Van veelvraat naar moeilijke drinker

Discussie in 'Voeding' gestart door aafje87, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik snap helemaal niets meer van mijn meisje, was het de eerste maand nog een te grote eter(al heel snel op een 150 fles en dan nog steeds hongerig zijn, vandaar ook in combinatie met forte op sommige voedingen) nu krijg ik er al 2 weken bijna niets meer in.

    Ze slaapt goed, is niet suf maar toch wil ze niet lekker eten.
    Haar ritme is, 9.00-12.00-15.00-18.00-21.00 Ze slaapt dus een 11 uur op een nacht.
    Voor de voeding om 12.00 en 15.00 moet ik haar echt wekken.
    Tussen de voeding van 18.00 en 21.00 slaapt ze een klein uurtje, daarna is ze gewoon wakker en actief.

    Ze krijgt per fles 150 water met 5 scheppen standaard melkpoeder
    De fles om 9.00 gaat op 0-30 ml na op.
    De fles van 12.00 krijg ik met pijn en moeite tot de hooguit 60ml erin
    De fles van 15.00 krijg ik met een heel gevecht op tot 60-100ml.(meer naar 100 als 60)
    De fles van 18.00 laat ze ong. 100-60 ml van staan(meer naar 100 als 60)
    De fles van 21.00 gaat ook maar tot 80-60ml op.(als we lang aandringen tot 40ml)

    Ik ben ondertussen van fles veranderd, van difrax met maat S speen naar Avent met de maat 2 speen(vanaf 1mnd speen) met de gedachte dat ze misschien zo weinig dronk omdat ze er niet lekker wat uitkreeg, dit heeft wel enigzins verschil maar niet bijster.

    Een ander ritme is geen optie, dan moet ik haar namelijk voor nog meer voedingen wakker maken, daar gaat het nu juist verkeerd.(bv, smorgens langer laten slapen tussen de flessen, en haar voor de eerste fles eerder wakker maken en dan s'avonds laat nog een fles)
    Als ik haar niet wakker maak en op verzoek voed dan komt ze om de 4 uur 4x op een dag(wat het CB niet goedkeurt omdat ze echt nog 5 flessen nodig heeft volgens hun)

    Ik snap het nu echt allemaal niet meer, vooral niet hoe ze van een (te) grote eter naar het minimum is afgezakt.
    Ze zit heel af en toe zelf onder het minimum van 500ml op een dag.

    Sprongentje heeft ze gehad, maar daar is ze onderussen al weer uit.
    Verder is het gelukkig een levendige en blije baby.

    Wat me ook opvalt is dat ze helemaal geen zuigbehoefde lijkt te hebben, ze wil haar fopspeen ook nooit(je krijgt hem er geneens in bv. als ze huilt of ze geeft hem na 2x sabbelen al weer terug)

    Aan de plaatselijke CB heb ik niets, vrouwtje aan de telefoon van het spreekuur wist het allemaal niet en kon alleen het advies meegeven dat ze minimaal 500ml moet drinken op haar leeftijd en dat ik moet opletten als ze suf wordt.
    Ik heb pas 8 augustus weer een afspraak op het eigen CB.

    Ze is tijdens de fles wel erg onrustig, ze blijft met haar hoofdje draaien, met haar armpjes maaien en trappen met de beentjes ook loopt ze constant met haar tong te miepen. Ook heeft ze regelmatig dat ze aan het persen is en knalrood aanloopt.
    Bovenstaande gebeurt niet altijd, en eigenlijk alleen met de flessen om 15.00-18.00-21.00(bij uitzondering gebeurt het ook wel eens met de fles van 12.00)

    Wie herkent dit of heeft tips om haar toch meer te laten drinken?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  3. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik heb het gelezen, een groot gedeelte herken ik direct! Vooral het gedeelte van heel druk zijn aan de fles, wist wel dat het een gedeelte krampjes waren maar nav oa het verhaal van christina en van jou ga ik er mischien toch ook meer achter zoeken, misschien toch ook maar een bezoekje fysio/osteopaat, ook omdat ze eigenlijk alleen maar naar rechts trekt met het hoofdje en als je haar neerlegt ligt ze gelijk op het rechteroortje, de andere kant op nooit

