Van deels ziek naar volledig ziek

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Riverdale87, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Beste UWV,

    Op het moment wordt het allemaal wat zwaarder en ik zit te twijfelen of ik me volledig moet ziekmelden ipv deels wat ik nu al ben.
    Verandert er dan iets in de regels die nu gelden? Ik krijg natuurlijk wel eens visite of ga ergens koffie drinken, mag dit nog wel gewoon? Anders gaat me de zwangerschap wel erg lang duren ;)

    Toevoeging: ik heb over een week of twee weer een telefonisch gesprek met iemand van jullie en blijf verder altijd telefonisch bereikbaar. Ik ben alleen niet altijd thuis, dat is meer mijn vraag.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen Riverdale87,

    Je geeft aan dat je twijfelt of je je nu volledig ziek moet melden en vraagt of er dan andere regels gaan gelden.

    Als je vanwege zwangerschap gerelateerde klachten helemaal niet meer kunt werken, dan kun je dit aangeven bij je werkgever. De werkgever geeft dit door aan UWV.

    De regels die nu voor je gelden blijven dezelfde. Wel kan er besloten wordt om eerder contact met je op te nemen om deze nieuwe situatie met je te bespreken.

    Ik wens je veel sterkte en hoop voor je dat je een prettige zwangerschap hebt verder.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  3. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hartstikke bedankt! Contact mag altijd.
    Bedankt voor je snelle reactie.
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Graag gedaan, namens mijn collega Yvonne!

    Met vriendelijke groet,
    Monica
     

Deel Deze Pagina