Valse negatieve of valse positieve Chlamydia test?!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Katje77, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje77

    Katje77 Actief lid

    11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hey

    Even een korte schets;
    2 jaar geleden zijn we zwanger geworden na een intensieve behandeling in de MMM... Vorig jaar is ons prachtige eerste kindje geboren. Intussen zijn we klaar voor een tweede wonder.
    Mijn partner en ik zijn 10 jaar samen. Ik heb pcos, door middel van combinaties met clomid en gonalF zwanger geworden na acht hormoonbehandelingen en 3 IUI's.

    Vandaag zat ik bij de fertiliteitsarts om een behandeling opnieuw op te starten. Routinegewijs werd er twee weken geleden bij mijn partner en ik een bloedtest gedaan. Vandaag kreeg ik te horen dat ik positief getest was op chlamydia (een 'oude' infectie weliswaar, maar voor de zekerheid werd er een kweek afgenomen om te zien of er momenteel geen infectie is die dan behandeld kan worden maar ik verwacht van niet gezien het in de waarden om een oudere infectie ging).
    MAAR; wij zijn tien jaren samen; mijn vriend heeft niet positief getest op chlamydia en ik drie jaren geleden - bij de start van onze eerste behandeling- ook niet (???!!!) - hoe kan dit? Ik ben uiteraard niet vreemd gegaan - los van het feit dat ik dit nooit zou doen, ook niet amper mogelijk voor diegenen die weten wat het is om in de MMM te zitten met hormoonbehandeling....Ik moet er niet aan denken - seks is ook een heel moeilijk punt geworden sinds de MMM.

    Ik reageerde dus heel geschrokken en moest ook gelijk wenen- want hoe leg je zo iets uit thuis...? Mijn arts zei dan dat de enige mogelijkheid die hij ziet is dat er drie jaar geleden de gevoeligheid van de test de 'oude' infectie niet gedetecteerd zou hebben. Mijn vriend wil me wel geloven we zijn niet voor niets zo lang samen - maar uiteraard zou het veel fijner zijn dat er een logische verklaring voor handen is, of een soort bewijs dat ik wel degelijk niet ben vreemdgegaan ofzo... mijn gynaecoloog zegt dat ik het moet laten rusten, gezien het om een oude infectie gaat, maar ik kan het niet loslaten en snap ook gewoon echt niet hoe dit kan...
    Stel dat ik toch een infectie heb opgelopen de laatste drie jaar; zou dit dan kunnen door een menselijke fout ivm de ontelbare bloednames die ik achter de rug heb(50tal afgelopen 3 jaar), of echo's bij de fert. kliniek, whatever...Of kan dat gewoon echt niet?

    Voor mijn huidige relatie heb ik wel andere bedpartners gehad; waar ik het zou kunnen opgelopen hebben, maar ik heb nooit vernomen van geen enkele arts na geen enkel onderzoek dat ik chlamydia zou hebben (gehad). Dit maakt het ook zo moeilijk te geloven allemaal gezien het dan toch ooit ergens had moeten opduiken zou ik denken? Hoewel mijn gynaecoloog zei dat hier amper wordt op getest tenzij bij de fertiliteit... Maar nogmaals ook heel raar dan dat er drie jaar geleden niets gezien is. Is op drie jaar tijd de gevoeligheid van zo'n bloedtest dan zo gestegen...??

    Ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent of er een andere logische verklaring is. Ik wil dit echt achter ons kunnen laten en met een propere lei dit vreselijk moeilijke -tweede- traject in kunnen zonder vreemde gevoelens bij mijn partner. Ik kan enkel en alleen nog eens zeggen dat ik echt niet ben vreemdgegaan, ik bensuper gelukkig met mijn partner en nu ook met ons gezinnetje van 3 <3. Bedrog past niet in ons beide plaatje. Dit maakt het daarom net zo moeilijk om me hier gewoon bij neer te leggen, en ik denk ook voor mijn vriend.

    Bedankt alvast voor jullie reacties !!
     
