Van bv naar fv, 5 maanden oud

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door woman1988, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Zoontje was gister 5 maanden oud. Ik gaf tot 1,5 week terug volledig bv, maar hij kwam snachts weer steeds vaker voor voeding (3 keer tussen 23.00 en 6.00) en dronk dan ook echt gulzig, overdag dronk hij veel minder goed naar mijn idee. Dit in combinatie met een spokende peuter heeft mij doen besluiten te stoppen met bv, zodat papa ook snachts voedingen kan doen.
    De bv loopt erg hard terug en ben in week tijd van 6 naar 2 voedingen aan de borst gegaan. Morgen ga ik ook de ochtendvoeding eraf halen.
    Zoontje slaapt nu wel beter en vooral ook rustiger maar hij komt tot nu toe wel vaker dan dat volgens het boekje eigenlijk zou moeten.
    Gister en vannacht zag het er als volgt uit..
    7.30, 12.00, 16.00, 19.30, 1.30 en 6.00
    Die van 6.00 is dus eigenlijk iets te vroeg want ik probeer hem overdag weer aan te sturen richting 16.00 en 19.30
    Hij drinkt 150 plus 5 en de laatste fles 180 plus 6..
    als ik dus alles ga vervangen voor flesvoeding komt hij op teveel kunstvoeding. Heb tijdje terug ook al rijstebloem geprobeerd, dat maakte toen geen verschil. Van hapjes maakt hij nog niet zoveel. Doet zijn mond niet goed open en zuigt wat van de lepel af.
    Moet ik hem eerst nog maar even volgen met zn voedingmomenten snachts en hopen dat het vanzelf gaat verschuiven?
    Nog tips?
    Een droomvoeding rond 23.00 wil hij helaas niet!
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je hebt, vrees ik, een beetje een ongelukkig moment gekozen voor die switch. Op deze leeftijd krijg je meestal meer honger, dat lees je wel vaker in topics op dit forum. Voor een kindje dat tot hiervoor gewoon was om naar eigen behoefte te drinken aan de borst, is het risico op overvoeden met fv dan wel groter, denk ik.

    Maar goed, daar valt nu niet veel aan te doen. Honger is honger. Zorg er wel voor dat een fles minstens twintig minuten duurt, zodat er geen risico is op blijven drinken uit gewoonte.
     
  3. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hij was bij laatste controle 7,7 kg en 67,5 cm trouwens. Controle daarvoor 7,4 kg dus was op bv in maand tijd ook vrij weinig gegroeid
     
  4. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ja is misschien ook wel zo, maar maandag moet ik weer werken en vorige week donderdagnacht maar 2 keer een uur kunnen slapen en toen was ik er echt klaar mee. Haalde meestal maar 4 uurtjes per nacht en dat ook nog eens meerdere keren onderbroken
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh je moet het mij niet vertellen hoor, ik begrijp je volledig. Twaalf maand bv nu, nog geen nacht langer dan vier uur na elkaar geslapen, en een fulltime job.

    Ik wou gewoon even duiden dat je niet té veel van je kindje moet verwachten op dit moment in de ontwikkeling.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    5x150/5 en 1x180/6 is toch hartstikke mooi!
    Hij heeft blijkbaar wat in te halen en drinkt vanzelf weer minder als hij het niet meer nodig heeft.
    Wanneer hij toe is aan hapjes zal er ook wel een fles af gaan, dus voor deze korte duur zou ik het lekker zo laten.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat kan je enkel beoordelen als je de groei uitzet op een WHO curve.
     
  8. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Respect voor jou!
    Hier de who curve
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is inderdaad geen goede curve. Vanaf vier à vijf maand vlakt de curve bij bv kindjes wel vaker af, maar bij jou start het al op twee maand. Heb je hiervoor advies van een lactatiekundige ingeroepen destijds? Vaker voeden en borstcompressie zijn twee oplossingen die ik meteen bedenk. Veel kans ook dat de extra nachtvoedingen hierdoor kwamen.

    Maar goed, dat maakt nu niet veel meer uit, als je bijna gestopt bent.
     
  10. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Nee, op cb hebben ze er ook nooit wat van gezegd.. ik merkte het zelf pas op tijdens laatste controle maar toen zei arts dat het bij bv past.
    Daarna begon zoontje te knooien tijdens de nachten en toen werd ik onzeker of ik wel genoeg had, vervolgens de vermoeidheid en daarna keuze om te stoppen
     

Deel Deze Pagina