Grote kindjes moelijker te krijgen dan kleinere?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 2konijntjes, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2konijntjes

    26 jun 2008
    9
    0
    0
    Mede houder zaak
    Zutphen
    Ik vraag me dat af... de laatste was 4540 gram geen pretje. Ik hoop namelijk dat dit kindje kleiner is zou dat makkelijker zijn om te bevallen of zegt het niets?
     
  2. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Nou bij mij niet!
    Fenneke was maar 2860 gram,bevalling van 24 uur en 15 hechtingen..
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nope, zegt helemaal niets. Zoals mijn gyn zegt: op dikke billetjes zit geen vrouw te persen!

    De zwaarte van je bevalling wordt vooral bepaald door de schedelomtrek en de ligging. Ook opgesloten schoudertjes maken een bevalling zwaar.

    Niet bang zijn dus als je te horen krijgt tijdens je zwangerschap dat je een 'grote' baby krijgt! Pas als ze zeggen dat ie wel een heel groot hoofd heeft, zou ik in de stress schieten. En de ligging weet je toch pas op het moment zelf.
     
  4. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Onze meid heeft een rond, en daardoor dus ook in cm een wat groter hoofd :confused: :)

    Denk ook dat het met je eigen bekken te maken heeft etc. Kleine vrouwen hoeven ook geen moeilijkere bevalling te hebben dan grote vrouwen. En bij de 2e gaat het toch altijd 'makkelijker'? Ik zou anders je gevoel ff met je vk of gyn bespreken, die kunnen vast allemaal medische redenen geven waarom het gewicht van het kindje meestal niet zoveel uitmaakt.
     
  5. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Aaliyah was 3870 gram en ons eerste kindje en ik ben gewoon bevallen zonder kunstverlossing. Ik was helaas wel inwendig en uitwendig ingescheurd, maar ik denk zelf dat dat meer is gekomen doordat zij met een vingertje ofzo is blijven haken. Beide scheurtjes zaten op onlogische plekjes.
     
  6. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    normaliter is je baby zijn of haar hoofd rond de 32 cm die van ons was 37 en dat was wel pittig maar de rest floepte eruit hoor (4160 gram bij 38 weken zwangerschap ingeleid) anders had het wel wat meer geweest.. ligt meer aan hoofdje, schouders e.d.
     
  7. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
  8. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    misschien kan ik dan nog even de positieve kant proberen te benaderen ;)
    veel vrouwen vinden een groter kind makkelijker eruitpersen dan een kleintje, nu las ik dat jouw kindje een flinkerd was en het geen pretje was, maar misschien kan dat komen door wat pendrag zegt, de hoofdomtrek, ligging en schoudertjes? een volgend kindje kan best een flinkerd zijn met een minder groot hoofd :D of met een makkelijkere ligging? of je lijf heeft al eens zo'n groot hoofd eruit gewerkt dat een volgende met net zo'n groot hoofd er zo uitfloept?
    (ja ik probeer ook maar positief te denken hoor haha ik probeer ook wat op mezelf in te praten dat mijn volgende kindje een kleiner hoofd kan hebben en een betere ligging, ik had dezelfde vraag als jij hebt en kreeg bovenstaande antwoorden van mn vk te horen)
     
  9. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Hier ook een kleintje van 47 cm en 2600 gram, maar 12 urige bevalling die uiteindelijk eindigde met een inknipping en de vacuumpomp... Dus het zegt niets denk ik....
     
  10. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Zelf moet ik nog bevallen, dus nog geen eigen ervaring. Collega van mij is na 37 + 4 dgen bevallen van een kindje van 3100 gram, in 36 uur... Of ze daarnaast ook nog ingescheurd is oid weet ik niet, alleen dat ze wel véééél pijn heeft gehad.
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    :confused:
    Hier zo'n groot geval.. Echt bovenin de curves, maar nog net normaal.
    Dus dan krijg je een kindje van 3970 kilo, met een flink hoofd.. En mams mocht door de vacuumverlossing, knip en totaal ruptuur lekker op de OK worden gehecht
    :confused:
    Maar dan durf ik nog te zeggen dat ik het zo weer zou doen :D
     