  2. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.353
    863
    113
    Ik had (dacht ik) wat vage schimmelinfectieklachten. Bij de huisarts uitstrijkje, hij heeft toen ook chlamydia getest (wist ik niet eens..). Kreeg ik de uitslag: Chlamydia. Echt wtf ik had (heb ;)) maar 1 sekspartner waar ik toen ook zo'n 3 jaar al mee had. Hij zich meteen laten testen natuurlijk want ik moest het dan wel van hem hebben (hij had voor mij wel 2 relaties gehad). Hij bleek het niet te hebben :eek: Zelfs een second opinion bij de GGD gedaan met zijn naaldenfobie, maar nee echt niet...

    Ik ging gewoon aan mezelf twijfelen..mja..antibiotica en zelf na tijdje nog bij de GGD laten hertesten en idd schoon toen. Ik heb echt nooit seks (of iets wat in de buurt kwam...) gehad met een ander, dus t bleef raar maargoed..

    Godzijdank goede relatie en hij geloofde mij ook enzo, ook nog wel eens huisarts teruggebeld in t begin, maar niet echt verklaring. Ook nooit heel erg op doorgevraagd eerlijk gezegd. Was nog jong en groen :D

    Aantal jaar later toen ik maar niet zwanger werd en dus hartstikke bang dat die Chlamydia wat gedaan had, hebben ze dit bij de gyn getest. Daar kwam uit dat ik géén antistoffen had en volgens hen betekende dat dat ik het nóóit gehad had. Anders hadden ze dat toen nog in mn bloed kunnen zien.


    Nou..bite me, ik denk dat de gyn gelijk had naar het zal altijd een mysterie blijven..
     
  3. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.353
    863
    113
    Niet een verklaring voor jou natuurlijk..maar het was net zo'n gek verhaal..
     
  4. Katje77

    Katje77 Actief lid

    11 dec 2015
    498
    33
    28
    Thanks voor je reactie! Andere meiden die mss nog iets soortgelijk hebben meegemaakt?
     
  5. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik heb ook een soort gelijk verhaal als @Lief.. Bij de GGD ooit een SOAtest gedaan waaruit Chlamydia kwam, partner van toen niet getest maar gewoon meebehandeld. Toen wij voor de eerste onderzoeken bij de huisarts kwamen vertelde ik dus dat ik ooit Chlamydia had gehad. Toch werd er nog een bloedtest gedaan, en deze was negatief! Of het jaren geleden dan een vals positieve test was of nu een vals negatieve, geen idee. Gek is het wel.
     
  6. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hihi, ik wil graag eventjes reageren. Bij onze ivf behandeling is ook een oude chlamydia infectie naar voren gekomen. Middels een laparoscopie kon de arts zien dat ie besmetting ongeveer 15 jaar oud moest zijn. De infectie heeft de nodige ravage aangericht. Verklevingen en meer. Volgens mij blijven de antistoffen in het bloed. Ligt er wel een beetje aan of ze het testen. Onze fertiliteitsarts testte wel op Soa's, maar mijn huisarts heeft ooit een uitstrijkje gemaakt zo'n 10 jaar geleden en hierin kwam de chlamydia niet naar voren. Ik heb mijn huidige man ook niet besmet met Chlamydia. En ik ben ruim 10 jaar getrouwd. Je hebt het gehad, betekend het volgens mij, en meer niet.

    Een menselijke fout kan natuurlijk altijd, maar de kans lijkt me erg klein, zeker in de medische wereld.

    Chlamydia is altijd een beetje taboe! Ik kreeg er een beetje vies gevoel bij, terwijl ik het nooit heb geweten, dat ik besmet was. Alsof ik een enorme viespeuk was. Mijn man is gelukkig heel luchtig erover. Geweest is geweest.

    Ik heb er me ook vreselijk schuldig over gevoeld! Maar laat het gaan!

    Wij zijn momenteel ook bezig voor nr. 2! Veel succes!
     
  7. Katje77

    Katje77 Actief lid

    11 dec 2015
    498
    33
    28
    Bedankt allemaal voor de reacties. Morgen zie ik de gynaecoloog weer ( wel een andere) dus dan nog eens verhaal vragen.... Thanks !
     

Deel Deze Pagina