Valse complimenten.

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinegup, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je een compliment krijgt en denk oh, wat lief. Om er vervolgens een gemene sneer achteraan te krijgen.

    Het gebeurde hier gisteren. Iemand gaf aan dat mijn hond er slank en gezond uitzag, waarna ze snauwde dat ze wel nog dunner mocht worden:confused:... Zeg dan niets:mad:.

    Herkenbaar voor iemand?
     
  2. Manque

    Manque Niet meer actief

    Nee, dat niet. Ik heb wel iemand in mijn omgeving die me een heleboel complimenten gaat lopen maken dat ik dingen goed kan e.d. en me vervolgens allerlei klusjes toeschuift.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Jaaaa ik heb zo ook iemand in mn omgeving, zeer irritant. Niet iemand waar ik helaas zo afstand van kan doen.
    Maar die zegt dus niet eens direct die sneer maar door een andere opmerking snap je dus precies wat ze bedoeld.
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik weet even geen voorbeeld maar ik ken jouw verhaal wel, ik ken ook een aantal mensen die een ongemeend compliment geven om er vervolgens een kut opmerking achteraan te plakken.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Hier ook zo eentje, mijn schoonmoeder.
     
    Mopa36 vindt dit leuk.
  6. mama en zoon

    mama en zoon Bekend lid

    27 jan 2017
    740
    209
    43
    Als zwangere heb ik het vaak moeten ontgelden. Volgens mijn schoonmoeder had ik een mooie buik die op mijn heupen was gaan zitten (maw ik had gewoon een dikke kont).
     
    Orselia en Lies1611 vinden dit leuk.
  7. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Momenteel ben ik best ziek en om mezelf mentaal sterk te voelen blijf ik mijn uiterlijk verzorgen. De buitenwereld ziet daardoor gelukkig niet echt dat ik ziek ben. Ik was dan ook wel blij met het compliment dat ik er goed uitzie, totdat er achteraan kwam dat het allemaal wel mee zal vallen als ik nog de energie heb om mezelf te verzorgen. En bedankt!

    Maar gelukkig heb ik niet structureel iemand om me heen met valse complimenten. Dat zou ik heel irritant vinden.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ik ken er ook wel 1 ja. '' Ik ben zo trots op je dat je vwo deed, maar wel ontzettend teleurgesteld in je dat je gestopt bent na het 5e jaar.'' (die gene was blijven zitten en wilde graag het leger in en is dus die opleiding gaan volgen) Ja zeg dan gewoon helemaal niks, alsjeblieft hey. Hoe je eerst iets positiefs weet te verzinnen en dan vervolgens het in 1 ademteug weer weet te verpesten door iemand de grond in te boren. Ik vind dat altijd heel knap.:D
     
  9. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ja laatst nog.
    Ging erover dat ik nog steeds meerdere keren wakker wordt van onze zoon in de nacht en dat me dat soms opbreekt als me een drukke dag wacht.
    Zegt ze met zo'n nare blik van boven tot onder;
    Dat zie je niet aan je, IK was afgevallen door die gebroken nachten. Zat geen grammetje meer aan Mn lijf.

    Ik mag idd wel wat kilo's kwijt. :rolleyes:
     
  10. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Deze vind ik wel slim bedacht :D maar of ik er op in zou gaan is een andere discussie:p
     
  11. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Sommige dingen zijn inderdaad echt heel gemeen:( zal daar dan eigen onzekerheid en/of jalouzie achter zitten?
     
  12. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

    Misschien, maar sommige mensen zijn gewoon niet aardig. Wellicht hebben ze andere kwaliteiten dan vriendelijkheid. :D;)
     
    Nimue, Nescio en kleinegup vinden dit leuk.
  13. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb een kennis en die zegt altijd dingen als "jeetje, ik zou willen dat ik me wat minder druk maakte om mijn uiterlijk" of "goh, het moet heerlijk zijn om het niet erg te vinden als je huis een troep is". Dat soort dingen. Ik weet oprecht nog steeds niet of ze het nou als een compliment bedoelt, maar er zit altijd een component in van 'euh...'
     
    Orselia, Athina, RoxannaG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb wel een collega die altijd wel een compliment maakt over kleding en uiterlijk. Maar dan ook echt altijd en bij iedereen. Wel aardig maar voelt toch wat vreemd.
     
  15. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Mijn schoonzus heeft altijd complimenten waarvan ik weet dat ze het niet meent
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Nou niet die specifieke voorbeelden, maar dat soort opmerkingen bedoelde ik dus ook.
     
  17. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Niet zo zeer een compliment, wel de meest kwetsende opmerking die ik ooit gehad heb verkapt als 'aardige' boodschap:
    Dat ik maar bofte omdat mijn dochter door haar prematuriteit meer recht had op medische onderzoeken en ik dus gelukkig de onzekerheid van een nieuwe moeder in de kraamtijd nooit heb hoeven ervaren.
     
  18. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    #18 DastyQueen, 20 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2017
    Dat doe ik bij mensen die ik niet aardig vind maar waar ik wel "beleefd" tegen moet blijven :|

    Edit... zo heeft mijn moeder een vriendin die ik echt heel stom vind. Ik kan mijn moeder lekker op de kast jagen als ik dat soort opmerkingen tegen haar vriendin maak... bijv. Goh wat zit je haar goed naar de kapper geweest? En daar achteraan... jammer dat die verf van je kapper geen grijze haren dekt... dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat mijn moeder het schaamrood op haar kaken heeft en in de avond gepikeerd opbelt... en ik heb inwendig echt lol!
     
  19. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Jaaahhhhh hier ook:mad: sinds vorig jaar oktober heb ik problemen met mijn nek en schouders. Om een lang verhaal kort te maken, al vanaf mijn jeugd (10 jaar) was ik scheef, mijn ene schouder, bil hing zeker 4 cm lager dan de ander. Altijd mee doorgelopen (wel doorverwezen ergens heen, maar volgens m'n ma wilde ik daar niet heen:eek: alsof je een keus hebt??! Waarschijnlijk had ze zelf geen zin..)

    Maargoed altijd wel rugklachten maar ik ben geen pieperd en ga maar door! Tot vorig jaar oktober, klachten van mijn nek en schouders niet normaal. Ahh slijmbeursontsteking zei de huisarts spuiten er in en klaar.. eh nee dank u!
    Ik ga eerst eens even kijken of het niet iets anders is..
    Ik ben na een manueel therapeut geweest en die heeft mij in 3 keer helemaal recht gezet.
    Ik heb, zolang ik me kan herinneren van de 30 dagen in de maand zeker 20/25 dagen hoofdpijn:confused: hoe gek het ook klinkt, dat went gewoon..
    Nek, schouders, heup, rug alles stond scheef, hij zei direct dat ik nog wel lang "napijn" kon houden. Omdat je lichaam eigenlijk een nieuwe houding heeft gekregen.
    Mijn hoofdpijn is weg. Ik heb enkel nog migraine op de dag van mijn eisprong en eerste dag menstruatie. Maar dat heeft hier niets mee te maken.

    Mijn nek en schouders hebben jaren lang over gecorrigeerd om de boel "recht" te houden en nu is alles overbelast.
    Ik heb een aantal triggerpoint behandelingen gehad, linker schouder en nek, pijn vrij:thumup: alleen rechts nog behoorlijk last van. Zeker als ik een dag te veel gedaan heb.

    Ik ga altijd maar door, ook als ik me ziek voel. Ik sta altijd voor andere klaar als ze het moeilijk hebben of ziek zijn etc.

    Het valt mij op dat in het begin mensen regeerden van "fijn dat het de goede kant op gaat, fijn dat de pijn minder wordt" etc

    Om dan vervolgens wat later opmerkingen te horen van "je bent wel jong hé om nu al zulke klachten te hebben" "die pijn duurt wel lang hé, zou je nu maar niet gewoon een spuit halen bij de dokter" "de pijn kan ook tussen je oren zitten hé" o_O

    Dat maakt me echt verdrietig. En nu ik al zo'n 10 maanden bezig ben om te herstellen wordt er helemaal niet meer naar gevraagd..mensen zijn echt raar. Zo leer je je familie wel kennen..
     
  20. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Dit zijn echt sneaky opmerkingen :eek:
    Ik kan me niet voorstellen dat het als compliment bedoeld is.
     

Deel Deze Pagina