  12. lillebi

    lillebi Actief lid

    21 feb 2008
    249
    0
    0
    Hier drie stevige babies gekregen, de eerste werd met een tang gehaald omdat zij niet goed lag, de andere twee snel geboren, de tweede binnen 1 perswee de derde binnen 3 persweeen, met 38 weken wogen ze 8 en 8,5 pond en 54 cm lang. nagenoeg niet uitgescheurd en ik heb een vrij smal bekken, maar toch geen problemen gehad, nu is dit wel de max. wat ik er uit kan krijgen, maar ik had echt het gevoel doordat ze zwaar waren dat de zwaartekracht echt zijn werk deed. toen ik mocht persen voelde ik een behoorlijke druk erop staan dus hoefde niet lang te persen op ze, nu afwachten hoe het bij beeb nummer 4 gaat, ik ben benieuwd.
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    [quote="deepfreeze]Dus dan krijg je een kindje van 3970 kilo, met een flink hoofd.. [/quote]

    Das wel een heel zwaar kind Deepfreeze! Ik hoop voor je dat het om 3,9 kilo gaat, haha.

    Maar klinkt als een zware bevalling. Petje af meid.
     
  14. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Mijn meisje paste qua hoofdomtrek nog net op de bovenste lijn van de curve zo groot.
    En van het persen heb ik heel geen last gehad. Heb nog grapjes liggen maken tussendoor.

    Ontsluitingsweeen waren een drama, maar dat heeft weer niets met de grootte van het kindje te maken.
     
  15. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    pendrag, eh, gram inderdaad.. bij 3970 kilo was ik al lang voor de bevalling doormidden gescheurd ;)

    Dat petje af hoe niet zo.. Het is gewoon iets wat erbij hoort. Heb het (gelukkig) ook al direct een plekje kunnen geven. Het zat even tegen, het hoort erbij, maar kin omhoog en genieten van de kleine.. En dat doe nog steeds met volle teugen!
     
  16. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Helemaal gelijk deepfreeze maar evengoed petje af. Voor iedere vrouw die bevallen is toch? Het blijft hard werken.
     
  17. Marleen2109

    Marleen2109 Niet meer actief

    Ik ben vorige week bevallen van ons 2 mannetje. Hij woog 3930 gram, 54 cm lang en een hoofdomtrek van 34 cm en hij was er zo uit. Ik had zoveel pijn bij de laatste cm dat ik zo opgelucht was na de 1e perswee, dat ik de 2e en de 3e zo aan het bijkomen was dat ik gewoon geen kracht had om te persen. Het is dat de hartslag wegviel dat ik de 4e perswee echt een oerkracht kreeg en m'n mannetje vast had. Hij had 2x de navelstreng rondom z'n nekkie, vandaar dat er even geen hartslag was. Ik vraag me af of de grote van het kindje nu erg veel meespeelt. Voor mijn gevoel beschik over zo'n oerkracht dat het niet al teveel uitmaakt, tenzij er andere dingen spelen zoals een smal bekken ofzo. Maar ja zeker weten doe ik het ook allemaal niet!
     
  18. booky

    booky Fanatiek lid

    26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hier 4 maanden geleden bevallen van een beer(tje) 4400 gram. Moet zeggen dat ik er tijdens het persen er weinig van meekreeg dat ie zo groot was. Weet eigenlijk niet wat z'n schedelomtrek was. Niet overdreven groot volgens mij. Gyn heeft wel een knip gezet, maar het daarna keurig gehecht en niet tot nauwelijks last gehad.
     
  19. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Sasha was ook een flinke 3900 gram, ze is in 1 perswee geboren. Heb alleen wat inwendige hechtingen. Ik heb van de uiteindelijke uitdrijving, bijna niets van gevoeld.
     
  20. Marilene

    Marilene Actief lid

    17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    de kracht van de weeen heeft er ook mee te maken,

    ik had van de eerste tot de laatste wee ze om de 3 minuten. Voor het persen blijkbaar niet geweldig. Ik heb anderhalf uur geperst, een flinke knip en een vacuum later is Thymen geboren met 38 weken, 4200 gram en 56 cm. Best flink dus, maar door de niet opvolgende weeen, schoot hij telkens terug omhoog..

    Volgens mij maakt het niet uit, het is afhankelijk van veel factoren. Ik heb een breed bekken werd altijd gezegd, en nog floepte hij er niet zomaar uit.
     

Deel Deze Pagina