    Net fles gedaan, zo erg is het nog nooit geweest, na 30 ml voeding kwam ik echt niet verder!
    Toen heb ik maar een pakje opengemaakt(had voor het geval dat van die 200ml pakjes kant en klare nutrilon in de koelkast), dat ging een héél stuk beter, zelfs zo goed dat van die 200 ml er nu nog maar 40 in de fles zit! :(
    Bestaat er ook zo iets als gewoon niet lusten? Maar eigenlijk vreemd dat dat dan pas sinds een week of 2 is.
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik weet t echt niet.. Wij zijn ook weer terug bij af.. Justin drinkt ook geen ene moer.. Vanaaf voor t eerst de pap verdikt met johannes brood pit meel oid.. Maar ook daar kreeg ik er maar 30 van in en 70 cc melk.. Ik moet me er bij neerleggen maar t is zo verdomde moeilijk. Voorheen toen Justin net geboren was, ging t ook goed sinds ie toen aan de fles ging, hij stapte zelfs met 10 weken over op 4 voedingen van dik 200. Hier kan ik nu alleen nog maar van dromen hoor.. :cry: Succes verder met je meisje!
     
  5. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Tja het flessen drama......
    Zo herkenbaar bij zo vele,de fles geven moet een ontspannen samen zijn zeggen ze dan....Ik zie er bijna tegen op hem teven...Maar zou je meischien je tijden niet iets kunnen rekken ?
    Je zit nu op 3 uur tussen de voedingen... als je er nu is 4 van maakt tong vrutsen is voor mij een teken van speels zijn en nog niet echt veel trek hebben.
     
  6. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    helaas heeft dat geen effect, dan moet ik haar namelijk s'morgens eerder gaan wekken en s'avonds laat nogmaals, dean drinkt ze helemaal niet meer(ze weigerd zo ongeveer de fles als je haar ervoor wakker moet maken)
     
  7. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Yep hier ook altijd een flessen drama!
    Cecile krijgt nu 4 flessen 2 van 180ml en 2 van 210ml die drinkt ze bijna nooit leeg! Maar moet zeggen dat ze wel hongeriger is.
    Maar bij een baby van een maand oud zit je sowieso wel op 5 a 6 flessen.
    Gaf Cecile daarom ook een lange tijd 6 flessen van 120ml dan wisst ik zeker dat ze genoeg binnen kreeg. Ze heeft maar kort 5 flessen van 150ml gedronken en heb gekeken waar ze zelf om vroeg toen ik ging merken dat ze ging rekken met de tijd en ineens doorsliep.
    Ik maakt voor 2 weken terug nog gewoon om s,morgens om 5 uur wakker maar ze dronk totaal de fles van 150ml niet leeg nog niet honger dus.
    Toen had ik zo iets nu laat ik haar doorslapen en kijk wel wanneer ze meld maar laat er geen 12 uur tussen zitten. Maar Cecile melde zich gewoon tegen 8 uur en krijg dan de fles van 180ml die ze eigenlijk nooit leeg drinkt.
    Maar 500ml is minimaal wat ze moeten binnen krijgen per 24 uur. Maar als ze 20ml eronder zitten zou ik me dan ook nog niet heel druk om maken.
     
  8. christina

    christina Niet meer actief

    Ga naar de osteopaat! Die kan zoveel doen en baat het niet schaadt het niet!

    Petroeska; waarom doe je niet lepelen, ik geen Lenthe de laatste voeding eerst melk in een fles n dan kijk ik wat ze opdrinkt en wat ze in de fles heeft gedronken (bijv. 120 cc) dan krijgt ze nog 80 cc pap melk met nutrix erin van een lepel, zodat Lenthe toch genoeg binnen krijgt. Lenthe drinkt over de dag heel wisselend. De ene keer drinkt ze 200 cc en de volgende keer 110 cc. nou ja overdag maak ik me er niet druk over, wel vind ik het belangrijk dat ze 's avonds voldoende binnen krijgt om de nacht door te komen, dus vandaar lepelen!
     

Deel Deze Pagina