Vakantie voorbij en weer naar school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door princess79, 18 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princess79

    princess79 Bekend lid

    17 mrt 2011
    892
    66
    28
    Vrouw
    Maandag beginnen de (basis)scholen weer (hier)
    6 weken vakantie zit er weer op.
    Had van mij nog wel 2 weken langer mogen duren.
    Moet weer even wennen geloof ik
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier nog twee weken te gaan.

    Tip: verhuis naar België. Wij hebben negen weken vakantie :)
     
    princess79 vindt dit leuk.
  3. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Hier begint het ook morgen weer.
    Van mij had het echt ook veel langer mogen duren.

    Het leek heel lang toen de vakantie begon maar het is voorbij gevlogen!
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze kinderen hebben een weekje langer vrij. Zelf (ik ben juf) ga ik komemde weeknweer twee dagen naar school. En ik heb afgelopen week thuis ook alweer het nodige werk verricht.
    Om heel eerlijk te zijn vind ik het wel prettig om zo langzamerhand weer rustig op te starten. Ik begin m'n school wel weer te missen.
     
  5. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier hebben we gelukkig nog twee weken te gaan. De vakantie mag van mij best nog langer duren, echt heerlijk om lekker rustig aan te kunnen doen en met de kids op stap te gaan.
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zijn die 6 weken ook omgevlogen maar ik vind het ook wel weer tijd worden voor een beetje actie. We worden echt lui van de vakantie. Kinderen hebben er ook weer zin in. Ben zelf alweer 2 weken aan het werk en zag er eerst tegenop maar toen ik er eenmaal was vond ik het ook wel weer leuk en prettig.
    Het enige waar ik tegenop zie zijn alle zaken er omheen, huiswerk, sporten etc maar als je eenmaal weer in die flow zit gaat het ook wel weer vanzelf.
     
  7. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Nou dat is inderdaad ook waar ik niet op zit te wachten! Alle sport lessen en alles eromheen!! Maar goed, aan de andere kant is het gewone leventje met school en werken ook wel weer lekker! M'n meiden moeten ook even omschakelen merk ik, ach na een paar dagen zitten ze er weer volop in!
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Aan de ene kant vind ik het wel weer lekker dat de kids morgen weer naar school gaan, maarten de andere kant vind ik het weinig moeten ook wel lekker.
    De kids hebben er weer zin in en dat is het belangrijkste.
    Morgen beginnen mijn normale werkweken ook weer, dus back to normal.
     
  9. princess79

    princess79 Bekend lid

    17 mrt 2011
    892
    66
    28
    Vrouw
    Hier hebben ze er ook zin in hoor, vind t dan alleen weer zo stil.
    Gelukkig gaat de jongste naar de Psz en dat is maar 2x dus het valt mee, vind t gewoon zo gezellig dat gekeuvel Haha

    Maar ook wel weer lekker om een beetje vrije handen te hebben
     
  10. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Stil is het bij mij nooit.
    Ik ben Gastouder en Yoshua is ook gewoon thuis en die zorgt in zn eentje al voor genoeg leven in de brouwerij.
    Zal wel weer ff wennen worden idd, maar ze zijn er wel weer aan toe.
    De oudste 2 kunnen heel goed samen, maar de laatste 2 weken merkte je dat ze elkaar teveel om zich heen hadden een ff klaar zijn met elkaar.
    Gelukkig waren de afgelopen week alle vriendjes en vriendinnetjes alweer thuis.
     
  11. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Eerst nog een weekje voetbalweek. Dat is heerlijk. Oudste krijgt weer ritme van kwart voor 9 afgezet worden en 5 uur gehaald. En de hele dag sport en spel en buiten met vrienden. Dus lekker moe aan het eind van de dag.

    En de week erna begint school. Dan hebben we weer 2 keer per week training, in de avond, zaterdag wedstrijd en daar kijk ik niet naar uit. Man geeft training en is daar dus ook druk mee. Nu al druk met voorbereiden en plannen ervan.

    We kwamen erachter dat vrijdag de enige dag is dat niemand van ons moet sporten (ik heb 4 keer per week hardlooptraining)

    En waar ik nog minder op zit te wachten is herfst, vroeg donker, kou en regen :(
     
  12. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    De oudste ging deze week weer naar school. Die vond het niet leuk dat zij als enige weg moest.

    Ik begin ergens volgende week weer en mijn man begint 4 september. Die week gaan de jongste 2 weer volle bak naar het kdv, dat was de afgelopen maanden een stuk minder.
     

Deel Deze Pagina