Vallen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JaneyJ, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaneyJ

    JaneyJ Fanatiek lid

    15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Na 3 jaar eindelijk zwanger, en dat wil ik graag zo houden. Maar nu heb ik even een vraagje.
    Hoe gevaarlijk is het als je tijdens je zwangerschap komt te vallen? Op je voorkant en op je achterkant?
    Ik was namelijk in januari begonnen met motorrijles. Nu val je daar niet zo heel erg vaak, maar het kan gebeuren natuurlijk.
    Ook skeeler ik wel eens, maar ook daarmee kan je vallen.
    Ik vind het nu een beetje eng worden om deze activiteiten uit te voeren. Want stel nu dat ik val? Wat zijn dan de risico's?
    Of kan ik beter stoppen met deze dingen? Wat zijn jullie ervaringen en meningen?
     
  2. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Tot de 12e week zit je kindje nog achter je schaambot, en kan er weinig mee gebeuren.
    Je kind zit sowieso erg goed verpakt in een dikke baarmoeder met veel vruchtwater om hem heen, dus hij is vrij goed beschermd.
    Toch zou ik tijdelijk stoppen met die activiteiten, het zijn maar een paar maanden. Stel dat je wel een keer het stuur van je motor in je buik krijgt ofzo.. je bent nu kwetsbaarder dan toen je nog alleen was.
    Ik zou met mijn pasgeboren baby in een draagzak ook die activiteiten niet gaan doen. (oke dan issie wel wat kwetsbaarder!)

    Maar dat is hoe ik erover denk.
     
  3. Wen26

    Wen26 VIP lid

    16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ten eerste, gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik vind je vraag lastig, want ik heb er geen ervaring mee... maar ik was zelf denk ik in ieder geval niet zwanger op de motor gestapt. Lijkt me toch een beetje gevaarlijk, want inderdaad... stel je voor dat je valt!

    succes meid!
     
  4. nance158

    nance158 Actief lid

    15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik vermijd alle dingen die mij kunnen doen vallen. Al moet ik wel zeggen dat ik voor de kleinste rede val. De laatste keer tot nu toe was ene aantal weken terug en had toen een gekneusde onderrug. Verder ben ik nog wel eens gestruikelt over een telefoonkabel ben ik flauw gevallen terwijl ik in een zwembad naar het afzwemmen van mijn neefje stond te kijken op een trap en ben ik nog eens gewoon op mijn gezicht gegaan. Ik heb voor kort nog achterop de motor bij mijn vriend gezeten maar het maar aan niemand verteld hihihi. Als ik val draait mijn lijf zich automatisch naar de zij.

    Ik wil je geen dingen verbieden maar kijk alsjeblief uit.

    Liefs nance158
     
  5. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Als ik van jou was, zou ik ook wat voorzichtiger zijn en die "gevaarlijke" dingen laten... :oops:

    Nu de eerste 3 maanden zit je baby nog veilig achter je schaambot. Als je dan zou vallen kan het weinig kwaad... Maar na een week of 16 zou ik die dingen écht niet meer aandurven.

    Mijn nichtje was met 20 weken "gevallen" bij het wandelen met de hond. Ze was met haar buik boven op de hond terecht gekomen en had nergens pijn. De eerstvolgende keer dat ze op controle moest, had ze dit wel vermeld in het ziekenhuis...
    In het ziekenhuis heeft ze toch onder haar voeten gekregen omdat zoiets écht wel ernstige gevolgen kan hebben :)
     
  6. Shannah

    Shannah Actief lid

    24 apr 2008
    197
    0
    0
    Secretaresse
    Dag Janny,
    Ik ben met de eerste met 7 maanden zwangerschap van de trap gevallen; van de bovenste tree op m'n billen en zo langzaam aan van billen naar bovenrug totdat ik beneden was. Heeeeele harde buik gekregen die niet meer over ging. Naar het ziekenhuis geweest (ik was in het buitenland helaas) en pillen mee gekregen. Thuis vk gebeld die heeft mij geadviseerd in een warm bad te gaan liggen; dat was het medicijn! Ik zal alleen van boven tot beneden bont en blauw.
    Met de tweede zwangerschap door mij enkel gegaan en voorover op m'n bolle buik gevallen. Niets aan over gehouden.
    Nu bezig om zwanger te worden voor derde (en hopende geen rare ongevallen meer!).
    Je baby is goed beschermd in je buik, maar het gevaar opzoeken zou ik niet doen.
    Veel plezier met je zwangerschap en wens je een fijne bevalling toe.
     
  7. JaneyJ

    JaneyJ Fanatiek lid

    15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Bedankt voor jullie meningen. Die skeelers laat ik maar even in de kast. Maar met motorrijden ga ik toch nog heel even door. Ik heb namelijk binnenkort examen. Zodra ik het rijbewijs heb, moet het motorrijden ook maar even wachten totdat ik goed en wel bevallen ben. Maar om nu te stoppen nu ik zo ver ben, is toch wel heel moeilijk. Zowel de motorinstructeur als de gyn zeggen dat het geen kwaad kan om ermee door te gaan. Als ik maar niet val, na 3 maanden...
     
  8. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vergeet niet dat de meeste "ongelukjes" thuis gebeuren he...

    en ze gebeuren vaker wanneer je "overdreven" op probeert te letten niet te vallen...

    juist als jij bijv. met een bord eten loopt en je denkt "oh laat dat bord a.j.b niet vallen, valt ie juist" ;)

    als je net in een nieuwe auto rijdt en je wilt geen schade en gaat heel "voorzichtig" rijden, rijdt je er vaak juist een deuk o.i.d. in...

    probeer er gewoon niet al te veel stil bij te staan, in principe kun je doorgaans de dingen blijven doen die je altijd al deed voor de zwangerschap...

    vallen houd niet altijd in dat er ook gelijk iets met de kleine gebeurd...

    ik was zwanger, had al een aardig buikje en viel echt zo bikkelhard precies met mijn buik op de middenreep van de traptrede dat ik echt doodsbenauwd was dat er iets met de kleine was, maar na bezoekje aan vk (angelsound had me het hartje thuis al laten horen) en voor de zekerheid echo gemaakt was de kleine "gewoon" lekker druk bezig...

    ze worden ontzettend beschermd door de placenta die er ook nog eens voor zit, dat je echt niet direct bang hoeft te zijn meid...

    veel succes met je zwangerschap
    gr.smoekie
     
  9. matje

    matje Niet meer actief

    allereerst gefeliciteerd dat het nu eindelijk gelukt is!
    ik zou inderdaad de gevaarlijke dingen wat minder gaan doen.
    op zich kan een val niet zoveel kwaad werd mij gezegd
    ik heb zelf epilepsie en val dus regelmatig, ook op mijn buik!

    ik hoop dat het allemaal goed gaat bij je!

    liefs xx
     
  10. Mammie Patricia

    Mammie Patricia Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Ik ben ook een keer gevallen toen ik zwanger was van me dochtertje ,gelukkig kon ik me nog goed afzetten op me handen!
    ...het is toch wel altijd oppassen!
    matje in jouw geval heb je zelf vaak niet dan in de hand ,en als ze tegen je hebben gezegt dat het op zich niet zoveel kwaad kan een val ,dan is het toch weer een geruststelling!

    Groetjes
     
  11. onsukkie

    onsukkie VIP lid

    29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Bij twijfel NOOIT doen, zeker niet als het om zoiets bijzonders gaat als een nieuw leven.
     

Deel Deze Pagina