Van IUI naar IVF

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Hailey2016, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hailey2016

    Hailey2016 Actief lid

    10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Het einde van de IUI's komt in zicht, zoals verwacht werkt dit niet voor ons dus wij starten binnenkort met IVF.
    Iemand die mij een beetje kan gerust kan stellen? Ik vindt het nogal wat namelijk
     
  2. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Misschien kan je je bij een IVF groep aansluiten? Dan kan je meekletsen met vrouwen die in dezelfde periode de ivf in gaan :)
    In welke zin wil je gerustgesteld worden? De fysieke gevolgen, emotionele, wat de kansen zijn? Of de ethische kant van het verhaal? Er is nogal wat waar mensen mee kunnen zitten, maar ik denk dat bijna iedereen het het waard vindt. Er zijn vrouwen die fluitend de ivf doorlopen, en er zijn erbij die het heel moeilijk hebben. Ik heb bij de iui superveel last gehad van de hormonen, maar de eerste soort die ik nu prik (gonal-f komt later erbij) valt mij reuze mee.
     
  3. lavenderblush

    lavenderblush Actief lid

    19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    @Hailey2016 ik weet niet of je intussen al begonnen bent met IVF. Maar mijn ervaring: ik zag er van te voren enorm tegenop, maar als je al IUI (met spuiten) gedaan hebt, vond ik het eigenlijk est meevallen.
    De punctie leek me het ergst, maar omdat ik wat verdoving kreeg (dacht morfine) viel ook dat mee. Wat ik prettig vond was dat er bij de IVF (Radboud) n speciale fertiliteitsafdeling was, terwijl ik bij de IUI (streekziekenhuis) tussen de zwangere dames zat..... dat vond ik erg pijnlijk.
    En ja, bij mij was de IVF n groot succes, dus was het alles meer dan waard.
    Ik hoop dat dat voor jou ook zal gelden!!
    En ook voor @Pimpelmeesje ....
     
    Pimpelmeesje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina