,5 uur in de auto gezeten, 2 uur ging goed, maar toen was ze het wel echt zat (op de terugweg was ze het al wel eerder zat :(). Maar ik ben dus bang dat ze 's nachts misschien niet gaat slapen, omdat ze in de maxicosi niet echt lekker kan liggen, tja en dan, 's nachts telkens stoppen lijkt me ook niets (ik vind het een beetje eng). Dus dan maar overdag, om de 2-3 uur even zeker een half uurtje stoppen, lekker relaxen en weer verder gaan. Zolang we haar bezig houden, zal het wel goed gaan denk ik (het ging laatst dus niet zo goed omdat ik alleen met haar weg was).

    Ik laat nog even weten hoe het gegaan is!
     

Deel Deze Pagina