Van 6 flessen naar 5?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door csods, 8 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Hallo dames

    Ik heb een vraag mijn zoontje is nu 11weken en krijgt nog 6flessen van 120cc+4. Afgelopen dagen drinkt hij zijn flesjes bijna nooit leeg hij laat altijd 30/20cc over. Ik voed hem om de drie uur. Hij slaapt de nachten al door. Ons schema ziet er meestal als volgt uit

    05.00 – 09.00 – 12.00 – 15.00 – 18.00 – 21.30.

    Als ik hem zijn fles aanbied is het niet zo dat ik zie dat hij echt honger heeft hij begint wel met drinken maar is tussendoor veel met andere dingen bezig en weinig interesse voor de fles.
    Aangezien hij ze meestal niet opdrinkt dacht ik eraan om 5×150 te geven? Wat denken jullie?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Welke fles wil je eraf gaan halen dan?
    Als hij (vanzelf) de late fles of vroege fles niet meer drinkt omdat hij nog slaapt dan is dat het moment om een fles eraf te gaan halen en de rest wat hij 'tekort' komt op te vangen in de rest van de flesjes.
    Als hij structureel altijd een beetje fles laat staan is dat juist reden om niet naar minder flesjes te gaan met meer cc. Waarom zou hij ineens we 150 drinken en nu geen 120?

    Ons zoontje dronk alle flesjes leeg alleen ging de late fles van (23.00) moeizamer omdt we hem uit een hele diepe slaap moesten halen voor een paar slokjes voor hij weer in slaap viel.
    We hebben hem dus op een gegeven moment laten liggen en de laatste fles om 20.00 (nu 19.30) gegeven.
    Tegenwoordig slaapt hij van 20.00/20.30 tot 8.00 en zitten we op vier flessen.
    Hij geeft het dus min of meer vanzelf aan.
     
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Precies zoals hierboven, kijken of je de vroege of late fles kan laten vallen. Voor jullie ook erg fijn! Vooral die van 05.00 uur kan je vast missen als kiespijn ;)
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als hij na drie uur nog niet echt honger heeft is er niks op tegen om wat langer te wachten met de volgende fles. Het Is ook wel fijn als hij gewoon lekker doordrinkt en je hem er niet de hele tijd weer bij hoeft te trekken. En een grotere fles aanbieden snap ik dan ook wel, als er meer tijd tussen zit heeft hij mogelijk meer honger. Hij is duidelijk niet zo'n baby die gewoon maar door blijft drinken, dus aanbieden kan geen kwaad.
    Probeer het eens, dan zie je wel.
     
  5. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Of je kijkt of je er tussendoor wat langer tussen kan laten zitten...
    Dan kom je op 5 flessen uit. Zou niet meteen ophogen, maar kijken of hij 4x 120 cc en 1x 150 cc ook prima vindt.

    08:00
    12:00
    16:00
    20:00 (deze misschien 150/5)
    05:00 (nachtvoeding)

    Die nachtvoeding zal hij dan waarschijnlijk steeds later willen drinken, totdat hij samenvalt met de ochtendfles.
     
  6. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ja ik dacht dus misschien heeft hij dan meer honger en drinkt hij dan beter de fles? Nee zeker niet, als hij vol zit zit hij vol kan ik proberen wat ik wil maar gaat er niet in.
     
  7. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Tijd terug kreeg hij nog 7voedingen eentje om 23.30 maar hiervoor moesten we hem al wakker maken en dan voor paar slokken toen is die dus vervallen. Zou fijn om die van 5 te laten vervallen maar zou niet weten hoe. Ik vind het zo raar dat na paar uur hij de fles van 5.00 ook niet altijd opdrinkt.
     
  8. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ja zeker als ik die zou kunnen laten vallen zou heerlijk zijn. Maar hoe?
     
