Van 5 naar 4 flessen, en toch weer terug naar 5?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door GDuif, 12 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hoi allemaal!

    Ons meisje zat vanaf begin juli op een strak tijdschema mbt de flessen. Op advies van het cb, omdat ze overdag slecht sliep en snachts ook niet al te best. Dat werkte super! Overdag was het eindelijk genieten van ons meisje. Hele dag vrolijk en zodra ze moe werd, ging ze ook goed slapen. Snachts sliep ze nog niet door, meestal moesten we tussen 5 en 6 even speentje erin doen, maar dat is prima.

    Ritme was toen: 7-11-15-19-23. Ze kreeg 150/5.

    Tot ruim een week geleden, ze ging de flessen steeds onrustiger drinken en ging ook flessen weigeren. We zijn toen overgegaan naar vier flessen en een andere speen ( een 2 speen). De 23 u fles lieten we vervallen ( daarvoor maakten we haar wakker). Flessen drinken gaat nu weer goed.
    Die eerste nacht werd ze om 6.15 wakker, speentje erin en mevrouw sliep door tot 7.45 u. Tweede nacht weer zoiets. Om acht uur in de ochtend krijgt ze nu haar eerste fles, om acht uur savonds de laatste fles.

    Maar nu is het overdag zo onrustig. Ze moppert veel, huilt af en toe ook hard erbij, slaapt weer slechter. En snachts gaat het ineens ook stukken minder. Ze wordt soms wel vier keer wakker, eerste keer al voor middernacht. Na een week slapeloze nachten, begin ik er nu toch over na te denken om ons oude vijf flessen schema weer op te pakken.

    Misschien dat dat flessen weigeren wel andere oorzaak had, dan teveel melk? Dat dachten we toen namelijk.

    Zouden jullie weer terug gaan naar het oude schema? Voeden op verzoek werkt bij ons meisje niet, we hebben echt gemerkt dat een vast ritme voor haar het fijnst is.
     
  2. Logan

    Logan Niet meer actief

    Met een halfjaar 'moet' je sowieso op vier flessen zitten. Ik zag dat ook niet echt gebeuren, om andere redenen.
    Het schema is/was hier hetzelfde. Wij doen nu rijstebloem in de fles van 19.00 uur en daar slaapt hij op tot 06.00 uur. Af en toe inderdaad de speen kwijt maar dat zal nog zo blijven.
    Geef je al iets van groente of fruit? Slaapt ze overdag nog wel nu? Ik merkte dat bij overdag slecht slapen het snachts ook drama was.
     
  3. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ja, dat is hier ook zo. Alleen slapen overdag gaat niet goed nu, we mogen blij zijn als ze drie keer een half uurtje slaapt. Dat is veel te weinig, dus is ze snel mopperig. Maar het wil nu gewoon even niet. Voor vorige week ging dat dus wel goed, sliep ze sochtends een uur, begin van de middag zo'n 2,5 uur en in de namiddag nog een klein half uurtje. Helaas zijn we dat ritme nu helemaal kwijt....daarom dacht ik: misschien toch terug naar de vijf flessen...?
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Wat een onzin dat je op 4 flessen moet zitten.....
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Je kan het toch gewoon proberen... dan zie je vanzelf wel of het beter gaat of niet...
    Zoals het ni gaat werkt het in ieder geval niet

    Misschien kan je de flessen om de 3,5 uur geven dan kan je er gewoon 5 geven.
     
  6. Logan

    Logan Niet meer actief

    Vond ik ook. Vandaar de aanhalingstekens.
     
    Hopsatee en Biny vinden dit leuk.
  7. Logan

    Logan Niet meer actief

    Hmm.. ik heb eigenlijk geen tips maar ik herken het. Hier was slapen overdag ook altijd een gevecht maar ineens ging het goed. Heb je eventueel een draagdoek? Dan heb je wel je handen vrij en misschien dat het slapen dan lukt? Qua flessen gewoon je gevoel volgen hoor.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wil je bijvoeding geven? Dan hoef je de vijfde fles niet te geven maar kun je een extra eetmomentje introduceren.
     
  9. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Mijn zoontje sliep op die leeftijd ook niet veel overdag. Misschien kan je van 3 slaapjes naar 2 proberen? Werkte hier goed. Voordat hij 1 werd sliep hij nog maar 1 keer overdag.
     

Deel Deze Pagina