Van clomid langere lf?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door oktober91, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hoi allemaal,

    Dit is mijn eerste ronde met clomid, 50 mg. Op dinsdag 5 sept. laatste follikelmeting gehad toen 2 eitjes van 20 en 17 mm. dus fert.arts verwachtte binnen enkele dagen een eisprong. Heb woensdag 6 sept. enorm drukkend gevoel in m'n buik gehad de hele dag wat ik herkende van m'n eigen cyclussen, dan had ik die dag, of die dag er op m'n eisprong. Heb verder geen ovu.testen gedaan omdat met die echo's al meegekeken werd. Vanaf woensdagavond was de buikpijn weg, dus ik ging er vanuit afgelopen woensdag of donderdag m'n menstruatie te hebben of anders te voelen dat ik zwanger ben (was bij de vorige keer duidelijk merkbaar rond de 4 weken) Ben pas zaterdags (9 sept) begonnen met temperaturen, heb maandenlang getemperatuurd, na de eisprong is hij 37.0 een paar dagen en dan klimt hij langzaam op tot max. 37.3 en als die dan weer terugloopt ben ik vrij snel ongesteld (max. 3 dagen) vorige week vrijdag bloedgeprikt op progesteron waarde was 60.0 dus zeker dat ik een eisprong heb gehad. Van het weekend was mijn temp 37.4 dus ik dacht werkelijk dit gaat de goede kant op.. daarna liep hij maandag terug naar 37.2 dus ik dacht nee toch niet jammer m'n menstruatie komt. Maar nu is de temp al 5 dagen op rij 37.2 hij loopt dus niet af maar ook niet op. Weet ook niet hoe betrouwbaar dat is? En ben dus nog steeds niet ongesteld.. Waarschijnlijk denken jullie doe een test, maar ik voel me verder niet duidelijk zwanger, wel een beetje vreemd maar dat wijt ik eigenlijk meer aan de spanning, en gevoelige borsten heb ik wel vaker net voor de menstruatie (maar nu inmiddels dus al meerdere dagen). Nu vroeg ik me af kan van de clomid je lf langer worden? Hij was in m'n eigen cyclussen altijd stipt 14 dagen. Of wat denken jullie?
     
  2. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Geen idee of je LF er langer van wordt....
    maar damm ga testen ik zou het niet kunnen laten :)
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zeg testen :D
     
  4. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Volgens mij heeft Clomid geen werking op je luteale fase.
    Maar je hoeft je niet zwanger te voelen om zwanger te kunnen zijn! De meeste vrouwen voelen juist niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn. Dat in combinatie met het feit dat je nog niet ongesteld bent + je temperatuur......: TESTEN! :)
    Succes en ik duim voor je!
     
  5. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Mijn LF is wel langer geworden sinds de Clomid. Was voorheen rond de 10a11 dagen en nu 14a15 dagen.
    Maar hoe dat zit als je altijd al 14 dagen na eisprong menstrueert, geen idee.
    Ik zou zeker testen!!
     
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Dit. Ik was zwanger, maar voelde niks. De echte symptomen begonnen pas 6 weken, dus twee weken overtijd. Ik zeg testen. Succes, de duimen draaien voor je.
     
  7. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik weet het, denk dat ik morgen maar ga testen, maar durf eigenlijk niet zo goed:s ben zo bang dat het niks is of dat het weer mis gaat.. bij m'n dochter testte ik pas een week overtijd en had gelijk een duidelijke test bij de 2 miskramen wel met ong. 4 weken getest lichte streepjes die langzaam opliepen wat dus uiteindelijk mis ging.. maar ik weet dat een test daar niets aan veranderd maar tja... spannend!
     
  8. jolein8

    jolein8 Bekend lid

    23 jan 2015
    569
    9
    18
    Met clomid hier 1 dgn langer dan normaal.
    Maar met clomid groeien de eitjes vaak langer door. Als je vrij 8 sept bijv de eisprong hebt gehad, zit je nu op 14dpo en zou je met een lf van 14 dgn dus morgen ongesteld worden.
    Maar liever niet he?
    Het enige wat je kan doen is testen of afwachten.
     
  9. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Maar dan heb je wel duidelijkheid, snap dat het eng is. Ik ga duimen voor een mooie duidelijke streep voor je mocht je toch de moed bij elkaar hebben geraapt om te testen.
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Clomid zorgt in principe niet voor een langere lf. Wel groeien de eitjes vaak groter door voordat ze springen, en duurt het dus iets langwr dan jij berekend had als je ei toch later is gesprongen.

    Doe een test ;)
    Succes!
     
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.275
    113
    Jawel hoor clomid kan WEL voor langere lf zorgen ( het wordt ook juist vaak specifiek voorgeschreven voor mensen die wel een eigen eisprong hebben maar te korte lf). Jij hebt echter al een lf van 14 dagen dus ik kan moeilijk zeggen of het dan ook dat effect hebben.
    hoop voor je dat het raak is!!
     
  12. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik dacht dat clomid werd voorgeschreven aan vrouwen die geen of een slechte eisprong hadden....
     
  13. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Duidelijk:) oh wat ben ik blij, dankbaar, verwonderd, na 1 ronde clomid al! Nu heel erg hopen dat het goed blijft gaan, vind het ontzettend spannend na 2 miskramen. Maar toen niet zo'n duidelijke test gehad dus hopelijk is dat een goed teken! bedankt voor jullie reacties!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Gliss en Ashleyrachel vinden dit leuk.
  14. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Mooie duidelijke test. Gefeliciteerd!!!
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Super!!! Gefeliciteerd!!
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Wauw! Gefeliciteerd :D
     
  17. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wauw super duidelijk! Gefeliciteerd!!
     
  18. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Wauw :) gefeliciteerd
     
  19. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Klopt helemaal. Nog nooit gehoord dat het ook voorgeschreven zou worden bij een goede eisprong om alleen de luteale fase te verlengen en ik heb toch heel wat jaren in de MMM doorgebracht.

    TS, gefeliciteerd!! Prachtige test.
     
  20. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Nee hoor. Het wordt alleen gebruikt voor de eicelrijping en bij een slechte eisprong.Tenzij je door eigen ervaring meer weet dan dat de bijsluiter vermeldt.

    http://www.apotheek.nl/medicijnen/clomifeen?product=clomid#belangrijk-om-te-weten-over-clomifeen
     

Deel Deze Pagina