  9. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ik zou die van 5 bijv willen afhalen. Ik dacht als ik er langer tussen laat dat hij meer honger heeft en dus meer zou drinken. Maar het me hierom dat hij eigenlijk nooit zijn flesjes drinkt soms gwn een fles laat staan in de middag
     
  10. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Geef hem om 05:00 gewoon 120/4. Drinkt hij minder, maar gaat wel verder slapen, dikke prima. Uiteindelijk wordt dat 06:00 (en dan verklein je de fles) en daarna 07:00 (en dan vervalt de fles van 08:00). En dan zit je op 4 flessen.

    Helaas kun jij geen flessen laten vallen. Dat zal je zoon echt zelf moeten doen. En over het algemeen geven ze heel goed aan welke fles ze wel of niet willen drinken.
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ben bang dat jij hem zelf niet kunt laten vallen inderdaad.
    Als hij zeg er wakker voor wordt dan heeft hij hem nodig.
    Rond die leeftijd kwam mijn zoontje ook rond 5 uur voor een flesje....is een heel normale tijd die hij vanzelf gaat verschuiven.
     
  12. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Mijn idee erachter was puur zodat hij weer wat meer binnenkreeg want ik ben dan bang dat hij niet genoeg binnen krijgt. Vandaag kwam hij om 06.30 en dan geef ik hem de fles en dan drinkt ie in het begin goed maar gaat steeds meer spelen met de fles zeg maar. Hij heeft 70ml laten staan na een hele nacht is toch niet goed? En dan gaat hij wel op zijn handjes sabelen dus ik snap het niet helemaal
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Hoe zwaar is hij?
    Gemiddeld 150 cc per kilogram gewicht. Maar als hij tussen de 120 en 180 zit is het ook goed.

    Mijn dochter liet van de ochtend fles rond de 3 maanden ook vaak een hoop staan. En dronk de fles daarna weer normaal. Dan wilde ze gewoon echt niet meer.
    Sowieso dronk mijn dochter met grote regelmaat heel slecht. Ik heb me daar ook druk om gemaakt. En weet je, ze ging daar geen druppel extra van drinken. Ik heb dat op een gegeven moment echt los gelaten. Groeit ze goed, is ze tevreden en plast ze genoeg, dan krijgt ze blijkbaar genoeg melk binnen.
    inmiddels krijgt ze nog maar 1 fles, de rest wil ze gewoon echt niet. En ik weet wel dat melk het eerste jaar de hoofdvoeding is, maar daar is mijn dochter het gewoon echt niet mee eens...
     
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Welke speen zit er op de fles? Gaat het niet te langzaam voor hem waardoor hij de interesse verliest?
    Verder zou ik eens proberen op verzoek te voeden i.p.v. stipt om de 3 uur. Best kans dat hij na 3,5 - 4 uur zelf komt en dan wel meer trek heeft en z'n fles leeg drinkt.
    Ja, dan drinkt hij misschien maar 5 flessen, maar 6 flessen die voor de helft leeg gaan is altijd nog minder dan 5 flessen die (bijna) helemaal leeg gaan. Zou dat gewoon eens proberen en dan een paar dagen even bijhouden wat hij in totaal per 24 uur binnen krijgt.
     
  15. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Hij is 5700kg. Ik begrijp je volkomen ik maak me ook erg druk dat hij misschien niet voldoende binnenkrijgt. Loop ik steeds te piekeren. Ik ga het proberen los te laten hij groeit wel goed en ook plasluiers dat wel.
     
  16. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Dat zou kunnen aangezien hij er nutriton bij krijgt. Heb wel 't idee dat er genoeg uitkomt maar misschien niet? Ik hou zowiezo altijd bij wat hij binnen krijgt.
     
  17. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik snap het hoor. Ik maakte me ook druk, zeker met het mooie weer. Maar weet je, het helpt geen druppel ;)
    Na een periode van slecht drinken, ging mijn dochter altijd inhalen. Dronk ze ineens heel veel. Ik ben maar gewoon op haar gaan vertrouwen.
    De tip van een grotere speen vond ik ook goed. Hou het gewoon een beetje in de gaten. Komt vast goed!
     
  18. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Ik ga het proberen uit te vogelen bedankt voor het meedenken! Xx
     
    Betsy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina