Vakantie Zuid-Engeland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Snoopy1979, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij willen in de meivakantie een weekje naar Zuid-Engeland. Het idee is het volgende:

    Za: boot van Duinkerke naar Dover. Overnachting in die omgeving (bv Folkestone) of meteen doorrijden naar Brighton
    Zo, ma, di: Brighton
    wo, do, vr: Jurrasic Coast (West Bay) (wandelen enzo)
    Za: naar Dover en met de boot weer naar Duinkerke

    Zou dit leuk zijn denken jullie of zijn er nog plaatsen tussendoor die we zouden moeten zien? Heb jullie nog tips voor uitjes/wandelingen/(betaalbare) overnachtingen hier? Heb voor Brighton al genoeg tips maar eventuele nieuwe tips zijn altijd welkom :)
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Beetje tussenin, maar Winchester is een super leuk typisch oud Engels stadje. Grote oude kathedraal waar aardig wat beroemde mensen van vroeger liggen, de ronde tafel en een gezellig centrum.
    New forest is ook erg mooi om te wandelen of om met de auto door heen te rijden. Er lopen hier erg veel wilde paarden rond, die kan je bijna niet missen, erg leuk voor de kinderen! Ook zijn hier veel gezellige pubs, vaak met speeltuin midden in het bos te vinden. Je hoeft hier niet op de wandelpaden te blijven, dus zorg dat je de weg goed onthoud.
    Paultons Park, erg leuk maar vooral super rustig en schoon pretpark. Als je op een zonnige zondag langer dan 5 minuten bij de achtbaan moet wachten is het druk, normaal kan je gelijk doorlopen. :roflmao:
    Southampton, erg leuke plaats om te winkelen. Ook kan je hier erg leuk grote cruiseschepen kijken. Daarnaast kan je hier ook leuke stadswandelingen doen die zelfs nog gedeeltelijk over de oude stadsmuren gaan. Ook het Titanic museum kan je hier vinden, evenals de Titanic pub. Verder kan je hier een stadiontour door St Mary's, het voetbalstadion van Southampton doen. Een voetbalwedstrijd bezoeken is hier ook erg leuk met de kinderen. Men is super kindvriendelijk.
    Eventueel zou je nog een dagje londen kunnen doen. Dit is vanuit Southampton een dik uur met de trein.

    Zorg wel voor gevarieerde kleding, ik heb het daar in de meivakantie 10 en 30 graden meegemaakt...

    Veel plezier alvast en mocht je verder nog vragen hebben stel ze getust.
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Ohja is het niet makkelijker en goedkoper om te vliegen? Zowel Brighton, Southampton en Bournemouth beschikken over een vliegveld, alhoewel de laatste dacht ik niet meer op Amsterdam vliegt. Daarnaast is Londen gatwick ook goed te doen. Er gaat een trein naar de hierboven genoemde plaatsen.
    Je zou eventueel een huurauto kunnen huren, maar ik heb geen idee wat dat kost aangezien ik daar ter plekke een auto tot mijn beschikking heb.
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh die wilde paarden, mijn jongste is gek van paarden dus die zou dat helemaal geweldig vinden!
    Dat pretpark klinkt ook superleuk!
    Wij gaan liever met onze eigen auto en ik vlieg liever niet. Het is voor ons 2 uur naar Duinkerke en dan 2 uur met de boot, dus goed te doen.
    Met de kleding houden we inderdaad rekening, winterjas, regenjas en zomerkleding gaat mee ;)
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Ja pretpark is echt super mooi en rustig, mijn kinderen gaan ondertussen liever daar naar toe dan naar de Efteling en of Disney omdat ze hier niet hoeven te wachten zodat ze 6 attracties in een uur kunnen doen ipv 6 op een dag.
    Wel is de entreeprijs vrij hoog, daarentegen heb je met 4 personen een lunch, toetje en drinken voor in totaal €12 dus dat maakt de entreeprijs weer goed.

    In mei zijn er ook veel veulentjes, extra leuk voor je dochter!
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Cin85 heb je toevallig ook ervaring met kamperen in Engeland? Zat te kijken naar hotels in New forest maar dat wordt wel prijzig.... campings zien er goed uit en het is natuurlijk geweldig als er paarden langs je tent lopen ;)
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Nee sorry, geen ervaring mee. Kom soms wel Nederlanders tegen die daar op vakantie zijn en kamperen, heb nog geen negatieve ervaringen gehoord. Je zou eventueel ook kunnen kijken naar een stacaravan op een camping? Net wat luxer dan gewoon kamperen en goedkoper dan een hotel. Of een bed and breakfast? Ook zijn er in the new forest verschillende pubs met overnachtingsmogelijkheden, daar lopen de paarden ook gewoon langs het raam.
     

Deel Deze Pagina